Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Ciężko odpala na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam ostatnio taki dziwny objaw mojej B7 silnik BLB, a mianowicie ciężko odpala na zimnym silniku.

Tylko to jest tak jak jest zimno po niżej 0 stopni to odpala dobrze a jak jest na plusie 5stop. np.w garażu po nocy to muszę go kręcić rozrusznikiem parę sekund żeby odpalił. Na ciepłym jest wszystko ok pali od razu.

Błędów żadnych nie ma.

Od czego zacząć najlepiej i jaka może być tego przyczyna

Opublikowano

Jak postoi krócej między odpalaniami to lepiej pali czy tylko temperatura ma na to wpływ? Jak w niedługich odstępach czasowych pali normalnie w róznych temp. a w dłuższych gorzej to zobacz czy gdzieś do układu paliwowego nie dostaje się powietrze.

Opublikowano

Z tego co zauważyłem to musi wystygnąć jakieś parę dobrych godzin.Jak postoi 2 ,3 godziny to pali z pierwszego a jak na przykład pojadę do pracy i postoi 8 godzin to już trzeba pokręcić dłużnej i tak samo jest po nocy.

Jeszcze zrobiłem logi

Może ktoś zerknie

Log (14 - 001,013,023,001,013,023)

Log (15 - 002,003,004)

Log (16 - 005,007,008)

Log (17 - 009,010,011)

Opublikowano

moze byc ze jakies lipne paliwo (nieswiadomie) kupujesz i robi sie terpentyna powierzchownie i wtedy bedzie ciezko odplal, moze byc ze jezdzisz na rezerwie i zasysa smieci, albo filtr paliwa do wymiany, wtedy tez bedzie ciezko palil, albo swiece zarowe padly...

Opublikowano

Paliwo leje cały czas z jednej stacji markowej BP lub shell

I najczęściej tankuje do pełna więc na rezerwie nie jeżdżę.

Filtr wymieniony był 3000km temu tak że jest świeży.

A co do świec to nie wiem ,ale nie powinno być błędu na kompie

Opublikowano

Obstawiałbym za świecami i ewent kable - kiedy wymieniałeś ostatnio świece ?

Opublikowano

jakie kable?? Przecież to TDI

Opublikowano

Postaw auto nosem w dół na noc i zobacz jutro rano jak będzie palił,może pompa vakum.

Opublikowano

zauważyłem że jak ze trzy razy zagrzeje świece to wtedy odpala od razu

Opublikowano

Może padły swiece :wink: w ogóle zapala Ci się kontrolka świec.

Opublikowano

kontrolka zapala ,po za tym nie ma żadnego błędu na vagu

Opublikowano

na razie odpala ,naładowałem akumulator nie wiem czy to było przyczyną

Opublikowano

WItam

Odkąd nastały niższe temperatury mam problem z porannym rozruchem. Wydaje się, że rozrusznik kręci dobrze, napięcie na akumulatorze spada do ok.10 V ( akumulator świeżo podładowany...roczny...75Ah, 680A ), silnik załapuje od razu, bez jakiegoś dłuższego kręcenia lecz przez 5-10 sekund chodzi nierówno, jakby na trzy cylindy, telepie nim. W cieplejsze dni oraz przy wyższych temperaturach nie było problemu.

Czytałem trochę na forum, że może to być aku, świece badź kąt synchronizaji...tylko czy objawem nie będzie w takich przypadkach dluższe kręcenie przed opaleniem? U mnie łapie od razu.

Aku podładowany...świec nie sprawdzałem jeszcze...kąt w trzecim okienku 7,1KW a w czwartym -2,5KW...VCDS nie wyświetla żadnych błędów

Opublikowano

WItam

Odkąd nastały niższe temperatury mam problem z porannym rozruchem. Wydaje się, że rozrusznik kręci dobrze, napięcie na akumulatorze spada do ok.10 V ( akumulator świeżo podładowany...roczny...75Ah, 680A ), silnik załapuje od razu, bez jakiegoś dłuższego kręcenia lecz przez 5-10 sekund chodzi nierówno, jakby na trzy cylindy, telepie nim. W cieplejsze dni oraz przy wyższych temperaturach nie było problemu.

Czytałem trochę na forum, że może to być aku, świece badź kąt synchronizaji...tylko czy objawem nie będzie w takich przypadkach dluższe kręcenie przed opaleniem? U mnie łapie od razu.

Aku podładowany...świec nie sprawdzałem jeszcze...kąt w trzecim okienku 7,1KW a w czwartym -2,5KW...VCDS nie wyświetla żadnych błędów

Jak nierówno pali i trzęsie nim to na 100% świece są spalone :)

Opublikowano

Nawet jeśli brak błędów w sterowniku silnika?

Opublikowano

Sorry nie spojrzałem ze to silnik Common Rail. Ja w swoim PD AVF miałem spalone świece i jak było 4 stopnie zapalałem to troche nim rzucało. Wymieniłem swiece i jak ręką odjął silnik równo pracuje od razu po odpaleniu zero rzucania.

Opublikowano

nie mam CR'a :) 2.0 TDI na PD :)

I nie sygnalizowało żadnych błędów? Vag czy spiralka na liczniku?

Opublikowano

koleżko - synchronizacja opóżniona -2,5 - dokonał bym korekty na 0,0 lub ciut w plus nawet dał i po tym trzeba by było spr (a raczej na pewno doregulować )ustawienie wałka wydechowego w stosunku do wałka ssącego z powodu ze masz w trzecim okienku 7,1KW. po ustawieniu idealnym wałka powinieneś miec cos w zakresie 3,8 - 4,1kW.

- rok temu to samo miałem odpalała pieknie a przez 5s tak jakby nierówna praca silnka (telepawka)... zrobiłem to co tobie teraz doradzam i już tego "problemu" nie mam...

Opublikowano

koleżko - synchronizacja opóżniona -2,5 - dokonał bym korekty na 0,0 lub ciut w plus nawet dał i po tym trzeba by było spr (a raczej na pewno doregulować )ustawienie wałka wydechowego w stosunku do wałka ssącego z powodu ze masz w trzecim okienku 7,1KW. po ustawieniu idealnym wałka powinieneś miec cos w zakresie 3,8 - 4,1kW.

- rok temu to samo miałem odpalała pieknie a przez 5s tak jakby nierówna praca silnka (telepawka)... zrobiłem to co tobie teraz doradzam i już tego "problemu" nie mam...

Ok, to jutro sporóbuje to skorygować...o ile kumam jak zrobić pierwszą synchronizację to z ustawieniem wałka wydechowego mam problem...wogóle nie wiem jak sie za to zabrać...masz może jakiś fajny opis z łopatologicznym wytłumaczeniem jak to zrobić? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...