Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Jak poznać czy auto ma DPF ?


pawel121

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Przymierzam się do zakupu A4B6 1.9TDI AVF. Mam jedno na oku, ale zauważyłem, że ma ono naklejkę na szybie euro 4. Czy w każdej B6 1.9 TDI przy euro 4 był DPF, jak rozpoznać czy on jest oczywiście bez wchodzenia pod auto. Mam fotkę naklejki, ale nie ma tam kodu ani 0GG ani 7GG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych kodów szukaj we wlepce pod maską :wink: przed kupnem to maskę chyba podniesiesz :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli auto posiada Dpf to na tabliczce znamionowej oraz w ksiażce serwisowej jest napisane EU4+DPF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w avf DPF był dokładany za dopłatą i nie zawsze będzie w kodach wyposażenia. Najłatwiej to poznać po tym, że za katalizatorem jest dodatkowa pucha, wygląda jak 2 katalizator.

DPF w AVF nie ma czujników itp....można go bez problemu wyciąć. Nie ma też funkcji wypalania. Jak jest zapchany to wkłada się nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze kkam najłatwiej poznać czy jest DPF po tej dodatkowej puszce za katalizatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych kodów szukaj we wlepce pod maską :wink: przed kupnem to maskę chyba podniesiesz :decayed:

W książce serwisowej na naklejce nic nie jest wspomniane o DPF. A gdzie dokładnie znajdę taką tabliczkę, pod auto nie wiem czy będzie jakiś kanał aby zajrzeć, ale jak mówicie, że DPF nie ma czujników żadnych to się go najwyżej wytnie.

kkamU Ciebie w temacie widziałem, też że miałeś DPF i wyciąłeś go? Auto później nie wariowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych kodów szukaj we wlepce pod maską :wink: przed kupnem to maskę chyba podniesiesz :decayed:

W książce serwisowej na naklejce nic nie jest wspomniane o DPF. A gdzie dokładnie znajdę taką tabliczkę

Tabliczka znamionowa powinna znajdować się w środkowej części (bardziej po prawej stronie) pasa przedniego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych kodów szukaj we wlepce pod maską :wink: przed kupnem to maskę chyba podniesiesz :decayed:

W książce serwisowej na naklejce nic nie jest wspomniane o DPF. A gdzie dokładnie znajdę taką tabliczkę, pod auto nie wiem czy będzie jakiś kanał aby zajrzeć, ale jak mówicie, że DPF nie ma czujników żadnych to się go najwyżej wytnie.

kkamU Ciebie w temacie widziałem, też że miałeś DPF i wyciąłeś go? Auto później nie wariowało?

Ja u siebie jeszcze nie wycinałem. Wytnę dopiero jak się przytka. Jak robiłem chipa to okazało się ze w sofcie nie ma zadnych zmian, wiec DPF nie jest programowo dopisany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmować sie tym dpf , jest czy nie ma nie ma różnicy dla użytkownika w b6 to nie to samo co w b7 . W b6 jak coś bedzie nie tak wywalasz i masz spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem tydzień temu A4 B6 1.9 TDI AVF 130KM S-LINE 09.2004 rok i jestem nowy na forum, również mam pytanie odnośnie filtra cząstek stałych, wydaje mi się że w moim aucie również został dołożony DPF, na szybie mam naklejkę EURO4 puł roku temu auto miało zrobiony przegląd w Niemczech i tam jest informacja "Aufbau-Art: EURO3" . Ale pod maską widać jakąś puszkę więc może u mnie też filtr został dołożony, zrobiłem zdjęcia tej puszki i proszę o radę czy to jest DPF pytam ponieważ kupiłem już olej do autka MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 a wyczytałem na forum że jak jest DPF to trzeba zalać olej 5W30 proszę o radę.

Z góry dziękuję

CAM00712.jpg

CAM00718.jpg

CAM00715.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz DPF'a to pierwsze to plecionka (tłumik drgań) a to drugie to katalizator. Silnik masz coś zlany olejem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super czyli nie mam DPFa i mogę spokojnie lać tego Motula 5W40?

No troszkę sie coś poci, ale tylko w tym jednym miejscu, gość na przeglądzie w AUDI mi powiedział że koło turbiny to normalne w tych silnikach, czy mam sie tym martwić?

---------- Post dopisany at 15:42 ---------- Poprzedni post napisany at 15:18 ----------

Wydawało mi się że ma filtr cząstek stałych, ponieważ nawet gdy mocno mu przygazuję to nic nie dymi, no i czytałem gdzieś na forum że jak za turbo jest jakaś puszka to ma DPF, ale możne to katalizator, OK dzięki za odpowiedź. A co do oleju to lać tego MOTULA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zdrowy silnik to nie kopci:). Co do oleju to leję motula i filtr oleju mann od 4 lat i wszystko działa jak trzeba. Ważne aby olej był z pewnego źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, więc jadę do garażu wymieniać olej, przed wymianą zaleję jeszcze płukankę Engine Flush LIQUI MOLY 0.3L i filterek oczywiście MAN, teraz będę spokojny że zrobię wszystko jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, więc jadę do garażu wymieniać olej, przed wymianą zaleję jeszcze płukankę Engine Flush LIQUI MOLY 0.3L i filterek oczywiście MAN, teraz będę spokojny że zrobię wszystko jak należy.

DPF w B6 jest dokładany około 30 cm za katalizatorem, aby go zobaczyć musisz pochylić się pod samochodem. Od strony silnika go nie zobaczysz. Sprawdź czy EGR Ci nie cieknie, bo masz silnik zalany olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, więc jadę do garażu wymieniać olej, przed wymianą zaleję jeszcze płukankę Engine Flush LIQUI MOLY 0.3L i filterek oczywiście MAN, teraz będę spokojny że zrobię wszystko jak należy.

DPF w B6 jest dokładany około 30 cm za katalizatorem, aby go zobaczyć musisz pochylić się pod samochodem. Od strony silnika go nie zobaczysz. Sprawdź czy EGR Ci nie cieknie, bo masz silnik zalany olejem

A mam takie pytanie , ponieważ mam za katalizatorem taka sama puszkę czy można to bezpiecznie wywalic ? Z tego co widziałem to elektroniki tam żadnej nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz bez problemu wyciac, jest to dokladany DPF(bardziej drugi katalizator, bo nie ma opcji wyupalania itp). Nie trzeba ingerowac w elektronike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz śmiało wycinać.

Ja zakupiłem autko w niemcowni i na szybie miało naklejkę Euro4 .

Okazało się że ma dołożony filtr sadzy (wy to nazywacie DPF, duża pucha za katalizatorem).

Niemiec jeździł na oleju Liqui Moly do DPF z normą 507.00. Pojechałem do tłumikarza i usunąłem ten filtr. Przy wymianie oleju zalałem olej Liqui Moly z normą 505.01 i wszystko OK :)

Samochód jest trochę zrywniejszy, ale nie spodziewaj się dużego przyrostu mocy.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...