Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opóźniona reakcja na gaz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

dziś pojawił się taki problem, że:

w trakcie jazdy po wciśnięciu pedału gazu samochód przez pewien czas (2-4s.) utrzymuje aktualne obroty i dopiero po tym czasie zaczyna przyśpieszać.

Dzieje się tak na każdym biegu i bez względu na aktualne obroty. Po prostu po wciśnięciu pedału gazu samochód jedzie jednostajnie, aby po kilku sekundach przyśpieszyć normalnie tak jak wcześniej. Jeżeli depnę go do podłogi to po kilku sekundach wciska w fotel (tak jak wcześniej, tylko że wtedy reagował od razu).

Jestem umówiony na jutro z mechanikiem na przełożenie przepływki (od tego zaczniemy).

Macie może jakieś pomysły lub sugestie w czym może tkwić problem?

Komputer oczywiście nie pokazuje żadnych błędów...

pozdrawiam

Opublikowano

Prawdopodobnie turbina za pozno reaguje, mialem podobny przypadek na warsztacie, padlo na zwykly zawor n75, sterujacy turbina, moze tez byc egr, cos z dolotem powietrza do turbo, cisnienie do gruszki, roznie pierwsze co to pod kompa go podepnij.

Opublikowano

dzis wlasnie podpielismy samochod pod komputer, ale nie pokazal nam żadnych błędów w silniku :/

Opublikowano

no to logi wklejaj, napewno coś wyjdzie.

Opublikowano

zrób logi dynamiczne i dodatkowo podczas przyspieszania i zwalniania, tak aby uchwycić moment zamulania

Opublikowano

podmiana przeplywki nic nie pomogła, również elektryk nic nie znalazł.

popoludniu jestem umówiony na odczytanie logow i od razu je tutaj zamieszcze...

Opublikowano

Odepnij wężyk gumowy dochodzący do grzybka zaworu EGR i wkręć w niego śrubkę. Mi padł ten zawór i miałem takie same objawy. Po zdjeciu wężyka i jego zaślepieniu - wszystko wróciło do normy. Ja stawiam właśnie na padnięty EGR.

Opublikowano

Przy zacinającym się EGR występuje również często dławienie przy ruszaniu, trzeba więcej gazu bo łatwo gaśnie. Tak czy siak próba z odpięciem EGR nic nie kosztuje a może od razu wskazać możliwą przyczynę. Z tym, że to nie zawsze sam zawór może być winien ale równie dobrze N18.

Opublikowano

a z pedałem hamulca jest ok bo miałem podobne objawy a okazało się ze spadł wężyk od pompy podciśnieniowej , wężyk wciskany nie wielki jakieś 0,5 cm przekroju

Opublikowano

Witam,

poprosilem mechanika o logi, oto co mi podeslal:

1. próba:

Group A: '008 Group B: '011

Engine speed IQ driver's req IQ via rpm(Torq) IQ via MAF Engine speed Spec. intake press. Actual intake press. D.cycle MAP

TIME 2850-3150 65-70 47-51 47-60 TIME 2850-3150 2200-2400 2100-2600 35-80%

STAMP /min mg/R mg/R mg/R STAMP /min mbar %

0.36 1470 15.4 64 23.9 0.76 1491 1315.8 1427.4 40.6

1.16 1533 33.5 66.2 23.1 1.56 1596 2223.6 1614.6 21.1

1.96 1701 70 68.6 68.9 2.36 1848 2448 2667.6 66.5

2.76 1995 70 70 70 3.16 2184 2550 2983.5 80.9

3.59 2352 70 70 70 4.01 2520 2590.8 2983.5 94

4.43 2688 70 70 69.5 4.84 2877 2590.8 2983.5 94.4

5.26 3045 70 70 68.4 5.67 3192 2590.8 2983.5 94.4

6.09 3339 70 70 67.5 6.51 3465 2590.8 2983.5 94.4

6.92 3591 70 70 66.7 7.32 3717 2590.8 2983.5 94.4

7.72 3822 70 68.9 66.2 8.12 3927 2580.6 2983.5 94.4

8.52 4032 70 67.8 65.6 8.92 4116 2539.8 2983.5 92.4

9.32 4158 70 65.3 65.3 9.72 4158 2529.6 2983.5 92.4

10.15 4158 70 65.3 65.3 10.57 4137 2529.6 2667.6 92.4

10.99 4116 70 66.2 49.1 11.4 4116 2539.8 1579.5 92.4

po tej próbie chyba włączył się tryb awaryjny ponieważ auto straciło na przyśpieszeniu na całej linii i przyśpieszało tylko do około 120km/h.

Próba wykonana w tym czasie:

Group A: '008 Group B: '011

Engine speed IQ driver's req IQ via rpm(Torq) IQ via MAF Engine speed Spec. intake press. Actual intake press. D.cycle MAP

TIME 2850-3150 65-70 47-51 47-60 TIME 2850-3150 2200-2400 2100-2600 35-80%

STAMP /min mg/R mg/R mg/R STAMP /min mbar %

0 1428 70 62 19.8 0.4 1470 2101.2 1006.2 92.4

0.8 1491 70 65.3 19.5 1.2 1533 2172.6 1029.6 92.4

1.6 1575 70 66.7 19.8 2 1617 2254.2 1029.6 92.4

2.4 1638 70 67.5 20.6 2.8 1680 2325.6 1041.3 92.4

3.2 1722 70 68.9 19.8 3.6 1743 2386.8 1041.3 92.4

4 1806 70 69.7 20.6 4.4 1827 2437.8 1041.3 92.4

4.8 1869 70 70 21.7 5.2 1911 2488.8 1064.7 92.4

5.6 1953 70 70 23.1 6 2016 2509.2 1088.1 92.4

6.4 2058 70 70 23.6 6.8 2100 2529.6 1111.5 92.4

7.2 2142 70 70 24.2 7.6 2205 2560.2 1123.2 92.4

8 2247 70 70 24.4 8.4 2289 2570.4 1146.6 92.4

8.82 2331 70 70 24.7 9.23 2373 2580.6 1146.6 92.4

9.65 2415 70 70 25.3 10.06 2457 2590.8 1146.6 92.4

10.46 2499 70 70 25 10.88 2541 2590.8 1146.6 92.4

11.28 2583 70 70 25.8 11.68 2604 2590.8 1146.6 92.4

12.08 2646 70 70 25.3 12.48 2688 2590.8 1158.3 92.4

12.88 2730 70 70 26.4 13.28 2772 2590.8 1170 92.4

13.68 2814 70 70 25.3 14.08 2856 2590.8 1170 92.4

14.48 2898 70 70 26.1 14.88 2940 2590.8 1181.7 92.4

15.28 2982 70 70 26.1 15.68 3003 2590.8 1170 92.4

16.08 3045 70 70 27.7 16.48 3087 2590.8 1170 92.4

16.88 3129 70 70 25.5 17.28 3150 2590.8 1170 92.4

17.68 3192 70 70 26.6 18.08 3213 2590.8 1170 92.4

18.48 3255 70 70 26.9 18.88 3276 2590.8 1181.7 92.4

19.28 3297 70 70 26.9 19.68 3339 2590.8 1181.7 92.4

20.08 3360 70 70 26.9 20.48 3381 2590.8 1181.7 92.4

20.88 3402 70 70 26.4 21.28 3423 2590.8 1170 92.4

21.68 3465 70 70 26.4 22.08 3486 2590.8 1170 92.4

22.48 3507 62.3 70 26.1 22.88 3528 2590.8 1170 92.4

23.28 3549 70 70 26.9 23.68 3570 2590.8 1181.7 92.4

24.08 3591 69.5 70 27.7 24.48 3612 2590.8 1193.4 92.4

24.88 3654 67.5 70 26.6 25.29 3675 2590.8 1181.7 92.4

25.71 3696 67 69.7 26.6 26.12 3717 2590.8 1170 92.4

26.54 3738 66.7 69.5 26.4 26.94 3759 2590.8 1170 92.4

27.34 3780 66.2 69.2 26.1 27.77 3801 2590.8 1181.7 92.4

28.19 3843 63.4 68.9 26.6 28.6 3444 1050.6 1170 92.4

Samochód nie został wyłączony i komputer pokazał błąd P1557.

Po ponownym uruchomieniu silnika, auto wróciło do stanu początkowego (przyśpiesza ale z opóźnieniem).

Zapytałem się mechanika i po sprawdzeniu wężyków, wskazał na czujnik ciśnienia "1J0906283A".

Zamówiliśmy na jutro nowy, koszt 155PLN. Mam nadzieje, że przyniesie spodziewany skutek.

Co Wy na to?

Opublikowano

N18...

Chociaż ten tryb awaryjny jaki łapie auto to tak średnio od tego...

Chyba, że mechanikowi chodziło o prawie identyczny zaworek ale do turbiny czyli N75.

Jeśli mechanik wziął numer zaworka odczytując go z tego zamontowanego to pewnie już tam ktoś grzebał. Bo fabrycznie numer powinien zaczynać się od 8E....

Opublikowano

wczoraj wymienilismy ten zawór, jak narazie wszystkie objawy minęły... nie włącza sie tryb awaryjny i autko ładnie wkręca się prawie do 5tys. obrotow.

dzis jeszcze troche pojezdze, potestuje i dam znac...

Opublikowano

Najlepiej gdybyś zrobił teraz dynamiczny 011 i wrzucił bo ten co wkleiłeś wcześniej wskazuje na zapieczoną zmienną geometrię łopatek w turbinie. Powinieneś skonwertować surowy log i wrzucić na stronkę VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM aby był czytelny.

Opublikowano

jesli chodzi o ten wezyk do EGRu to jest ten gorny tak?

Opublikowano

tak ten na grzybku ściągnij go , zatkaj go np. śrubka ( ale go nie nakładaj z powrotem ) przejedz się i napisz jak wrażenia :wink:

Opublikowano

faktycznie to wina EGRa jutro czyszczenie i nowe uszczelnienia i jazda

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym sterowanie EGR, być może zaworek sterujący jest uszkodzony i dlatego EGR jest cały czas otwarty.

Opublikowano

u mnie czyszczenie pomoglo na 3 dni nastepnie znow to samo wiec zaslepilem i mam spokoj

Opublikowano

Mam podobną sytuację z EGR. Gdy jest podłączony to ciężko jest ruszyć żeby auto się nie dławiło. Jak zaślepię wężyk od podciśnienia wszystko wraca prawie do normy.

Piszę prawie bo jednak z niższych obrotów jest małe opóźnienie. Muszę zrobić logi tylko zastanawiam się czy robić je z zaślepionym czy z podłączonym EGR ?

Sam zawór chyba i tak pójdzie do wymiany bo już trochę leje przez otwory w grzybku.

Opublikowano

Zrób logi z podłączonym i zaślepionym egr.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...