Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDi Nagrzewanie silnika zimą


Duch^

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do was pytanko jak u was się nagrzewa silnik długo do tych 90C w mrozy i przy jakich obrotach zmieniacie biegi? Może ja zacznę:

Silnik: AWX

Termostat:nowy Gates.

Zmiana biegów do 2100

Auto praktycznie rozgrzać w mieście do 90C z włączonym grzaniem w środku na 18C graniczy z cudem tak samo w trasie przy bardzo niskiej prędkości obrotowej. Dopiero jak mu bardziej daje w pedał to dogrzewa się jak trzeba ale to bym musiał od początku (zimnego) go kręcić na 3k a to by było morderstwo dla silnika i turbo. A jak u was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim w zimie muszę przejechac z 7km przy przykladowo -10 stopniach zeby wskazowka sie podnioslana te 40 stopni, do pracy mam 14 km i lapie mi max 70,80 stopni do 90 nie dobija , a zeby zlapalo 90 to jak kolega wyzej mosialbym przejechac z 20-30 km, przy normalnym ogrzewaniu auta, a w miescie to nigdy nie podniesiesz do 90 chyba ze duze miasto, wylaczone ogrzewanie i duuuzo prostych gdzie mozna te 70,90 jechac :) oczywiscie przy -5,10 stopniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej coś nie tak z termostatem sprawdz na vagu temperaturę ja po wymienie dwóch termostatów kupiłem oryginał 130 zł i mam spokój 90 stopni uzyskuje do 10 km na temperaturze ustawionej na 21-23 stopnie i jadąc spokojnie jak zimny silnik czyli do 2 tyś obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej coś nie tak z termostatem sprawdz na vagu temperaturę ja po wymienie dwóch termostatów kupiłem oryginał 130 zł i mam spokój 90 stopni uzyskuje do 10 km na temperaturze ustawionej na 21-23 stopnie i jadąc spokojnie jak zimny silnik czyli do 2 tyś obrotów

Tez mi sie wydaje że to wina termostatu. Ostatnio wymieniłem termostat na nowy, poprzedni nie pozwalał nagrzać silnika pow ~75 o.

teraz po ~10km jest 90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj sprawdzalem.. temp 0 stopni na zewnatrz.. 4,5 km(50% miasto-50% trasa) i mialem 60 stopni na blacie.. nie przekraczalem 2 tys obrotow.. termostat oryginal..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem świeżo po zmianie termostatu i czujnika g2/g62, do pracy mam 3km i np. dzisiaj przy temp. -1*C pod pracą miałem już ponad 50*C, więc radze sprawdzić czujnik (jak zepsuty to tylko ASO, przerabiałem zamienniki i mogę stwierdzić, że one się chyba psują od leżakowania na półkach sklepowych :facepalm:), a po ewentualnym wyeliminowaniu błędu z czujnikiem wymienić termostat na nowy z ASO.

Ja z problemem nagrzewania borykałem się chyba od początku zimy, a teraz, aż mi się micha cieszy jak widzę wskazówkę od temp. stojącą w pionie. :decayed:

aha. Silnik jak w profilu 1.9 AWX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat jest ok bo w trasie albo jak daje mu trochę to stoi 90C i mniej więcej tak samo na vagu pokazuje. Czujnik temperatury wsadzony nowy oryginał Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jakieś 10-13km przy wlaczonym nawiewie na 19-20stopni przy jeździe do 2tys obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja walczyłem długo z temperatura i po wymianie termostatu na oryginał i wymianie czujnika temperatury stwierdzam że te silniki żeby się nagrzać do 90 stopni potrzebuje te 15 km i nawet wtedy jak złapie 90 to po zrzuceniu na luz potrafi spać do 80. mój szwagier ma golfa z takim silnikiem i niby grzeje mu się szybciej bo po nie całych 10km ale jak podłączyłem go pod vaga to okazało się że na zegarach już 90 a na vagu niecałe 80 i taki sam w pasacie b5 i b5fl więc już się nie przejmuje temperatura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznijcie od tego żeby wyłączyć tryb ECON na klimatroniku. Dzięki temu zanim silnik dojdzie do 75 stopni to elektryna nagrzewnica da dodatkowe ciepełko na kabinę zamiast ciągnąć wszystko z motoru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jak już wspomniałeś o tym dogrzewaczu elektrycznym to montowano je we wszystkich b6? bo nawet nie wiem czy go mam , chyba gdzieś od strony ściany grodziowej powinien się znajdować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Econ wyłączyć. Ja w tym roku właśnie tak cały czas jeżdżę i widzę sporą różnicę. Wcześniej jeździłem z włączonym i dłużej trwało nagrzanie kabiny. I silnik jakby szybciej łapał temperaturę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale elektryczną nagrzewnicę chyba nie wszystkie modele B6 miały co? :) a jak jest to znajduje się ona od wnętrza auta przy zwykłej nagrzewnicy wodnej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączyć ECON czyli tak jakby włączyć klimę, która sie i tak nie włączy bo jest zimno.. tak o to chodzi? Do jakiej temp da się włączyć klimę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączyć ekon czyli tak jak włączyć klime (dioda się nie świeci). Nagrzewnica załącza się poniżej + 5st o ile dobrze pamiętam?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już wiem dlaczego mi tak auto się nagrzewa jak ja ciągle śmigam na ECON :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...