Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd sondy lambda i katalizatora


ROBUŚ24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)

Od kilku dni mam problem z kontrolką silnika a mianowicie błąd sondy lambda i katalizatora. Auto odpala jak i jeździ bez najmniejszych problemów.

Po podłączeniu komputera wyskoczył owy błąd i mechanik powiedział że prawdopodobnie sonda lambda albo katalizator uszkodzony. I tu mam pytanie czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i znalazł rozwiązanie? Auto ma 95 tys 1.6 (bez gazu) z 04r.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz na początek zmienić sondę za katalizatorem, bo chyba o tą chodzi a tańsza od katalizatora. Na razie skasuj u pojeźdź trochę może jak go przegonisz to błąd kata nie wyskoczy szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz dokładnie co za bład bo tak to se można, bład sondy której? przed katem za katem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd katalizatora i sondy ale której to nie wiem bo nic więcej nie powiedzieli wydrukowali jakieś tam wyciągi z komputera i powiedzieli że albo kat albo sonda ale nie są jeszcze pewni co na 100% i że trzeba zrobić termin do dokładnego sprawdzenia usterki. Cena sondy 250€ :/ (nie wiem której) . Nie wiem czy to istotne ale od zakupu auta czyli jakieś 2-3 tyg silnik głośno chodzi tzn układ wydechowy , nie ma tam dziury tylko jak jakieś rasowe v albo diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd katalizatora i sondy ale której to nie wiem bo nic więcej nie powiedzieli wydrukowali jakieś tam wyciągi z komputera i powiedzieli że albo kat albo sonda ale nie są jeszcze pewni co na 100% i że trzeba zrobić termin do dokładnego sprawdzenia usterki. Cena sondy 250€ :/ (nie wiem której) . Nie wiem czy to istotne ale od zakupu auta czyli jakieś 2-3 tyg silnik głośno chodzi tzn układ wydechowy , nie ma tam dziury tylko jak jakieś rasowe v albo diesel.

Kolego podaj nr błedów bez tego ani rusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest w tym ze oni nie podali mi żadnych numerów błędów tylko postawili diagnozę jeszcze nie do końca pewną :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma dwie sondy, jedna diagnostyczna druga regulacyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak u mnie bez vag i sprawdzenia to nic nie zrobimy u mnie kat który nie był ceramiczny tylko metalowy rozpadł się na dwie części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy rozwiązaliście problem?

mam pytanie dotyczące silnika 1.8 TSI.

pacjent VW Passat CC 1.8 TSI, pierwszy raz kontrolka silnika( nie EPC tylko ta druga lampka ) tezapaliła się jakieś trzy miesiące temu, był w serwisie, podpięcie pod kompa i usunięcie błędu, wieczorem znowu zapaliła się kontrolka. Znowu serwis, wymiana cewek i świec. Na drugi dzień świeci się kontrolka silnika. W sumie w serwisie był już kilkanaście razy i dalej ten sam problem. Sonda lambda też była wymieniana.. Czy to może być katalizator? Przepustnicy nie obstawiam, bo nie świeci się EPC.. Ma ktoś jakieś podobne doświadczenia? Nie chciałbym żeby było tak, że wymienią katalizator a dalej będzie to samo...

Do tego ucieka płyn chłodniczy już jakiś czas, pompa wody do wymiany.

Proszę o pomoc.. :placze2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TESTOWAC TESTOWAC TESTOWAC

1. Test pierwszej sondy Lambda

Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.

VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)

Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)

Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.

Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF

Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda

Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.

Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)

Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.

Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

3. Test katalizatora.

Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.

I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)

Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.

Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.

W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ten sam problem,i pojechalem do audi serwis ,stwierdzili ze sonda kat i plecionka jakas zapytali przed wymiana,czy mnie stac na ok.1500euro,odmuwilem pojechalem do innego mechanika ,szukal i znalazl uszkodzone przewody dolotu powietrza do silnika jest to waz z fabrycznymi rozgaleznikami cienkie wezyki i takie tam,skasowal blad,i spoko.zaplacilem 200euro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam ten sam problem, też wyskoczyła mi kontrolka silnika, już 3 raz, kumpel który mi go kasował tweirdzi że to sonda lambda, po skasowaniu tego błędu po odpaleniu silnika trzęsie mi całą budą, dlaczego tak się dzieje ile jest tych sond lambd w moim silniku i k=jaki jest ewentualny koszt ich wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kolego wywywala Ci te błedy a jak auto wychodzi w spalaniu? Nie zaczeło czasem duzo palić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu vagiem wyszedł mi kod: 17526 Lambdasonde 2 Grupe 1, Lambdasondenheizung . Mechanik pow ze podgrzewacz jest uszkodzony . sonda 150 euro + opłaty montażowe z 70-80 euro. Auto do odbioru dzisiaj mam nadzieję że nic więcej nie wyjdzie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...