sebek78 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Witam, niestety z powodu wycieków musiałem wymienić turbo na nowe, po wymianie auto bardzo często włącza tryb awaryjny i do 2500 tysiąca to prawie wogóle nie jedzie później zachowuje się normalnie. Przewertowałem trochę różne fora i posprawdzałem wszystkie rurki podciśnienia i dolotu i wszystko OK a pomimo tego wyskakuje mi błąd : 1 Fault Found: 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent może miał ktoś taką przypadłość i mi pomoże od czego to może się dziać????
Sztomel Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Z całą pewnością nie posprawdzałeś wszystkiego. Jeśli turbosprężarka fabrycznie nowa to albo nie dochodzi podciśnienie wężykiem do jej siłownika (gruchy ze sztangą), którego ewentualny brak rozpoznasz od razu po odpaleniu silniku i zdjęciu na wolnych obrotach wężyka z gruszki i przyłożeniu do jego końca palca (musisz wtedy czuć podciśnienie zasysające palec) albo podciśnienie węzykiem dochodzi i zmienna geometria pracuje prawidłowo ale rozpięty będzie gdzieś dolot powietrza doładowanego od turbo do kolektora ssącego. Jeśli wcześniej (przy starej turbawce) tego błędu nie było i auto miało kopa od startu to zapewne po jej wymianie albo dolot nie został złożony prawidłowo albo wężyki podciśnienia źle lub niepodpięte. Nie ma innej możliwości by to co sprawdziłeś było OK skoro innych błędów (elektrycznych) nie wywala.
sebek78 Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 Dzięki za jakieś sugestie, w sobotę zrobię jeszcze logi dynamiczne i przy okazji zobaczę jeszcze jak się zachowuje grucha po zdjęciu tego wężyka, ponieważ jeszcze tego nie sprawdzałem. Reszta przewodów podciśnienia sprawdzona wczoraj wieczorem na pewno nie pomylone i w razie czego poskracałem je na końcach ok.1 cm ponieważ słyszałem że na tych końcówkach mogą puszczać. Od wczoraj nie miałem możliwości mu za bardzo przyłożyć gdyż spadł śnieg i znowu jest ślisko. Jak to sprawdzę to zamieszczę logi i zobaczymy co jeszcze wyjedzie.
SotoM Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 jesli turbo było zakladane nowe i przy nim był juz regulator - moze kwestia regulacji sztangi - moze firmie cos nie poszło...
piotrsob1 Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 W nowym turbo to raczej nie do pomyślenia, chyba że po "regeneracji"
SotoM Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 ale realne...nieraz sie spotkałem ze konieczna była regulacja....
sebek78 Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Opublikowano 25 Marca 2013 Witam Serdecznie, Panowie po przeczytaniu waszych cennych uwag rozebrałem dolot, obejrzałem i złożyłem naszczęście wszystko jest całe. Po złożeniu auto ożyło lecz wg mnie nie jest jeszcze OK, po przejechaniu 40 km i to przy ostrych butach żaden błąd się nie pokazał . Zrobiłem logi dynamiczne grupy 3,8,11 przy temp. silnika 89.9 C, które zamieściłem poniżej proszę je przeanalizować i podpowiedzieć czy wszystko już działa sprawnie czy nie ??? VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
Tobike Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 turbo niedoładowuje i przepływka źle wskazuje. zrób komplet logów dynamicznych statycznych i basic setings osobno.
lukaseq1 Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 ja mialem podobnie, okazalo sie ze byla dziurka w dolocie
sebek78 Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 Witam, wedle życzenia zrobione logi zapewne nie jest to profesjonalnie ale może sobie z tym poradzicie. Auto jak na razie jeździ bez pojawienia błędów lecz napewno coś mu domaga do mniej więcej 3 tyś. później jedzie jakby dostał nowe życie. Pozrdawiam i czekam na jakieś podpowiedzi od czego tym razem zacząć. logi dynamiczna: grupa 3 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM grupa 4 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM grupa 8 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM grupa 10 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM grupa 11 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
Tobike Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Przepływka do wyczyszczenia, jest niedoładowanie turbo ale nie wiadomo czy źle ustawiona sztanga czy za słabe podciśnienie. Proponuję vacuometrem sprawdzić podciśnienie na vacum. Może też pomoc czyszczenie zaworków N75 i N18
sebek78 Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Opublikowano 28 Marca 2013 Zawory N75 i N18 czyszczone, przepływkę dziś wyczyszczę ale zastanawiam się czy przypadkiem nie ma to wspólnego z katalizatorem. Po wymianie turbiny wymieniłem również tłumik drgań, który był w fatalnym stanie lecz smrodu spalin jeszcze nie czułem w kabinie. A z vacum to już sam sobie nie poradze. Dam znać co będzie po czyszczeniu przepływki.
Tobike Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Nie wywaliłeś katalizatora przy wymianie? jak jest zapchany to turbo nie będzie się wkręcać i na pewno szybko się zabrudzi.
Sztomel Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Widząc te logi to do przepływki bym się wcale nie przyczepiał tylko do braku podciśnienia na gruchę przy turbo bo w 011 BS ewidentnie widać brak podciśnienia (brak reakcji zmiennej geometrii zarówno w trybie OFF jak i ON) i tak samo w 003 BS (o ile dolot spalin do EGR lub wężyk podciśnienia do niego idący nie jest zaślepiony mechanicznie).
sebek78 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Nie wywaliłeś katalizatora przy wymianie? jak jest zapchany to turbo nie będzie się wkręcać i na pewno szybko się zabrudzi. Witam, katalizatora nie wywaliłem gdyż poprostu całkowicie o tym zapomniałem a w warsztacie, do którego już nie pojadę pomimo że był polecany też o tym nie pomyśleli. Musiałem poświęcić kilka godzin przy kompie po pracy przejrzeć kilka schematów i waszych podpowiedzi i auto zrobiłem. W "warsztacie" poprostu przy składaniu auta podłączyli źle węże podciśnieniowe i zawór N75 wogółe nie pracował. Jedyny plus tej całej sytuacji to nowe węże podciśnieniowe, które na wszelki wypadek wymieniłem i warsztat oddał mi trochę kasy za nieskończona robotę. Wszystkim bardzo dziękuje za cenne informacje i pomocne rady.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się