Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Moje audi to a4 b5 1997 1.9 tdi AFN.

Wczoraj w trasie zauważylem ze auto jest słabe zwlaszcza na 4 5 biegu, bardzo wolno wkreca sie na obroty.

Na 1, 2,3 nie tak zle. Czasami wydaje sie jakby szlo dobrze ale pozniej znowu jest slabo. Ostatnio nie jezdzilem w trase tylko krotkie odcinki i wolna jazda.

Myslalen ze zapieczone sa kierownice i jechalem caly czas z pedalem w podlodze ale nic nie pomoglo.

Komputer pokazał blędy 00519 00533 00575.

Mechanik twierdzi ze turbo ok, samochód nie kopci. Prosil zebym poszukal jakichs schematów napięcia, chciał posprawdzać kable i kostki.

Prosze o jakąs pomoc i sugestie co moze byc przyczyna?

Opublikowano

Kolego masz problem z czujnikiem cisnienia doladowania G71 i przez to pojawiaja sie te bledy.

Opublikowano

bez logow sie nie obejdzie

Opublikowano

a gdzie znajduje się owy czujnik ? trzeba go wymienic czy wystarczy wyczyscic ? NIe mam mozliwosci zrobienia logow

Opublikowano

Trzeba zacząć od dobrej diagnostyki vag a potem dopiero wymieniać. Same numery błędów mało mówią są zbyt ogólne. Jeśli masz błąd 00519Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym-G71 zwarcie do plusa to na 99.9% zapieczona jest zmienna geometria w turbinie.

---------- Post dopisany at 16:02 ---------- Poprzedni post napisany at 15:58 ----------

pierwsza wersja była taka że czujnik G-71 umieszczony był w sterowniku silnika druga to ze na kolektorze dolotowym.

Opublikowano

a czy problem moze tkwic w przeplywomierzu ?

Opublikowano

Rozumiem, ale mozna podmienic przeplywke i zobaczyć co bedzie ? a co do czujnika G71 wystarczy czyszczenie czy wymiana ?

Opublikowano

możesz podmienić ale to chyba nie w tym kierunku a jeśli chodzi o czujnik to tylko wymiana. Jak dla mnie niema sensu kombinować tak to możesz sobie bardzo długo celować co jest uszkodzone.

Opublikowano

obstawiam że masz umazane turbo ,zapieczone kierownice, zacznij podciagać na 3 biegu, mozesze jeszcze pozyczyc komp sterujacy od kogos kto ma ''czipsa'' i podłonczyc do swijego auta , miałem tak kiedys i to pomogło kierownice sie odblokowały, mozna jeszcze pobawic sie kompem podczas jazdy z kolegą ,ale to dla wtajemniczonych,przypomionam ze czujnik sterowania turbawką moze dawać o sobie znać i wcale nie muszą wyskakiwać błendy ale narazie działać turbo rozruszać

Opublikowano

Tak tak "podloncz kompa od kogos kto ma czipsa, to sie kierownice odblokuja i nie beda wyskakiwac błendy :polew: :polew: :polew::polew:

Opublikowano

Mam u siebie podobny problem , też wyskakuje błąd 519 i auto wpada w tryb awaryjny . Co ciekawe ten problem pojawia sie tylko zimą a latem auto normalnie jeździ , od kilku miesięcy mam zmieniony soft i nic sie nie poprawiło więc wkładanie innego ECU raczej nic nie da , też obstawiałem czujnik ale po wymianie czujnika błąd nie znikł . Ja u siebie obstawiam przycinającą sie geometrie bo sztanga dziwnie pracuje i od tego bym zaczął . Kolego jeśli nie masz możliwości podpięcia kompa , można spróbować rozruszać geometrie dużą strzykawką . Bierzesz dużą strzykawkę i wężyk , zakładasz wężyk na gruszkę od turbo i jazda , zaciągasz powietrze i puszczasz i obserwujesz sztangę turbiny , jeśli nie chodzi lub sie przycina i nie chodzi płynnie to turbo do czyszczenia . U mnie po takim zabiegu troche sie poprawiło ale na krótki czas więc turbo idzie do czyszczenia

Opublikowano

Poruszałem rano sztanga chodziła bardzo ciężko i w małym zakresie. Przejechałem się samochodem. Wstawiłem jej ile się dało. Na 3 biegu około 3500 zadlawila się ale potem ciagla normalnie. Zrobiłem jakieś 10 km z pedałem w podłodze i było wszystko dobrze. Odczekalwm trochę aż wszystko wystygie i poruszałem sztanga chodzi teraz o wiele luzniej i w większym zakresie. Mam nadzieje ze się turbo od lokowali i będzie dobrze. Pojezdzimg zobaczymy co bedzie

Opublikowano

Jak się raz zablokowało to zablokuję i następny. Najlepiej przeczyśc turbawkę i akurat na sezon wiosenny bedzie atko gotowe

Opublikowano

Być moze polny masz racje, ale wydaje mi sie ze przyczyna zaciecia sie turbo moglo byc:

1.Olej wymienialem dopiero po 17 tys. ( co prawda triche dolewalem ale to i tak długo)

2. Ostatnio długo nie byłem w trasie, tylko krotkie odcinki 5-7 km i z uwagi na zimny silnik wolna jazda nie przekraczajaca 2000 obrotow, czyli klasyczny PSJ.

3. Autem prawie 2 miesiace nie jezdzila moja zona która zwykle ostro jej wstawiala :)

Być moze wlasnie z uwagi na zbyt długa jazde na oleju i brud ktory sie w nim nazbieral oraz mulowaty styl jazdy cos w turbinie sie zabrudzilo i stad te objawy.

Dzisiaj wlasnie mialem wrazenie ze jak ja zamulio kolo 3500 obrotow to pozniej tak jakby cos wyplula i juz szla dobrze.

Opublikowano
Tak tak "podloncz kompa od kogos kto ma czipsa, to sie kierownice odblokuja i nie beda wyskakiwac błendy :polew: :polew: :polew::polew:

tak wiem smieszne smieszne własnie ze pomogło

---------- Post dopisany at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany at 21:30 ----------

przewaznie rozkreca sie i czysci turbo ,osobiscie jeszcze nie rozkrecałe bo zawsze udało mi sie przedmuchac turbawki

Opublikowano

No dla mnie to dobrze ze pomoglo bo narazie spokoj zobaczymy jak dlugo oby jak najdluzej :)

No i zmieniam styl jazdy od dzis na rozgrzanym bede jej wstawial w piz^^^^ke :))

Opublikowano
Tak tak "podloncz kompa od kogos kto ma czipsa, to sie kierownice odblokuja i nie beda wyskakiwac błendy :polew: :polew: :polew::polew:

Nie, najlepiej wymienic czujnik bez logow :facepalm:

---------- Post dopisany at 22:13 ---------- Poprzedni post napisany at 22:12 ----------

No dla mnie to dobrze ze pomoglo bo narazie spokoj zobaczymy jak dlugo oby jak najdluzej :)

No i zmieniam styl jazdy od dzis na rozgrzanym bede jej wstawial w piz^^^^ke :))

Wiele Ci to nie da, jak juz kierownice sie zablokowaly raz to i tak stana nawet jak bedziesz dokladal. Wystarczy zobaczyc na czym polega problem i co blokuje kierownice, zeby wiedziec ze bez czyszczenia dokladnego problem powroci bardzo bardzo szybko.

Opublikowano
Tak tak "podloncz kompa od kogos kto ma czipsa, to sie kierownice odblokuja i nie beda wyskakiwac błendy :polew: :polew: :polew::polew:

Nie, najlepiej wymienic czujnik bez logow :facepalm:

Widzę, ze masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem :facepalm: Czy ja gdzies napisalem, ze czujnik ma wymieniac ??? :whistling:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...