Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kierownica powietrza przy kolektorze ssącym w A4 B6 ALT


daro84.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Na krótkim osiągany jest później ten sam moment obrotowy - to chyba jedyny minus. Ale to będzie gdzieś 500-1000 obrotów opóźnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeśli jest pęknięta membrana i dzwigienka nie pracuje jak się dodaje gazu to wtedy jest krótki czy długi kolektor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy jest cały czas długi. Gruszka ma za zadanie skracać go.

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czegoś nie rozumiem :-/ Po moim zabiegu silnik jest mega żwawy od samego dołu, wręcz niesamowicie wkręca sie na obroty. Można dynamicznie śmigać zmieniając biegu w okolicach 2 tys. obrotów, no może 2300.

Edytowane przez maru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maru, żeby dostrzec różnice trzeba by na hamownie i zrobić wykresy najpierw z kolektorem długim, potem krótkim i by było widać co i jak :P A tak to możemy sobie gdybać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz racje :) Dzięki wielkie za pomoc :)


Po podpięciu Vaga źadnych błędów ? takźe śmigam tak sobie dalej i rozglądam się za używaną gruszka. Chociaż kusi żeby w ogóle to tak zostawić i jeździć bo furka chodzi REWELACYJNIE ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz racje :) Dzięki wielkie za pomoc :)

Po podpięciu Vaga źadnych błędów takźe śmigam tak sobie dalej i rozglądam się za używaną gruszka. Chociaż kusi żeby w ogóle to tak zostawić i jeździć bo furka chodzi REWELACYJNIE

Kolego maru, a mógłbyś cyknąć fotkę jak "to" masz na stałe zablokowane i wrzucić na forum bo też bym tak chciał to zmontować na jakiś czas.

Ja generalnie od zakupu miałem dźwigienkę ułamaną, po naprawie już było całkiem spoko ale po jakimś czasie i membrankę szlag trafił... (teraz ledwo się porusza ta dźwigienka)

Najgorsze jest to że jak było wszystko ok to gaz założyłem w międzyczasie i teraz zaczęły się podszarpywania przy przełączaniu z benzyny, a filterki od gazu zmienione, reduktor wymieniony (oczywiście w ramach gwarancji) i dalej szarpie :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będę miał możliwość to pstrykne foto. Chociaż w sumie to filozofii nie ma. Po prostu dzwigienka przekręcona czyli klapa otwarta i zablokować ją w dowolny sposób. Ja mam jeszcze zatkany wężyk do gruszki. To tak celowo bo ponoć jak membrana dziurawa to te podcisnienienia łapią lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto moja krótka historia z kierownica powietrza. Na niniejsze forum klubowe zapisałem sie niedawno, mimo iz posiadam ten samochód ponad rok (lubie moją A4 mimo znanych nam "wad"). Dzieki forum dowiedziałem sie co to kierownica powietrza. Sprawdziwszy okazało się, ze nie działa (zawsze czułem, że coś jest nie tak z moja audiczką, powinna być mocniejsza "od dołu"). Mój sprytny kolega mechanik od razu połapał się o co chodzi. Zamówił używany kolektor ze sprawna kierownicą za grosze w wyniku czego moje auto dostało drugi oddech. Naprawdę lepiej się zbiera od dołu, potwierdzam to wszem i wobec :) Rok czasu jeżdziłem z tym niesprawnym regulatorem zmiennej geometrii powietrza. Kolektor trudno dostać ze sprawna kierownicą ale w necie wszystko można znaleźć za małe pieniądze. Ja tymczasem dalej w wolnych chwilach będę studiował niniejsze mądre forum!

aha, u mnie było pęknięcie około 1cm na membranie

Edytowane przez Rycerz 34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy proszę o podpowiedź mianowicie ramię nie rusza się a ;

membrana ok

ramię nie złamane

wężyki ok

pozostaje zaworek tylko jak go sprawdzić dodam że napięcie dochodzi 5 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej byłoby podmienić chyba i zobaczyć czy zadziała skoro wszystko inne jest sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

jak to w końcu jest z tą kierownicą powietrza? Przy jakich obrotach powinna działać, u mnie porusza się przy ok. 3000÷3500 obrotów a na filmikach oglądałem jak działała po lekkim gazowaniu. Jakbym miał pękniętą membranę to w ogóle by nie działała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz nieszczelność na membranie, albo klapy ciężko chodzą i dopiero przy wyższym podciśnieniu membrana daje radę pociągnąć dźwignię. Powinna działać od jak najniższych obrotów i zamykać się przy wysokich.

Edytowane przez kubunia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź,

tak coś czułem, że nie wszystko jest jak powinno. Sprawdzę sobie membranę i wężyki które dochodzą do tej całej "gruchy". A czy nieprawidłowe działanie kierownicy powietrza może mieć wpływ na powolne opadanie obrotów przy zmianie biegów ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tą przypadłość akurat może mieć wpływ dużo rzeczy między innymi grucha, przepływomierz czy nieszczelności w dolocie, a ostatnio wyszło że nawet odma. Rozbierz gruchę i zobacz jak chodzą klapy w kolektorze poruszając ręką. Mają chodzić z lekkim oporem ale bez przesady i "chrupania". Umyj membranę pod wodą, przesmaruj kulę dźwigienki i membranę u podstawy z dwóch stron wazeliną techniczną by ją dodatkowo uszczelnić. Ja tak zrobiłem i efekty można obejrzeć właśnie na moim filmiku z działania kierownicy powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Rozbierz gruchę i zobacz jak chodzą klapy w kolektorze poruszając ręką. Mają chodzić z lekkim oporem ale bez przesady i "chrupania".

No właśnie Twój filmik dał mi do myślenia, że u mnie coś nie tak. Rozebrać gruchę? masz na myśli odkręcenie tych dwóch śrub torks i wyciągnąć całość? czy tylko odpięcie tej dźwigienki i wyciągniecie membrany z gruchy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy jak odepniesz dźwigienkę, wyjmiesz wszystko dołem, wyczyścisz i ładnie posmarujesz wazelinką. Pochwal się czy pomogło :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady :) jutro kupie wazelinke i do dzieła :). Myślę, że nie zejdzie z tym długo i po pracy na spokojnie sobie ogarnę. Jak skończę to napiszę czy pomogło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź,

tak coś czułem, że nie wszystko jest jak powinno. Sprawdzę sobie membranę i wężyki które dochodzą do tej całej "gruchy". A czy nieprawidłowe działanie kierownicy powietrza może mieć wpływ na powolne opadanie obrotów przy zmianie biegów ??

Powolne opadanie obrotów to nieszczelnosc odmy. Owin ręcznikiem papierowym wężyki, czwórnik i eżektor a nieszczelnosc sama się ujawni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...