Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Silnik bierze olej - Dlaczego ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie usterkę tylko zazwyczaj postępujące zużycie jednostki napędowej. Po drugie taki on gesciejszy jak dżem od marmolady. Ludzka głupota i niewiedza kultywowana od dziesięcioleci.

Opublikowano

Witam,

Też mam mały problem który właśnie zaobserwowałem. Rano odpalając samochód zakopci strasznie i przez jakieś 20 sekund z rury wydobywa się ciemny dym i czuć olej. Odnotowałem ubytek oleju ale nie wiem w jakiej jest on ilości. Wycieków nie widać ani zmniejszenia mocy. Jeżdżę na oleju valvoline 5W40. Macie może jakiś pomysł co może być tego przyczyną? Przeczytałem wątek i wiem, że muszę sprawdzić turbinę. Czy coś oprócz tego? Nie chce zaniedbać problemu bo nie sądzę żeby nic się nie działo. Podpowiedzcie na co zwrócić uwagę. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

A4B6 1.9 TDI 130 km AWX

Pozdrawiam,

Chyzy

Opublikowano

castrol (szajstrol) zalej motulem lub liqui moly, kazdemu kto zalewa ten syf do silnika bierze olej i pozniej sa problemy z wytartym walkiem, zmien olej i po krzyku, jesli turbina pada bierze olej litrami, a sladowe ilosci w ukladzie dolotowym pochodza z odmy i jest to w TDI normalne

Opublikowano

Witam b6 latam prawie 4 lata, poprzedni właściciel zalewał Mobila, wiec pierwszego roku z racji mojego poglądu ze marki olejów sie nie zmienia zalałem Mobila. Przez 12tys km pobrał 1,5 l oleju, odrazu pomyslałem ze kupiłem strasznego parcha.... W starym b5 zalewałem Motula i byłem zadowolony więc przełamałem swój pogląd i o dziwo pomogło, na 12 tysi pobiera mi ok 0,5-0,7 l. Jeżdze na tym oleju 3 sezony i szczerze powiem ze ten olej jest stworzony do naszych parchów. Używam tej marki praktycznie od 6 lat, używam go w motorze i aucie i naprawde jest to porządna marka.

Opublikowano

A ja tam jeździłem na Castrolu i pobierał mi ok 300 ml na 10000 km, posiedziałem na forum i uległem manii olejowej- kupiłem najdroższy olej jaki był polecany do Vagów w sklepie- Millers Oil 5W40... i dalej mi pobiera 300 ml na 10000 km. żadnej różnicy w kulturze pracy.

Teraz przy wymianie zmienię na Liqui Molly- zobaczymy czy będzie różnica w poborze.

Jeśli nie to Motul- ale sądzę, że jest przereklamowany.

Opublikowano

Sprobuj valvoline 5w40

Wysłane z G2

Opublikowano

ja leje w tej chwili rodzime produkty do swojego taboru Orlen i Lotos,różnic brak odnosząc się do zachodnich przereklamowanych badziewi

Opublikowano

Nie zapomnij ze rodzime wynalazki zmieniamy co 7000 wiec wcale nie takie korzystne cenowo.

Opublikowano

a skąd te info? że co 7kkm?

Opublikowano

To używasz naszego nie wchodząc na stronę producenta?

Typowe postępowanie polaka.Instrukcja dopiero do ręki jak wybuchnie. [emoji12]

Ups i pozmieniali.Jeszcze rok temu zalecali wymiany co 7 a teraz nawet 30.[emoji12]

Opublikowano

Kris Ty jeździsz na valvo?

Wysłane z G2

Opublikowano

Tak.I dopóki nie trafię na jakąś lipna partie to zostaje z Valvoline.

W audi mam Durablend a w Octavii 2 Mst i jak na złość za małe mrozy na porównanie.

Za to na pewno nigdy już Motula. Ani ja ani znajomi.[emoji12]

Opublikowano

SynPower chyba lepszy, przynajmniej tak wychodzi ze strony producenta

Wysłane z G2

Opublikowano

Za to na pewno nigdy już Motula. Ani ja ani znajomi.

Dlaczego?

Opublikowano

U nas taka moda że Motul to na lato w motocyklu a nie w aucie.

Na jeden sezon zalelismy Motul i ja i koledzy i mamy nie ciekawe opinie w porównaniu do Valvoline lub LM więc odpadł.Ale tu chodzi o zachowanie w mrozy.

Opublikowano

Każdy siłnik będzie brał olej wszystko też od stylu jazdy-jak jezdzisz konkretnie-lubisz czesto motor pokręcic do lub wyżej 4000rpm to nic dziwnego-natrysk oleju na tlok lącznie z cylindrem-pierscienie nie zgarnią calosci wiec olej jest spalany do tego wyrobione prowadnice trzonków zaworowych i twarde uszczelniacze gdy silnik jest zimny i stoi olej sie przedostaje do kanalow dolotowych/wylotowych ulegając spaleniu przy zimnym stąd też dymienie i w jakimś stopniu znikanie oleju.

Mója 2u litrówka oleju pożera różnie 800ml-1L na 10000km. Zalewam motula 5W30

Opublikowano

Witam. A ile kosztuje regeneracja turbiny? Mi też bierze olej szczególnie na trasie przy dużych prędkościach i egr mam mokry. Czy to będzie turbo?

Opublikowano

Zjadanie oleju w silniku doładowanym jest trudne do konkretnego zdiagnozowania czy wina turbo,odma,glowica czy pierścienie... Ile tego oleju ci zjada?

Opublikowano

I tu trudno określić. Bo jak jeżdżę po miejscu to prawie nic mi nie bierze. Minimalnie. Ale za to na trasie jak mu dałem ognia tak 150/ 160 przez ok 400km to mi zjadł ponad 1l i wtedy EGR był mocno zlany olejem. Wytarlem go. Dolalem oleju. Zrobilem po miejscu ok 250km i spokoj. I co jest?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...