rikardo Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 thx,odezwe sie do kolegi Tu masz linka do strony kolegi z forum który oferuje oryginalne części http://www.a4-klub.pl/smf/all_aso_wszystkie_czesci_vag_rabat_8-t82823.0.html. Jak masz zamiar pojeździć autem to warto zamontować oryginalny napinacz.
danu44 Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Zgadzam sie z powyzszymi postami. Po ostatnich przykrych doswiadczeniach z proba zamontowania mi podrobki ( Made in China ) bo inaczej tego nie mozna nazwac koszt ok. 100-150 zl (nie mylic z dobrym zamiennikiem koszt ok. 300-350zl) duzo poczytalam na ten temat, oraz tu koledzy bardzo rowniez mi pomogli. Uwazam ze tylko oryginalny napinacz powinno sie stosowac, choc chyba teraz tym oryginalnym daleko jest do prawdziwych ktore byly kiedys produkowane w Niemczech. Teraz ori. pochodzi od naszych poludniowych sasiadow... czyli z Czeskiej Republiki a koszt jego jest w ASO 428 zl. lub 404 zl w IC. Oczywiscie to kropla w morzu do tego co moze kosztowac naprawa po zerwaniu paska wieloklinowego lub jak mowia inni paska alternatora. Rowniez wazna sprawa to sprzegielko na alternatorze, jesli bedzie zepsute szybko wykonczy nawet oryginalny napinacz. Pozdrawiam fanow Audi A4.... PS. wymiana napinacza jest bardzo prosta i szybka ok. 20-30 min. i zadne tam sciaganie przedniego zderzaka jak to niektorzy mechanicy probuja sugerowac...
gadam13 Opublikowano 20 Października 2009 Autor Opublikowano 20 Października 2009 PS. wymiana napinacza jest bardzo prosta i szybka ok. 20-30 min. i zadne tam sciaganie przedniego zderzaka jak to niektorzy mechanicy probuja sugerowac... Wymieniałem osobiście również bez ściągania przodu ale ,żeby w 20-30 min no to jakiś olimpijski czas...
danu44 Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Bedac ostatnio w warsztacie na wymianie napinacza paska wielorowkowego dokladnie odmierzylam czas pracy mechanika, oraz patrzylam mu na rece co robi. Trwalo to wszystko 25 minut. Czyli... odkrecenie przewodu gumowego obok alternatora, nastepnie odkrecenie nakretki mocujacej wentylator , znajduje sie pod alternatorem, czyli jak sie dowiedzialam "wiskozy" i nastepnie odkrecenie nakretki trzymajacej napinacz, tez pod alterenatorem. Wyjecie napinacza w kierunku chlodnicy i do gory. I to bylo wszystko. Trwalo to ok. 10 minut, nastepnie zalozenie nowego napinacza i zlozenie wszystkiego w odwrotnej kolejnosci. I tu troszke dluzej trwalo zalozenie paska wielorowkowego. Po 25 minutach mechanik zebral narzedzia i zakonczyl prace. Oczywiscie nie namawiam nikogo do takiego pospiechu i wyniku, ale jesli ktos zna sie na rzeczy i nie robi tego pierwszy raz,to w taki czasie powinien sie z tym uporac. Pisze to po to aby koledzy wiedzieli ze sciemy mechanikow ze trwa to 2-3 godziny to bujda. To tyle w temacie. Pozdrawiam wszystkich serdecznie... Dana PS. Acha, koszt tego to 45 zl...
pio911 Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Tez jestem po wymianie napinacza – koszt IC po rabacie 344 zł oryginał (Czeski ) Co do wymiany najtrudniej było z odkręceniem wiska – pomogły duże kleszcze do pierścieni segera ( z zakrzywionymi końcówkami ) Klocki , blokady , i inne patenty nie dały rady… Co do czasu wymiany to długo zeszło…(wymiana bez ściągania przodu )
danu44 Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 pio911... masz racje, mechanik ktory wymienial mi napinacz smial sie ze najwiekszy problem maja ludzie z odkreceniem wiskozy. Oczywiscie jesli nie zdjety jest przod. I najlepszym sposoben jest, aby wentylator zlapac, tak jak mowisz w kleszcze do pierścieni segera a druga reka odkrecic nakretke. Wteczas idzie to bardzo fajnie.
pio911 Opublikowano 22 Października 2009 Opublikowano 22 Października 2009 Tak trochę mi zeszło zanim doszedłem do tych kleszczy … Dodam jeszcze że stary napinacz też jest Czeski tylko ma spiłowane logo VW Audi , był wymieniany w Niemczech wytrzymał około 150 000 Km
maicke82 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 witam.tez mam problem z napinaczem paska wielorowkowego, bede mial na dniach wymieniany rozrzad i zobaczylem ze napinacz jest juz delikatnie przekoszony choc nie daje zadnych oznakow glosniejszej pracy ale skoro juz bedzie robiony rozrzad to za jednym zamachem bym i to wymienil.mam do kupienia za 230zl napinacz firmy mayle.Czy jest to dobry zamienik,a czy moze byc napinacz np.hans pries ktory jest na allegro za 90zl.Pochodzi cos takiego??Jakie byscie ewentualnie mogli polecic sprawdzone i w przystepnej cenie napinacze?pzdr
yahoo Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 ja mam włożony jakiś zamiennik za 280 zł i jak narazie śmiga, ale ma dopiero tydzień heh więc wypowiadać się nie mogę. Ale raczej czymś w cenie 90 zł bym się nawet nie interesował.
Robi1 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 nie radzę brać hansa preisa mój mechanior powiedział,że może nie wytrzymać 10 tkm. najlepiej ori na alledrogo chodzą około 300 zł także lepiej się opłaca niż meyle. albo taki też jest dobry http://moto.allegro.pl/item985665961_napinacz_paska_wielorowkowego_vw_audi_1_9tdi_skf.html
maicke82 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 dzieki,takze hansa priesa odpuszczam a moze uda sie taniej wyrwac tego skfa, tylko nie przez allegro bo te napinacze to chyba bolaczka grupy vw i wole miec gwarancja w miejscowym sklepie a nie przez internet.pzdr
Tzieland Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 sluchajcie a jak sprawdzic czy napinacz konczy juz zywota? moze sprawdzic to organoleptycznie zanim zacznie sie cos niedobrego dziac?
Robi1 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 u mnie najpierw zaczął głośno chodzić a potem ciąć pasek . dzieki,takze hansa priesa odpuszczam a moze uda sie taniej wyrwac tego skfa, tylko nie przez allegro bo te napinacze to chyba bolaczka grupy vw i wole miec gwarancja w miejscowym sklepie a nie przez internet.pzdr napisz do Tom77 on poleci jakiś dobry napinacz
Grzesiekkbc Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Co myślicie o napinaczu paska wielorowkowego z RUVILLA ?
daw2 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Ja kupiłem zamiennik za 100 zł pojezdziłem 5 miesięcy i się zatarł, więc postanowiłem naprawić oryginalny dorobiłem nową tuleje i sworzeń , narazie pracuje aż milo.Czy w 1z w alternatorze powinno być sprzegielko? Bo u mnie jest tylko kolo bez??
Robi1 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Co myślicie o napinaczu paska wielorowkowego z RUVILLA ? myślę, że powinien być niezły
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się