Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kierownica powietrza przy kolektorze ssącym w A4 B6 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na oko niefachowca jest OK.

Opublikowano
W dniu 17.08.2019 o 10:10, Rosomak91 napisał:

Elektrozawor, tak by to wyglądało.

Tak też podejrzewałem, czy jest jakiś sposób żeby go sprawdzić? Na vagu może jakiś błąd będzie?

Ewentualnie na jaki zmienić nowy ori/zamiennik(jakiej marki)?  A może od razu całą gruszkę bo guma do wymiany i ramię pękło przy ściąganiu (swoją drogą jak je ściągnąć/założyć żeby nie pękło - strasznie ciasno siedzi?)

Opublikowano

Ramie załatasz bez problemu metodami drucianymi :D Nie wiem jak je ściągnąć. Ja się długo męczyłem, w końcu się poddałem i jak chciałem odnieść gruche do garażu ramie samo spadło... :D także... :D

Da się to sprawdzić, trzeba go chyba na krótko podłączyć do prądu i posłuchać czy coś w nim cyka. Na vagu raczej żadnego błędu nie będzie. Myślę, że używki mają sens w tej dziedzinie. Nie wiem ile kosztuje nowy, jak nie jest drogo to czemu nie :D

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ale dałem ciała ? źle podłączyłem wężyki :facepalm:?‍♂️

No i teraz działa jak trzeba ale jeszcze zastanawia mnie jedna kwestia. Jak powinna być ustawiona ta tuba w środku kolektora? Przy pierwszym demontażu ta tuba była jakby złączona z gruszką a teraz przy wyciąganiu została tam gdzie była. Ogólnie to jak ręcznie poruszę dźwignią to słyszę że się obraca w obie strony ale nie jestem pewny czy to dobrze poskładałem.

 

Opublikowano

Powinieneś ją wysunąć lekko na zewnątrz, zablokować np śrubokrętem żeby się nie wsuwała w kolektor (chyba że sobie poradzisz bez tego) i założyć gruszkę - są dwa zatrzaski - miedzy gruszką a "tubą", czyli klapami powinna być mała sprężynka. Można to spiąć tylko w dobrą stronę.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Faktycznie, dopatrzyłem się szczelin w które wchodzą te zatrzaski z gruszki. No ale nadal można to ustawić odwrotnie bo jest delikatna różnica -nie jest to symetryczne. Taki biały dodatkowy element na klapach 'u góry' na tym zdjęciu:

8183378100_1522087567.jpg

Opublikowano

Witam. Zamówiłem membrankę. Zamontowałem i podczas gazowania dalej nie ciągnie. Gdzie szkopuł?

Opublikowano (edytowane)

Witam czy to jest prawidlowe dzialanie gruchy w 2.0 fsi , bo cos mi sie wydaje ze slabo pracuje i nie jest czula na wcisniecie gazu ?

 

Edytowane przez Barteq87
Opublikowano

Witam, odświeżę temat bo też mam problem z ta gruchą w 2.0 FSI AWA. Było pękniete ramię od strony gruchy skleiłem i założyłem nowe wężyki. Ale dźwignia po odpaleniu samochodu idzie od razu do dołu a przy przygazowaniu powyzej 3tys odpuszcza ją spowrotem do góry, sprawdziłem miernikiem napięcia we wtyczce na luzie ok 14v a jak przygazowuje na 3tys to spada do 10 i wtedy zamyka zaworek. O co chodzi ?

Opublikowano
14 godzin temu, Fli napisał:

Witam, odświeżę temat bo też mam problem z ta gruchą w 2.0 FSI AWA. Było pękniete ramię od strony gruchy skleiłem i założyłem nowe wężyki. Ale dźwignia po odpaleniu samochodu idzie od razu do dołu a przy przygazowaniu powyzej 3tys odpuszcza ją spowrotem do góry, sprawdziłem miernikiem napięcia we wtyczce na luzie ok 14v a jak przygazowuje na 3tys to spada do 10 i wtedy zamyka zaworek. O co chodzi ?

A dobrze ciągnie? W alt do 3700 obrotów ramie powinno być w dole, w AWA pewnie podobnie.

Opublikowano
W dniu 10.10.2020 o 15:37, Fli napisał:

Witam, odświeżę temat bo też mam problem z ta gruchą w 2.0 FSI AWA. Było pękniete ramię od strony gruchy skleiłem i założyłem nowe wężyki. Ale dźwignia po odpaleniu samochodu idzie od razu do dołu a przy przygazowaniu powyzej 3tys odpuszcza ją spowrotem do góry, sprawdziłem miernikiem napięcia we wtyczce na luzie ok 14v a jak przygazowuje na 3tys to spada do 10 i wtedy zamyka zaworek. O co chodzi ?

Możesz nagrać i wrzucić tutaj filmik z tego jak działa ta dźwignia?

Opublikowano
W dniu 11.10.2020 o 06:32, Rosomak91 napisał:

A dobrze ciągnie? W alt do 3700 obrotów ramie powinno być w dole, w AWA pewnie podobnie.

 

4 godziny temu, radkoo napisał:

Możesz nagrać i wrzucić tutaj filmik z tego jak działa ta dźwignia?

Jutro jak wrócę z roboty to wrzucę filmik jak to działa 

Opublikowano

koledzy info dla potomnych; wczoraj podpiąłem vcds pod auto i znalazłem na kanale 96 (chyba albo coś w okolicy) sterowanie zaworem od gruszki czyli kolektorem dolotowym a dokładnie klapą. Sam zachodziłem w głowę dlaczego mi gruszka nie pracuje płynnie przy gazowaniu (na postoju) a okazuję się, że komputer wysterowywuje zawór w momencie obciążenia silnika podczas jazdy i zawór ten działa zero jedynkowo czyli albo działa albo nie. I tak podczas gazowania na postoju, widziałem nie raz jak mi szarpie gruszką a okazało się, że zawór na postoju dostaje krótki sygnał i zaraz gruszka wraca mimo pedałowi gazu w podłodze. A podczas jazdy i przy przyśpieszaniu gruszka jest zadziałana cały czas.... 

 

Opublikowano

Odświeżę temat. Auto muł do 3.5 tys obrotów, kierownica powietrza oczywiście nie chodzi tylko nie wiem czy właśnie ona jest problemem.. Odłączyłem wężyk od zaworka ten który idzie do zbiorniczka podciśnienia, zatkałem palcem kolega gazował i nic nie wciągało, podłączyłem tam strzykawke i też nie zassało. Pytanie czy tam powinno być ciśnienie? Później odłączyłem wężyk od gruszki podłączyłem strzykawke i też zero ciśnienia. Już nie wiem co to może być. Jakieś sugestie? 

Opublikowano

Membrana cała, cięgno całe, ogólnie gruszka sprawna( sprawdzona w innym aucie) ale nie chodzi. Podejrzewam że nie dochodzi podciśnienie do zbiorniczka. Gdzie szukać problemu? 

Opublikowano

Wiadomość dla dumnych posiadaczy silnika ALT, jako że często miewają problem z gruszka. Gruszka podciśnienia w silniku ALT i w silnikach 2.0 fsi  różni się tylko obudowa. Jeśli potrzebujesz membranę lub dźwignie nie szukaj z ALT, do 2.0 fsi kupisz za ułamek ceny a do tego dźwignia wykonana jest z lepszego nie tak kruchego materiału.  To sam tyczy się membrany.   Nie ważne czy silnik 2.0 fsi pochodzi z audi, vw, czy skody. Jeśli tylko kolektor ma gruszkę to membrana jak i dźwignia będą pasować do ALT. Różnią się tylko obudowa.

Opublikowano
W dniu 8.06.2023 o 06:54, benyA4 napisał(a):

Wiadomość dla dumnych posiadaczy silnika ALT, jako że często miewają problem z gruszka. Gruszka podciśnienia w silniku ALT i w silnikach 2.0 fsi  różni się tylko obudowa. Jeśli potrzebujesz membranę lub dźwignie nie szukaj z ALT, do 2.0 fsi kupisz za ułamek ceny a do tego dźwignia wykonana jest z lepszego nie tak kruchego materiału.  To sam tyczy się membrany.   Nie ważne czy silnik 2.0 fsi pochodzi z audi, vw, czy skody. Jeśli tylko kolektor ma gruszkę to membrana jak i dźwignia będą pasować do ALT. Różnią się tylko obudowa.

Mi się udało kupić kolektor cały ze sprawną gruszką z rozbiórki 2.0 ALT z niemiec w świetnym stanie za 150 pln :) . Ale dzięki wielkie za tak cudowną wiadomość - szczerze mówiąc sądzę, że dobry druciany pomysł na zespawanie tej gruszki tak by plastik się nie mógł ułamać to lepszy pomysł nawet niż wieczna wymiana elementu na nowy - sam myślę, by starą jakoś zespawać, czy coś z tą łapą spróbować zrobić - poprostu to taki gównolit , że jakieś wspawanie w to czegokolwiek da chyba lepszy efekt - będę coś z ciekawości cudował to dam znać ;) . Chyba, że te dźwignie w 2.0 FSi rzeczywiście są solidniejsze i w rozsądnych cenach bo z tego co się dowiedziałem to nie da się kupić samej tej gruchy, a kolektor w ASO to 2200zł :) 

Opublikowano

Możesz kupić cały kolektor od 2.0 fsi za około 150zl. Dźwignia w tych kolektorach jest bardziej elastyczna. Wielokrotnie je ściągnąłem, zakladalem i nigdy nie pękła. Łapiąc w rękę czuć że materiał jest bardziej elastyczny i można go wyginac.

  • Lubię to 1
Opublikowano

I think i know what you're talking about , but can you post a picture of all parts you mean it can fit from 2.0 fsi to ALT engine .

@benyA4

 

Thank you

Opublikowano
46 minut temu, MarioR34 napisał(a):

I think i know what you're talking about , but can you post a picture of all parts you mean it can fit from 2.0 fsi to ALT engine .

@benyA4

 

Thank you

We particularly talk about this part. I don't know if the rest will fit to 2.0 ALT - propably not. The reason we talk about it is that - it's cheaper than the original one and propably it's better made, more elastic and reliable. If there's something more to tell I would be extremely happy to hear more beautiful news like that from @benyA4 - as I am curious and maybe there is more things to develop in our engines for the future repairs and stuff like that :) . Greetings from Poland ! 

audi kierownica.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...