cabanmat Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Witam Byłem dzisiaj na badaniu technicznym... Zwróciłem panu diagnoście uwagę że na koleinach coś mi ociera. W aucie nie były sprawdzane amortyzatory, bo nie miał na czym sprawdzić... Na moje pytanie o sprawdzenie amortyzatorów, spytał się tylko czy buja... ja to przemilczałem. Doszliśmy do wniosku że ociera osłona przednia silnika. Diagnosta zalecił wymianę przednich sprężyn. Kolega z PRO-CHOICE wyśmiał tą diagnozę Dodam tylko, że moja wersja to wersja Ambition obniżona o 16mm fabrycznie. Auto kupiłem rok temu z Niemiec i nic nie naprawiałem w zawieszeniu. Ocieranie pojawiło się jakiś niecały pół roku temu. Nie wiem czy auto ma założone dobre amortyzatory czy sprężyny, robił to jeszcze poprzedni właściciel w Niemczech. Tutaj mój VIN : WAUZZZ8LZ1A042929 Tutaj zdjęcia sprężyn z przodu (rozumiem, że z tyłu nie ma ) : Dodaję zdjęcia : ---------- Post dopisany at 17:28 ---------- Poprzedni post napisany at 12:39 ---------- Byłem przed chwilą na diagnostyce z prawdziwego zdarzenia i diagnosta diagnozował : Mocowanie górne amortyzatorów przednich wraz z łożyskami. Po wymianie napiszę czy pomogło, ale dalej czekam na jakieś sugestie.
edekxp Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 łożyska amortyzatorów nie beda obcierać tylko bedzie stukać na dołach Ja też mam Ambition, ale sprężyny wymieniałem bo jak kupiłem auto, były jakieś gwinty założone i nie dało się jeździć. Sankami obcierałem po pagórkach i krawężnikach Może któraś sprężynę masz pękniętą, auto równo stoi (lewo-prawo) Mogę zmierzyć odległości, ale sprężyny kupowałem używane i nie zwracałem uwagi jaki typ.
cabanmat Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Opublikowano 5 Lutego 2013 Hmm... kupiłem te mocowania górne z łożyskami firmy Lemforder 47zł szt. Febi bistelin były w takiej samej cenie, dobrze wybrałem ? Facet na badaniu podniósł auto i pokazał mi że chodzi cała kolumna, razem z kołami, po prostu nie jest dobrze zamocowane. Nie chodziło mi o tarcie łożysk tylko o tarcie spodu, które może być spowodowane brakiem dobrego zamocowania całej kolumny. Wydało mi się to prawdopodobne w moim rozumieniu, bo podczas "dociśnięcia budy do ziemii na nierównościach" nie pracuje amortyzator tylko cała kolumna się rusza... Zobaczymy... i tak przy wymianie mocowania z łożyskiem trzeba wyciągać całą kolumnę więc mechanik będzie mógł wybadać. A po tym oczywiście na ustawienie zbieżności, które jest minimalne bo też mi to powiedział diagnosta. Po testach amortyzatory przednie miały ok. 75% sprawności, na podnośniku oglądaliśmy sprężyny i też były całe. Jedyne co mogło się stać ze sprężynami to mogły się "zbić" Jutro rano mam umówionego mechanika, będę pisał o wynikach. Dlaczego kolega kupował używane sprężyny ? Ze względu na cenę ? A te pęknięcia na kolorowych kropkach ?
edekxp Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Dlaczego kolega kupował używane sprężyny ? Ze względu na cenę ? Bo były oryginalne, i w bardzo dobrym stanie Uważam że oryginalne używane jest lepsze niż nowe zamienniki
cabanmat Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Opublikowano 5 Lutego 2013 Czy moje rozumienie jest dobre ? Z tym że przez złe mocowania górne amortyzatorów zamiast amortyzatora pracowała cała kolumna ? ---------- Post dopisany at 10:37 ---------- Poprzedni post napisany at 10:36 ---------- Czy rozmiary sprężyn nie będą się różnić ? w moim A3 a Twoim A4 ? Jak możesz to podaj rozmiar. Tak jak mówię ocieranie pojawiło się kilka miesięcy temu, auto mam od roku. ---------- Post dopisany at 11:03 ---------- Poprzedni post napisany at 10:37 ---------- Hmm teraz jeżdżę na oponach 185 R15 (profilu nie pamiętam) może one są za niskie ?
edekxp Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Czy moje rozumienie jest dobre ?Z tym że przez złe mocowania górne amortyzatorów zamiast amortyzatora pracowała cała kolumna ? ---------- Post dopisany at 10:37 ---------- Poprzedni post napisany at 10:36 ---------- Czy rozmiary sprężyn nie będą się różnić ? w moim A3 a Twoim A4 ? Jak możesz to podaj rozmiar. Tak jak mówię ocieranie pojawiło się kilka miesięcy temu, auto mam od roku. ---------- Post dopisany at 11:03 ---------- Poprzedni post napisany at 10:37 ---------- Hmm teraz jeżdżę na oponach 185 R15 (profilu nie pamiętam) może one są za niskie ? Nie w A4 tylko A3, Ambition jest w A3 Mam dwa auta. A4 ma całkiem inne zawieszenie. Opony u siebie w A3 mam 195/65 R15 kolumna miała pewnie luz około 1cm -góra dół i to stuka Więcej dowiesz się na forum A3 Wysłane z mojego NovoCrystal za pomocą Tapatalk
cabanmat Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Opublikowano 5 Lutego 2013 Obawiam się, że moje ocieranie może być spowodowane tym, że mam opony R15 185, nie pamiętam czy miałem takie tarcie przy oponach letnich 205/60/R15... W cały tym ambaras, że ja może szukam przyczyn w zawieszeniu a może opony 185 są po prostu za niskie... Panowie a ta wymiana górnych mocowań amortyzatorów przednich wraz z łożyskami i nastawienie zbieżności może coś pomóc w mojej patowej ocierającej sprawie... ???
e9matic Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Wymiana mocowan amorkow, tzw poduszek moze podniesc auto. Moj ojciec posiada A3 w wersji Ambiente. Na zeszle wakacje zmienialismy wlasnie podsuzki amortyzatorow, poniewaz auto plywalo z przodu a o scieraniu opon i zlej geometrii juz nie wspomne. Wygladalo to w ten sposob, ze na kielichach sruba mocujaca byla wyzej niz poduszka ( wyrobiona guma ) co w rezultacie obnizylo ciutke autko. Standardowe opony to 195/65/15. Czyli reasumujac u Ciebie bedzie ciut nizej. P.S. Lemforder najlepszy zamiennik.
edekxp Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 W cały tym ambaras, że ja może szukam przyczyn w zawieszeniu a może opony 185 są po prostu za niskie... 185 to jest szerokość opony, pewnie masz 70 wysokość porównaj sobie tu: Kalkulator - dobr rozmiaru opon skoro miałeś 205/60 r15, to zimowe 185/70 r15 i nic nie powinno obcierać ale porównuj do rozmiaru org. 195/65 r15 Panowie a ta wymiana górnych mocowań amortyzatorów przednich wraz z łożyskami i nastawienie zbieżności może coś pomóc w mojej patowej ocierającej sprawie... ??? Na pewno auto podniesie się trochę np 1cm Zbieżności nie trzeba ustawiać jeżeli nie odkręcasz sworznia zwrotnicy, a przy wyciągnięciu amortyzatorów ze sprężynami nie trzeba go odkręcać
cabanmat Opublikowano 6 Lutego 2013 Autor Opublikowano 6 Lutego 2013 Słyszałem, że są specjalne dystanse do montowania na łożyska. Jakiś dokładny rozmiar tych dystansów? Myślę, że mogę się udać na ustawienie zbieżności bo diagnosta zaznaczył niewielkie dysproporcje. Jak sie puści kierownice to auto raz ściąga delikatnie w prawo a raz delikatnie w lewo... Po południu napiszę co wymyślił mój mechanik dzisiaj. ---------- Post dopisany at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany at 08:14 ---------- Mechanika przełożyłem na piątek więc wam nic ciekawego nie powiem
dzik Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 kolego popytaj na A3 club net. Tam każdy nawet najmniejszy problem tego autka był omówiony do końca. Po co tutaj to roztrząsać jak można to omówić wśród towarzystwa jeżdzącego tego typu sprzętami?
cabanmat Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 Z całym szacunkiem do forum a3-club.net ale tam bardzo "krzyczą", i usuwają posty bo uważają że jest podobny...
edekxp Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Z całym szacunkiem do forum a3-club.net ale tam bardzo "krzyczą", i usuwają posty bo uważają że jest podobny... to racja i brakuje tam kategorii jak tutaj; silnik, zawieszenie, elektryka itp Tutaj jest ok
cabanmat Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Opublikowano 8 Lutego 2013 Chyba od tego jest forum żeby pogadać... a tam o pogadaniu można zapomnieć... Zaraz masz nową wiadomość w skrzynce : Twoja wiadomość została usunięta. Nie spotkałem się jeszcze z takim gubernatorstwem jak na a3-club.net. i tak znalazłem się tutaj ;D ---------- Post dopisany 08-02-2013 at 11:07 ---------- Poprzedni post napisany 07-02-2013 at 13:51 ---------- Dysponuję ktoś wiedzą jakie powinny być sprężyny z przody w Ambition ? Mechanik odwlekł się na poniedziałek, ponieważ powiedział żeby zamówić od razu sprężyny, bo jak wyciągnie kolumnę to żeby mieć w pogotowiu też sprężyny. A jak stare będą dobre to po prostu nowe się odda do sklepu. Po prostu żeby później znowu nie rozbierać i zakładać sprężyn, coś tam zamówił, zwracałem uwagę na moje fabryczne obniżenie 16mm. ---------- Post dopisany at 13:22 ---------- Poprzedni post napisany at 11:07 ---------- Dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi 400zł za jedną sztukę Tylko na zamówienie, brak w Polsce Jak ASO wyjedzie z cennikiem to oczy wyskakują na podłogę.
edekxp Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Zostaw te sprężyny, wymień łożyska amortyzatorów i bedzie dobrze. Co to za mechanik, zamawiać może się przyda:facepalm: Jeżeli nie wiadomo co trzeba wymienić to się najpierw demontuje a potem kupuje co trzeba Powiem tyle - nie ma to jak samemu sobie naprawić. Też miałem kiedyś zaprowadzić do mechanika na wymianę łożysk amortyzatorów itp. Nie dość że powiedział że jedno łożysko kosztuje 100zł, to trzeba było czekać kilka dni bo nie ma czasu. Łożyska kupiłem po 45zł febii i sam wymieniłem - obie strony około 2godziny na spokojnie + browar:grin: PODUSZKA AMORTYZATORA LEMFORDER AUDI TT LEON FABIA (2957288363) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
cabanmat Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Opublikowano 9 Lutego 2013 Zaznaczył, że sprężyny będzie można oddać, po prostu nigdzie w mieście nie mają sprężyn od ręki, tylko trzeba zamawiać. Mam nadzieję, że wymiana górnych mocowań z łożyskami marki LEMFORDER pomoże... PS. 47zł za sztukę w pobliskim sklepie motoryzacyjnym na zamówienie, mieli Febi na miejscu w tej samej cenie ale chciałem LEMFORDERA Niepokoi mnie jedna rzecz.... na forach piszą że wymienia się je kiedy stuka a u mnie nic nie stukało... Tzn. Ja zamówiłem górne mocowania wraz z łożyskami, trzeba jeszcze tzw poduszkę tak ? Czy to tylko inna nazwa tego mocowania ? I u kolegi wymiana łożysk pomogła ? Tzn. podniósł się trochę przód auta ?
edekxp Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Owszem jak poduszka zużyta to przeważnie stuka na dołach Górne mocowanie i poduszka to to samo, masz link u góry - zresztą to kupiłeś Zobacz sobie w Etce online IFI :: Free services Klikasz na CarProg2 potem wiadomo Masz tam nawet wymiary sprężyn, ale nie ma opisu Ambition Twoje sprężyny to 1J0411105AE 370x140x140
cabanmat Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Opublikowano 9 Lutego 2013 Rozumiem, że to jest numer część : 1J0411105AE A to rozmiar : 370x140x140 ? Która z tych długości to długość sprężyny ? Pytam się bo całe kupno sprężyn było na wypadek gdyby stare sprężyny się "zbiły" czyli skróciły swoją długość. Najbardziej się boję, gdy wyciągniemy moje aktualne sprężyny które przykładowo mogą być krótsze o 16mm, mechanik przyłoży do nowych i powie no miałem rację, sprężyny do wymiany
edekxp Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Która z tych długości to długość sprężyny ? Nie wiem spisałem z etki, sam zobacz Nie słyszałem aby sprężyny się zbiły, pękają i dlatego się wymienia Mam znajomego i ma Passata z 89roku i sprężyn nie wymieniał, prawie 500tys najechane:naughty:
cabanmat Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Opublikowano 9 Lutego 2013 PS. Moje Audi jest tak : Rok produkcji : 2000r. Data produkcji: 2000-11-24 Data wydania samochodu (pierwsza rejestracja : 2000-12-18 Rok modelowy : 2001 Więc w etce mam podać rok 2001 ??? Mam małe probelmy/niejasności :
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się