mac12311 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Witam! Moje audi to a4 b5 1997 1.9 tdi AFN. Wczoraj w trasie zauważylem ze auto jest słabe zwlaszcza na 4 5 biegu, bardzo wolno wkreca sie na obroty. Na 1, 2,3 nie tak zle. Czasami wydaje sie jakby szlo dobrze ale pozniej znowu jest slabo. Ostatnio nie jezdzilem w trase tylko krotkie odcinki i wolna jazda. Myslalen ze zapieczone sa kierownice i jechalem caly czas z pedalem w podlodze ale nic nie pomoglo. Komputer pokazał blędy 00519 00533 00575. Mechanik twierdzi ze turbo ok, samochód nie kopci. Prosil zebym poszukal jakichs schematów napięcia, chciał posprawdzać kable i kostki. Prosze o jakąs pomoc i sugestie co moze byc przyczyna?
Lukasz_N Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Kolego masz problem z czujnikiem cisnienia doladowania G71 i przez to pojawiaja sie te bledy.
mac12311 Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Opublikowano 23 Lutego 2013 a gdzie znajduje się owy czujnik ? trzeba go wymienic czy wystarczy wyczyscic ? NIe mam mozliwosci zrobienia logow
sebek969.86 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Trzeba zacząć od dobrej diagnostyki vag a potem dopiero wymieniać. Same numery błędów mało mówią są zbyt ogólne. Jeśli masz błąd 00519Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym-G71 zwarcie do plusa to na 99.9% zapieczona jest zmienna geometria w turbinie. ---------- Post dopisany at 16:02 ---------- Poprzedni post napisany at 15:58 ---------- pierwsza wersja była taka że czujnik G-71 umieszczony był w sterowniku silnika druga to ze na kolektorze dolotowym.
mac12311 Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Opublikowano 23 Lutego 2013 a czy problem moze tkwic w przeplywomierzu ?
sebek969.86 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Problem tkwi w dobrej diagnostyce bez tego nie ruszysz z miejsca. Możesz sobie tak gdybać bardzo długo.
mac12311 Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Opublikowano 23 Lutego 2013 Rozumiem, ale mozna podmienic przeplywke i zobaczyć co bedzie ? a co do czujnika G71 wystarczy czyszczenie czy wymiana ?
sebek969.86 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 możesz podmienić ale to chyba nie w tym kierunku a jeśli chodzi o czujnik to tylko wymiana. Jak dla mnie niema sensu kombinować tak to możesz sobie bardzo długo celować co jest uszkodzone.
PRZEMEKC Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 obstawiam że masz umazane turbo ,zapieczone kierownice, zacznij podciagać na 3 biegu, mozesze jeszcze pozyczyc komp sterujacy od kogos kto ma ''czipsa'' i podłonczyc do swijego auta , miałem tak kiedys i to pomogło kierownice sie odblokowały, mozna jeszcze pobawic sie kompem podczas jazdy z kolegą ,ale to dla wtajemniczonych,przypomionam ze czujnik sterowania turbawką moze dawać o sobie znać i wcale nie muszą wyskakiwać błendy ale narazie działać turbo rozruszać
Lukasz_N Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Tak tak "podloncz kompa od kogos kto ma czipsa, to sie kierownice odblokuja i nie beda wyskakiwac błendy :polew: :polew:
Virus1984 Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 Podczas jazdy z kolegą (zakaz pedałowania)!
Mario82A4 Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 Mam u siebie podobny problem , też wyskakuje błąd 519 i auto wpada w tryb awaryjny . Co ciekawe ten problem pojawia sie tylko zimą a latem auto normalnie jeździ , od kilku miesięcy mam zmieniony soft i nic sie nie poprawiło więc wkładanie innego ECU raczej nic nie da , też obstawiałem czujnik ale po wymianie czujnika błąd nie znikł . Ja u siebie obstawiam przycinającą sie geometrie bo sztanga dziwnie pracuje i od tego bym zaczął . Kolego jeśli nie masz możliwości podpięcia kompa , można spróbować rozruszać geometrie dużą strzykawką . Bierzesz dużą strzykawkę i wężyk , zakładasz wężyk na gruszkę od turbo i jazda , zaciągasz powietrze i puszczasz i obserwujesz sztangę turbiny , jeśli nie chodzi lub sie przycina i nie chodzi płynnie to turbo do czyszczenia . U mnie po takim zabiegu troche sie poprawiło ale na krótki czas więc turbo idzie do czyszczenia
mac12311 Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Opublikowano 24 Lutego 2013 Poruszałem rano sztanga chodziła bardzo ciężko i w małym zakresie. Przejechałem się samochodem. Wstawiłem jej ile się dało. Na 3 biegu około 3500 zadlawila się ale potem ciagla normalnie. Zrobiłem jakieś 10 km z pedałem w podłodze i było wszystko dobrze. Odczekalwm trochę aż wszystko wystygie i poruszałem sztanga chodzi teraz o wiele luzniej i w większym zakresie. Mam nadzieje ze się turbo od lokowali i będzie dobrze. Pojezdzimg zobaczymy co bedzie
polny Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 Jak się raz zablokowało to zablokuję i następny. Najlepiej przeczyśc turbawkę i akurat na sezon wiosenny bedzie atko gotowe
mac12311 Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Opublikowano 24 Lutego 2013 Być moze polny masz racje, ale wydaje mi sie ze przyczyna zaciecia sie turbo moglo byc: 1.Olej wymienialem dopiero po 17 tys. ( co prawda triche dolewalem ale to i tak długo) 2. Ostatnio długo nie byłem w trasie, tylko krotkie odcinki 5-7 km i z uwagi na zimny silnik wolna jazda nie przekraczajaca 2000 obrotow, czyli klasyczny PSJ. 3. Autem prawie 2 miesiace nie jezdzila moja zona która zwykle ostro jej wstawiala Być moze wlasnie z uwagi na zbyt długa jazde na oleju i brud ktory sie w nim nazbieral oraz mulowaty styl jazdy cos w turbinie sie zabrudzilo i stad te objawy. Dzisiaj wlasnie mialem wrazenie ze jak ja zamulio kolo 3500 obrotow to pozniej tak jakby cos wyplula i juz szla dobrze.
PRZEMEKC Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 Tak tak "podloncz kompa od kogos kto ma czipsa, to sie kierownice odblokuja i nie beda wyskakiwac błendy :polew: :polew: tak wiem smieszne smieszne własnie ze pomogło ---------- Post dopisany at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany at 21:30 ---------- przewaznie rozkreca sie i czysci turbo ,osobiscie jeszcze nie rozkrecałe bo zawsze udało mi sie przedmuchac turbawki
mac12311 Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Opublikowano 24 Lutego 2013 No dla mnie to dobrze ze pomoglo bo narazie spokoj zobaczymy jak dlugo oby jak najdluzej No i zmieniam styl jazdy od dzis na rozgrzanym bede jej wstawial w piz^^^^ke )
danielom Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 Tak tak "podloncz kompa od kogos kto ma czipsa, to sie kierownice odblokuja i nie beda wyskakiwac błendy :polew: :polew: Nie, najlepiej wymienic czujnik bez logow ---------- Post dopisany at 22:13 ---------- Poprzedni post napisany at 22:12 ---------- No dla mnie to dobrze ze pomoglo bo narazie spokoj zobaczymy jak dlugo oby jak najdluzej No i zmieniam styl jazdy od dzis na rozgrzanym bede jej wstawial w piz^^^^ke ) Wiele Ci to nie da, jak juz kierownice sie zablokowaly raz to i tak stana nawet jak bedziesz dokladal. Wystarczy zobaczyc na czym polega problem i co blokuje kierownice, zeby wiedziec ze bez czyszczenia dokladnego problem powroci bardzo bardzo szybko.
Lukasz_N Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 Tak tak "podloncz kompa od kogos kto ma czipsa, to sie kierownice odblokuja i nie beda wyskakiwac błendy :polew: :polew: Nie, najlepiej wymienic czujnik bez logow Widzę, ze masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem Czy ja gdzies napisalem, ze czujnik ma wymieniac ???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się