B@rtek Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Witam, mam mały (mam nadzieję) problem ze swoim Audi. Ostatnio przy zimnym silniku, jak silnik wchodzi w zakres obrotów ok 2 tys. miga mi kontrolka świec żarowych. Puszczam gaz kontrolka przestaje migać i znika. Silnik pali równo, cicho i bez żadnych problemów. Po ok 1-2 minutach jazdy problem ustaje i wszystko jest OK. Problem pojawia się sporadycznie 1 na 10 uruchomień silnika po kilkudniowym postoju. W międzyczasie zapalił się check i pojechałem na komputer. Błąd od migającej kontrolki świec żarowych to: natomiast check to: Obydwa błędy wykasowane, mam zrobić trochę kilometrów i wrócić na ponowne podpięcie pod komputer. Spotkał się ktoś z podobnymi błędami? Jakieś sugestie? Nie chcę żeby mnie naciągnęli na kasę w serwisie. Dodam, że rozrząd wymieniony był przy 178000 km. W tej chwili jest 216000 km. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
artur2910 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 kolego co do tych migajacych swiec mialem ostatnio to samo... podstawowe pytania wymieniales rozrzad? u mnie stalo9 sie to wlasnie po zmianie okazalo cie ze trzeba bylo go ustawci jeszcze raz mechanit tlumaczyl mi8 ze pasek conti jest strasznie twardy jak pochodzil inaczej sie ulozyl. zrobil mi to jeszcze raz i zadnych bledów:) a co do drugiego nie mowie bo nie wiem:)
Sztomel Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Z boku kolektora ssącego jest moduł sterujący klapami powietrza usytuowanymi wewnątrz kanałów wlotowych powietrza w kolektorze. W tym module znajdują się tzw. "krańcówki", które dają sterownikowi silnika sygnał w jakiej pozycji znajdują się te klapy w zależności od prędkości obrotowej wału i obciążenia silnika. Błąd może sugerować, że klapy nie działają w pełnym zakresie ich wymaganego ruchu więc pewnie trzeba będzie zdjąć kolektor ssący i sprawdzić czy klapy się nie przycinają oraz zdjąć pokrywę modułu i sprawdzić czy nie uległo uszkodzeniu przeniesienie napędu tych klap z silniczka wewnątrz modułu na ośkę obrotu tych właśnie klap.
Dave22 Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 Mam dokładnie ten sam problem, identyczne błędy i zero objawów
B@rtek Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Opublikowano 25 Lutego 2013 Możliwe jest, żeby któryś z czujników był uszkodzony i podawał złe informacje dot. złego ustawienia rozrządu? Jakie są koszty takich czujników?
Dikson Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 Mam ten sam błąd po wymianie rozrzadu od czujnika położenia walka rozrzadu. Pewnie czujnik siada niestety ale dopóki check się nie zapali nie wymieniam. Trzeba wyciągnąć rozrzad aby wymienić.
Sztomel Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 Możliwe jest, żeby któryś z czujników był uszkodzony i podawał złe informacje dot. złego ustawienia rozrządu? Jakie są koszty takich czujników? Jestem skłonny stwierdzić, że albo ktoś synchronizacji nie ustawił odpowiednio przy wymianie paska rozrżadu niż któryś z czujników miałby paść. Pierwsza rzecz to poprawne ustawienie kąta synchronizacji a jeśli mimo tego będzie się on rozjeżdżał (tu akurat przydałby się log statyczny i dynamiczny grupy 004) to można stwierdzić, że albo czujnik G40 nie jest prawidłowo umocowany i lata jak świński ryj po korycie i dlatego wywala taki błąd.
Dikson Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 jak VCDS sprawdzić kąt synchronizacji rozrządu w B8? Która to pozycja w wartościach mierzonych?
Sztomel Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 O1 Silnik, bloki wartości mierzonych czyli 08, grupa 004, ostatnia kolumna z prawej.
Dikson Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 W B8 nie podświetla bloku 08. Tylko wchodzi się w "pomiary rozszerzone" i wyświetlana zostaje tabelka z 900 rożnymi wskazaniami, lecz tam nic takiego nie widzę.
wrclaguna Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 O1 Silnik, bloki wartości mierzonych czyli 08, grupa 004, ostatnia kolumna z prawej. w B8 przy sterowniku EDC17 nie ma blokow pomiarowych 08 , wszystko sprowadza sie do Ident.rozsz.1A
artur2910 Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 koledzy juz przerabialem ten temat. pisalem juz o tym posta. wszystko wina zlej wymiany rozrzadu!!! mialem tak samo po wymianie pojechalem jescze raz mechanik rozebral i stwierdzil ze gdy zakladal wszystko ustawil jak nalezy a ma przyrzady do tego juz nie mowie o takich co ustawiaja na oko... i powiedzial mi ze rzeczywiscie rozebral i zle byl rozrzad wina chyba nowego paska, nastawil na takim pasku i gra maszyna zero błedów.
Dikson Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 Moim zdaniem pasek nie ma tu nic do rzeczy.
B@rtek Opublikowano 22 Września 2013 Autor Opublikowano 22 Września 2013 Pojechałem do warsztatu który zajmuje się tylko samochodami z grupy VAG. Diagnoza - trzeba wymienić kolektor (1500 zł), konieczność ustawienia rozrządu. Po ustawieniu ten sam błąd (zimny silnik, obroty 2000 rpm, miga kontrolka świec żarowych. Po minucie jazdy problem znika, oczywiście w dalszym ciągu bez żadnych objawów). Wróciłem do warsztatu z reklamacją i dowiedziałem się, że trzeba wymienić czujniki. Czy wyjęcia kolektora sprawdzenie go i wyczyszczenie coś pomoże? Zna ktoś kogoś mądrego w Warszawie lub okolicach kto mógłby się tym zająć? Jakoś nie ufam mechanikom z warsztatu w którym wylądowałem. Żeby tego jeszcze było mało zauważyłem, że czasemna wyższych biegach 4-5 po wciśnięciu gazu w podłogę samochód normalnie przyspiesza ale powyżej 2200 rpm obroty szybciej rosną (tzn podnoszą się o jakieś 200-300rpm, jakby samochód tracił przyczepność na śliskiej nawierzchni) później już jest OK. Coś ze sprzęgłem, docisk? ---------- Post dopisany 22-09-2013 at 13:16 ---------- Poprzedni post napisany 12-03-2013 at 09:19 ---------- Więc tak, kolektor rozebrany i wyczyszczony z nagarów. Przez nagar, klapki nie mogły się całkowicie zamknąć albo otworzyć co spowodowało, że nastawnik się wyrobił. Rozebranie i czyszczenie wszystkiego, wymiana nastawnika, ponowne złożenie 450 zł. Czas pracy 5h i jak ręką odjął. Pozostaje tylko kwestia czujnika położenia wału, w najbliższym czasie zajmę się tym i zdam relację co udało się zrobić.
Świetlikx Opublikowano 24 Września 2013 Opublikowano 24 Września 2013 B@rtek możesz napisać gdzie naprawiałeś? Polecasz ten warsztat?
B@rtek Opublikowano 25 Września 2013 Autor Opublikowano 25 Września 2013 Samochód naprawiałem w warsztacie w Mławie (125 km od Warszawy). Warsztat polecam w 100%, młody chłopak ale zna się na rzeczy. Robił mi to trochę po znajomości może dlatego mu się chciało. Migająca kontrolka świec żarowych czyli błąd położenia wału korbowego....(pierwszy post) usunięty. Oczywiście okazało się, że rozrząd był źle ustawiony. Trochę mnie to zdziwiło bo rozrząd był wymieniany w ASO (Germany) i po przejechaniu 25000km zaczął zgłaszać się błąd. VCDS, człowiek który rozrządy Audi ma w małym paluszku i po 30 min wszystko pięknie ustawione. Koszt - ballantines 0,7l. Może to kwestia psychiki ale mam wrażenie, że silnik pracuje ciszej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się