Leyto Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 A czy z modelem z 2001 roku 1.8 t jest tak samo bo kupiłem termostat za paręnaście zł a teraz mechanik mi mówi że to kupę roboty itp. Ze to od dołu trzeba się dostać i jeszcze coś tam rozbierać?
Mesiah Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Zacznij od tego jakiej firmy termostat kupiłeś. Jeśli jest kiepski wywal go i kup verneta albo wahlera. Następnie go zagotuj i sprawdź czy działa. Jeśli to olejesz to będziesz robił robotę dwa razy.
dydek1 Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Witam żeby nie otwierać nowego tematu Audi A4 B6 1.9 TDI : - przy temperaturze +2 C temperatura na wsaźniku pokazuje środkową kreskę między 50 a 90 nie iwem ile to jest a nawet minimalnie mniej nie dochodzi do 90 st nawed po przejachaniu 20 km ogrzewanie ustawione na 22 lub 21 st wczoraj jechałem w korkach po mieście w takich temperaturach chyba 1,5 godziny i też max 80 st środkową kreskę między 50 a 90 będzie to czujnik, termostat czego wina co czynić ludziska Pozdro Sam juz sobie odpowiedziałeś czemu nie dochodzi do 90 C....Korki , ustawienie na 22 iii do tego pewnie niezaślepiona chłodnica przy temp otoczenia 2C
marcinoa4b5 Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 2 st C i po co niby ma zaślepiać chłodnice? z tego co mi wiadomo nie robi się tego wcale;/;/
visabita4 Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) chodzi o to że nawet ostatnio miałem ustawione klimatronik na 18C dawałem mu ostro po d*pie i max 82C nie dało rady go rozgrzać do 90C i żeby wogóle utrzymaywało tą temaraturę A drugie zimny silnik czy ciepły cały czas mi się kręci wentylator ten duży czy tak ma być ?? oznajmie że klima jest wyłączona Edytowane 3 Listopada 2014 przez visabita4
Mesiah Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) Tak ma być. On ma swój bieg jałowy i kręci się dość wolno. Uroki wiskozy Edytowane 3 Listopada 2014 przez Mesiah
visabita4 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Wracając do tematu mojego 14 st na plusie auto rozgrzane do czerwoności I pokazuje kreska między 50 a 90 popiołem po vaga i pokazuje 73 st Zero błędu nic nie pokazuje czy to termostat czy hm co ?
goldi Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Termostat jest cały czas otwarty i stąd nie możesz osiągnąć temperatury 90 st mozesz jeszcze zaczym zaczniesz wymieniać termostat zrobić vagiem test czyjnika temperatury w dziale diagnostyka vag jest opisane jak i co ale ja obstawiam termostat to jakiej firmy kupisz to twoja sprawa. Dodam ze oryginał około 130 zł
lapidem Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Wymiana termostatu to jedna z prostszych rzeczy jakie można samemu zrobić w samochodzie. Termostat wahler koszt koło 30 zł, warto przy okazji wymienić płyn chłodniczy - 3l koncentratu G12 febi ok 60 zł + 3l wody destylowanej i do dzieła
visabita4 Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) Elo No w weekend zrobiłem prawie 400 km i nie potrafiłem przekroczyć 80 st więc termostat raczej A drugie pytanie wymiana wydaje się nie trudna ale pytanie trzeba cały płyn spuścić z chlodnicy tak mniej więcej krok po kroku będe wdzięczny i czy bez kanału to ogarnę Edytowane 17 Listopada 2014 przez visabita4
jaceko Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 Wymiana banalnie prosta robiłem to na chodniku pod blokiem tylko osłonę od spodu silnika z przodu rozpiolem żeby naczynie na płyn podstawić. Odpinasz wąż od krucca termostatu który na zawleczke sorezynowa jest zapiety. Zdejmujesz wąż zleci płyn odkrecasz dwie śruby 10 wyjmuje kruciec z oringiem i termostatem zleci płyn z bloku. Termostat jest zapiety w krucca. A mataz w odwrotnej kolejnosci uważaj na srubki żeby nie zgubić bo dostępne tylko w serwisie.
visabita4 Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 noo i wszystko wiem podziękował
kls Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Koledzy a podpowiedzcie czy płyn dobrze zmienić za każdym razem przy wymianie termostatu? Pytam bo kiedyś kolega mechanik mówił, że swoich znajomych "nie naciąga" na wymianę płynu jeśli jest OK. Czy G12 ma jakąś "żywotność"?
Mesiah Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Jak płyn jest starszy to warto wymienić. Mówi się ,że wymiana co 2-3 lata
jaceko Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 witam koledzy mam pytanie odnośnie termostatów ich zakresu temperatury pracy powinna być 87-102. Berh, Febi bilstein taka temperaturę posiadaja bo znalazłem w opisie produktu a co do Wahlera i Verneta tylko w opisie produktu jest zapis tem. otwarcia 87 a nic o tem. całkowitej otwarcia. Zastanawiam się czy to może mieć wpływ na niedogrzanie się silników TDI w okresie zimowym przy włączonym ogrzewaniu i silnik pracuje na biegu jałowym.
lapidem Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 dobre płyny powinno się wymieniać co 5 lat
Maciek02 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 tez mialem ten problem niedawno... pokazywalo mi max 70 C. wymienilem termostat na wahlera i miesiac pokazywal 90 potem niecale 90 i juz nie osiaga nawet 70 czyli zas termostat do wymiany...;/
luck Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Witam. Może ktoś mi powie czy to normalne, że w audi a4b6 TDI PD silnik osiąga temperaturę 90 st. i nie wzrosło ciśnienie płynu w układzie. Nawet po wymianie korka na nowy po odkręceniu zbiorniczka nie słuchać charakterystycznego ssssss, i węże wodne są miękkie. Dodam jeszcze, że to ma miejsce kiedy chłodnica jeszcze jest zimna, a na dworze -5 stopni.
jaceko Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Nie jest to normalne jest to układ podcisnieniowy ciśnienie jest potrzebne do prawidłowego obiegu płynu. Nie wiem ile robisz kilometrów ale jest ciężko przy takiej ten. aby chłodnica była ciepłą jak masz jeszcze włączone ogrzewanie.
luck Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Parę dni mrozu i wychodzą mankamenty, na dodatek auto zagrzewa się do temperatury 90 st. bardzo długo, z nawiewem tylko na 1 kresce gdzieś 20 km. Spróbuję wymienić termostat bo może jednak trochę przepuszcza, a przy minusowych temperaturach wszystko wydaje się zimne. Po wymianie rozgrzeję silnik i chłodnicę na postoju i zobaczę czy będzie jakieś ciśnienie w układzie. No i jest ok , po wymianie termostatu jest dużo lepiej. Przy temp. zew -5 gdy silnik osiągnie 90 st. i podczas spokojnej jazdy w cyklu mieszanym ustawiłem temp wew. na 23 st. regul. automatyczna i temperatura elegancko trzyma się na 90, a na starym termostacie momentalnie spadała do 70. Na postoju jak się trochę bardziej zagrzał to i ciśnienie w układzie się pojawiło. To by było na tyle. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i Do Siego Roku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się