Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kierownica powietrza przy kolektorze ssącym w A4 B6 ALT


daro84.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy ma ktoś na zbyciu sprawną membrane do tej gruszki albo gruszke do sprzedania? mile widziana sama membranka... ewentualnie jak to dziadostwo skleić?? mam uszkodzenie na brzegu wielkości pol cm. Wcześniej przed sklejeniem po wciśnieciu gazu zero reakcji - skleiłem to nawet po lekkim nacisnieciu gazu dzwignia zaczeła działać ale 2-3 machy i tyle... rozkręcam znowu w miejscu klejenia szczelina :/ ewentualnie jaki klej polecacie? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyciagłęm ten mechanizm z 5razy i kleiłem na różne sposoby... finalnie kupiłem cały kolektor za 100zł i przełozyłem gruszke w której musiłem zreperowac ramie bo kółko było zerwane.... od tamtej pory działa jak nalezy i faktycznie auto lepiej sie zbiera czuc moment obrotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klejenia to ponoć sprawdzają się zestawy do klejenia dętek rowerowych... Czyli łatka + klej do łatek, sam muszę wymontować i to ogarnąć, bo dzwignia cała a nie rusza się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. i w moim ALTKU niesprawna okazała się gruszka powietrza.... miałem urwane cięgno przez co membrana mimo iż szczelna pracowała na "sucho" nie otwierając klapek sterujących zmienną długością kolektora ssącego... pierwszym etapem naprawy było poklejenie cięgna i przetestowanie audi :D (wcześniej zamulonej tak do 3000obr ) przez pierwsze 20km nie to auto dosłownie... niestety później moja naprawa okazała się krótkotrwała więc postanowiłem zapolować na nową gruchę... po kilku dniach poszukiwań udało mi się kupić cały kolektor ssący ze sprawną gruchą za jedyne 40pln plus wysyłka :banan: .,.. po otrzymaniu paczki otworzyłem gruche i podmieniłem cięgno wraz z membraną... znowu test :D i okazało się, że różnie chodzi mój altek... raz sie zbiera jak trzeba po wcisnięciu gazu od dołu raz buczy ale jedzie dopiero pow 3000obr/min.... jutro zamierzam założyć starą membranę na której to auto odzyskało nowe życie... chyba, że obstawiacie jeszcze coś innego czemu "raz" idzie jak burza raz jak polonez?

dodam tylko iż na jałowym cięgno pracuje wydaje mi się jak trzeba... klapy są otwierane tylko nie wiem czy ten ruch nie jest w zbyt małym zakresie... membranę spr i nie wykryłem uszkodzenia przed zamontowaniem...

Pozdr

Edytowane przez maxdm87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ruchu cięgna to z tego co mi wiadomo nie wykonuje ono dużego ruchu podczas dawania w podłogę, ale dlaczego tak się zachowuje to nie mam pojęcia... Sprawdź przepływomierz, może jest zapchany... Nic innego mi nie przychodzi do głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziięki za odp... sprawa wygląda tak, że jak wciskam gaz od razu w spód to słychać właśnie buczenie i nie jedzie jak trzeba... natomiast wciskanie z wyczuciem gazu daje fajny efekt przyśpieszania.... więc wychodzi na to, że membrana cała... w najbliższym czasie zrobie logi dynamiczne podczas jazdy i może będzie coś więcej wiadome... pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check się nie pali?

właśnie nie... sprawdziłem błędy i tam poza silniczkiem od recylkulacji nic nie wykazało... chyba, że ten silnik tak "ma"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę by tak miał, u mnie pry jeździe na pb ciągle w miare równo a i tak mam do wymiany kierownicę powietrza, wiec w sumie pełnej mocy tego silnika nie odkryłem jeszcze :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe... no ja w zasadzie jestem na etapie dopiero odkrywania tego samochodu... i tak dzis trafił do gazowników a oni też mówili, że będą robić logi dynamiczne to może dowiem się czegoś więcej na temat takiej przyczyny charakterystyki pracy mojego silnika... dam znać co i jak jak mój powóz wróci od gazowników:) w sumie od ilu tys obrotów przy nodze w podłodze powinien już iść...? może za dużo wymagam od tego ALT'ka? :decayed: b.t.w. membrana szczelna na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam w sumie nie wiem... Słyszałem wiele opinii na ten temat... Niektórzy piszą, że od około 3000 obrotów a niektórzy piszą, ze po pewnych naprawach typu naprawa kierownicy powietrza, połatanie wszelkich lewych dziur itp samochód jeździ jak burza... Więc to wszystko zależy jak ci się teraz zbiera, ja sam osobiście nie wiem jak powinien się zbierać, nie mam porównania do innego zdrowego altka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziięki za odp... sprawa wygląda tak, że jak wciskam gaz od razu w spód to słychać właśnie buczenie i nie jedzie jak trzeba... natomiast wciskanie z wyczuciem gazu daje fajny efekt przyśpieszania.... więc wychodzi na to, że membrana cała... w najbliższym czasie zrobie logi dynamiczne podczas jazdy i może będzie coś więcej wiadome... pozdr

Miałem takie same objawy: z gazem w podłodze bujał się jak wóz z węglem, lekko wciśnięty lepiej się rozpedzał. Przepływomierz zanizal wartości, błędów brak. Wymiana tylko na ori bosch, podroby nie mierzą jak powinny

Niesprawna kierownica to brak mocy do 3 tyś, powyżej momentalnie wciska w fotel

W logach powinny wyjść zaniżone pomiary powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziięki za odp... sprawa wygląda tak, że jak wciskam gaz od razu w spód to słychać właśnie buczenie i nie jedzie jak trzeba... natomiast wciskanie z wyczuciem gazu daje fajny efekt przyśpieszania.... więc wychodzi na to, że membrana cała... w najbliższym czasie zrobie logi dynamiczne podczas jazdy i może będzie coś więcej wiadome... pozdr

Miałem takie same objawy: z gazem w podłodze bujał się jak wóz z węglem, lekko wciśnięty lepiej się rozpedzał. Przepływomierz zanizal wartości, błędów brak. Wymiana tylko na ori bosch, podroby nie mierzą jak powinny

Niesprawna kierownica to brak mocy do 3 tyś, powyżej momentalnie wciska w fotel

W logach powinny wyjść zaniżone pomiary powietrza

ok dzięki kolego za odpowiedź... jutro będe wiedział więcej ponieważ odbieram auto od gazowników a oni przed zagazowaniem mieli zrobić logi dynamiczne i będę wiedział jaka diagnoza... btw ile taka ori kosztuje ?:P pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

450 zł - zwrot starej 30 czy 50 zł

Wypsikalem całą puszkę środka do czyszczenia na czujnik w przeplywce, guzik dało. Wymiana jest jedynie skuteczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie te ramię w ogóle nie reaguje (niezmienna pozycja klap) mimo ze membrana szczelna, no ale logi dynamiczne jak i na biegu jałowym wskazały że przepływ powietrza jest jak najbardziej ok, błąd wskazuje katalizator, również do 3000 tys obrotów autko zamulone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływ powietrza zasysanego przed kolektorem mierzony przez przepływomierz będzie ok, za kolektorem nie jest mierzony więc jest lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływ powietrza zasysanego przed kolektorem mierzony przez przepływomierz będzie ok, za kolektorem nie jest mierzony więc jest lipa.

zgadza się jednak w moim przypadku bład katalizatora który wywala od pół roku odciąga mnie od kierownicy powietrza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w Vectrze komp uparcie pokazywał uszkodzenie zaworu EGR i wymieniłem 3 sztuki, dalej lipa. Okazało się że padła sonda lambda i po wymianie jak ręką odjął, także nie ma też ślepo wierzyć w to co wywala komp, a trzeba postarać się wyeliminować wszystkie usterki o których wiemy :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w Vectrze komp uparcie pokazywał uszkodzenie zaworu EGR i wymieniłem 3 sztuki, dalej lipa. Okazało się że padła sonda lambda i po wymianie jak ręką odjął, także nie ma też ślepo wierzyć w to co wywala komp, a trzeba postarać się wyeliminować wszystkie usterki o których wiemy :kox:

tak też zrobiłem, wymieniłem wiele rzeczy (oczywiście z głową a nie na pałę) czujnik temp filtry itp.. jednak uparcie cały czas wywala błąd kata, studiując forum jak i wiedząc że w tym samochodzie olej jest przepalany po 14 latach jazdy ma prawo się zatkać.. to będzie następny krok, wywalić kata, niedrogi zabieg więc można wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli reaguje na "oddech" to kierownica powietrza jest sprawna, jeśli na dodanie gazu nie reaguje to masz coś nie tak z podciśnieniem. Sprawdź czy dochodzi jakie kolwiek ciśnienie w wężyku, który idzie do dolnej części gruszki, jeśli nie to pewnie jest gdzieś jakaś nieszczelność, niestety ten silnik jest bardzo wrażliwy na wszelkie nieszczelności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...