semirulez Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 MIAŁEM TO SAMO!!! TO JEST NIESTETY SWORZEŃ!!! W MOMENCIE SKRĘCANIA DELIKATNIE SIĘ ON KŁADZIE, W KAZDYM RAZIE PRACUJE. PO WYMIANIE WAHACZY KOMPLETNA CISZA!!!! CO WIECEJ MI TEZ SIE WYDAWALO ZE TO W WEWNATRZ AUTA!!! JEDNAK BYL TO SWORZEN!!! DODAM JESZCZE ZE NA POCZATKU WYSTARCZALO POPRYSKANIE WD40 BADZ CZYM INNYM< ALE POZNIEJ NIE POMOGLO NIC
SilentMan Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Jak widać, a raczej słychać... mam ten sam problem... tego dźwięku na zewnątrz auta w ogóle nie słychać, dochodzi jakby z wnętrza kierownicy, trudno określić źródło...
szczotka8 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 To samo mam :/ Psikałem WD jakiś smarem i nic dalej to samo!
agacz-s Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Też miałam coś takiego, jakby tarcie gumy o gumę przy skręcaniu kołami strasznie krępujące, myślałam, że to coś ze wspomaganiem. W dni deszczowe nie skrzypiało okazało się, że to napinacz automatyczny do paska. Pozdrawiam
andrewsc Opublikowano 27 Lutego 2011 Opublikowano 27 Lutego 2011 To ja Wam powiem że takie skrzypienie to na 100% kończący sie wahacz lub końcówka drążka kier. Wyczulony jestem na takie cuś, rozebrałem pół kolumny kiedyś ale po wymianie końcówki drążka kier przestało skrzypieć.
gikn Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 Panowie! Jeżeli dźwięk słyszalny jest tylko wewnątrz auta to odkręcamy osłonę która jest nad pedałami. włazimy do auta ze smarem w spreju i psikamy na przegub. Najlepiej w każdym położeniu kierownicy, tak aby smar wszędzie wszedł. Miałem tak kilka razy i zawsze pomagało. Zawieszenie daje piski zupełnie inne. Powodzenia!
Gość sikos Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Nie chcę krakać , ale ostatnio miałem identyczną sytuację - dziwny pisk coś właśnie jak tarcie gumy o gumę , zupełnie inny od tego gdy brakuje płynu do wspomy. Okazało się że , mam wahacz do wymiany. Wahacz bym nie obstawiał ,wtedy byłby stukot na wyboju
zib0l Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 witam:) i mnie dopadło skrzypienie w a4-ce:P, na przegladzie stwiwrdzil ze na bank wahacz banan prawy (4,5h męczarni, tj sruba niechciala wyjsc, ze musialem sanki obnizac i łomem podwazac, a tu srubka uciekla gdzies w tą belke, masakra:D)a co jeszcze to sie okaze po wymianie, wiec wczoraj wymienilem, ale nie ustaly piski, zgrzyty, mysle po waszych postach ze albo koncowki drozka kierowiczego lub te gumy na amorach... jutro jade na kolejny przeglad i sie okaze co tam piszczy jeszcze:P
kesli21 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Witam . Mam ten sam problem , byłem u znajomego mechanika i powiedział to samo co większość na forum że to najprawdopodobniej końcówka drążka . Psikanie czy smarowanie daje efekt na tydzień ale to i tak nie rozwiąże źródła usterki tylko złagodzi objawy . :>
motor144 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Piszczenie kierownicy ma widać różne przyczyny.Już chciałem coś tam smarować (psikać) a przez przypadek znalazłem zupełnie inną przyczynę: osłona prawego drążka kierowniczego pękła na pół w miejscu przejścia przez dziurę w nadkolu i miała takie pokręcone kawałki gumy, które obcierały się o krawędź tej dziury a dźwięki słychać było przy kierownicy. Warto sprawdzić bo może u kogoś będzie to samo.
zib0l Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 w moim przyapdku odnalazlem przyczyne, wybity prawy wahacz banan i drugi obok niego dolny przedni prawy, co trzyma amor, kupilem nowe wahacze ale narazie czekaja na wymiane, gdyz stare renimowalem olejem w strzykawke i teraz nic nie skryzpia , ale nowe czekaja w zapasie,pzdr
danielm21 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 ja miałem takie piszczenie po zimie... po umyciu podwozia na myjce póki co problemu nie ma zobaczymy co będzie dalej
bartek32 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 witam. Ja mam podobny problem.Przy mocnym skrecie (prawie do konca) slychac pisk, podobny do opisanych przez was.Tylko przy kreceniu kierownicy na maksa.
big7887 Opublikowano 27 Lipca 2011 Opublikowano 27 Lipca 2011 Witam! Chciałbym się was poradzić, ponieważ nie potrafię zlokalizować dźwięku skrzypienia. Dosłownie wczoraj zmienione zostało całe zawieszenie przednie na nowe, cały komplecik. Było ono niestety w całości do wymiany. Samochód kupiłem ponad miesiąc temu, sprowadzony z Niemiec. Przed zakupem zawieszenie było bardzo sztywne, ale samochód musiał być straaasznie zastany, i po przejechaniu 500km zawieszenie padło jak afgański domek. Ciekawostką jest fakt, że wszystkie kości to były oryginalne kości (wahacze, końcówki, łączniki) Audi (pewnie serwisowany w ASO), a łączniki stabilizatora to miały nawet wybity rocznik... 99 (oryginały od nowości samochodu). W dodatku są w nienajgorszej formie względem reszty zawieszenia. Ale do rzeczy. Autko przed wymianą zawieszenia skrzypiało przy kręceniu w miejscu kołami (najmocniej) i przy pokonywaniu zakrętów. Skrzypienie dochodzi wyraźnie spod maski, z okolic zawieszenia (może trochę bardziej od silnika niż od kół?...). Myślałem, że wymiana pomoże (wymienione zostało całe przednie zawieszenie- wahacze górne, dolne, łączniki stabilizatora, końcówki drążków na NÓWKI). Niestety to nie pomogło. Proszę was, może ktoś miał podobnie, poradźcie! Dodam, że przed wymianą specjalnie przejechałem się po kałużach i skrzypienie ustało, dopóki woda nie wyschła. W "zwilżeniu" skrzypiących elementów zdecydowanie udział miało kręcenie kierownicą na maksa w prawo-lewo, kiedy podwozie było zlane wodą z kałuż. Dziś lał deszcz, przejechałem ogromne ilości wielkich kałuż z nowym już zawieszeniem, ale nie kręciłem kierownicą mocno(do końca prawo-lewo)- i woda nie pomogła (fakt ten może pomóc w identyfikacji źródła skrzypienia). Skrzypienie jest takie same jak przed wymianą- wyraźne, głośne- jakby ktoś otwierał duże drzwi od starej szafy. Słyszalne wyraźnie wewnątrz jak i na zewnątrz. Lipa, bo ludzie się oglądają jakby samochód był zaniedbany, a ja staram się dbać jak mogę! Nie jest to pisk, a wręcz takie skrzeczenie, skrzypienie, słychać pracującą gumę. Dodam, że samochód jest obniżony, ma czerwone sprężyny (wg mojego znajomego, który się niby zna- bardzo twarde) oraz żółte amorki firmy FK Automotive. Gumy pod zakończeniami tych sprężyn nie wyglądają zbyt "żywo", są suche, ale niczym ich nie próbowałem pryskać. Ogólnie sprężyny i amorki są w zasadzie nowiutkie. Myślę, że wyczerpałem opis dolegliwości mojego Audika, proszę o rady! Marcin.[br]Dopisany: 27 Lipiec 2011, 02:45_________________________________________________Dodam jeszcze, że skrzypi w obojętnie którą stronę kręcę kierownicą, jakby symetrycznie po dwóch stronach, jednak z małymi różnicami (co by świadczyło o zbiegu okoliczności i skrzypieniu dwóch stron na raz tylko w podobnym stopniu, nie o skrzypieniu jednej, niezależnie w którą stronę bym nie kręcił).
KYLOMC Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 ja mam takie pisk rana wczoraj sprawdzałem wczoraj przy wymianie wahacza z skąd to piszczy ruszałem tarcza i dźwięk dochodzi z magla ;/
Heki Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 Witam Panowie, otoz mam taki problem z piszczeniem kierownicy w swojej a4 b5, dodam linka z filmikiem a6 gdzie Gosc ma ten sam problem co ja. Wymienialem u siebie niedawno cale zawieszenie przednie i problem pozostal ten sam.Czy ktos wie o co chodzi?
oca69 Opublikowano 19 Maja 2014 Opublikowano 19 Maja 2014 Witam Panowie, otoz mam taki problem z piszczeniem kierownicy w swojej a4 b5, dodam linka z filmikiem a6 gdzie Gosc ma ten sam problem co ja. Wymienialem u siebie niedawno cale zawieszenie przednie i problem pozostal ten sam.Czy ktos wie o co chodzi? Końcówki drążków też ?
Doman13 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 U mnie tez zaczęło skrzypieć przy skręcaniu i jeździe na wprost na hopkach. Ja obstawiam poduszkę amora. Jazda na wprost wyklucza końcówki? Zresztą jak to rozbiorę to będę wszystko wiedział. Napisze mi ktoś jaki symbol ma guma która jest na górze sprężyny? Poduszka kolumny?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się