Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Walnięty termostat jak rozpoznać?


adik1983

Rekomendowane odpowiedzi

witam jak rozpoznac czy mam walniety termostat

u mnie jest tal ze jak sie nagrzeje silnik to wskazówka stoi ciut przed 90 stopniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem po nagrzaniu ma miec okolo 90 takze przy ostatnich mrozach mozesz miec niecałe 90 wydaje mi sie ze masz sprawny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie patrz na wskazówke trzeba podpiąc VAG-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej vag. U mnie jak walnięty był termostat to wskazówka była właśnie ciut poniżej 90C, a jak wysypał się czujnik temperatury to wskazówka pływała na blacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj mam ten sam problem plywa mi wskazowka od temperatury moze to byc waszym zdaniem termostat czy czyjnik jescze nie mialem na 90 stopni plywa mi tak od 60 do 80 takiego juz kuplem doradzcie cos pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też walczyłem długo ze wskaźnikiem i u mnie pomogła wymiana czujnika. Najlepiej podpiąć vag'a. U mnie na vag'u przy podpięciu auta rano przy temp. zewn. -5*C (auto stało całą noc) pokazywało temp. +30*C stąd też miałem problem z porannym rozruchem, a podczas jazdy na wskaźniku temperatury maksymalny poziom wychylenia był na poziomie około 80*C. Tak więc to że wskazówka nie stoi w pionie nie zawsze musi oznaczać zepsuty termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w naszych a4 właśnie tak jest (nie piszę że wszystkich) że skazówka stoi trochę poniżej 90 st. w dwóch sztukach tak miałem. jak zacznie pokazywać inaczej to wymiana termostatu. np. u mnie po wymianie (pokazywało max 70) teraz skazówka stoi ciut ponad 90 st. w drugiej jak pisałem oryginał i lekko poniżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na którym kanale na Polskim VAG'u można sprawdzać temperature silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej termostat nowy ory z ASO, a jak coś jeszcze nie tak będzie to jeszcze czujnik kupić i wtedy to już git majonez.

U mnie wystarczył sam termostat i póki co jest Ok. Tylko nie oszczędzaj i kup z ASO. Stówe niestety trzeba dać.

Objawy miałem takie że podczas mrozów falowała temp z 70 na 80, a 90 to miałem tylko jak przyłożyłem mu do pieca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ori u mnie wytrzymał 10 tyś. km. założyłem whelera (tak to chyba się pisze) za 35 zł i na razie ok.

---------- Post dopisany at 21:49 ---------- Poprzedni post napisany at 21:44 ----------

ori u mnie wytrzymał 10 tyś. km. założyłem whelera (tak to chyba się pisze) za 35 zł i na razie ok.

dodam że kupując "whelera" należy zwrócić uwagę gdzie był produkowany, tylko niemiecki, są francuskie, angielskie i chińskie razem siebie warte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chwytamy węże od chłodnicy jeśli oba się robią razem ciepłe to termostat jest cały czas otwarty jeśli tylko jeden to jest ok.Zazwyczaj przy uszkodzonym termostacie temperatura silnika spada podczas jazdy szczególnie zimą.

Warto kupić wahlera jest producentem dla oryginału:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabieram sie do wymiany termostatu w 1,9 130 stce awx moze mi ktos napisac gdzie on sie znajduje i ciezko sie go wymienia i czy trzeba zalozyc rowniez nowy oring jest on w zestawie prosze o podpwiedz dziekuje pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz od razu termostat z oringiem.

Zaopatrz sie też w płyn bo zawsze coś ucieknie.

Choć w ASO Skody wszystko złapali do brytfanki. :grin:

Termostat jest bodajrze na połączeniu węża z blokiem silnika.

Wymiana ok. 50zł choć teraz jest już ciepło i można samemu śmiało powalczyć. Choć troche roboty jest, trzeba zdjąć osłone silnika, spuścić płyn, bo nie wyobrażam sobie wymiany inaczej, bo sie wyleje płyn. Choć może jak ktoś jest szybki jak lucky luck to może i da rade :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...