Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stosowanie płukanki do silnika - za/przeciw/wybór


largovinch

Rekomendowane odpowiedzi

racja. a po drugie mobil 1 napewno nie zostawia nagaru w silniku. kiedys zawsze jezdziłem na Mobilu i jakos zawory były czyste

Okazało się że ten syf był na tej osłonie wałka a nie na wałku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten niby nagar to jest tylko na tym plastiku co jest pod korkiem
pisałem ci to a ty
Caly walek jest zasyfiony!
a teraz
Okazało się że ten syf był na tej osłonie wałka a nie na wałku :D

i z kogo ty glupka robisz???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stało, ponad 1000km i odpukać zmiana na full syntetyk nic złego nie wyrządziła :) POLECAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz mam za sobą 6 tyś km od płukanki osi zmianie na pełny syntetyk i poza mega zadowolniem nic złego się nie dzieje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje plukanke i sciaganie miski olejowej.

Musisz koniecznie dotrzec do smoka, na 100% jest juz zabity.

Juz do kilku silnikow wlalem flush-a LM i zadnych wyciekow i tego podobnych spraw.

Do tego silnika mozna wlac 10W-40 pod warunkiem ze temperatura nie spada ponizej -10 stopni. Ale i tak nigdy bym go nie wlal. Kolego zapodaj 5W-40 ale jakis markowy produkt, pomijam tutaj szajstrola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje plukanke i sciaganie miski olejowej.

Musisz koniecznie dotrzec do smoka, na 100% jest juz zabity.

Juz do kilku silnikow wlalem flush-a LM i zadnych wyciekow i tego podobnych spraw.

Do tego silnika mozna wlac 10W-40 pod warunkiem ze temperatura nie spada ponizej -10 stopni. Ale i tak nigdy bym go nie wlal. Kolego zapodaj 5W-40 ale jakis markowy produkt, pomijam tutaj szajstrola.

W jaki sposob sie czysci smoka? Zrobie to przy nastepnej wymianie oliwy :)

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz go i czyscisz do golej blachy i sitka

Chemicznie i mechanicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moje pytanie co do oleju to takie aktualnie leje do swojego silnika mobila 10w40 i silnik bardzo ładnie pracuje i ani kropli oleju nie bierze i teraz powiedzcie mi czy warto zamaist kupować mobila 4 litrowego w oryginalnej banieczce kupić lepiej może z beczki ( nalewaka) czy ten olej z beczki to ten sam mobil co w bańce i czy nie jeszt gorszy jakoś jakośćiowo,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat:

Wymieniałem olej, a wcześniej zastosowałem płukankę Millersa.

Na innych forach znalazłem informację, że płukanka w całości nie ścieka ze starym olejem, a trochę jej zostaje i miesza się z nowym, co powoduje, że olej jest za rzadki.

Aby więc wszystko było ok, należy po użyciu płukanki zalać jakiś tani olej, pojeździć na nim chwilę i dopiero zalać właściwy.

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest w instrukcji uzycia płukanki to napisane? Myslisz, że Millers nie uwzględnił tego, że mikro ilości płukanki zostana w silniku?

Zalewaj normalny olej i jeździj i nie rób filozofii z wymiany oleju.

Uprzedzając pytanie, po uzyciu płukanki (też Millersa) nic więcej nie kombinowałem. Zalałem olej i jeźdżę.

To w sumie fajnie brzmi:

Aby więc wszystko było ok, należy po użyciu płukanki zalać jakiś tani olej, pojeździć na nim chwilę i dopiero zalać właściwy.

1. Resztka płukanki w jakichś niemierzalnych ilosciach jest beee, ale zalewanie taniego syfiastego oleju juz OK?

2. Stosujemy płukankę, zeby wypłukać syf po starym oleju, a potem zalewamy syfiasty olej, zeby wypłukać płukankę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma racjonalych powód przeciw plukance. Lejesz spuszczasz z olejem i Sztynks ucieka. Potem nowy i syfu w silniku mniej:hi: one są na bazie ropy i jakis kwasów które silnikowi nic nie zrobia:wink:

Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny w kolejnym wątku napiszę.

Po płukance (LM) i zmianie oleju na Motul X-cess 5w40 (po 80kkm na 10w40), mało tego że nic się nie dzieje to jeszcze oleju znika mniej (choć wcześniej też go nie zjadał) i silnik zauważalnie lżej chodzi, szczególnie zimą.

Płukanka i zmiana były jakieś 17kkm temu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja niedawno robiłem taki zabieg u siebie i same plusy raz ze silnik zaczął ciszej pracować równiej to jeszcze trochę jak by dynamiczniejszy. i znikło klekotanie zaworów czy samo regulatorów ale podejrzewam że to akurat winna oleju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pamiętajcie, że na płukance nie wolno jeździća jedynie pokręcić na luzie kilka/kilkanaście minut trzeba. Płukanka psuje właściwości oleju na tyle, że nie można na tym jechać ani kilometra. Nic dziwnego, że jak ktoś nie czyta zaleceń producenta to po 2tyś km ma remont kapitalny. Oczywiście, że trochę płukanki zostaje w silniku wraz z resztkami starego oleju, który zostaje w kilku zakamarkach. Są to malutkie ilości ale jednak są. One polepszają właściwości czyszczące oleju ale pogarszają smarne, więc rozumiem skąd bierze się chęć przepłukania jeszcze olejem, żeby było na 300%. Do 3,5L oleju dodaje się 150mL płukanki, powiedzmy z tego zostaje w silniku 150mL i do tego znów wlawamy ponad 3L świeżego oleju - więc resztki się dosć mocno rozcieńczają z jednej strony ale z drugiej strony dodatki do olejów nawet w małych ilościach wpływająj na jego właściwości. Właśnie zrobiłem płukankę z ciekawości. Może troszkę ciemniejszy olej zleciał (może to kwestia sugestii) ale nie widziałem dramatycznych różnic i nie będę więcej tego robić - ale moja tytuacja jest taka, że jeżdżę na oleju zgodnym z normą (chociaż mechanik lał mi 2 lata coś innego) i nie mam silnika zasyfionego. Ktoś inny na kiepskim oleju może odnieść większe korzyści z płukanki.

Co do oleju do swoich silników - to nie postępujcie jak ci "fachofcy" jeżdżący na płukance bo nie interesowali się tym co ma do powiedzania producent - lejcie tylko olej jaki aprobuje AUDI. Dlaczego większość ludzi nigdy nie zainteresowała się tym co jest napisane w instrukcji i we wszelkich zaleceniach serwisowych tego ja nie wiem. Również mechanicy często leją zły olej, na forum masa ludzi źle doradza, bo sami są w ciemnej dziurze pod względem wiedzy na ten temat.

VW ma swoje normy oleju i używajcie tylko takich olejów a wasz silniczek posłuży długo i szczęśliwie. Nad tymi normami i całą chemią i jak to się ma do silnika zapewne pracowało wielu specjalistów z koncenru we współpracy z firmami naftowymi i nie dajcie sobie doradzać zamiast nich jakimś przypadkowym ludzim z forum. Do benzynowych najlepsza norma jest VW 502.00 a do dizli 505.01, wymiana co 15tyśi lub wcześniej jeśli użytkowanie w trudnych warunkach i koniec. To są najlepsze oleje a jakiej firmy to już nie ma takiego znaczenia. Jeśli ktoś ma turbinę albo pompowtryskiwacze to stosując oleje niespełniające tych norm zarzyna swój silnik, tylko dlatego, że się nigdy nie dowiedział jaki olej używać albo mu źle inni tak samo niedoinformowani podpowiedzieli. Efekty złej aplikacji płukanki widać natychmiast a efekty złego oleju widać w dużo dłuższym okresie. Jeśli ktoś bardzo chce wydać ekstra kasę i ekstra zadbać o silnik to niech nie szuka drogich olejów (spośród tych spełniających normę mam na myśli) tylko niech częściej wymienia olej (wraz z porządnym filtrem). Jeśli ktoś ma teraz zalany mineralny to niech nie idzie do sklepu po olej zgodny z tą normą tylko niech biegnie!

Chociaż z mineralnym paradoksalnie może czasami być tak z tego co słyszałęm, że po zmianie na prawidłowy olej coś się rozszczelni i pojawi się gdzieś wyciek oleju. Dzieje się tak nie dlatego, że był dobry olej (minealny) a teraz wlewamy zły (zgodny z normą syntetyczny) - tylko dlatego, że zły olej (minerany) powoduje napęcznienie gumy w niektórych uszczelkach i po pewnym czasie po zmianie na syntetyczny te gumy kapcieją i puszczają. To jest skrany przypadek jakby ktoś miał skrajnie zły olej w swoim Audi (Selektol Special do Fiata 125P ;). W większości przypadków nic się nie stanie z rozszczelnieniem bo większość ludzi ma współczesny olej, jedynie (albo aż!) niespełniający norm VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...