Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

wahacze - jak zdiagnozować, który wahacz jest wadliwy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

dzisiaj usłyszałem jakieś pukanie od strony pasażera z przodu i tutaj rodzą się dwa pytania:

nr 1. Jak w łatwy sposób zdiagnozować, który wahacz jest do wymiany.

nr 2. Czy można wymieniać wahacze pojedynczo - czyli jeden wahacz wywalony i jeden wymieniam.

Opublikowano

Proponuje dobra stacje diagnostyczna sprawdza i powiedzą co do wymiany .

Jeżeli chcesz samemu najlepiej wypiąć każdy wahacz i ze zwrotnicy sprawdzić sworznie i przy okazji oglądnąć tuleje metalowo-ogumowe

Jeżeli stuki są bardzo małe może być problem z dobra diagnoza .

Najlepiej wymienić komplet , raz zapłacić i spokój na kilka lat ( oczywiście nie chodzi o zestaw wahaczy za 600-1000zl bo to wytrzymuje 3-4 miesiące )

Opublikowano

Najlepiej widać który ma luz jak się wszystko rozkręci. Już były takie akcje że na stacji mówili że jest zero luzów a po rozebraniu końcówki latały.

Wahacze można wymieniać pojedyńczo jeśli reszta jest w dobrym stanie.

Opublikowano

ostatnio miałem okazję rozmawiać na myjni z jednym z posiadaczy a4, mówił, że u mnie w mieście tacy diagności są, że pół zawieszenia wymienił i dalej nic jak się skończyło to nie wiem. Dlatego wolałbym sobie sam spokojnie posprawdzać i popytać was, mechanicy, diagności to ostateczność. Co do wahaczy dużo czytałem o tych MasterSport (w wątku) i raczej byłbym skłonny takie kupić.

Co do tych stuków to żadko się odzywa ale coś tam słychać

pytanie nr 3. Przy wymianie jednego wahacza trzeba ustawiać zbieżność?

Opublikowano
ostatnio miałem okazję rozmawiać na myjni z jednym z posiadaczy a4, mówił, że u mnie w mieście tacy diagności są, że pół zawieszenia wymienił i dalej nic jak się skończyło to nie wiem. Dlatego wolałbym sobie sam spokojnie posprawdzać i popytać was, mechanicy, diagności to ostateczność. Co do wahaczy dużo czytałem o tych MasterSport (w wątku) i raczej byłbym skłonny takie kupić.

wahacze od nich jeszcze dają radę ale końcówki drążków od nich to tragedia :wink:

Opublikowano

Dokładnie , jak komplet to bierz Master Sport i odrazu końcówki Lema. Jak już nie chcesz kompletu to nigdy pojedynczo tylko zawsze parami zmieniaj. Poleciał jeden górny wymień oba górne. Tak to masz jeszcze jakiś sens , inaczej nie :)

Opublikowano

pytanie nr 3. Przy wymianie jednego wahacza trzeba ustawiać zbieżność?

Przy wymianie wahaczy, jesli nie dotykasz koncowek drazka, to nie trzeba ustawiac zbieznosci.

Opublikowano

mówią tak : jak masz kase to wymieniasz pojedyńczo, jak nie masz to komplet :decayed:

zależy ile robisz km jak mało to master sport, jak dużo to lemforder

Opublikowano

u mnie ten sam problem

ale okazalo sie ze to nie wina wahaczy

tylko łozysko z przodu w prawym kole sie rozwalilo i kolo stuka na dołach;)

kazda ingerencja w zawieszenie wymaga ustawienia zbieżności !

Opublikowano
u mnie ten sam problem

ale okazalo sie ze to nie wina wahaczy

tylko łozysko z przodu w prawym kole sie rozwalilo i kolo stuka na dołach;)

kazda ingerencja w zawieszenie wymaga ustawienia zbieżności !

Bzdura !! Zbieżność trzeba robić przy wymianie końcówek drążków lub samych drążków kierowniczych. Przy wymianie wahaczy, łożysk w kole, amortyzatorów i sprężyn nie trzeba robić zbieżności...

Opublikowano
u mnie ten sam problem

ale okazalo sie ze to nie wina wahaczy

tylko łozysko z przodu w prawym kole sie rozwalilo i kolo stuka na dołach;)

kazda ingerencja w zawieszenie wymaga ustawienia zbieżności !

Bzdura !! Zbieżność trzeba robić przy wymianie końcówek drążków lub samych drążków kierowniczych. Przy wymianie wahaczy, łożysk w kole, amortyzatorów i sprężyn nie trzeba robić zbieżności...

tak mi w stacji diagnostycznej mówili jak jezdzilem z moją B4 co para dni jak zawias zmienialem

czyli jak zaloze gwint do A4 to nie musze na zbieznosc jechac?

aha i jeszcze jedno

podczas wymiany lozyska z przodu ściągałem zwrotnice to nie musze ustawiac zbieznosci?

Opublikowano

Nic nie musisz ustawiać......

Opublikowano

Jeżeli zbieżność była ustawiona na starych wypracowanych wahaczach to po założeniu nowych wahaczy może się delikatnie zmienić, będzie się to dało odczuć szczególnie przy jeździe na śliskiej nawierzchni.

Powinno się sprawdzić zbieżność tym bardziej że nie jest to duży wydatek a jak zetnie opony to będzie większy:decayed:

Opublikowano
Jeżeli zbieżność była ustawiona na starych wypracowanych wahaczach to po założeniu nowych wahaczy może się delikatnie zmienić, będzie się to dało odczuć szczególnie przy jeździe na śliskiej nawierzchni.

Powinno się sprawdzić zbieżność tym bardziej że nie jest to duży wydatek a jak zetnie opony to będzie większy:decayed:

Może i po części masz racje ale wtedy wahacze muszą być zajechane w 3 d*p...

Jak nie mamy aż tak mega zjechanych wahaczy że nie bierze nam opony to ja bym darował sobie zbieżność:wink:

Ja też jestem zwolennikiem wymiany całego zawiasu na raz zwłaszcza jak zlecamy to mechanikowi.

Opublikowano

Na co dzień robię zawieszenia i już nie raz robiłem mocno wyjechane zawieszenie a i tak nie było potrzeby do robienia zbieżności jeżeli wcześniej zbieżność była ok.....

Opublikowano

Ja tam wole po wymianie wahaczy w swoim aucie sprawdzić, koszt w mojej okolicy po znajomości wraz z ustawieniem jest śmieszny a głowa spokojna:wink: po ostatniej wymianie okazało się że zbieżność wymagała poprawy a wszystko było złożone książkowo.

Każdy robi jak uważa, jedni sprawdza ustawienia a inni liczą że jest dobrze a zapewniam że nie zawsze jest dobrze:grin:

Opublikowano
Ja tam wole po wymianie wahaczy w swoim aucie sprawdzić, koszt w mojej okolicy po znajomości wraz z ustawieniem jest śmieszny a głowa spokojna:wink: po ostatniej wymianie okazało się że zbieżność wymagała poprawy a wszystko było złożone książkowo.

Każdy robi jak uważa, jedni sprawdza ustawienia a inni liczą że jest dobrze a zapewniam że nie zawsze jest dobrze:grin:

Widocznie u Ciebie zbieżność nie była w porządku przed wymianą wahaczy :whistling:

Opublikowano

Paweł to mnie troche pocieszyles bo zamierzam wymienic pare wachaczy a zbiezność ustawialem poł roku temu.

Opublikowano
Paweł to mnie troche pocieszyles bo zamierzam wymienic pare wachaczy a zbiezność ustawialem poł roku temu.

Jeżeli przed samą wymianą wahaczy masz dobrze ustawioną zbieżność to i po wymianie będzie ok, ale to że pół roku temu ustawiałeś zbieżność o niczym nie świadczy :decayed:

Opublikowano
Ja tam wole po wymianie wahaczy w swoim aucie sprawdzić, koszt w mojej okolicy po znajomości wraz z ustawieniem jest śmieszny a głowa spokojna:wink: po ostatniej wymianie okazało się że zbieżność wymagała poprawy a wszystko było złożone książkowo.

Każdy robi jak uważa, jedni sprawdza ustawienia a inni liczą że jest dobrze a zapewniam że nie zawsze jest dobrze:grin:

Widocznie u Ciebie zbieżność nie była w porządku przed wymianą wahaczy :whistling:

Być może tak, ale gdybym nie pojechał na zbieżność to jeździł bym ze źle ustawioną nieświadomie :whistling: więc sprawdzić zawsze można. Każdy robi jak uważa:decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...