Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co ile wymiana rozrządu w A4 B6 2.0 ALT?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sąsiad skodą oktawią w lpg przejechał grubo ponad bańke, jeździł głównie polska-francja po ciężarówki :D silnik nigdy nie był remontowany a lekko nie był traktowany. Do momentu zezłomowania nie brał oleju, palił na strzała i w ogóle jeździł dobrze.

Jeśli chodzi o dwumasę - myślałem, że mam dziurę w rurze wydechowej bo tak dziwnie strzelało pod autem, okazało się, że po wciśnięciu sprzęgła problem ustał. Ogólnie jak wymieniałem silnik dwumasa miała dobre 4 cm luzu, można nią było swobodnie kręcić xDD Sprzęgło wymienione 60k km wcześniej. Przebieg auta bliżej nieustalony :D

Z wymiany rozrządu się wycofuje. W alcie pasek wygląda znacznie gorzej niż w agnie, a ma przejechane z 50k km. Będę jeździć i obserwować. Najwyżej jebnie.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.03.2020 o 09:02, Rosomak91 napisał:

Sąsiad skodą oktawią w lpg przejechał grubo ponad bańke, jeździł głównie polska-francja po ciężarówki :D silnik nigdy nie był remontowany a lekko nie był traktowany. Do momentu zezłomowania nie brał oleju, palił na strzała i w ogóle jeździł dobrze.

Jeśli chodzi o dwumasę - myślałem, że mam dziurę w rurze wydechowej bo tak dziwnie strzelało pod autem, okazało się, że po wciśnięciu sprzęgła problem ustał. Ogólnie jak wymieniałem silnik dwumasa miała dobre 4 cm luzu, można nią było swobodnie kręcić xDD Sprzęgło wymienione 60k km wcześniej. Przebieg auta bliżej nieustalony :D

Z wymiany rozrządu się wycofuje. W alcie pasek wygląda znacznie gorzej niż w agnie, a ma przejechane z 50k km. Będę jeździć i obserwować. Najwyżej jebnie.

Nieźle :D. Może nie jebnie ;)

 

W dniu 28.02.2020 o 17:37, pila24 napisał:

Ok jak znajdę to zapodam,na pewno to było taxi 1.6+lpg. Nie pamiętam czy Rosja czy jakiś kraj z podobnym językiem,czy był remontowany to nie wiem bo nie zrozumiałem 

Bardzo byłoby fajnie jakbyś znalazł. - Lubię takie filmiki :) . 

U mnie wszystko w ALT moim wygląda tak. Pompa ciekła jednak(diagnoza dobra) - jutro odbieram auto, wymieniony rozrząd - pompa na reklamacje. Pasek i napinacz alternatora też - coś szurało z rana zanim się nagrzał. Nowy zawór wleci odmy i sprawdzenie ,czyszczenie odmy. Ceramizacja powinna się też skończyć już za jakieś 500-600 km. Potem wymiana oleju na ori filtr VW/Audi i olej Motul Specific. Plus jak nic nie zmieni się z olejem i nie będzie mniej brać - zmienię też przewód odmy. W ogóle jutro pogadam z mechanikami co i jak z autkiem. I liczę ,że ogarnę tak żeby brał jak najmniejszą ilość oleju jaką może brać - zdroworozsądkowymi środkami :) . 

EDIT. 

Wszystko z autem zakończone - od wymiany rozrządu minęlo ok. 900 km, olej też z powodu COVID-19 wymieniłem wcześniej z braku innych zajęć(filter ori VW wygląda inaczej niż Mann/Knecht, ma takie wyżłobienia na dole - zobaczymy czy coś daje) . Płyn chłodniczy poziom w normie - nawet odpowietrzenie układu nie sprawiło, że coś ubyło. Jest git na nowej pompie hepu P572 (i tę pompę polecam) - bo wersja P545 u mnie nie zdała egzaminu :) - Hepu na gwarancji przyznało się do tego ,że uszczelniacz padł - rozebrali tę pompę na czynniki pierwsze i napisali w odmowie przyjęcia reklamacji, że to wina kamienia w układzie który podobno w wirnik wszedł i uwalił uszczelnienie(świetnie - używam ich płynów i plukałem układ Valvoline Flushem, ale dobra -nevermind). 

Ważna informacja. Jak chcecie mieć spokój z pompą wody - bierzcie HEPU P572! Koniecznie weźcie sobie to do serca (P572 po nawet 70 k km była jak nowa) ,a wersja P545 po 42 tyś km już ciekła i miała jakieś zużyte uszczelnienie,mimo ,że wirnik i wszystko było cacy. Różnica w cenie niewielka, ale na absolutny plus za wzmocnioną wersją HEPU. Życzę zdrowia dla czytających w tym trudnym czasie i ,żeby nasze auta pokonały COVID-19 i nie brały oleju :D . Szczególnie kolega Rosomak ma piękne przeżycia związane z ALT-em :D

Jeszcze jedna rzecz którą testowałem przez koronawirusa , bo przekonali mnie ruscy, niemcy i inni mechanicy. Taki fajny Specyfik do luzowania pierścieni tłokowych. :) . Nazywa się XADO Antykoks/anticarbon. Użyłem tego specyfika do cylindrów :) . Efekt był naprawdę godny uwagi. Po pierwsze - okazalo się ,że żadnego syfu nie było, bo nic nie wyleciało. Ale co dalej - okazało się po popatrzeniu w cylindry endoskopem, że tłoki są jakby umyte i nowe. A drugi tłok dosłownie był czyściutki jak łza. Doszliśmy do wniosku z mechanikiem ,że skok tłoka w danym momencie w tym cylindrze był idealny i preparat doszedł głębiej - stąd idealnie wyczyściło. Na innych cylindrach też - pięknie, ale idealnie nie wyczyścił. Ale - To działa. Absolutnie. Myślę, że zastosuję przy kolejnej wymianie oleju ponownie :) . Jeśli nie wyjdzie nic złego po drodze, auto będzie pięknie się sprawować. Naprawdę fenomenalnie. Teraz wymieniłem olej po 8500km na nowy i był tak czysty, że byłem w szoku. Warto zastosować ten preparat bo zobaczycie w jakim stanie są wasze silniki - brak brudu na ścierce oznacza silnik w świetnej kondycji. Brud oznacza - słabą kompresję na cylindrach na których wyskoczyło go bardzo dużo. Którą to kompresję ten preparat napewno poprawi. Lecz niestety nie przywróci idealnej sprawności. Warto przetestować - profilaktycznie!!. To nie są jakieś cuda, które naprawią wszystko. One mogą coś odnowić lekko, pomóc wyczyścić itd. Lecz naturalnego zużycia nie zalepią/ nie naprawią. Warto sobie to wziąć też do serca, gdy mamy silnik w złej kondycji. Mój mnie zaskoczył, bo myślałem, że choćby paproch wyleci po kręceniu rozrusznikiem, a nie wyleciało nic - czyściusieńko pod korkiem oleju, w cylindrach i pod pokrywą zaworów. Pięknie, zgrabnie - aż poprawił mi się humor po tym teściku :) . 

Edytowane przez Anelson
Info
Opublikowano

Witam, takie pytanie

Mechanik mi mówił, że muszę wymienić łańcuch pomiędzy wałkami, ale za bardzo nie wiem co to jest.

Opublikowano

Poczytaj sobie cały temat....

Mechanikowi chodziło o łańcuch spinający wałki z tyłu silnika.

Opublikowano

Andrzej a czy ten łańcuch jest trudno dostępny? Mechanik mówił mi, że nie ma zamiennika w hurtowniach, z którymi współpracuje i żebym sam go poszukał. Tylko, że nie za bardzo wiem co szukać.

Opublikowano (edytowane)

Jest dostępny/widoczny po zdjęciu pokrywy zaworów, spina wałki rozrządu.

Są dostępne zamienniki ale nie wiem jak z jakością....

Najlepiej zadzwoń do aso i popytaj o ceny, będziesz miał porównanie do tych z wolnego rynku 

A co z obecnym jest nie tak, hałasuje?

Masz szukać jak napisałem powyżej łańcuszek spinający wałki rozrządu.

Edytowane przez AndrzejK.
Opublikowano (edytowane)

Tak hałasuje, po wymianie rozrządu, dalej był dziwny dźwięk. Tylko mechanik zostawił mnie z szukaniem samego a ja laik.

Czy to coś takiego?

LANCUCH-ROZRZADU-WALKOW-AUDI-2-0-TFSI-SW
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 156,95 zł - LANCUCH ROZRZADU ( WALKOW ) AUDI 2.0 TFSI SWAG (7300566775). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Edytowane przez Tomikwro
Opublikowano

058109229B - taki łańcuch jest do ALT:

cena w ASO - 299,90zł bez zniżek

oczywiście do tego dochodzą uszczelki pokrywy zaworoewj itp.

image.png

Opublikowano

A byłby to takie proste, że mechanik nie może jej zamówić tylko laikowi zostawia do ogarnięcia?

Opublikowano

na moje to dziwnego masz mechanika jak boi się części zamawiać... co do hałasu to masz ciągły hałas czy tylko przy zimnym rozruchu słychać terkotanie jak byś diesla odpalał? bo jeśli przy zimnym tylko i kilka sekund po uruchomieniu to wina wariatora (nastawnika wałka) a nie łańcucha.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie przy uruchomieniu po kilku chwilach wraca do normy.

Jednak mówił, że mój silnik to był krótki wypust i ten łańcuch jest z jakimś czujnikiem i dlatego nie tak prosto zdobyć tę część. mówił, że takie rozwiązanie widzi drugi raz w życiu. Kompletnie nie mam pojęcia co robić. Czy nie pojechac do innego mechanika. 

Edytowane przez Tomikwro
Opublikowano

ALT to długa seria silników, stosowany od 2001 do minimim 2006 roku jak nie dalej, w modelach B6, b7, Carbio jak i passacie B5. Jak warkot jest i po chwili znika to na 100% wariator.

aha i zmień mechanika :) bo tech chyba polonezy tylko naprawia.

Opublikowano

Dzięki za pomoc. Będę dalej walczył. Dzięki!

Opublikowano
W dniu 2.07.2020 o 22:23, MaTeo85 napisał:

2001 do minimim 2006 roku jak nie dale

Akurat FSI jakoś krócej, chyba do 2005roku.

Opublikowano

U mnie był klekot na zimnym to wysłałem wariator z nastawnikiem do regeneracji  i teraz mam narazie spokój? jak ci klekocze na zimnym to na 100% wariator?

Opublikowano
W dniu 8.07.2020 o 01:08, AndrzejK. napisał:

Akurat FSI jakoś krócej, chyba do 2005roku.

faktycznie do maja 2005 był robiony

Opublikowano

Siemka na weekendzie będę planował wymienić łańcuch z napinaczem.
Ktoś może da mi jakieś rady co i jak ? 
Zbytnio nie wiem jak się do tego zabrać, z góry dziękuje za informacje :) 

Opublikowano
2 godziny temu, adi971 napisał:

Zbytnio nie wiem jak się do tego zabrać

To jak chcesz to wykonać bez podstawowej wiedzy w temacie??

Posiłkując się radami z forum.....no nie wiem czy to dobry pomysł.

Najbezpieczniej w takiej sytuacji oddać to komuś znającemu temat do realizacji.

P.S.Uzupełnij profil, będzie prościej mieć punkt odniesienia do Twoich pytań.

Opublikowano

Mam podstawową wiedzę w mechanice ale chodzi mi o rady w stylu, można zdjąć łańcuch bez zdejmowania wałków i dokładnie jak lub zdejmij wałek z wariatorem będzie ci lepiej to ogarnąć. 

Opublikowano

Czy ktoś jest z Warszawy i mógłby wymienić rozrząd b6 2.0 alt?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...