gregjag Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Mam ostatnio taki dziwny objaw mojej B7 silnik BLB, a mianowicie ciężko odpala na zimnym silniku. Tylko to jest tak jak jest zimno po niżej 0 stopni to odpala dobrze a jak jest na plusie 5stop. np.w garażu po nocy to muszę go kręcić rozrusznikiem parę sekund żeby odpalił. Na ciepłym jest wszystko ok pali od razu. Błędów żadnych nie ma. Od czego zacząć najlepiej i jaka może być tego przyczyna
shakal Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Jak postoi krócej między odpalaniami to lepiej pali czy tylko temperatura ma na to wpływ? Jak w niedługich odstępach czasowych pali normalnie w róznych temp. a w dłuższych gorzej to zobacz czy gdzieś do układu paliwowego nie dostaje się powietrze.
gregjag Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Opublikowano 15 Marca 2013 Z tego co zauważyłem to musi wystygnąć jakieś parę dobrych godzin.Jak postoi 2 ,3 godziny to pali z pierwszego a jak na przykład pojadę do pracy i postoi 8 godzin to już trzeba pokręcić dłużnej i tak samo jest po nocy. Jeszcze zrobiłem logi Może ktoś zerknie Log (14 - 001,013,023,001,013,023) Log (15 - 002,003,004) Log (16 - 005,007,008) Log (17 - 009,010,011)
kladi Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 moze byc ze jakies lipne paliwo (nieswiadomie) kupujesz i robi sie terpentyna powierzchownie i wtedy bedzie ciezko odplal, moze byc ze jezdzisz na rezerwie i zasysa smieci, albo filtr paliwa do wymiany, wtedy tez bedzie ciezko palil, albo swiece zarowe padly...
gregjag Opublikowano 17 Marca 2013 Autor Opublikowano 17 Marca 2013 Paliwo leje cały czas z jednej stacji markowej BP lub shell I najczęściej tankuje do pełna więc na rezerwie nie jeżdżę. Filtr wymieniony był 3000km temu tak że jest świeży. A co do świec to nie wiem ,ale nie powinno być błędu na kompie
sector Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 Obstawiałbym za świecami i ewent kable - kiedy wymieniałeś ostatnio świece ?
danielo Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 Postaw auto nosem w dół na noc i zobacz jutro rano jak będzie palił,może pompa vakum.
gregjag Opublikowano 19 Marca 2013 Autor Opublikowano 19 Marca 2013 zauważyłem że jak ze trzy razy zagrzeje świece to wtedy odpala od razu
danielo Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 Może padły swiece w ogóle zapala Ci się kontrolka świec.
gregjag Opublikowano 19 Marca 2013 Autor Opublikowano 19 Marca 2013 kontrolka zapala ,po za tym nie ma żadnego błędu na vagu
gregjag Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 na razie odpala ,naładowałem akumulator nie wiem czy to było przyczyną
H4mm3R Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Poczytaj, bo jest co sprawdzać http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/problem-porannym-odpalaniem-zimnym-248421/
Tombik Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 WItamOdkąd nastały niższe temperatury mam problem z porannym rozruchem. Wydaje się, że rozrusznik kręci dobrze, napięcie na akumulatorze spada do ok.10 V ( akumulator świeżo podładowany...roczny...75Ah, 680A ), silnik załapuje od razu, bez jakiegoś dłuższego kręcenia lecz przez 5-10 sekund chodzi nierówno, jakby na trzy cylindy, telepie nim. W cieplejsze dni oraz przy wyższych temperaturach nie było problemu.Czytałem trochę na forum, że może to być aku, świece badź kąt synchronizaji...tylko czy objawem nie będzie w takich przypadkach dluższe kręcenie przed opaleniem? U mnie łapie od razu. Aku podładowany...świec nie sprawdzałem jeszcze...kąt w trzecim okienku 7,1KW a w czwartym -2,5KW...VCDS nie wyświetla żadnych błędów
Jarek882 Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 WItam Odkąd nastały niższe temperatury mam problem z porannym rozruchem. Wydaje się, że rozrusznik kręci dobrze, napięcie na akumulatorze spada do ok.10 V ( akumulator świeżo podładowany...roczny...75Ah, 680A ), silnik załapuje od razu, bez jakiegoś dłuższego kręcenia lecz przez 5-10 sekund chodzi nierówno, jakby na trzy cylindy, telepie nim. W cieplejsze dni oraz przy wyższych temperaturach nie było problemu. Czytałem trochę na forum, że może to być aku, świece badź kąt synchronizaji...tylko czy objawem nie będzie w takich przypadkach dluższe kręcenie przed opaleniem? U mnie łapie od razu. Aku podładowany...świec nie sprawdzałem jeszcze...kąt w trzecim okienku 7,1KW a w czwartym -2,5KW...VCDS nie wyświetla żadnych błędów Jak nierówno pali i trzęsie nim to na 100% świece są spalone
Tombik Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Nawet jeśli brak błędów w sterowniku silnika?
Jarek882 Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Sorry nie spojrzałem ze to silnik Common Rail. Ja w swoim PD AVF miałem spalone świece i jak było 4 stopnie zapalałem to troche nim rzucało. Wymieniłem swiece i jak ręką odjął silnik równo pracuje od razu po odpaleniu zero rzucania.
Tombik Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 nie mam CR'a 2.0 TDI na PD I nie sygnalizowało żadnych błędów? Vag czy spiralka na liczniku?
SotoM Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 koleżko - synchronizacja opóżniona -2,5 - dokonał bym korekty na 0,0 lub ciut w plus nawet dał i po tym trzeba by było spr (a raczej na pewno doregulować )ustawienie wałka wydechowego w stosunku do wałka ssącego z powodu ze masz w trzecim okienku 7,1KW. po ustawieniu idealnym wałka powinieneś miec cos w zakresie 3,8 - 4,1kW. - rok temu to samo miałem odpalała pieknie a przez 5s tak jakby nierówna praca silnka (telepawka)... zrobiłem to co tobie teraz doradzam i już tego "problemu" nie mam...
Tombik Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 koleżko - synchronizacja opóżniona -2,5 - dokonał bym korekty na 0,0 lub ciut w plus nawet dał i po tym trzeba by było spr (a raczej na pewno doregulować )ustawienie wałka wydechowego w stosunku do wałka ssącego z powodu ze masz w trzecim okienku 7,1KW. po ustawieniu idealnym wałka powinieneś miec cos w zakresie 3,8 - 4,1kW. - rok temu to samo miałem odpalała pieknie a przez 5s tak jakby nierówna praca silnka (telepawka)... zrobiłem to co tobie teraz doradzam i już tego "problemu" nie mam... Ok, to jutro sporóbuje to skorygować...o ile kumam jak zrobić pierwszą synchronizację to z ustawieniem wałka wydechowego mam problem...wogóle nie wiem jak sie za to zabrać...masz może jakiś fajny opis z łopatologicznym wytłumaczeniem jak to zrobić?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się