Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd sondy lambda i katalizatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wlasnie jestem po wymianie sondy za katalizatorem 1.6flz ,nie wiem ile autko jezdzilo na zepsutej bo sciagnolem dopiero z niemiec.

Poprzedni wlasciciel przed sprzedarza juz nic nie robil w aucie. Auto ma 179km realne sprawdzone w aso.Sonde wymienilem w Audi aso (Rumunia) 900zl na polskie.

Czujnik sondy byl z jednej stony stopiony i byl na nim bialy nalot. Z tego co wyczytalem bialy nalot na czujniku to od domieszek do paliwa, czy moze byc od czegos innego???

Ale chyba dlugo ta sada jezdzila bo jesli sie stopila z jednej strony, czy moga byc jakies konsekwencje tego dla katalizatora (byla wysoka temperatura na katalizatorze wg mnie)???

Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie,

odswieżam temat aby nie zakładac nowego. U mnie problem wydaje się bardziej złożony. Kupiłem a4 1.6 ALZ z 2002 (mod 2003). Po jakimś czasie zauważyłem nieco nierówną pracę na zimnym silniku i nierównomierny odgłos z rury wydechowej. Na cioepłym jest sporo lepiej. Wiem, że zabrzmi to nierealnie ale wszystkie papiery (a jest ich sporo) oraz ogólny stan auta wskazują, że ma faktycznie tylko 110tys km. Zapalił mi się check i wyszło, że kat do wymiany. Pojeździłęm ok 300km i check znów się zapalił i ten sam błąd (o420 o ile pamiętam). Podobno w ALZ nie ma innej opcji niż wymiana kata. Sondy działąją poprawnie wg dwóch mechaników. W aucie wymieniono już filtr paliwa, przewody (NGK), swiece (NGK). Do tego jeszcze ciśnienie na 3 cylindrze wynosi 12,1 wobec 13,5 na pozostałych. Test błedów spalania podczas cykli pracy wykazał natomiast, że pierwszy cylinder ma ilośc błedów poza normą, która to wynosi 2. Zdaję sobie sprawę, że ciśnienie to oddzielna kwestia i nie ma nic wspólnego z katem ale

:

1. czy wymieniony kat nie zostanie znów uszkodzony jesli spalanie jest złe?

2. Czy warto kupować nieoryginalny kat jeśli sprzedawca gwarantuje na piśmie, że check zgaśnie i daje 2 lata gwarancji?

Ile może kosztowac sama wymiana kata?

Opublikowano

Podłącze się do tematu,

mianowicie niedawno borykam się z podobnym problemem, wyskoczył check gdy mryga samochód nie ma mocy i czasami telepie nim przy odpalaniu, głośno chodzi lecz po chwili problem ustaje i jest wszystko ok tylko check się pali ciągle, gdy go kasuję po kilku dniach jest to samo. Komputer pokazał błąd PO302, PO303 chodzi o przerywacz spalania cylinder 2, 3 i błąd PO300 przerywacz spalania rozpoznany, a jakieś podopowiedzi komputera to regulator ciśnienia paliwa sprawdzić wtryskiwacz cylinder 1, 2, a jakieś dalsze możliwości to za mało paliwa w zbiorniku( jak dla mnie kompletne brednie), uszkodzenie koła zamachowego, uszkodzenie zaworu recyrkulacji spalin.

Nie wiem o co chodzi i nie ma żadnego pomysłu co mam robić

Opublikowano

Panowie wystarczy zalozyc na 2 sonde lambda emulator ,czyli odsunac sonde od katalizatora wykasowac blad i po temacie:) koszt tego emulatora to ok 35zl w Gostyninie robia takie z mosiadzu .zajmuja sie tez wysylka

Opublikowano

Faktycznie mnie pomógł emulator. Zrobiłem ok 5000 km i na razie check się nie zapalił. Koszt u elektryka wraz z emulatorem 120 zł. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Witam,

jakieś dwa miesiące temu kupiłem A4 1.6. Na początku nie było żadnego błędu na komputerze, żadna kontrolka na desce nie dawała o sobie znać,ale od jakiegoś czasu załączyła się kontrolka "żółtego silniczka" :decayed: , co zdarzyłem już wyszperać oznacza to kontrole emisji spalin, czyli podlega zakładam pod ten sam problem co u was mianowicie z sonda lambda. Tyle, ze u mnie spalania jest OK - ( droga do pracy ok. 16km w cyklu mieszanym, 6.2-6.3 l/100), nie gubi wolnych obrotów, równo pracuje, nic nie kopci.

Mam pytanie czy jest to po prostu błąd który należało by wykasować, aby mieć spokojne sumienie, czy szykować się na wydatki w postaci nowej sondy lub katalizatora?

Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam :wink:

Edytowane przez ucina
Opublikowano

Panowie ten sam problem. Błąd P0420. Check Engine. Moc bez zmian. Błąd wyskoczył po przejechaniu 25 km w trasie przy ciągłej jeździe ok 100km/h. Możliwe żeby kat padł po 100 000?

Opublikowano

Witam,podzielę się swoimi doświadczeniami z emulator em i sondą lambda. Od miesiąca czasu jestem szczęśliwym posiadaczem A4 B6 1.6, w której niemal od razu po zakupie założyłem LPG z myślą tańszego transportu do pracy (dziennie 160 km). Przed założeniem gazu zrobiłem test na spalanie 80% trasa 120 km/h oraz 20% miasto 60-90 km/h spalanie PB95 na poziomie 6.6 ltr. Po założeniu LPG 9 ltr. Po montażu LPG i o r przejechaniu 80 km zapaliła mi się po raz pierwszy kontrolka Check Engine która jak się okazało sygnalizowala o nieprawidłowych wartościach drugiej sondy kambdy. Gazownik doradził założenie emulatora (7.5 zł na allegro) tak też zrobilem. Już myślałem,że problem zniknął ale jak się okazało po przejechaniu 3.5 tyś km pojawił się ponownie Check Engine sygnalizujący tym razem niska sprawność katalizatora 16804. W tej chwili czekam na wizytę u gazownika celem ustalenia dalszych działań naprawczych -wymiana sondy lambda albo wymiana katalizatora.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

U mnie na ten moment problem z błędem niskiej sprawności katalizatora się rozwiązał po przejechaniu 1000 km w dwóch trasach po 500 km. Prawdopodobnie poprzedni właściciel (1933 rocznik) trochę zamulał po germańskich stepach i jakiś nagar się zebrał, ale został wydmuchnięty. Emulator też zakupiłem, ale nie zdążyłem założyć. Na LPG mam nabite już 10 000 km i błędów nie ma. spalanie przy dynamicznej jeździe po mieście w granicach 9-10 litra na 100, trasa do 8,5 (120-130 nie więcej).

Opublikowano

Podłączę się do tematu. Ma ktoś może nr tych sond? Lepiej kupic oryginał czy można jakiś zamiennik? Mi wyskakuję błąd niskiej sprawności katalizatora ale tylko jak używam tempomatu, ustawiam np 100km/h i po jakimś 1-2km wyskakuje check. Czasami jak jadę ze stalą prędkością bez tempomatu też wyskakuje ten błąd ale bardzo rzadko.

Opublikowano

Witam. Też mam problem z lambdą. Mam silnik 1,6 AHL i z tego co wiem to jest tam jedna sonda. Orientuje się ktoś czy po założeniu emulatora wszystko będzie ok? Ogólnie mam pusty katalizator oraz założone LPG. z moich diagnoz zauważyłem że błąd się pojawia po zgaszeniu silnika(mam kabelek i testuję :P), po późniejszym włączeniu zapłonu błąd już widnieje. Gdy go wykasuję to sonda niby oscyluje ale tylko do ponownego zgaszenia silnika i tak w kółko, a kasowanie błędu co trochę mija się z celem, więc znalazłem na internetach że jest coś takiego jak emulator ;) A może jednak mam uwaloną sondę? Sam już nie wiem, proszę o jakieś rady. Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Podłączę się do tematu. Ma ktoś może nr tych sond? Lepiej kupic oryginał czy można jakiś zamiennik? Mi wyskakuję błąd niskiej sprawności katalizatora ale tylko jak używam tempomatu, ustawiam np 100km/h i po jakimś 1-2km wyskakuje check. Czasami jak jadę ze stalą prędkością bez tempomatu też wyskakuje ten błąd ale bardzo rzadko.

Dla silnika 1.6 ALZ z 2004 roku - sonda pierwsza przed katalizatorem (REGULACYJNA) ma numer katalogowy: 06B906265B, a druga sonda za katalizatorem (DIAGNOSTYCZNA) ma numer katalogowy: 06B906265E. Wg. kodów producenta np. NGK - jest to odpowiednio: 1 sonda - OZA516-AU1, 2 sonda - OZA334-AU2. W wyszukiwarce np. CENEO dla sond produkowanych przez NGK - kody do wyszukiwania są następujące: pierwsza sonda - NGK 0452, druga sonda - NGK 1789.

Edytowane przez AMAREK1957
Opublikowano

Dzięki wielkie za pomoc AMAREK1957

Opublikowano

Panowie mam pewien problem

Zawsze robiłem na gazie 500,550 km a dzisiaj zrobiłem 350km SZOK.Gaz tankuję albo na Orlenie albo na BP żadne tanie stacje.

Mam zapalony check i błędy z katalizatorem i sondą lambda. Te 2 błędy już ponad rok się zapalają średnio co 3 miesiące.

I co to może być?Czy może to być sonda lambda?Jedna (ta tansza byla zmieniana)

Opublikowano

Witam Wszystkich jako nowy użytkownik zwracam się z podobną prośba identyczne problem błąd na kompie niska sprawność kata obydwie sondy wymieniłem i check zapala się raz na jakiś czas i ciągle błąd kata bank1

Opublikowano

Witam podobna sprawa Audi 1.6 AlZ 2002 + LPG co jakiś czas wywala PO420. Spalanie 9-10 LPG. Ale co mnie martwi to nierówna praca silnika jak odpalam zimny silnik coś jak by w tłumiku trzaskalo po paru sekundach przechodzi i pracuje równo i cicho. Przerobiliscie już ten problem ?

Opublikowano

Kat skończył żywot lub źle ustawione lpg. Lpg można wykluczyć robiąc log statyczny i dynamiczny 2+33 na gazie oczywiście albo wystarczy, że na początek podejrzysz korekty długoterminowe w gr.32 w blokach pomiarowych. Jeśli będą wartości pomiędzy +10, a -10 to gitara.

Kata żeby sprawdzić to najlepiej zdemontować lub spróbować popukać w niego czy czasem wkład się nie pokruszył w obudowie i przez to masz, jak to nazwałeś, takie trzaski.

Opublikowano

Bardziej wygląda mi na jakiś przedmuch. Jak by dziura była albo lewe powietrze łapał . Ale po paru sekundach nic nie słychać na samym paliwie też ten błąd wywalało 

Opublikowano (edytowane)

Może pompa SAI hałasuje? Zrobienie tych logów wykluczy przynajmniej winę gazu. Dodatkowo log dynamiczny 3+20 na pb da podgląd czy będzie większe spalanie stukowe przez zapchany katalizator. W vagu można zrobić również test katalizatora ale czy jest w 100% miarodajny - raczej nie.

Edytowane przez przem8

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...