Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Czerwony Szatan - Ksiadz i S4 :-)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Auto od 74 000 ma wlewany Motul na 100%, to wiem. Nie wiem tylko co lał pierwszy właściciel, ale muszę sprawdzić w książce bo był olej wymieniany w Szwajcarii w ASO. Pociesza mnie to że nie bierze oleju. Muszę jeszcze sprawdzić dokładnie tak jak przejadę dużą trasę np 500 km naraz. Zastanawiam się czy wtedy coś weźmie. Jak jeżdżę po mieście i na niedalekie trasy olej nie znika.

Opublikowano

lesterjest jeden mały problem , poza ASO nie kupisz gratów do tego silnika , no może uszczelki .

Pogrzeb trochę na zagranicznych forach to się dowiesz że 90% esek ma ten dźwięk przy odpalaniu rano , nawet podobno Audi wydało oświadczenie w tej sprawie , problem zaczyna się jak po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest grzechotka .

Opublikowano

Nie czytam anglojęzycznych forów gdyż nie znam języka techniczno-angielskiego i ciężko mi je czytać. Gdzieś na forum wyczytałem, że jakiś znany i polecany warsztat potwierdza to co piszesz waskivw, ale mówią że powinno się wymienić wszystkie napinacze przy 250 000 i tyle. Dlatego planowałem to zrobić. Jeśli jednak ma być to aż taki koszt jak piszecie to wole auta się pozbyć, mimo tak fascynującego charakteru jaki posiada.

Opublikowano

Lester. Jesli spodziewales sie kupic 350 konny bezobslugowy 10letni samochod to chyba bajek za wiele sie naogladales. Problemem w grzechotce jest najwiekszy dolny napinacz , ktory po prostu potrafi peknac. TO rzutuje na cala reszte. Nida sie tegozrobicbez zwalenia silnika,czyli pol samochodu. Kosztt tego niemaly jesli chcesz chwile jezdzic w zdrowiu tym cackiem to po zwleniu silnika trzeba wymienic kilka gratow (niektore obowiazkowo iobligatoryjnie jak wszyscy wiedza). Generalnie te silniki maja opinie ze zwiekszaja zuzycie oliwy powyzej 500km. Dopoki sie nic niepokojacego nie dzieje i oleju niebierze to nie robilbym nic.pilnuj tylko wysokiego stanu oleju bo przy nim mniej i rzadziej grzechota, czasem wogole. Pozdr

Opublikowano

Dzięki. Na dniach własnie będę zmieniał olej. Zaleje pod górną krechę. Będę po większych trasach sprawdzał stan oleju. Dłuższa trasa już w styczniu więc się przekonam.

Opublikowano

Noooo teraz wygląda tak jak powinna wyglądać! :wink:

Opublikowano

Hehehe... spokojnie, jeszcze koła, listwy, szyby i tylnia dokładka :decayed:

Opublikowano

Bixenony z soczewami z B8 montuj.

Opublikowano
Bixenony z soczewami z B8 montuj.

Już pytałem o przeróbke moich, choć wolałbym ori bixy. Jak znajdę na wymianę z dopłatą lub kogoś kto kupi moje to napewno zmienię.

Opublikowano

Fajnie - ale lusterka też daj w czerń. Tylko przy felgach nie kombinuj :decayed:

Właśnie wróciłem z Londynu od Dawida i z korekty LPG u Krzyśka.

Wrzucony ori soft z S4 B6, ostatniego modelu.

Napiszę tak... Ja żadnej różnicy w mocy nie zauważyłem? Na początku wydawało mi się, ale to faktycznie wydawało się.

Druga sprawa, że poprzedni program miał wyłączone sondy oraz EVAC, zaraz po wgraniu nowego i jeździe wywaliło błędy o katalizatorach na bank 1 i 2 oraz nieszczność w układzie. Stąd chyba problemy z głupimi obrotami na blacie. Do naprawy.

Pojeżdżę chwilę, zobaczę jak spalanie i reszta ;-)

Opublikowano

A pisałem Krzyśkowi że trochę dziwne że zawsze masz korekty na 0 . Pojeździj i spr. korekty czy będą się zmieniać , na katalizatory można zastosować tulejki ( emulator) w moim się sprawdzają , choć jak byłeś u jakiegoś magika od map to dziwie się że drugich sąd nie wyłączył.

Opublikowano
A pisałem Krzyśkowi że trochę dziwne że zawsze masz korekty na 0 . Pojeździj i spr. korekty czy będą się zmieniać , na katalizatory można zastosować tulejki ( emulator) w moim się sprawdzają , choć jak byłeś u jakiegoś magika od map to dziwie się że drugich sąd nie wyłączył.

Wiem, widziałem że napisałem, zobaczymy co teraz będzie.

On robił ostatnio taką samą eSę, niebieską, z tym samym wydechem. Wyszło wszystko dokładnie tak samo. Dzisiaj dorzucił mi korektę od temperatury.

Co do magika od map, powiedział że nie ma problemu, tylko chciał bym najpierw pojechał do Krzyśka, ogarnął LPG, zrobił tą pompkę i sprawdził czy wszystko już jest ok. Jak tak to wyrzuci mi te sondy.

A przy okazji dzisiejszej jazdy, takie coś mnie objechało:

6ymygyhu.jpg

---------- Post dopisany at 21:07 ---------- Poprzedni post napisany at 21:05 ----------

A pisałem Krzyśkowi że trochę dziwne że zawsze masz korekty na 0 . Pojeździj i spr. korekty czy będą się zmieniać , na katalizatory można zastosować tulejki ( emulator) w moim się sprawdzają , choć jak byłeś u jakiegoś magika od map to dziwie się że drugich sąd nie wyłączył.

Wiem, widziałem że napisałem, zobaczymy co teraz będzie.

On robił ostatnio taką samą eSę, niebieską, z tym samym wydechem. Wyszło wszystko dokładnie tak samo. Dzisiaj dorzucił mi korektę od temperatury.

Co do magika od map, powiedział że nie ma problemu, tylko chciał bym najpierw pojechał do Krzyśka, ogarnął LPG, zrobił tą pompkę i sprawdził czy wszystko już jest ok. Jak tak to wyrzuci mi te sondy.

A przy okazji dzisiejszej jazdy, takie coś mnie objechało:

http://img.tapatalk.com/d/13/12/08/6ymygyhu.jpg

Bez szans byłem. Redukcja na czwarty bieg, do końca i dalej. A on sobie powoli odchodził ;-)

Chyba wiecie co siedzi pod maską ;-P

Opublikowano

znowu nie rozumiem Twojego ruchu ojcze.... jak juz pojechales do kogoś takiego co wgrywa programy, to dlaczego wgrales ori, a nie napisales czegos pod siebie? lpg i tak bedzie trzeba potem dostroic do programu (czy to oryginalnego, czy to nowego). Czemu nie wywalil od razu sond? przeciez to tez bedzie mialo wplyw na prace silnika, w zwiazku z czym jechanie najpierw do gazownika znowu nic nie zmienia... i tak czeka Cie ponowna wizyta u niego. Jakoś tak nie po kolei.

Masz caly piekny wydech. Zrobilbys wizyte u jakiegos szanowanego tunera, napisal program z usunieciem sond, pojechalbys do gazownika i sprawę mialbys zalatwioną od poczatku do konca za jednym razem.

ps. nie miej mi tego za złe ;).

Opublikowano
znowu nie rozumiem Twojego ruchu ojcze.... jak juz pojechales do kogoś takiego co wgrywa programy, to dlaczego wgrales ori, a nie napisales czegos pod siebie? lpg i tak bedzie trzeba potem dostroic do programu (czy to oryginalnego, czy to nowego). Czemu nie wywalil od razu sond? przeciez to tez bedzie mialo wplyw na prace silnika, w zwiazku z czym jechanie najpierw do gazownika znowu nic nie zmienia... i tak czeka Cie ponowna wizyta u niego. Jakoś tak nie po kolei.

Masz caly piekny wydech. Zrobilbys wizyte u jakiegos szanowanego tunera, napisal program z usunieciem sond, pojechalbys do gazownika i sprawę mialbys zalatwioną od poczatku do konca za jednym razem.

ps. nie miej mi tego za złe ;).

Oczywiście, rozumiem też Twoje podejście i co piszesz. Póki co ja nic za to nie płaciłem prócz mojego czasu i paliwka. Chciałem wrzucić ori by było tak jak ma być i sprawdzić co się dzieje. Dzięki temu wyszło żejest problem z pompką.

Druga sprawa, bez obrazy dla Ciebie. Dawid mówił i w uparte żemapowanie tego auta to bajka. Oni próbowali już nie jedno i d*pa.

A jest dużo trików które na hamowni można zrobić by wykres wyszedł większy.

Dawid działa z Rogalottim w PL, może znasz ich.aco do samego Kreatora, to tylko powiedział że oni nie robią własnych map a kupują od kogoś...

Nie wiem ile w tym prawdy, ja się nie znam, jestem użytkownikiem i wiem tyle co wyczytam co mi powiedzą, co sam sprawdzę.

Po zmianie mapy w moim aucie, jeździ tak samo, a ponoć 20-30 koni mniej powinno być, więc o co kaman?

Opublikowano

Nie do konca rozumiem. W stanach osiągają w tych silnikach nie najmniejsze przyrosty. Tam jezdzi tych samochodów multum, w polsce jest to b. rzadkie auto. Przy użyciu paru gratów z JHM można spokojnie przekroczyć 4xx KM - i to nie są pojedyncze sztuki w stanach. U nich raczej jeździ wiele samochodów o dużych pojemnosciach bez sterydów (turbiny/kompresory itp), więc oni też mają pewnie większe doświadczenie w mapowaniu takich jednostek.

To, że nasze silniki niestety b. często nie trzymają formy, to wszyscy wiemy. Ale nawet Rogalotti (bo z tego co wiem to robił te silniki) uzyskuje przyrosty w stosunku do pierwotnego pomiaru. Przy seryjnych gratach udaje się zbliżyć (325-335KM) po programie do tego co seryjnie powinno być. Wniosek jest taki, że jak ktoś potrafi zmieniać mapy, to da się podciągnąć w stosunku do pierwotnego wyniku. Ja po to wymieniłem pół części silnika (chociaż części nie musiałem), żeby być pewnym że jest zdrowy. Stąd u mnie prawdopodbnie pierwotny wynik wyszedł b. dobrze. To samo tyczy się RS4 B7 --> często wypluwają po 350-360KM, po sprawdzeniu osprzętu i zmianie map udaje się często przekroczyć 400KM na seryjnych gratach.

Ja uważam, że nie powinieneś się u siebie spodziewać wzrostu, bo tylko przełożyłeś komputer silnika z innego samochodu... Sztuka sztuce nie równa (zawsze mogło coś niedomagać w momencie strojenia co zostało przeoczone, bo błędów nie było). Piszesz, że powinno być 20-30KM więcej na tym... z takiegoi szacunkowego podejscia wnioskuję, że ten program na tamten pierwotny samochód też nie był pisany, tylko był gotowcem wrzuconym, bez żadnego pomiaru...

Jest jeszcze jedna opcja dlaczego nie czułeś różnicy - może tam też był seryjny program, a tylko wydech pełen inny wrzucony...? Bo Milltek podaje właśnie wzrost mocy ok 20KM po zmianie wydechu - może to o to chodziło w tym wzroście który miał być u Ciebie?

Może i kreator korzysta w przypadku niektórych najpopularniejszych motorów typu 1,9tdi jakieś gotowce, które dostraja do danego egzemplarza, nie wiem. Wiem natomiast, że nad moimi mapami pracowali jakieś 4x dłużej niż nad Passatem 1.8tfsi mojego kolegi..

Jestem zadowolony, bo czuje wyraźną różnicę pod nogą... Niestety moje sprzęgło też czuje. Jak wiemy nie jest to najmocniejszy punkt w marce audi.. ;/.

Dodam, że spalanie spadło, chociaż to akurat może mieć coś wspólnego z wywaleniem sond i końcem przelewania. Kreator utrzymywał, że spalanie przy normalnej jezdzie powinno spaść w granicach 14%. Ja uważam, że spadło ok 1-1,2l/100km przy spokojnej jezdzie. Przy butowaniu nie potrafię odpowiedzieć.

Reasumując, po mapowaniu wzrost uzyskasz w stosunku do pierwotnego pomiaru, szczególnie jeśli masz poczynione jakieś mechaniczne zmiany i powie Ci to nawet Rogalotti, a to czy przekroczysz serie warunkuje to, co wypluje silnik na seryjnych mapach niestety. Btw, jakby odbierali telefony u Rogala, to pojechałbym do nich stroić ;). By the way --> nie lubie braku szacunku do klienta z powodu "nadmiaru pracy" (istnieje taki stanowisko jak "sekretarka", która powinna się u nich znaleźć).

Zrobisz jak uważasz. ;)

pozdro ;)

Opublikowano

Świetnie Cię rozumiem i to co piszesz, ale jak sam zauważyłeś, przyrosty mocy są po zmianach w aucie. Zmiany które proponuje JHM i znaczne wzrosty mocy, tu się zgadzam.

Ja zmieniłem cały komputer z auta które miało włożony pełen wydech MILLTEK. Było strojenie bo mam przecież tego wykres, oraz rachunki, które sobie zostawiłem. Piszę na oko 20-30 KM bo skoro seria ma 344 (nie wnikam teraz w temat że gubią moc) a wykres pokazał ponad 360 KM.

Zabrałem cały ten wydech z tamtego autka plus ECU i włożyłem do siebie. Teraz wrzuciłem znowu ori mapę AUDI, co prawda, ponoć z ostatniego wypustu B6 (może poprawiona przez AUDI), po jeździe, nie stwierdziłem ani spadku mocy ani żadnej zmiany.

Na samej serii nie mam pojęcia co mój silnik wypluł bo na hamowni nigdy nie byłem.

Póki co sprawdzę jak to jeżdzi i pali teraz i niedługo zajadę na wywalenie tych sond, albo wrzucę tuleje.

Opublikowano

u mnie tuleje nic nie dały. U pincziego też co jakiś czas wywalało błędy. Zrób to strojwnie pod Twój silnik, będziesz zadowolony. Przecie to tylko pare funcików :grin:.Tylko pojedz do kogoś innego niż Twój znajomy ;).

Opublikowano

Panowie a możecie mi zdradzić gdzie jest w S4 ta EVAP pompka?

Czy ma ona jakiś bezpiecznik osobny?

Mam takie błędy odnośnie jej:

vapase3a.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...