Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ALG] 2.8 30V quattro sedan - moje pierwsze Audi


Ekard

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Co prawda Audi zakupiłem już kilka miesięcy temu ale dopiero teraz zdecydowałem się napisać.

Jest to moje pierwsze Audi. Poprzednio jeździłem Hondą Civic ale przyszedł czas na zakup czegoś nowszego.

Nowy samochód miał spełniać poniższe wymagania:

- do 10-11tyś zł

- co najmniej 4 drzwi, ale najlepiej nie kombi

- benzyna + ewentualny LPG, do tego silnik z wystarczającą mocą

- klimatyzacja (ehh, człowiek się starzeje i zapragnął luksusów, w Civicu nawet wspomagania kierownicy nie było :P )

- fajnie jakby była: automatyczna skrzynia i/lub napęd na 4 koła

I chociaż jestem fanem Hondy i w kusiło mnie aby kolejnym samochodem była Honda, to jednak ostatecznym wybór padł na Audi.

I w sumie jestem zadowolony z zakupu.

MODEL: Audi A4 B5 1998r, sedan

SILNIK:

SERIA - ALG 2,8L 30V 193KM 280Nm + LPG sekwencja

UKLAD NAPĘDOWY:

SERIA - quattro + skrzynia automatyczna Tiptronic 5HP19FLA

UKLAD HAMULCOWY:

SERIA - przód 288x25 - tył 245x10 - ABS (czy ESP był montowany w B5? )

ZAWIESZENIE:

fabryczne 1BE (PS. o ile to jest obniżenie? 10? 20mm? czy jest też twardsze od standardowego? )

FELGI:

16" - Audi a4 flat 10 spoke

OPONY:

letnie: Kormoran Gamma b2 205/50R16

zima: Barum Polaris 3 205/50R16

WYPOSAŻENIE:

skórzana tapicerka

kierownica S-line

zegary S-line bez FISa z chromowanymi ramkami

środkowy tunel z cup holderem

podłokietniki przód i tył

czerwone światła w drzwiach (to chyba nie jest w serii, nie?)

klimatronic

tempomat

Radio Audi Concert I + nagłośnienie BOSE + zmieniarka CD w bagażniku

poduszki powietrzne x4

elektryczne szyby x4

elektryczne lusterka

centralny zamek z domykaniem szyb

zespolone xenony z polifta

światła przeciwmgielne

PLANY:

W przeciwieństwie do Hondy to tutaj nie planuje zbytnio szaleć.

Ale znając życie to pewnie coś tam w przyszłości będzie.

Póki co mam tylko fotki z aukcji:

c251693211.jpg

c251693212.jpg

c251693213.jpg

c251693219.jpg

c2516932110.jpg

c251693218.jpg

c251693217.jpg

c251693216.jpg

c251693215.jpg

c251693214.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super furka, silnik bajka tak ja u mnie hehe, fajne kolo na początek i będzie git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quattro + V6 + LPG :jerk:

Felgi 17" i będzie KOX :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancko sie prezentuje, szyby masz przyciemnione czy ori tak wygladaja? Z honda to mi sie przypomnialo jak szukalem 1 auta dla siebie, dlugi czas jezdzilem vtec 90km US i VTI w sedanie (ziomkow fury) i strasznie chcialem honde az ziomek przytargal b4 z wloch oj tak to juz mam 3 audi i nie chce innej marki jak narazie, mam nadzieje ze i Ty bedziesz zadwolony i nie przesiadziesz sie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do felgi to być może wejdzie jakaś 17". Być może AVUSy albo coś innego z palety AUDI, bo w sumie Audi oryginalnie miało całkiem fajne niektóre felgi.

Szyby raczej są oryginalnie takie. Nie przyglądałem im się czy są przyciemniane. Będę następnym razem w samochodzie to przyjrzę im się uważniej.

W Audi brakuje mi tylko jednego z Hondy. VTECa i wysokich obrotów :)

Ale generalnie jestem bardzo zadowolony z A4. Szczególnie z quattro w zimie. :naughty: Co prawda wolałbym ręczną skrzynię biegów, ale żona nalegała na automat. Ale chociaż Tiptronic jest więc to zawsze jakiś kompromis. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryskiwacze lpg pracują w pozycji poziomiej, popraw to nie powinno tak byc

poza tym dobra baza do modów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryskiwacze lpg pracują w pozycji poziomiej, popraw to nie powinno tak byc

poza tym dobra baza do modów

Czemu nie powinno tak być?

Aktualnie przejechane około 20k km, w tym 10k przeze mnie na gazie i żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez jezdzilem japoncami mitsu honda type r ,silniki piekne prowadzenie tez ale audi ma to cos wygode i posrednia trakcje mioedzy japonia a reszta swiata, polecam audice ale pamietaj trakcja Q daje zludne poczucie bezpieczenstwa szczegolnie zima co sie dotkliwie porzekonalem ,powodzonka i bezawaryjnosci zycze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo quattro trzeba umiec jezdzic.:facepalm:

silniczek koks. zrob cos z grillem. proponowal bym znaczek chrom a ramka w czern

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo quattro trzeba umiec jezdzic.:facepalm:

silniczek koks. zrob cos z grillem. proponowal bym znaczek chrom a ramka w czern

Chromowany oryginalny znaczek na grill już wrócił na miejsce. Też mi się ten czarny znaczek nie podobał, nie wiem co podkusiło poprzedniego właściciela do założenia czarnego zamiast oryginalnego.

Co do quattro, to w zimie po prostu trzeba pamiętać, ze quattro nie powoduje, że szybciej się zatrzymamy. dzięki quattro możemy tylko szybciej i bezproblemowo przyspieszać oraz łatwiej samochód wyprowadzić z poślizgu.

I już raz mi quattro w zimę pomogło. Trafiłem na czarny lód na dohamowaniu do zakrętu i na samym zakręcie i nie jestem pewien czy bez quattro dałbym radę nie wylecieć z drogi i nie zaliczyć bliskiego spotkania z kapliczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo quattro trzeba umiec jezdzic.:facepalm:

silniczek koks. zrob cos z grillem. proponowal bym znaczek chrom a ramka w czern

Chromowany oryginalny znaczek na grill już wrócił na miejsce. Też mi się ten czarny znaczek nie podobał, nie wiem co podkusiło poprzedniego właściciela do założenia czarnego zamiast oryginalnego.

Co do quattro, to w zimie po prostu trzeba pamiętać, ze quattro nie powoduje, że szybciej się zatrzymamy. dzięki quattro możemy tylko szybciej i bezproblemowo przyspieszać oraz łatwiej samochód wyprowadzić z poślizgu.

I już raz mi quattro w zimę pomogło. Trafiłem na czarny lód na dohamowaniu do zakrętu i na samym zakręcie i nie jestem pewien czy bez quattro dałbym radę nie wylecieć z drogi i nie zaliczyć bliskiego spotkania z kapliczką.

Tylko, że Quattro w połączeniu z mocą, może powodowac częstsze wpadanie w kontrolowane lub nie, poślizgi :decayed: Szczególnie na letnich oponach, jak u mnie :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo quattro trzeba umiec jezdzic.:facepalm:

silniczek koks. zrob cos z grillem. proponowal bym znaczek chrom a ramka w czern

Chromowany oryginalny znaczek na grill już wrócił na miejsce. Też mi się ten czarny znaczek nie podobał, nie wiem co podkusiło poprzedniego właściciela do założenia czarnego zamiast oryginalnego.

Co do quattro, to w zimie po prostu trzeba pamiętać, ze quattro nie powoduje, że szybciej się zatrzymamy. dzięki quattro możemy tylko szybciej i bezproblemowo przyspieszać oraz łatwiej samochód wyprowadzić z poślizgu.

I już raz mi quattro w zimę pomogło. Trafiłem na czarny lód na dohamowaniu do zakrętu i na samym zakręcie i nie jestem pewien czy bez quattro dałbym radę nie wylecieć z drogi i nie zaliczyć bliskiego spotkania z kapliczką.

Tylko, że Quattro w połączeniu z mocą, może powodowac częstsze wpadanie w kontrolowane lub nie, poślizgi :decayed: Szczególnie na letnich oponach, jak u mnie :grin:

Zdaje mi się, że to raczej wina letnich opon w zimie niż napędu. :)

Póki co nie zdarzyło mi się ani razu mieć niespodziewany poślizg w Audi. Jeśli wchodzę w zakręt zbyt szybko lub dodaję gaz na zakręcie to liczę się z tym jak się samochód zachowa i jak należy się w takim wypadku zachować.

W sytuacji którą opisywałem wina byłą w nadmiernej prędkości i niemożności wyhamowania na lodzie. Tak samo niemożliwe byłoby wyhamowanie w samochodzie z napędem na przód czy tył. Tyle że w ośkach trudniej byłoby jednak pokonać ten zakręt nie wypadając z drogi przy tym oblodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryskiwacze lpg pracują w pozycji poziomiej, popraw to nie powinno tak byc

poza tym dobra baza do modów

Czemu nie powinno tak być?

Aktualnie przejechane około 20k km, w tym 10k przeze mnie na gazie i żadnych problemów.

tłoczki we wtryskiwaczach potrafią się wycierać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne auto, szkoda że TIP, ale + za quattro oraz V6... Co do wyposażenia nie podobają mi się zbytnio te dekory w drewnie, ale to kwesti gustu, skóra rekompensuje wszystko :D Obniżenie jakieś jest więc wkładaj tylko 17 i szerokiej drogi

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne auto, szkoda że TIP, ale + za quattro oraz V6... Co do wyposażenia nie podobają mi się zbytnio te dekory w drewnie, ale to kwesti gustu, skóra rekompensuje wszystko :D Obniżenie jakieś jest więc wkładaj tylko 17 i szerokiej drogi

POZDRO

Jak pisałem, na automat nalegała żona i w sumie Audi ma być raczej po prostu wygodnym dupowozem więc nie powiem nawet miło się prowadzi z automatem. No i jest Tiptronic więc w razie czego mogę sobie biegi sam poprzerzucać. Więc tragedii nie ma. :)

Do agresywniejszej jazdy mam Civica. Teraz skoro mam 2 samochody, to z Civica zrobię wydmuszkę pod KZKi i KJSy.

A te drewnopodobne dekory także mi się nie podobają. Na bank będą wymienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo quattro trzeba umiec jezdzic.:facepalm:

silniczek koks. zrob cos z grillem. proponowal bym znaczek chrom a ramka w czern

Chromowany oryginalny znaczek na grill już wrócił na miejsce. Też mi się ten czarny znaczek nie podobał, nie wiem co podkusiło poprzedniego właściciela do założenia czarnego zamiast oryginalnego.

Co do quattro, to w zimie po prostu trzeba pamiętać, ze quattro nie powoduje, że szybciej się zatrzymamy. dzięki quattro możemy tylko szybciej i bezproblemowo przyspieszać oraz łatwiej samochód wyprowadzić z poślizgu.

I już raz mi quattro w zimę pomogło. Trafiłem na czarny lód na dohamowaniu do zakrętu i na samym zakręcie i nie jestem pewien czy bez quattro dałbym radę nie wylecieć z drogi i nie zaliczyć bliskiego spotkania z kapliczką.

Tylko, że Quattro w połączeniu z mocą, może powodowac częstsze wpadanie w kontrolowane lub nie, poślizgi :decayed: Szczególnie na letnich oponach, jak u mnie :grin:

Zdaje mi się, że to raczej wina letnich opon w zimie niż napędu. :)

Póki co nie zdarzyło mi się ani razu mieć niespodziewany poślizg w Audi. Jeśli wchodzę w zakręt zbyt szybko lub dodaję gaz na zakręcie to liczę się z tym jak się samochód zachowa i jak należy się w takim wypadku zachować.

W sytuacji którą opisywałem wina byłą w nadmiernej prędkości i niemożności wyhamowania na lodzie. Tak samo niemożliwe byłoby wyhamowanie w samochodzie z napędem na przód czy tył. Tyle że w ośkach trudniej byłoby jednak pokonać ten zakręt nie wypadając z drogi przy tym oblodzeniu.

wiem takie rzezcy ale to byl poslizg kontrolowany ktory zmienil sie nie w kontrolowany :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...