Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Rozrząd - jak poznać, że był 3 tyś. km wcześniej wymieniany ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozrząd - jak poznać, że był 3tys. km wcześniej wymieniany ? - jak w temacie.

Kupiłem na początku lutego swoją a4 (silnik 1.9 TDI AVG rok 99) - gość (ma komis i sam jeździł ponoć tym autem) twierdził, że wymieniał rozrząd, ale nie miał na to żadnych papierów. Ja nie jestem tego pewien - jak mam to ocenić? Na pokrywie niby napisał ktoś przebieg i datę wymiany paska flamastrem, ale napisać to wszystko można.

Odchyliłem osłonę na pracującym silniku i co jakiś czas przemykają na pasku jakieś grupy napisów, górna rolka widać że jest wyślizgana nieco. Napisy średnio widoczne po zatrzymaniu. Pasek nie po środku kółek i rolek, tak bardziej na krawędzi, tej bliżej silnika. Mniej więcej po jakim przebiegu ścierają się napisy na pasku, i jak mogę skontrolować czy to prawda ?? :mysli: Autko ma 174 tys. km. najechane.

Mam vaga i mogę zczytać niektóre parametry w razie czego.

Opublikowano

Rozmawiałem z mechanikiem, który robi rozrządy, twierdził, że był robiony, ja jestem nieufny. A można określić jego stan na podstawie parametrów z kompa ?

Opublikowano

A ten gość z komisu nie ma zadnych rachunków za części ani paragonu nawet? Przecież takie rzeczy się raczej trzyma :mysli: To gdzie on kupował te części i gdzie wymieniał też nie wie? Troche mi to dziwnie wygląda :slina:

Opublikowano

Gość twierdził, że może fakturę na to załatwić bo to jakiś jego znajomy warsztat robił, ale takie coś to nawet ja mogę załatwić - w dokumentach nie było rachunku.

Opublikowano

Kolego chyba będzie to grupa 000bs kąt wtrysku będzie się zmienial wrzuć logi na dzial VAG to może SPANKY ci cos powie lub BASKECIOR :)

Opublikowano

ok, nie ma sprawy, wieczorem zapodam - czyli mam zrobić statyczne logi (wolne obroty? czy zmienne?) bez obciążenia w grupie 000 ?

Opublikowano

No fakture złatwić to faktycznie nie sztuka. Nie wiem czy Ci sie uda to jakoś sprawdzić bo jak nie to duże ryzyko jeździć :no:

Opublikowano

podłączę sie do tematu, niedawno nabylem B6 AWX, mam paragon na kompletny rozrzad, na tej samej sa tez opony(zalozone na autko), ale jakos nie mam pewnosci.. U Rogala wymiana wszystkiego to ok 1500 z robocizną. Mialem pomysl zeby zadzwonic doo Niemiec do tego serwisu i potwierdzic czy robili to zgodnie z moimi kwitami, co myslicie? bedzie wiarygodne?

Opublikowano

Mialem pomysl zeby zadzwonic doo Niemiec do tego serwisu i potwierdzic czy robili to zgodnie z moimi kwitami, co myslicie? bedzie wiarygodne?

Pomysł dobry! Przy okazji zweryfikujesz przebieg. JaK rzeczywiście był robiony rozrząd, to bez sensu robota. Tylko mam pewne obawy, czy Helmuty cokolwiek powiedzą na telefon.

Spróbuj w "naszym" ASO. :wink4:

Opublikowano

paragon jest z jakiegos service jak s autoserv.. ASO odwiedzalem jak kupowalem i skonczylo sie na 70 tys. a teraz jest oficjalnie 140. chyba pod koniec lipca bedzie Rogal grany! takie maja terminy...

Opublikowano

Kupiłem na początku lutego swoją a4 (silnik 1.9 TDI AVG rok 99) - gość (ma komis i sam jeździł ponoć tym autem) twierdził, że wymieniał rozrząd, ale nie miał na to żadnych papierów. Ja nie jestem tego pewien - jak mam to ocenić?

Hehehehe gość sprzedaje auto i tuż przed sprzedażą pakuje 700-800zł w auto i wymienia rozrząd ( choć wcale nie musi) . Żałosne - dziecko by nie uwierzyło. Takie rzeczy to tylko w Erze :polew:

Opublikowano

Rozrząd - jak poznać, że był 3tys. km wcześniej wymieniany ?

PP84 ja tu widzę wyrażnie napisane 3 tys, a nie 30 tys.

Opublikowano

Rozrząd - jak poznać, że był 3tys. km wcześniej wymieniany ?

PP84 ja tu widzę wyrażnie napisane 3 tys, a nie 30 tys.

zgadza się, 3 tys.

Opublikowano

zwracam honor, pisalem o swoim przypadku i nie uwzglednilem przebiegu na paragonie swiadczacym o przebiegu. Tak czy siak trzeba zrobic nawet jak ktos go wczoraj wymienial !

Opublikowano

szczerze?

kilku moich znajomych kupiło samochody w komisie i każdym z nich jeździł właściciel

więc weź na to poprawkę

Opublikowano

szczerze?

kilku moich znajomych kupiło samochody w komisie i każdym z nich jeździł właściciel

więc weź na to poprawkę

No i wymieniłem:-)

graty zakładane jak najlepsze INA/SKF/Gates

wymieniłem:

- rozrząd ze wszystkimi rolkami/napinaczami

- napinacz klimy

- napinacz alternatora (ORI)

- paski wielorowkowe

- pompa wody

- nowa uszczelka pod pokrywą zaworów

- wszystkie śruby, które należy wymienić na nowe

- nowy płyn G12

koszt części: 1175,00

koszt robocizny: 280,00

oczywiście okazało się, że gość (sprzedawca auta) puszczał bajki, nic nie było wymieniane

tak więc zrobione co należy, nawet mam nalepę od rozrządu

można śmigać :good:

Opublikowano

A nie mówiłem. Chyba głupi wymieniłby rozrząd płacąc około tysiąca tuż przed sprzedażą auta.

Opublikowano
No i wymieniłem:-)

graty zakładane jak najlepsze INA/SKF/Gates

wymieniłem:

- rozrząd ze wszystkimi rolkami/napinaczami

- napinacz klimy

- napinacz alternatora (ORI)

- paski wielorowkowe

- pompa wody

- nowa uszczelka pod pokrywą zaworów

- wszystkie śruby, które należy wymienić na nowe

- nowy płyn G12

koszt części: 1175,00

koszt robocizny: 280,00

oczywiście okazało się, że gość (sprzedawca auta) puszczał bajki, nic nie było wymieniane

tak więc zrobione co należy, nawet mam nalepę od rozrządu

można śmigać

Teraz możesz spać spokojnie, miłej jazdy :good:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...