Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dziwne odpalanie ?


xXPiotrekXx19

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć zauważyłem u siebie dziwne zachowanie auta przy odpalaniu natomiast mam silnik 1.6 ANA i jak odpalam silnik jak jest zimny nie mówie o mrozach tylko np. tak jak dzisiaj było +2 stopnie w garażu i jak odpalam auto to obrotomierz wskakuje na 1000 obr i nagle spada do 500 i od razu wraca na swoje 900-1000 obr a powinien po odpaleniu np. wejść na te 1000 obr lub te 900 haczykiem i tak trzymać na jałowym a on ma takie zawahanie ale jak już pochodzi z 5 minut i zgasze i ponownie odpale to już normalnie wskakuje na 900 i tak zostaje pomóżcie jak możecie co to może być

---------- Post dopisany at 19:06 ---------- Poprzedni post napisany at 18:59 ----------

to zawahanie trwa dosłownie może z 1 sekundę albo nawet nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to jak by była przepustnica zawalona to nie działo by się tak cały czas falowały obroty chyba a tu tylko raz przy odpaleniu zimnego silnika i dosłownie na jakaś 1 sekunde i potem normalnie wszystko zgasisz znowu odpalisz i jest dobrze może opuźnione ssanie czy cos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć zauważyłem u siebie dziwne zachowanie auta przy odpalaniu natomiast mam silnik 1.6 ANA i jak odpalam silnik jak jest zimny nie mówie o mrozach tylko np. tak jak dzisiaj było +2 stopnie w garażu i jak odpalam auto to obrotomierz wskakuje na 1000 obr i nagle spada do 500 i od razu wraca na swoje 900-1000 obr a powinien po odpaleniu np. wejść na te 1000 obr lub te 900 haczykiem i tak trzymać na jałowym a on ma takie zawahanie ale jak już pochodzi z 5 minut i zgasze i ponownie odpale to już normalnie wskakuje na 900 i tak zostaje pomóżcie jak możecie co to może być

---------- Post dopisany at 19:06 ---------- Poprzedni post napisany at 18:59 ----------

to zawahanie trwa dosłownie może z 1 sekundę albo nawet nie

miałem dosłownie tak samo - temat opisałem już na forum (audi a4 b6 2.0 20V) tyle że u mnie obroty wskakiwały na 1200, potem spadały na ok. 500-600, potem wskakiwały znowu na 1200 i powoli schodziły na 750. VAG nie wskazał błędów (sprawdzane w ASO), ale mechanicy stwierdzili że to może być filtr paliwa.Wydało mi się trochę to dziwne, bo myslałem że filtr paliwa to leci w dieslach i to przy dużych mrozach, ale dobra...wymieniłem. Po wymianie oleju i wszystkich filtrów problem już się więcej nie pojawił, jak ręką odjął. Na forum koledzy sugerowali również: zapchaną odmę, zasysanie "lewego" powietrza, świece itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć zauważyłem u siebie dziwne zachowanie auta przy odpalaniu natomiast mam silnik 1.6 ANA i jak odpalam silnik jak jest zimny nie mówie o mrozach tylko np. tak jak dzisiaj było +2 stopnie w garażu i jak odpalam auto to obrotomierz wskakuje na 1000 obr i nagle spada do 500 i od razu wraca na swoje 900-1000 obr a powinien po odpaleniu np. wejść na te 1000 obr lub te 900 haczykiem i tak trzymać na jałowym a on ma takie zawahanie ale jak już pochodzi z 5 minut i zgasze i ponownie odpale to już normalnie wskakuje na 900 i tak zostaje pomóżcie jak możecie co to może być

---------- Post dopisany at 19:06 ---------- Poprzedni post napisany at 18:59 ----------

to zawahanie trwa dosłownie może z 1 sekundę albo nawet nie

miałem dosłownie tak samo - temat opisałem już na forum (audi a4 b6 2.0 20V) tyle że u mnie obroty wskakiwały na 1200, potem spadały na ok. 500-600, potem wskakiwały znowu na 1200 i powoli schodziły na 750. VAG nie wskazał błędów (sprawdzane w ASO), ale mechanicy stwierdzili że to może być filtr paliwa.Wydało mi się trochę to dziwne, bo myslałem że filtr paliwa to leci w dieslach i to przy dużych mrozach, ale dobra...wymieniłem. Po wymianie oleju i wszystkich filtrów problem już się więcej nie pojawił, jak ręką odjął. Na forum koledzy sugerowali również: zapchaną odmę, zasysanie "lewego" powietrza, świece itp. itd.

dzieki sprawdze to chociaż ja wszystkie filtry wymieniałem z 8 tyś km temu to jakieś pół roku temu na benzynie duzo nie jezdze bo mam gaz ale odpalam na benzynie i wlasnie tkie cos zaobserwowalem olej też wymieniałem 100 km temu czyli 2 tyg temu jutro zobacze moze odpalam auto z duzym obciążeniem radiem klima jutro wyłączę wszystko i sprawdze jak odpali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć zauważyłem u siebie dziwne zachowanie auta przy odpalaniu natomiast mam silnik 1.6 ANA i jak odpalam silnik jak jest zimny nie mówie o mrozach tylko np. tak jak dzisiaj było +2 stopnie w garażu i jak odpalam auto to obrotomierz wskakuje na 1000 obr i nagle spada do 500 i od razu wraca na swoje 900-1000 obr a powinien po odpaleniu np. wejść na te 1000 obr lub te 900 haczykiem i tak trzymać na jałowym a on ma takie zawahanie ale jak już pochodzi z 5 minut i zgasze i ponownie odpale to już normalnie wskakuje na 900 i tak zostaje pomóżcie jak możecie co to może być

---------- Post dopisany at 19:06 ---------- Poprzedni post napisany at 18:59 ----------

to zawahanie trwa dosłownie może z 1 sekundę albo nawet nie

miałem dosłownie tak samo - temat opisałem już na forum (audi a4 b6 2.0 20V) tyle że u mnie obroty wskakiwały na 1200, potem spadały na ok. 500-600, potem wskakiwały znowu na 1200 i powoli schodziły na 750. VAG nie wskazał błędów (sprawdzane w ASO), ale mechanicy stwierdzili że to może być filtr paliwa.Wydało mi się trochę to dziwne, bo myslałem że filtr paliwa to leci w dieslach i to przy dużych mrozach, ale dobra...wymieniłem. Po wymianie oleju i wszystkich filtrów problem już się więcej nie pojawił, jak ręką odjął. Na forum koledzy sugerowali również: zapchaną odmę, zasysanie "lewego" powietrza, świece itp. itd.

dzieki sprawdze to chociaż ja wszystkie filtry wymieniałem z 8 tyś km temu to jakieś pół roku temu na benzynie duzo nie jezdze bo mam gaz ale odpalam na benzynie i wlasnie tkie cos zaobserwowalem olej też wymieniałem 100 km temu czyli 2 tyg temu jutro zobacze moze odpalam auto z duzym obciążeniem radiem klima jutro wyłączę wszystko i sprawdze jak odpali

koledzy z forum sugerowali że to raczej nie filtr, no ale błędów VAG nie pokazał, a gdyby to była wina zatkanej odmy, przyciętej przepustnicy albo jakiegoś pękniętego węża przez który idzie lewe powietrze to falowanie obrotów pojawiałyby się nie tylko po pierwszym odpaleniu. Nie jestem mechanikiem i się za bardzo na tym nie znam, ale na moje oko i chłopski rozum to te wahnięcie obrotów łączyło się trochę z ssaniem i pierwszym poborem paliwa (jeśli tak wogóle to mozna opisać). Może przy tankowaniu (tylko na Shellu na tej samej stacji z którą nigdy nie miałem problemów) pociągnął z dna zbiornika jakieś fuzle i filtr się przytkał. A na ssaniu przy zwiększonym poborze paliwa to może tak się zdarzyć, ale może głupoty piszę. W każdym razie wymieniłem i jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

tydzień temu pisałem dokładnie o tym samym problemie (też silnik 1.6 ana) http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/spadek-obrotow-odpaleniu-~400-brak-ssania-263357/

xXPiotrekXx19 - jest tam filmik z mojego szarpnięcia (48sekunda) zobacz czy u Ciebie wygląda to tak samo

no u mnie jest tak samo jak u ciebie na filmie tylko że zaraz po podpaleniu auta nie po takim czasie tylko od razu po podpaleniu wchodzi na 1000 obr i obrazu na 400 i z powrotem wraca i jest dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale juz rozwiązałeś ten problem czy jeszcze nie ja sie przymierzam na czyszczenie przepustnicy i potem adaptacja jej i zobaczę wtedy co i jak bo wszystkie filtry byly wymieniane w ostatnich 5 miesiacach i plyny wraz z olejem wiec tu jestem pewien tego tylko przepustnica nie wiem jak wyglada dlatego bede ją czyścił i adaptował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemu jeszcze nie rozwiązałem, przepustnice czyściłem około pół roku temu (jest w moim poście)

dzisiaj zauważyłem coś ciekawego, przed odpaleniem przełączyłem mu żeby chodził na samej benzynie (bez przejścia na gaz jak się zagrzeje do 30) pochodził około minuty i przełączyłem mu na gaz ( dalej był na benzynie bo nie był jeszcze nagrzany) i od tego momentu po ~50 s spadły obroty, jutro jeszcze to spróbuję.

xXPiotrekXx19 spróbuj przed odpaleniem przełączyć na samą benzynę i daj znać czy spadek obrotów występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja narazie jezdze na samej benzynie nie uzywam narazie gazu bo jestem po remoncie silnika i chce zeby to sie ulozylo ladnie i dotarlo na benzynie wiec ze gaz jest wylaczony ale nie z bezpiecznika tylko z przycisku ale to i tak wystepuje i tylko jak jest zimny po nocy zaraz po odpaleniu

---------- Post dopisany at 09:25 ---------- Poprzedni post napisany at 09:22 ----------

PPPL daj znać czy to ci wypaliło tak jak myslałeś że od gazu

---------- Post dopisany at 15:52 ---------- Poprzedni post napisany at 09:25 ----------

dodał bym swój filmik jak u mnie się dzieje ale nie wiem jak go tu wrzucić

---------- Post dopisany 10-03-2013 at 17:57 ---------- Poprzedni post napisany 08-03-2013 at 15:52 ----------

powiedzcie mi czy w moim silniku 1.6 ANA jest przepustnica regulowana elektronicznie bo nie widzę tam żadnej linki. bo własnie zabieram się do czyszczenia i tak myslałem czy dało by rade jakoś dobrze wyczyścić bez jej zdejmowania podpowie ktoś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99% jestem pewny że u mnie spadek obrotów jest związany z LPG. odpalam na benzynie, po 70 sekundach przełączam na gaz i od tego momentu po ~30 sek. obroty spadają. dzisiaj czekałem 130 sek. przełączyłem na gaz i po ~30 sek spadek obrotów. będę dzwonił do gazownika co to może być bo po założeniu lpg tego nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha fajnie ze znalazłeś u siebie już rozwiązanie a ja narazie jestem na etapie czyszczenia przepustnicy tylko nie zabardzo chce mi się ją wyciągać i kombinuję jakoś na aucie ją wyczyścić bo ja na samej benzynie teraz jeżdżę i tak sie od rana tylko dzieje po całej nocy

---------- Post dopisany 16-03-2013 at 23:48 ---------- Poprzedni post napisany 10-03-2013 at 19:59 ----------

ja już rozwiązałem u siebie problem okazała sie to byc zabrudzona przepustnica przeczyściłem bez zdejmowania i jest igiełka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Kolega PPPL ma instalacje LPG na sekwencji? Miałem taki sam kłopot w swoim A6 C4 2.8 [ACK] listwa lpg jest nie szczelna i dla tego tak się dzeje. Jak wrócisz go domu po jedzie swoim autem to przed zgaszeniem auta przełącz na benzynę i niech sobie pochodzi chwile i zgaś go na benzynie.A rano odpal normalnie. Zobaczysz różnicę ale i tak listaw do czyszczenia lub wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak od samego początku robie że zawsze przed zgaszeniem przchodzi na bp i dopiero gaszę żeby wtryski nie były na sucho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sławek85- instalacje mam sekwencje - AG, HANA, ZAVOLI ZETA-N, na gazie jest przejechane trochę ponad 5000 km. spadek obrotów występuje tylko jak odpalę zimnego i chodzi na wolnych obrotach to po ok. 35 sek. od przełączenia na lpg spadają. Jak odpalę i przygazuję mu mocniej lub przejadę kawałek to już nie spadną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz do sprawdzenia ! Miałem to samo w 1.8 ARG. Mi pomogła wymiana na nowy wkład Boscha- koszt 200-250zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany - nie był to przepływomierz, przepustnica ani listwa lpg. Ostatnio po odpaleniu, z otwartą maską, zauważyłem że w momencie spadku obrotów załączają się wtryski. Na necie znalazłem że niektóre instalacje mają coś takiego jak rozgrzewanie wtrysków, czyli jak auto chodzi jeszcze na benzynie wtryski chodzą na sucho żeby się rozgrzały. Ale w wężu między reduktorem a wtryskami jest jeszcze gaz, czyli jak załącza wtryski do rozgrzania to przez chwilę silnik dostaje podwójną dawkę paliwa (benzyna +lpg) i stąd ten spadek obrotów. Byłem dzisiaj u gazownika i wyłączył mi to rozgrzewanie wtrysków i zobaczę jak się teraz będzie zachowywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć ja u siebie w landi renzo też mam to rozgrzewanie wtrysków i umnie jest wszystko ok u mnie tylko ta przepustnica była zabrudzona ale u ciebie możebyć to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...