Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o analiza logów - statycznych, BS i dynamicznych


Tobike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niedawno kupiłem kabelek i zacząłem zabawę z Vagiem. Mam błąd 65535 - Internal Control Module Memory Error ale niestety nie da się go skasować. Auto jeździ w miarę sprawnie ale wydaje mi się że powinno lepiej. Poniżej 2000 obrotów występuje lekkie buczenie i nie czuć żeby turbina dmuchała. Proszę o analizę logów statycznych, BS i dynamicznych. Ponieważ jest to moje pierwsze logowanie proszę o wyrozumiałość.

BS:

Log (0 - 000)

Log (2 - 003)

Log (3 - 004)

Log (1 - 011)

Dynamiczne:

Log (5 - 000)

Log (10 - 001)

Log (8 - 003)

Log (7 - 004)

Log (9 - 008)

Log (6 - 010)

Log (4 - 011)

Statyczne

Log (14 - 000)

Log (13 - 001)

Log (12 - 003)

Log (17 - 004)

Log (11 - 007)

Log (16 - 010)

Log (15 - 011)

Log (18 - 013)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj lekko skrócić sztange od turbo o 2 obroty i zrób jeszcze raz logi dynamiczne bo cos wolno wstaje turbo. Jeżeli skrócenie nic nie da to być może masz zawalony kat. Przydałoby się również na początek przeczyścic przepływke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka była czyszczona we wrześniu po wymianie filtra powietrza. A jak wygląda według ciebie wysterowanie N75, był czyszczony ale może już niedomaga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel dzięki przeczyszczę przepływkę i zloguję jeszcze raz. A jak twoim zdaniem działa czujnik ciśnienia doładowania? Też był czyszczony we wrześniu. EGR jest zaślepiony ale podłączę go z powrotem chyba bo silnik pracuje tylko twardo a z dołu nie zbiera się wcale lepiej. Zamontowany mam też Oil Catch Tank w którym o dziwo nic się nie zbiera, więc czujnik i dolot są czyste od oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że masz Oil Catch Tank nie znaczy że dolot masz czysty i niema w nim oleju, tym bardziej jak miałeś zasyfiony dolot a w Oil Catch Tank nic się nie zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zamontowaniem OCT wyczyszczone było wszystko od filtra powietrza po kolektor dolotowy włącznie. Jedyne co może puszczać olej to turbina, ale z tego co obserwuję to odma mi przepuszcza na zewnątrz silnika.

---------- Post dopisany 09-03-2013 at 16:13 ---------- Poprzedni post napisany 06-03-2013 at 10:30 ----------

Postanowiłem pogrzebać trochę przy aucie i tak:

-usunięty katalizator,

-sprawdzone wszystkie wężyki podciśnienia,

-wyczyszczony przepływomierz,

-zamienione zaworki N18 N75,

-podłączony EGR.

Zerknijcie na nowe logi po tych operacjach:

Log (24 - 003)

Log (22 - 010)

Log (25 - 011)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie ma przedmuchów, po wywaleniu kata złożyłem wszystko dokładnie i posprawdzałem szczelność. A czemu w tym kierunku celujesz z diagnozą? Pytanie jeszcze do kolegów jak waszym zdaniem wygląda sterowanie turbiną i praca przepływki? Po wywaleniu kata czuć że turbinka wcześniej wstaje ale zastanawia mnie jak teraz zaworki N75 i N18 pracują i czy geometria dobrze działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałem się lekkim buczeniem przy 2000 rpm jak pisałeś wyżej. Takie buczenie to właśnie wina przedmuchów na kolektorze wydechowym. A jak są przedmuchy to turbo potrafi nie doładować bo nie jest dobrze napędzane. Ale skoro mówisz że sprawdzałeś to raczej odpada. Przepływka słabo mierzy ale paliwa nie obcina. Sterowanie turbiną wygląda na OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorzuć jeszcze loga z 008, oraz bs 003,011, przydało by się jeszcze podłączyć podciśnienie bezpośrednio z vacum do gruszki turbiny i zlogować 003 i 011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wydłubaniu kata to buczenie prawie całkowicie znikło :) Śniegu teraz nawaliło dużo więc logowanie musi poczekać.

---------- Post dopisany 13-03-2013 at 17:30 ---------- Poprzedni post napisany 10-03-2013 at 12:15 ----------

Śnieg trochę odpuścił i zrobiłem wszystkie logi. Z tego co zostało zrobione w aucie to wydłubanie kata, wymieniony przewód odmy bo ciekła, zmontowałem na razie OCT i podokręcałem wszystkie przewody od turbo do kolektora.

Pierwszy zestaw logów jest z zaworkami zamienionymi miejscami N18 i N75:

Statyczne:

Log (27 - 000)

Log (33 - 001)

Log (26 - 003)

Log (29 - 004)

Log (31 - 007)

Log (28 - 010)

Log (32 - 011)

Log (30 - 013)

Basic Setings:

Log (35 - 000)

Log (34 - 003)

Log (36 - 004)

Log (37 - 011)

Dynamiczne

Log (38 - 001)

Log (39 - 003)

Log (40 - 010)

Log (41 - 004)

Log (42 - 000)

Log (43 - 011)

Log (44 - 008)

Logi z przewodem podciśnienia podłączonym z vacum bezpośrednio do turbo:

Log (46 - 003)

Log (45 - 011)

Logi z zaworkami podłączonymi jak fabryka chciała:

Log (47 - 003)

Log (48 - 011)

Panowie i Panie proszę o analizę logów. W statycznych w grupie 013 mam wskazania dla wszystkich 4 wtrysków czy to dobrze?

Podczas logowania 011 BS obserwowałem jak się porusza sztanga i ku mojemu zdziwieniu poruszała się moim zdaniem wolno, płynnie ale wolno, czy tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja suszarka pracuje bardzo ładnie, chociaż widać, że mogłaby wstawać minimalnie szybciej, ale wg mnie to pikuś. Albo jest gdzieś maleńka nieszczelność na wężykach podciśnienia, albo n75 już nie jest pierwszej świeżości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak praca zaworków po zamianie? Który zaworek waszym zdaniem lepiej steruje turbiną N18 czy N75?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75.Masz problem w ukladzie sterowania turbo.Bo po podlaczeniu pod vacuum turbo wstaje ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem jeszcze o diagnostyce na forum i zwróciłem uwagę na przepływkę. W logach 000-D kolumna 3 i 10 powinny być równe wartości a nie są, oraz 008-D poniżej 2000 obrotów wartość w kolumnie 4 jest niższa od wartości w kolumnie 3. Jak pisałem wcześniej sztanga gruszki wolno się porusza podczas logowania 011-BS więc to może ona jest odpowiedzialna za wolne wstawanie turbo. Jak ręcznie ruszałem sztangą to moim zdaniem chodzi ona ciężko. Żeby dobrze obejrzeć gruszkę i sztangę trzeba by pewnie wymontować turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...