Nicco Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Witam. Ostatnio zauważyłem, że moja A4 więcej pali. Nie jest to 0,5 litra, lecz ponad 2. Kupiłem ją pod koniec października ubiegłego roku. Po pierwszych jazdach byłem zachwycony spalaniem. Przy spokojnej jeździe w granicach 4,5-5 litra na zimówkach 185/65/R15. Niestety termostat był walnięty. Grzał się bardzo szybko, lecz tylko do 76 st.C. Wsadziłem nowy termostat firmy Wahler. Teraz autko grzeje, się bardzo długo. Kreska wskaźnika dźwiga się z pozycji zerowej dopiero po 5 kilometrach, a temperaturę 90 st. C uzyskuje po ponad 10km. Na dodatek spalanie mnie przeraża. Jeżdżę cały czas spokojnie. Zanim silnik się zagrzeje obroty w granicach 2100-2200. A spalanie prawie 7 litrów . Co jest nie tak? Wina termostatu?
mlodyabc Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 7 to dużo? Heh to nie wiem gdzie Ci to auto paliło 4,5 chyb tylko na trasie jadąc 90.
Nicco Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Opublikowano 1 Marca 2013 Jak dla mnie 7 to za dużo, biorąc pod uwagę, że te silniki mają spalanie w okolicach 5l (przy spokojnej jeździe oczywiście). Przedtem za 100zł przejechałem ok 460km teraz tylko 300. Więc różnica jest na prawdę odczuwalna.
pakotomasz Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Jak dla mnie 7l to wcale jeszcze nie tak tragicznie, ale nie wydaje mi się, żeby przy walniętym termostacie nagle spalanie wzrosło o ponad 2l. Też miałem problem z termostatem i spalanie jakoś drastycznie mi nie wzrosło.
Nicco Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Opublikowano 1 Marca 2013 Może i nie jest tragicznie. Ale porównując spalanie z przedtem i z teraz jest różnica. Coś więc musi być nie tak. Mógłby ktoś doradzić mi od czego powinienem rozpocząć jakąś diagnostykę? Dodam tylko że ostatnio mam problem ze sprężarką. Dokładnie to z dolotu powietrza słychać takie szumienie przy spadaniu obrotów podczas redukcji. Początkowo na VAGu nic nie pokazywało. Później jednak pojawił się błąd 17964 Ciśnienie doładowania graniczna wartość regulacji nie osiągnięta. Wężyki podciśnienia zdają się być szczelne. Dzisiaj byłem u mechanika, który rozruszał mi sztangę. Niestety problem nie ustąpił.
Biszczan Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Może i nie jest tragicznie. Ale porównując spalanie z przedtem i z teraz jest różnica. Coś więc musi być nie tak.Mógłby ktoś doradzić mi od czego powinienem rozpocząć jakąś diagnostykę? Dodam tylko że ostatnio mam problem ze sprężarką. Dokładnie to z dolotu powietrza słychać takie szumienie przy spadaniu obrotów podczas redukcji. Początkowo na VAGu nic nie pokazywało. Później jednak pojawił się błąd 17964 Ciśnienie doładowania graniczna wartość regulacji nie osiągnięta. Wężyki podciśnienia zdają się być szczelne. Dzisiaj byłem u mechanika, który rozruszał mi sztangę. Niestety problem nie ustąpił. Do zrobienia logi. W dziale diagnostyka przeczytasz jak je wykonać, a przy okazji dowiesz się jak sprawdzić czy to wina termostatu czy czujnika G2/G62, że silnik długo się nagrzewa. Przy obecnych warunkach pogodowych i spokojnej jeździe 90C uzyskuję po jakichś 4-5km.
thomyk Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 Termostat masz ok jak łapie temperaturę tak jak piszesz. 7 liter to nie za dużo wcale. Mi w mieście bierze 8l/100km i nie narzekam wcale. Na trasie schodze do 5,5l/100km jak nie gonię samochodu. Na autostradzie też swoje bierze bo trzeba trzymac na obrotach żeby te 140 lecieć.
Nicco Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Opublikowano 1 Marca 2013 Termostat masz ok jak łapie temperaturę tak jak piszesz.7 liter to nie za dużo wcale. Mi w mieście bierze 8l/100km i nie narzekam wcale. Na trasie schodze do 5,5l/100km jak nie gonię samochodu. Na autostradzie też swoje bierze bo trzeba trzymac na obrotach żeby te 140 lecieć. Widzisz? Mówisz, że Tobie pali 5,5 w trasie. Mi w trasie pali właśnie 7l. Troszkę mnie to przeraża. Jest ktoś może z opolskiego, ma VAG-com i pomógłby zrobić mi logi?
thomyk Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 A wymieniałeś wszystkie filtry itp ?? Tyle ci pokazuje na kompie czy wiesz po tankowaniu ??
Nicco Opublikowano 1 Marca 2013 Autor Opublikowano 1 Marca 2013 Filtry wymieniane 2 tygodnie temu. Wiem po tankowaniu. Mam niepełnego FISa i pokazuje tylko ile km zostało do końca. Ale okłamuje. Bo jak wyjeżdżałem od mechanika to pokazywał 160km. Do domu miałem 15km drogi, a w domu pokazywało, że zostało już tylko na 80 km. EDIT: Czy z logów można wyczytać powody zwiększonego spalania? Które bloki powinienem zlogować?
joeblack Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 Mam -Nowy czujnik tem. org.- termostat i musze jechać 16km aby załapać 90c....ERG zatkany ...nie wiem jak wy To ludzie robicie ze niektórzy już po 5-6 km mają 90c... chodzi mi o pierwszą jazdę po nocy
mA4celi Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 u mnie to samo - w ciągu ostatnich 2 miesięcy, także po wymianie termostatu , ciepło robi się po ok 10 km. Oczywiście na rozgrzewanie także wpływa działanie ogrzewania wewnętrznego, przy minimalnej prędkości nawiewu szybciej wchodzi na właściwą temp. Spalanie - 7,4 średnie, trasa miasto - trasa - miasto.
raffik Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 Nicco z tego co opisujesz to masz całkiem normalne objawy nagrzewania i spalania na tą porę roku według mojego AWX-a. Spróbuj rano jak startujesz, a temperatura powietrza na zewnątrz jest niższa niż +5 stopni, jechać od początku na WŁĄCZONEJ klimatyzacji. Może nagrzewnica elektryczna pod silnikiem coś szybciej temperaturę podgoni. I jedź koniecznie do dobrego fachowca niech zrobi logi z turbiny i je zdiagnozuje... Pozdrawiam!
Biszczan Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 Mam -Nowy czujnik tem. org.- termostat i musze jechać 16km aby załapać 90c....ERG zatkany ...nie wiem jak wy To ludzie robicie ze niektórzy już po 5-6 km mają 90c... chodzi mi o pierwszą jazdę po nocy Sprawdzałem VAGiem po jakim dystansie przy spokojnej jeździ złapie 90C (Temperatura na zewnątrz wynosiła ok -2C). To, że masz nowy czujnik i termostat nie oznacza, że są sprawne, oraz nie napisałeś czy na VAGu masz 90C czy na blacie. Zaślepiony EGR to dłuższe nagrzewanie się silnika, ale czy potrzeba do tego aż 16km ? Wątpię.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się