v0lfik Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Witma, Jak jadę na 3 biegu to mniej wiecej od 3 tys. czuje tak jakby zmułe... auto traci przyspieszenie... tak jakby turbo przestało ładować... W logach z silnika mam błąd: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent A logi dynamiczne wyglądają tak: Grupy: 008,003,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Podmieniłem dzisiaj zawór N75 ale nic to nie pomogło... Jakieś pomysły?
Rek1n Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Problem ze zmienna regulacja pewńie sie troche przycina. Przeczysc przeplywke bo tnie paliwo. Zrob reszte logow wg instrukcji to sie potwierdzi
przemik Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 VTG sie troche przycina. Przepływomierz jest trupem... dodatkowo zalecana wymiana filtra powietrza.
Rek1n Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Mowisz ze trup? Ok 2300 jest drastyczny spadek ladowania moze dlatego taki odczyt z MAF.
v0lfik Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 Przepływomierz jest trupem... dodatkowo zalecana wymiana filtra powietrza. Filtr wymieniony jakieś 1000km temu wraz ze wszystkimi filtrami jakie są... a przepływkę kupiłem dzisiaj nową i niestety problem nadal się pojawia... niestety pogoda nie sprzyja wykonaniu logów dynamicznych wiec poczekam aż będzie bezpieczniej i dodatkowo muszę zamówić jeszcze nowy zawór N75 bo okazało się ze miałem zamontowany z vectry 1,9 a ten który teraz mam zamontowany leżał dużo czasu i nikt nie wie czy jest dobry. Jeśli byłby problem z VTG to cała turbina do wymiany czy próbować regenerować?
Rek1n Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 chłopie nie pchaj się w koszta niepotrzebnie! Właśnie jesteś lżejszy o parę stówek. Mogłeś podmienić przeplywke od kogoś i logować. Zanim kupisz N75 podmień z N18 i sprawdź co będzie. Po każdej zamianie gratów rób logi i zobaczmy co dalej. Turbinę po wyciągnięciu trzeba dokładnie obadać co do luzów wirnika. Najprawdopodobniej wystarczy przeczyścić.
Sztomel Opublikowano 9 Lutego 2013 Opublikowano 9 Lutego 2013 Już w innym temacie napisałem Ci, że ten z Vectry jest OK. Sprawdź w nim tylko drożność zewnętrznego mikrofiltra bo jak będzie zasyfiony to będzie powodował przeładowania.
v0lfik Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Opublikowano 11 Lutego 2013 Dzięki, obecnie mam włożony jakiś inny - swój spróbuję przeczyścić i zrobiłem pełne logi po wymianie przepływomierza. Różnica w jeździe odczuwalna - oczywiście na plus. Jednak nadal mam wrażenie że coś nie domaga... Logi dynamiczne: 000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 001 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 008 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 010 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 011 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Statyczne BS: 000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 011 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Statyczne: 000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 001 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 007 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 013 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 023 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
Sztomel Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Przycina się zmienna geometria turbo w logu dynamicznym 011 bo jak przeładuje to reakcją na zmniejszenie podciśnienia przez N75 jest znaczny spadek doładowania poniżej wartości zadanej przez sterownik silnika dalej i następują prawie skokowe wahania ciśnienia - przeładowanie na przemian z niedoładowaniem co wskazuje, że regulacja ciśnienia doładowania nie następuje płynnie tak jak chciałby tego sterownik silnika.
A4AvantTDI Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Witam, brat ma Alhambrę 1.9 tdi AUY, zrobiłem mu logi a po 10 kilometrach, silnik zaczął drgać i mocno dymić z rury, z silnika zszedł prawie cały olej. Czy to może być uszkodzona turbina? Log (0 - 005,006,011)
Sztomel Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Na pewno turbo. A co mamy wywnioskować po tych logach ?
A4AvantTDI Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 ponoć z 11 grupy można coś wyczytać o turbinie, ja się nie znam na interpretacji wyników. Jeżeli zrobiłem logi nie tej grupy to już nie da rady poprawić. Czyli jednak turbo. Polecacie oddać do naprawy czy lepiej kupić drugie używane? Czy od jakiegoś innego silnika 1.9 podejdzie jeszcze do AUY?
Sztomel Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Jest prosty sposób na sprawdzenie czy to turbo wali olejem czy nie. Przed odpaleniem silnika zdejmujesz wąż powietrza doładowania z obudowy zaworu EGR (tam gdzie jest klapa gasząca) i ten wąż musisz ułożyć obok wlotu do EGR by olej (jeśli nim chlapnie nie dostał się znowu do kolektora ssącego) a następnie odpalasz silnik i zwiększasz mu obroty. Ewidentne rzygnięcie olejem z tego węża świadczy o uszkodzeniu turbo. Wtedy dopiero można zastanowić się nad jego wymianą lub regeneracją. Osobiście polecam kupno używki w b.dobrym stanie bo regenerowane nie cieszą się długą żywotnością i dobrą opinią. Wejdź sobie na np. moto.allegro.pl i najpierw na fotkach zobacz jak wygląda turbo do AUY. Tu masz przykład : TURBOSPRĘŻARKA SHARAN GALAXY ALHAMBRA 1.9 TDI AUY (3177136286) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. To turbo jest zespolone w jedną całość z kolektorem wydechowym (zupełnie inaczej niż w Audi A4) i pasuje w jego miejsce również turbo z silnika o oznaczeniu AJM, ALH, AHF, ASV zarówno z Golfa IV, Audi A3, Skody Octavii, Seata Leona i (Forda Galaxy i VW Sharana z silnikiem AJM) z tymi silnikami gdzie grucha ze sztangą podciśnienia są skierowane w dół a nie w górę silnika. Oczywiście najbardziej polecane są te z silników AUY i ASV gdyż tam zmienna geometria ma więcej kierownic i ułożonych symetrycznie niż w turbo AJM, ALH, AHF.
A4AvantTDI Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, auto trafiło do mechanika. Wyjął turbo okazało się że luz na wirniku ma ok. 1cm aż się wierzyć nie chce:) Pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 1 cm ? Mnie też się nie chce wierzyć gdyż wtedy ten wirnik musiałby latać poza obrysem korpusu turbo chyba, że ma pęknięty wałek i ten lata sobie jak chce poza korpusem muszli z jednej lub drugiej strony. Mechanik pewnie objawy podwoił, potroił lub kto jeszcze wie ile razy zwielokrotnił wartość tego luzu by dodać trwogi (ale bez przesady). Jeśli jeszcze nie widziałeś swojego turbo to ja (z takim jego opisem) chciałbym je zobaczyć i zamieścić albo fotki albo filmik co najmniej. Nie należy wierzyć mechanikowi, zwłaszcza jeśli daje takie absurdalne info. Temat aż się prosi o zapodanie filmiku z diagnozy stanu wałka turbosprężarki bo jeśli nie pęknął jej wałek i wirnik nie wypada z korpusu lub lata w nim w obrębie normalnej pracy wirnika to mechanik tworzy Sci-Fi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się