Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż modułu DRL w światłach drogowych


ucho.77

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem, że chcesz tymi ledami zstąpić światłą pozycyjne? Na modułach DRL nie uzyskasz takiego efektu z elementami LED. Wiem, że takie opcje są w najnowszych samochodach, ale pewnie sterują tym jakieś specjalne moduły, a nie zwykły moduł DRL do zwykłych żarówek.

Edytowane przez władysław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebowalbym jakis moduł który po wlaczeniu świateł mijania sciemnia ledy zeby w nocy nie dawaly po oczach. Jak ktoś ma jakis pomysł bede wdzieczny ;) Potem podziele sie na forum tutkiem, narazie czekam na dostawe z chin :grin:

W lampy jeszcze wpadnie bix koito Q5 ;)

Edytowane przez Chadury89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie mam jaki model modułu kupić ?
ten od be-smart ?? http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-nr-1-i6152010693.html#thumb/1

Dodam, że chodzi mi tylko o 30 %
wlącznika drl montować nie będę, załączanie będzie po stacyjce.
Nie posiadam włącznika swiateł z auto.

Schemat dobrze rozumiem ?

czerwony (pod bezpieczniki stały +)
fioletowe

Gniazdo B (23-pin)

Pin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty]fioletowy przewód
Pin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny]fioletowy przewód

niebieski masa
czarny do plusa po stacyjce?
Zielony w pin 3? Gniazdo C (32-pin)
Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny]p.zielony wpinasz w jeden z nich

Pin 5 – Zasilanie prawe światła postojowego (WY) [szaro/czerwony] p.zielony drl gaśnie po postoju

A ten żółty ze schematu pod co podłączyć aby działało doświetlanie drogi do domu z drogowych (w ogole ma to sens ?:D )

Chyba, że na moje okrojone potrzeby macie pomysł na inny moduł ? Bo żarówki już ogarnąłem te 8500k :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarnego nie musisz podpiąć

Żółty mam pod kierunki podpięty(minus to jak zostawisz auto na awaryjnych to clh startuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, dopiero zobaczyłem ten temat. Już kiedyś na innym forum przekonywałem, żeby tego typu wynalazki omijać :P. Głównym problemem jest tutaj to, że przerabianie świateł drogowych na DRL jest NIELEGALNE! A to g.. z alledrogo też nie ma oczywiście żadnej homologacji. W razie upierdliwości funkcjonariusza samochód idzie na lawetę ! Oszczędności z tego też są właściwie żadne, bo żarówka ze względu na nieliniową charakterystykę prądowo-napięciową gdy świeci na 30% ciągnie prawie tyle samo prądu co na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, dopiero zobaczyłem ten temat. Już kiedyś na innym forum przekonywałem, żeby tego typu wynalazki omijać :P. Głównym problemem jest tutaj to, że przerabianie świateł drogowych na DRL jest NIELEGALNE! A to g.. z alledrogo też nie ma oczywiście żadnej homologacji. W razie upierdliwości funkcjonariusza samochód idzie na lawetę ! Oszczędności z tego też są właściwie żadne, bo żarówka ze względu na nieliniową charakterystykę prądowo-napięciową gdy świeci na 30% ciągnie prawie tyle samo prądu co na 100%.

Ale co Cie to intereseju kto co montuje? To nie Ty będziesz płacił mandaty tylko ktoś kto sobie to założył bo się mu akurat podobało. Ja to mam i nie narzekam. Przegląd przeszło bez problemu a kontrola policji też nic nie wniosła żeby się doczepili a światła sprawdzali.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek to raz. Druga sprawa i moim zdaniem najważniejsze nie zapomnisz włączyć świateł - unikniesz mandatu ! yea :D Inne żarówki odpoczywają;) Więc roball jak kto woli.:D Ja wolę mieć takie drl (bo jeszcze czekam na moduł). Niż janusze które wkładają jakieś chińskie badziewie LED które w ogóle nie świeci i ich nie widać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Panowie jak to robicie świadomie to wasza sprawa :) Też kiedyś chciałem takie moduły robić (prosta sprawa) i sprzedawać, ale stwierdziłem, że skoro wiem, że to nielegalne to nie będę ludziom ciemnoty wciskał :P Chińskie ledy (bez wątpienia badziewne) w przeciwieństwie do tych modułów są legalne i teoretycznie zapewniają jakieś tam oszczędności. Mi zależy na bezpieczeństwie i wolę być widoczny również z tyłu. Jak ktoś zapominalski to może sobie automat dołożyć (taniej :) ) Także w moim odczuciu plusów brak :P Ale to tylko takie moje zdanie ;) Szerokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


O, dopiero zobaczyłem ten temat. Już kiedyś na innym forum przekonywałem, żeby tego typu wynalazki omijać . Głównym problemem jest tutaj to, że przerabianie świateł drogowych na DRL jest NIELEGALNE! A to g.. z alledrogo też nie ma oczywiście żadnej homologacji. W razie upierdliwości funkcjonariusza samochód idzie na lawetę ! Oszczędności z tego też są właściwie żadne, bo żarówka ze względu na nieliniową charakterystykę prądowo-napięciową gdy świeci na 30% ciągnie prawie tyle samo prądu co na 100%.

W sobotę zatrzymała mnie drogówka bo nie podobały sie funkcjonariuszom moje światła do jazdy dziennej. Kazał włączyć i wyłączyć dwa razy światła zobaczył,że działa to w automacie,zapytał co to tam jest powiedziałem ,że to moduł i światłą drogowe są ma 30% mocy. Ogólnie stwierdził ,że lampa nie ma homologacji RL ja na to ,że jak chce może wyjąć lampę i sprawdzić bo kartki z lampy sa schowane a ja tego na 100% nie wiem. Pogadaliśmy chwile oddał kwity powiedział,że ładne auto i ladne duże koła. Podziękowałem i w drogę. To nie moja pierwsza kontrola i w sumie nie miałem problemów z tymi dziennymi.Więc Kolego nie spinaj się każdy jakoś musi sobie radzić a niestety D1S sa dość drogie więc jakaś oszczędność na pewno jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chińskie LEDy mają znak homologacji na obudowie? :)

Tak.Chińskie LEDy mają znak homologacji na obudowie.

Czy zgodne z prawem jest stosowanie urządzeń włączających po zapaleniu silnika światła drogowe(długie) z mocą 30%, które to mają zastępować światła do jazdy dziennej? Pojawia się wiele tego typu urządzeń w sprzedaży i można spotkać wiele jeżdżących z tak zaświeconymi światłami długimi na drodze, ale czy nie grozi to mandatem lub utratą dowodu rejestracyjnego?

Tego typu rozwiązanie nie jest zgodne z prawem i rzeczywiście grozi mandatem lub zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

W ciągu dnia można używać albo świateł mijania albo - lepiej - dedykowanych świateł do jazdy dziennej. Takie światła musza mieć homologację (oznaczenie RL).

Światła drogowe maja inny rozsył światłości niż światła do jazdy dziennej. Ponadto zasilanie żarówek halogenowych niższym napięciem skraca ich żywotność gdyż proces halogenowy nie zachodzi w pełni. A co najważniejsze nie ma z tego tytułu dużej oszczędności energii, gdyż rezystancja włókna żarówki silnie zmienia się z temperaturą. Żarówka świeci znacznie słabiej, a pobiera tylko nieco mniej energii.

Reasumując: Takie rozwiązanie nie jest ani legalne ani dobre.

źródło: http://www.drl.proeltec.com/prawo.html

Gregorski3 życzę spotkania samych wyrozumiałych lub niedouczonych funkcjonariuszy :) . Pozdrawiam.

PS. taki patent z długimi był (jest?) legalny w Kanadzie i był fabrycznie dostępny w niektórych samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nawet przegląd techniczny przeszło. Policja też się nie czepia.

Pozatym oszczędność jest bo nie oświetlasz tablicy rej. z tyłu pojazdu, światła tylne nie świecą i oświetlenie wewnątrz pojazdu - podświetlenie deski rozdzielczej. Włącznik świateł też oszczędzasz bo nie włączasz go 15 razy dziennie.

Edytowane przez julo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego co tak jesteś przeciw mam do Ciebie pytanie

Gdzie w b6 jest oznaczenie na lampach?

Jakie jest oznaczenie na koszulkach w b7?

A na marginesie dla mnie jedyna oszczędność dzięki modułowi,to oszczedzanie xenonu.

Edytowane przez ucho.77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego co tak jesteś przeciw mam do Ciebie pytanie

Gdzie w b6 jest oznaczenie na lampach?

Jakie jest oznaczenie na koszulkach w b7?

A na marginesie dla mnie jedyna oszczędność dzięki modułowi,to oszczedzanie xenonu.

Nie wiem, nie chce mi się sprawdzać. Nie rozumiem też co to ma do rzeczy :P . Natomiast ma do rzeczy dużo brak wymaganego przepisami oznaczenia RL oraz E20 na kloszu (może wystarczyłby jakiś dokument potwierdzający homologację). Kiedyś przejrzałem przepisy i wyszło mi, że używanie tych modułów jest zwyczajnie nielegalne, tak samo jak ledowe zamienniki żarówek do świateł. Sam codziennie łamię przynajmniej kilka przepisów, ale robię to świadomie. Natomiast irytuje mnie trochę fakt, że ktoś żeruje na nieświadomości klientów. Czy to taki problem w aukcji napisać np." Nielegalne jest używanie tego na drogach publicznych. Produkt kolekcjonerski " :P :P :P . Zdaję sobie sprawę, że jest to rozwiązanie bezsprzecznie "bardziej estetyczne" niż "ledy", ale jeżeli zależy komuś na oszczędności to te drugie będą lepsze (i już było o prądzie i cyklu halogenowym ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie to jak nic nie wiesz na temat lamp to przestań pieprzyć o przepisach,lampa z b6 nie ma żadnych oznaczeń na kloszu a b7 ma wybite wszystkie homologację(nawet przy h7+h7)

Żaden niebieski nie jest w stanie stwierdzić czy to ori czy nie(chyba że moduł jet pod maską zamontowany)diagnosta też się tego nie czepia

Auto jest na tym rozwiązaniu bardziej widoczne niż na chińskiej tandemie :facepalm:

Takie rozwiązanie jest standardowo w bmw




Nie wiem, nie chce mi się sprawdzać. Nie rozumiem też co to ma do rzeczy
:facepalm:

Grzegorz, a jest jakiś prosty sposób podpięcia się pod centralkę?

Pod centralny nie podepniesz, można kombinować z sygnałem który zapala lampkę w środku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...