Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Relacja z remontu silnika- A4 B6 2.0 ALT


MaciekW.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Podepnę się do tematu. Mam zamiar przeprowadzić remont silnika. Po konsultacji z firmą Krasnobrodzka Racing z Warszawy w grę wchodzą 2 opcje naprawy:

1-Szlif nad wymiarowy cylindrów, wymiana tłoków na nad wymiarowe oraz powiększenie kanału w tłoku na większy pierścień olejowy. Koszty: szlif-350 pln, przeróbka tłoków-800 pln, zakup nowych tłoków nad wymiarowych około 2000 pln.

2-Przeróbka tłoków 800 pln, tulejowanie bloku pod moje tłoki 1200 pln.

Skłaniam się bardziej do drugiej opcji.

Moje pytanie brzmi co sądzicie o takim remoncie?

Czy aby ten remont coś dał, bo to tez bywa różnie.

Na szczęście nie mam 2,0 ale osobiście wymienił bym na 1.8T

Pisano że drogo + osprzęt, przecież anglika można kupić za 5-6tys, całe auto.

Wszystko jest turbina instalacja,iC itp.

Swój silnik sprzedać ze skrzynią + inne duperelki no i cały anglik na części posprzedawać co się da, zaczynając od kół a kończąc na blachach.

Pomimo przebiegu silnika z anglika na pewno ponad 200tys. będzie lepiej jeździł niż 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie też myślałem o zakupie anglika ale juz było po fakcie... gdybym wiedział, że remont tyle wynisie odrazu bym szukał angola...

A tak fura zrobiona na 2tysie od remontu zrobione a stan na bagnecie bez zmian :) w sobote jade oliwe wymienić i sprawdzic glowice...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję determinacji w działaniu na rzecz ograniczenia dużego poboru oleju w ALT-ku.

Ja mam spalanie na poziomie 0.65 l/1tys.km (dokładnie to sprawdziłem!) w przedziale od zakupu od 150tys. do 200tys stan na dzień dzisiejszy.

Zastanawiałem się długo czy nie podjąć tematu remontu takiego jak opisywali wyżej koledzy. Wybrałem inną drogę.

Otóż leję olej najzwyklejszy lotos SEMISYNTETYK 10W-40-bo tani i pewnie dobry. Wymieniam filtr oleju na wiosnę i na jesień niezależnie od przebiegu.

Wymianę oleju robię przed zimą i też niezależnie od ilości przejechanych kilometrów-różnie bywa od 8 do 14tys i to wszystko.

Robiłem tak samo w innych posiadanych autach i nie było problemu.

Chociaż ALT-ek miał różne wady i było ich sporo doceniam go za komfort jazdy i nie mam zamiaru się go pozbywać. Kalkulacja prosta ale to już inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję determinacji w działaniu na rzecz ograniczenia dużego poboru oleju w ALT-ku.

Ja mam spalanie na poziomie 0.65 l/1tys.km (dokładnie to sprawdziłem!) w przedziale od zakupu od 150tys. do 200tys stan na dzień dzisiejszy.

Zastanawiałem się długo czy nie podjąć tematu remontu takiego jak opisywali wyżej koledzy. Wybrałem inną drogę.

Otóż leję olej najzwyklejszy lotos SEMISYNTETYK 10W-40-bo tani i pewnie dobry. Wymieniam filtr oleju na wiosnę i na jesień niezależnie od przebiegu.

Wymianę oleju robię przed zimą i też niezależnie od ilości przejechanych kilometrów-różnie bywa od 8 do 14tys i to wszystko.

Robiłem tak samo w innych posiadanych autach i nie było problemu.

Chociaż ALT-ek miał różne wady i było ich sporo doceniam go za komfort jazdy i nie mam zamiaru się go pozbywać. Kalkulacja prosta ale to już inna bajka.

Też kiedyś tak myślałem, ale przekonany przez znajomego, a potem własnym doświadczeniem. Spróbuj porządnego oleju wyższej klasy np. Liqui Moly MoS2, Motul Synergy 6100. Załóż filtr Mann W719/30 kosztuje niewiele więcej niż Filtron. Jeśli to nie pomoże, to wyślij mi adres na PW stawiam czteropak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi bierze pół miarki oleju Valvoline maks life 10W40 na 700km, a wymieniałem pierścienie na oryginalne goetze o takich samych wymiarach co fabryczne.

Oryginalny przebieg 242000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pół miarki oleju na 700km to sporo i jeszcze po wymianie pierścieni. A wymieniałeś uszczelnienia trzonków zaworów 20szt "gumek".

Ciekawy jest efekt kolegi grubass,a.ml. Przeprowadził kosztowny remont i wygląda że "problem olejowy" testuje, pierwsze spostrzeżenia są obiecujące.

Będę mile zaskoczony jeżeli po przejechaniu 10tys. napisze że jest spokój z olejem, wtenczas wymieniam pierścienie i uszczelnienia zaworów

i to chyba będzie wszystko w tym temacie, no może przejdę na trochę lepszy olej jak sugeruje azrael.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE zmienilem olej i autko smiga bez zadnego problemu :) mechanik sprawdzal glowice i jest okej mam nadzieje ze wreszcie udalo sie uzdrowic alt :) ciekawe jak dalej bedzie sie silniczek zachowywal. Napewno bede was informowal o dalszych perypetiach zwiazanych z moim audi :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem napisać że uszczelniacze też wymieniłem, wszystkie naprawy robiłem sam z zachowaniem jak największej czystości prac.

A poza tematem, wie ktoś jak wyjąć zawór sterujący wariatorem? Trochę sączy mi się tam olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie odnośnie spalania paliwa bo u mnie średnie spalanie lasuje sie powyżej 14l/100km ;O Zmieniam biegi w przedziale 2,5 tyś-3 tyś obrotów i nie jeżdżę jakoś bardzo szybko, a moje pytanie jesy takie :

Czy kiepska kompresja na tłokach (przez co bierze olej) ma wpływ na większe zużycie paliwa? Bo co jak co 14,2l na stówkę to dużo za dużo

Edytowane przez piietras91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinałem się komputem...sam mechanik był zdziwiony, że nie było żadnych błędów...zaznaczę że mam na 3 garach kompresje ok. 12-13barów a na jednym 6-7barów przez co dolewam naprawdę sporo oleju spokojnie będzie to 0,5-0,7l na 1000km. I zastanawiam sie czu tu jest przyczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy takiej konfiguracji, kiedy tylko jeden cylinder nie ma kompresji to silnik równo pracuje? Normalnie się wkręca na obroty?

Edytowane przez maru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezła robota ''grubass.ml''. Jak gość robił dwa miesiące, to rzeczywiście w szczelinę 0.04mm nie wejdzie igiełka. Uważam, że rozsądnie podszedłeś do sprawy. Zazdroszczę Ci.

Ja narazie staram się odkładać fundusze i dolewam oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezła robota ''grubass.ml''. Jak gość robił dwa miesiące, to rzeczywiście w szczelinę 0.04mm nie wejdzie igiełka. Uważam, że rozsądnie podszedłeś do sprawy. Zazdroszczę Ci.

Ja narazie staram się odkładać fundusze i dolewam oleju.

No podszedł fachowo do pracy. Co do efektów narazie jestem zadowolony autko fajnie jezdzi ładnie sie zbiera. Od remontu zrobilem juz 4tys km bo duzo jezdze, olej wymieniłem na Liqui Moly 5w30 I powiem, że auto ma lekko na nim teraz mam nadzieje, że wreszcie uleczyłem tego Alteka ;) teraz w zamyśle mam wzbogacić go troche wizualnie :) zderzaki s-line i inne duperele :))

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po taki udanym remoncie to aż chce się bawić przy aucie. XSebo1 co do spadku mocy ciężko mi ocenić bo nie miałem wcześniej silnika z taką pojemnością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby się chce ale poki co mam inne wydadki ktore pochlaniają ogromne ilości kasy (buduje dom) wiec nawet żona mówi, że na autko przyjdzie czas ;) chociaż ja i tak myśle o nowszej gablocie a mianowicie a6 c6 albo a8... ale puki co staneło na myśleniu i marzeniach. Narazie nie jest źle z tym a4 b6 więc napewno go nie sprzedam co najwyżej zostanie w rodzinie, ale jak juz sie przeprowadze do nowego domu to i nowa furka bedzie w garażu :D hehe

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami w kwestii olejowej w silniku ALT. Otóż kupiłem mojego ALT-ka w czerwcu 2015r nieświadomy tego co mnie czeka. Pierwszy raz przekonałem się o tym gdy w trasie tuż po wymianie oleju (przejechane około 1200km) zapaliła mi się kontrolka OIL MIN. Okazało się że silnik spala około 0,5l na 1000km. Olej jaki zalewałem to Mobil 1 5W30. Potem do auta założyłem gaz. Zużycie oleju wzrosło do 07l/1000km. Potem długie godziny spędzone na forum co może być przyczyną doprowadziły mnie do decyzji wymiany oleju na inny. Otóż od momentu gdy wymieniłem olej na Motul Synergie 6100+ 10W40 problem się skończył. Pomysł ten zaczerpnięty został z forum od jednego z użytkowników feralnego silnika . W jego przypadku pomogła wymiana oliwy na gęstszą. Zresztą wyszedłem z założenia że najpierw trzeba uzyć rozwiązań najprostszych. Obecnie mam przejechane na tym oleju 1200km a na bagnecie nie ubyło nic :). Mam wrażenie że w moim przypadku ten problem został rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy 10W40 to dobry pomysł dla ALT, gdzie wszystko dosłownie jest sterowane ciśnieniem oleju... i napinacz i wariator. Może jakość oleju Motul nie sprawi, że się pozapychają kanaliki itp, ale ja bym przed zalaniem 10W porządnie wypłukał silnik i dopiero zalewał gęstszym, tak by jakikolwiek nagar nie zasyfił kanalików czy to zaworu wysokiego ciśnienia czy kanałów wariatora...


W dodatku Motul Synergie+ 10W40 to półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...