Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Czerwony Szatan - Ksiadz i S4 :-)


Ksiadz

Rekomendowane odpowiedzi

To, że nasze silniki niestety b. często nie trzymają formy, to wszyscy wiemy. Ale nawet Rogalotti (bo z tego co wiem to robił te silniki) uzyskuje przyrosty w stosunku do pierwotnego pomiaru.

Nigdy nie widzialem zadnej eSki B6/B7 modzonej u Rogala. Raz, czy dwa widzialem lekko liznienie RS4 B7 po czyszczeniu silnika.

To samo tyczy się RS4 B7 --> często wypluwają po 350-360KM, po sprawdzeniu osprzętu i zmianie map udaje się często przekroczyć 400KM na seryjnych gratach.

Troche naginasz rzeczywistosc, bo RS4 B7 cierpi na syfienie sie silnika z powodu FSI. Tu nie jest problemem osprzet, czy cokolwiek... trzeba rozebrac motor, zrzucic glowice, zrobic czyszczenie i wtedy dopiero zblizasz sie powoli do deklarowanej serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche naginasz rzeczywistosc, bo RS4 B7 cierpi na syfienie sie silnika z powodu FSI. Tu nie jest problemem osprzet, czy cokolwiek... trzeba rozebrac motor, zrzucic glowice, zrobic czyszczenie i wtedy dopiero zblizasz sie powoli do deklarowanej serii.

Mylisz się Michu - nagar nie jest główną przyczyną spadku mocy. Główne czynniki to temperatura oraz wycieki w układzie podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rs4 - zgadza się - to ma decydujący wpływ ;).

Wiecie swoje, a ja wiem swoje mając sprawę sprawdzoną na własnej "skórze" ;).

Fly, nie ma co dalej ciągnąc tematu ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo ludzi i każdy inaczej... Bez obrazy dla Ciebie Winczako, dużo też siedzi w głowie. Nie piszę że akurat tak jest u Ciebie ;-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nic nie wiadomo:polew::whistling:.

W razie czego możecie dla mnie na spotkanie kiedyś przygotować haloperidol, 2 amp relanium i pasy ! ;) - jakbym się za bardzo rzucał :grin: ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się Michu - nagar nie jest główną przyczyną spadku mocy. Główne czynniki to temperatura oraz wycieki w układzie podciśnienia.

A skąd takie info? Bo widziałem wykresy aut po samym czyszczeniu i dużo mocy wraca. Wiem, że oprócz samego czyszczenia trzeba jeszcze kilka drobiazgów poprawić, ale nie wiem co konkretnie - być może nieszczelności o których mówisz. Temperatury to inny temat - jeśli hamujemy auto przed czyszczeniem i ma 350PS, hamujemy po czyszczeniu na tej samej hamowni w podobnych warunkach i nagle wraca 40-50PS, to chyba jest to dobre porównanie?

@winaczko, nie porównuj swojego silnika do V8 FSI z RS4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się Michu - nagar nie jest główną przyczyną spadku mocy. Główne czynniki to temperatura oraz wycieki w układzie podciśnienia.

A skąd takie info? Bo widziałem wykresy aut po samym czyszczeniu i dużo mocy wraca. Wiem, że oprócz samego czyszczenia trzeba jeszcze kilka drobiazgów poprawić, ale nie wiem co konkretnie - być może nieszczelności o których mówisz. Temperatury to inny temat - jeśli hamujemy auto przed czyszczeniem i ma 350PS, hamujemy po czyszczeniu na tej samej hamowni w podobnych warunkach i nagle wraca 40-50PS, to chyba jest to dobre porównanie?

@winaczko, nie porównuj swojego silnika do V8 FSI z RS4.

Po powrocie ze Szwecji wpłaciłem już zaliczkę i jechałem po RS4... Niestety problemy rodzinne, które zbiegły się z zakupem autka moich marzeń zadecydowały o tym, że nie zdecydowałem się na zakup. Do czego jednak piję... Wcześniej przez 4 miesiące katowałem fora rs246.com, Audizine w tym także firmy zajmujące się obsługą tych jednostek - wszystko celem dowiedzenia się na ten temat jak najwięcej. Kwestia "carbon issue" to pierwszy temat, który wypłynął przy silniku BNS... Jednak sporo osób spotkało się z tym, że po czyszczeniu - przyrost mocy był znikomy (mimo mocno zasyfionej jednostki). Częściej zdarzało się że wyciek w układzie podciśnień powodował większe straty - wystarczyło wymienić zaworek, wężyk aby powrócić w okolice mocy katalogowej. Na koniec może taka dygresja - porównaj sobie koszt czyszczenia vs. cena zaworka :wink:

Tylko nie zrozum mnie źle... Nie chodzi mi o to, że czyszczenie kolektora nie ma znaczenia. Ma! Ale nie takie jak wszyscy trąbią :wink: Zresztą BNS jest tak rzadkim okazem, że dokażdej jendostki i jej problematyki trzeba podchodzić indywidualnie.

---------- Post dopisany at 00:06 ---------- Poprzedni post napisany at 00:05 ----------

Ojcze - sorry za OT, ale może kiedyś (jako posiadacz V8) będziesz chciał kupić mocniejszą wersję to ta wiedza też się przyda :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@winaczko, nie porównuj swojego silnika do V8 FSI z RS4.

to nie było porównanie do mojej jednostki, tylko do tego, że kolejny duży silnik audi ma jakies tam swoje problemy, które można naprawić i poprawić ;).

Przeca wiem, że to zupełnie inne konstrukcje :).

...........Wcześniej przez 4 miesiące katowałem fora rs246.com, Audizine w tym także firmy zajmujące się obsługą tych jednostek - wszystko celem dowiedzenia się na ten temat jak najwięcej. .........

też przekopałem tony tamtejszych stron i stąd czerpie głównie swoją wiedzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzik, ja sam jestem ciekaw takich dyskusji, choć zawsze lepsze są fakty, a z tym już nieco gorzej.

Póki co auta nie zmieniam, ale poznać coś nowego, czemu nie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po powrocie ze Szwecji wpłaciłem już zaliczkę i jechałem po RS4... Niestety problemy rodzinne, które zbiegły się z zakupem autka moich marzeń zadecydowały o tym, że nie zdecydowałem się na zakup. Do czego jednak piję... Wcześniej przez 4 miesiące katowałem fora rs246.com, Audizine w tym także firmy zajmujące się obsługą tych jednostek - wszystko celem dowiedzenia się na ten temat jak najwięcej. Kwestia "carbon issue" to pierwszy temat, który wypłynął przy silniku BNS... Jednak sporo osób spotkało się z tym, że po czyszczeniu - przyrost mocy był znikomy (mimo mocno zasyfionej jednostki). Częściej zdarzało się że wyciek w układzie podciśnień powodował większe straty - wystarczyło wymienić zaworek, wężyk aby powrócić w okolice mocy katalogowej. Na koniec może taka dygresja - porównaj sobie koszt czyszczenia vs. cena zaworka :wink:

Okej, teraz już sporo jaśniej, dobre info na przyszłość... bo ja też cały czas mam chrapkę na RS4 B7 jako kolejne auto :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, EVAP to chyba nie ta pompka co z piszecie, co z rana do dogrzewania.

Coś w prawym nadkolu jest?

Mam ten błąd:

dyme9e5a.jpg

---------- Post dopisany at 19:48 ---------- Poprzedni post napisany at 19:31 ----------

Prąd dostaje po odpaleniu. Działać działa. Gdzie może być problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pompka co się rano włącza to SAI ( nadmuch powietrza do wydechu - tak w skrócie) EVAP to dopalanie oparów paliwa , zaworek jest przy filtrze powietrza , przeważnie na wolnych obrotach sobie cyka :wink:, a filtr z węglem w prawym nadkolu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pompka co się rano włącza to SAI ( nadmuch powietrza do wydechu - tak w skrócie) EVAP to dopalanie oparów paliwa , zaworek jest przy filtrze powietrza , przeważnie na wolnych obrotach sobie cyka :wink:, a filtr z węglem w prawym nadkolu .

No właśnie tak coś myślałem że to nie to... A co się kaszani, że to się pojawiło? Jakieś znane przypadki?

Czy może to mieć związek że teraz jest LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek mógł powiedzieć PaPa , albo filtr niedrożny , albo połączenia się rozszczelniły , trzeba spr. po kolei , najpierw test Vag zaworka , jak działa to spr. czy nie puszcza w obie strony itd.

Związek ma z LPG i PB = podwyższone spalanie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, to jeszcze prosiłbym o info gdzie można sprawdzić ten zaworek w VAG.

A pytając o LPG, miałem na myśli czy to się mogło pojawić po instalacji, zepsuć czy coś takiego?

Pisząc że jest większe spalanie, masz na myśli że jak to szwankuje to auto więcej pali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik , test elementów wykonawczych ( jak dobrze pamiętam kanał 03) i lecimy po kolei aż pojawi się EVAP , uruchamiamy i nasłuc**jemy czy sobie cyka , jak cyka , to odłączamy od przewodów i spr. czy odłączony jest zamknięty itd.

On się raczej przy montażu nie uszkodził , starość mogła go dopaść , spalanie może być większe jak jest cały czas otwarty - ssie za dużo powietrza , jak się nie otwiera to nie dostaje oparów PB , a one są uwzględnione w mapie , wiec musi dolać paliwka , tak źle i tak nie dobrze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, no to jutro będę sprawdzał, dziękuje bardzo ;-)

Poza tym, dzisiaj ściągnięte całe zawieszenie przód, sprawdzone i wszystko jest w dobrym stanie, wymienione łożysko bo szumiało i miało chyba dość.

Zawiecha cała a jednak coś drga i wali, szczególnie podczas zakrętu jak nierówno na drodze, no idea co to może być :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładnia kierownicza ? , mam podobnie walczę już z pół roku , trochę też czasu brakuje , wymienione 2x wszystkie wahacze , zregenerowany magiel ,nowe drążki kierownicze i gałki , łożyska w kołach, przeguby wewnętrzne i dalej puka , luzów brak , zostają chyba tylko amory , brak słów i nerwów :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kuźwa mam tak samo, miałem kupić całą nową zawiechę LEMA ale dzisiaj znajomy rozebrał dosłownie wszystko, sprawdził i stwierdził że nic tam się nie dzieje. A auto rozierał już nie jedno. Jedynie co to wymieniliśmy łożysko. Luzy na przekładni, dosłownie minimalna od strony pasażera, ale to niemożliwe by aż tak przenosiła stuki i drgania.

Amory? Kuźwa, niemożliwe :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...