marys Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Witam. Posiadam a4 avant 97 rok 1.8 ADR 125KM. Słuchając motoru, a nie mając na porównaniu innego takiego samego przypuszczam, że w moim coś nie gra, a moje domniemania mające złego przedstawiają się tak jak auto chodzi na biegu jałowym (luzie) i ma 1500obr/min i dodam ostro gazu zrobi przyduszenie się dosyć mocne jeśli go wkręcę np na 5000obr/nim i spadnie znowu poniżej 2 -1,5obr/min znowu to samo (przyduszenie) i przypuszczam że silnik nie ma takiego ducha w sobie dosyć wolno się wkręca, ale znowu nie ma porażki (tak jak pisałem myślę że już tak mają chodź nie mam porównania) jeśli zaczynam powyżej 3000obr/min jest już lepiej nie ma efektu dławienia ani wolnego wkręcania, jadąc samochodem nie odczuwam jakiś kłopotliwych nieudogodnień związanych z silnikiem wciskając pedał gazu np 2 i dalej na 3 i aż tak do 4-5 to auto ciągnie ładnie i czuć przyspieszenie najgorzej jest jak jadę z 60km/h na 4 biegu daję gaz to nie odczuwam by się zbierało tylko najlepiej by chciało 3 bieg pewnie spowodowane jest to masą pojazdu. Bardziej zastanawia mnie to przyduszenie się i czasem zafalują mi obroty na wolnych, ale na prawdę rzadko czyli 0.k 700 - 900obr/min podejdą. Zaczął mi szaleć samochód na obrotach po odłączeniu akumulatora po podłączeniu ciężko było go odpalić i szalał jak głupi auto pochodziło przejechałem się i uspokoiło się odpalało normalnie chodź zostało to czasem zafalowanie. Dziękuje za wyjaśnienie moich obaw. Pozdrawiam
ja74687 Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Twoim problemem jest raczej przepustnica czyszczenie i adaptacja powinna pomóc a po odłączeniu aku szalał ci właśnie przez przepistnicę ponieważ nie była zaadoptowana jak wyciągniesz mu aku to pamiętaj że trzeba przekręcić zapłon na ok 30s. nie dotykając żadnego pedału wyłączyć zapłon poczekać ok 10s. i ponownie włączyć zapłon i odpalić silnik tylko po odpaleniu znowu nic nie dotykasz tylko noga na sprzęgło poczekać musisz ok 20 s. niech on sobie pochodzi spokojnie i dopiero możesz jechać to tylko przy pierwszym odpaleniu potem już robisz wszystko normalnie tak robisz tylko jak aku mu odłączasz i nasz silniki ADR mają pewną dziurę na 4 biegu mój ma to samo do obrotów ok 2800, idzie bo idzie ale powyżej czuć moc podłącz jeszcze VAG podejrzewam że coś tam będzie ale wykasuj to i podłącz ponownie tylko najpierw czyszczenie i adaptacja.
marys Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Opublikowano 5 Lutego 2013 nie lpg nie ma czysta benz. Może racja z tą adaptacją bo przed odłączeniem aku było bdb i nie głupiał. A teraz pytanie każdy pseudo mechanik sobie z tym poradzi czy dawać tylko do servisu
darko Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 do żadnego serwisu,dwa posty wyżej kolega ja74687 opisał Ci jak to zrobić
marys Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Opublikowano 5 Lutego 2013 czyli jak zrobić tą adaptacje? nie potrzeba do tego się podłączyć przez komputer do auta (vag) ?
bialy986 Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Twoim problemem jest raczej przepustnica czyszczenie i adaptacja powinna pomóc a po odłączeniu aku szalał ci właśnie przez przepistnicę ponieważ nie była zaadoptowana jak wyciągniesz mu aku to pamiętaj że trzeba przekręcić zapłon na ok 30s. nie dotykając żadnego pedału wyłączyć zapłon poczekać ok 10s. i ponownie włączyć zapłon i odpalić silnik tylko po odpaleniu znowu nic nie dotykasz tylko noga na sprzęgło poczekać musisz ok 20 s. niech on sobie pochodzi spokojnie i dopiero możesz jechać to tylko przy pierwszym odpaleniu potem już robisz wszystko normalnie tak robisz tylko jak aku mu odłączasz i nasz silniki ADR mają pewną dziurę na 4 biegu mój ma to samo do obrotów ok 2800, idzie bo idzie ale powyżej czuć moc podłącz jeszcze VAG podejrzewam że coś tam będzie ale wykasuj to i podłącz ponownie tylko najpierw czyszczenie i adaptacja. czyli jak zrobić tą adaptacje? nie potrzeba do tego się podłączyć przez komputer do auta (vag) ? Masz wytłuszczonym drukiem jak zrobić ta adaptację.Podłączenie kompa na koniec procedury też nie zaszkodzi.Piotr ładnie objaśnił
marys Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Opublikowano 5 Lutego 2013 właśnie pytając się o Vaga czy poradzi sobie z tym byle jaki (pseudo mechanik co zajmuje się tym) czy lepiej jechać do servisu
bialy986 Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Spróbuj podjechać u siebie na spota.Jak ktoś będzie miał Vag-a to powinien Ci podłączyć i sprawdzić.W serwisie ostro Cie skasują,a warsztaty nie wszystkie mają program i kumają o co chodzi.Wiem z własnej autopsji:wink:
marys Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Opublikowano 5 Lutego 2013 u mnie nie ma spotów Audi, a jak są VW to nie widziałem jeszcze nikogo co z Vagiem by latał lub coś w tym stylu. Może spróbuję się dowiedzieć coś o jakimś mechaniku co czai baze i może spróbuje jeszcze raz odłączyć akusa i zrobić tak jak Piotr pisał
Prezes870 Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Ja tam jak aku odlaczam i podlaczam za jakis czazs to wsiadam i odrazu jade nic nie adopotuje i wszystko gra wiec na co ta adaptacja?
ja74687 Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Adaptację robisz przepustnicy, bo po odłączeniu aku ustawienia ci się kasują, silnik wtedy pracuje prawidłowo, może miałeś szczęście i ci się sterownik zresetował, albo poprostu się zresetował i adaptacja się zdążyła zrobić ale to trzeba zrobić bo wtedy objawy są takie jak: falowanie obrotów, nierówna praca jakieś szarpnięcia itp, słaba dynamika silnika.
marys Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 A więc tak nie mając możliwości podpięcia się pod Vaga spróbowałem zrobić manualnie czyli odłączyłem aku podłączyłem po kilku minutach załączyłem stacyjke na 40 sekund wyłączyłem na 20s po czym zapaliłem nie dotykając gaz, a tylko wciskając pedał sprzęgła tak jak Piotr pisał, dobra do rzeczy efekty są lepsze odpalanie motoru jest efektowniejsze żwawszy jest na każde dotknięcie gazu (dużo lepiej się wkręca) i znikło dławienie się więc jestem zadowolony! ale jak to bywa jest i druga strona medalu falowanie obrotów nie znikło tylko się pogorszyło po dodaniu obojętnie jak gazu obroty zafalują 3 razy nawet dochodząc do 200 obr/min potem 600 i 800 i aż wejdzie na te 900obr/nim dzieje się to szybko (na ssaniu brak objawów falowania) gdy przytrzymuje nogę nad gazem odczuwam dziwne szarpania pedałem gazu podczas falowania obrotów jak się unormuje jest o.k i podczas dodawania gazu również jest o.k. Czyli panowie bez Vaga się pewnie nie obędzie?
krzeysiujarzyna90 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 kolego pewnie masz zabrudzoną przepustnice zdejmij sobie rurę od filtra powietrza tą co wchodzi na przepustnice i zobacz jaka ona jest w środku jak jest czarna to trzeba wyczyścić i ponownie zrobić adaptacje i powinno wszystko grać...
ja74687 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 właśnie wyczyść przepustnicę i znowu adaptacja zobacz też szczelność dolotu czy odma nie pękła bo i ona może powodować taki efekt
marys Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Więc tak panowie jakiś czas już temu pojechałem do chłopaków z Vagiem i wykryli 3 błędy przepustnicy zrobili adaptację, ale to nie pomogło więc zaczęło się czyszczenie jej (fakt była zajechana ostro) przy rozkręcaniu wyszło na to, że odma jest poszarpana nadpęknięta tak jak pisaliście wcześniej, po złożeniu całości i znowu pan coś tam porobił w lapku auto zaczęło lepiej zapalać jechać i minęły te przeklęte falowania. ---------- Post dopisany 01-04-2013 at 10:45 ---------- Poprzedni post napisany 14-03-2013 at 18:24 ---------- Temat do zamknięcia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się