Skocz do zawartości
IGNOROWANY

po wymianie na nowe turbo auto zamulone


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

niestety z powodu wycieków musiałem wymienić turbo na nowe, po wymianie auto bardzo często włącza tryb awaryjny i do 2500 tysiąca to prawie wogóle nie jedzie później zachowuje się normalnie. Przewertowałem trochę różne fora i posprawdzałem wszystkie rurki podciśnienia i dolotu i wszystko OK a pomimo tego wyskakuje mi błąd :

1 Fault Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent

może miał ktoś taką przypadłość i mi pomoże od czego to może się dziać????

Opublikowano

Z całą pewnością nie posprawdzałeś wszystkiego. Jeśli turbosprężarka fabrycznie nowa to albo nie dochodzi podciśnienie wężykiem do jej siłownika (gruchy ze sztangą), którego ewentualny brak rozpoznasz od razu po odpaleniu silniku i zdjęciu na wolnych obrotach wężyka z gruszki i przyłożeniu do jego końca palca (musisz wtedy czuć podciśnienie zasysające palec) albo podciśnienie węzykiem dochodzi i zmienna geometria pracuje prawidłowo ale rozpięty będzie gdzieś dolot powietrza doładowanego od turbo do kolektora ssącego. Jeśli wcześniej (przy starej turbawce) tego błędu nie było i auto miało kopa od startu to zapewne po jej wymianie albo dolot nie został złożony prawidłowo albo wężyki podciśnienia źle lub niepodpięte. Nie ma innej możliwości by to co sprawdziłeś było OK skoro innych błędów (elektrycznych) nie wywala.

Opublikowano

Dzięki za jakieś sugestie, w sobotę zrobię jeszcze logi dynamiczne i przy okazji zobaczę jeszcze jak się zachowuje grucha po zdjęciu tego wężyka, ponieważ jeszcze tego nie sprawdzałem. Reszta przewodów podciśnienia sprawdzona wczoraj wieczorem na pewno nie pomylone i w razie czego poskracałem je na końcach ok.1 cm ponieważ słyszałem że na tych końcówkach mogą puszczać. Od wczoraj nie miałem możliwości mu za bardzo przyłożyć gdyż spadł śnieg i znowu jest ślisko. Jak to sprawdzę to zamieszczę logi i zobaczymy co jeszcze wyjedzie.

Opublikowano

jesli turbo było zakladane nowe i przy nim był juz regulator - moze kwestia regulacji sztangi - moze firmie cos nie poszło...

Opublikowano

W nowym turbo to raczej nie do pomyślenia, chyba że po "regeneracji" :decayed:

Opublikowano

ale realne...nieraz sie spotkałem ze konieczna była regulacja....

Opublikowano

Witam Serdecznie,

Panowie po przeczytaniu waszych cennych uwag rozebrałem dolot, obejrzałem i złożyłem naszczęście wszystko jest całe. Po złożeniu auto ożyło lecz wg mnie nie jest jeszcze OK, po przejechaniu 40 km i to przy ostrych butach żaden błąd się nie pokazał . Zrobiłem logi dynamiczne grupy 3,8,11 przy temp. silnika 89.9 C, które zamieściłem poniżej proszę je przeanalizować i podpowiedzieć czy wszystko już działa sprawnie czy nie ???

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano

turbo niedoładowuje i przepływka źle wskazuje. zrób komplet logów dynamicznych statycznych i basic setings osobno.

Opublikowano

ja mialem podobnie, okazalo sie ze byla dziurka w dolocie

Opublikowano

Witam,

wedle życzenia zrobione logi zapewne nie jest to profesjonalnie ale może sobie z tym poradzicie.

Auto jak na razie jeździ bez pojawienia błędów lecz napewno coś mu domaga do mniej więcej 3 tyś. później jedzie jakby dostał nowe życie.

Pozrdawiam i czekam na jakieś podpowiedzi od czego tym razem zacząć.

logi dynamiczna:

grupa 3

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

grupa 4

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

grupa 8

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

grupa 10

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

grupa 11

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano

Przepływka do wyczyszczenia, jest niedoładowanie turbo ale nie wiadomo czy źle ustawiona sztanga czy za słabe podciśnienie. Proponuję vacuometrem sprawdzić podciśnienie na vacum. Może też pomoc czyszczenie zaworków N75 i N18

Opublikowano

Zawory N75 i N18 czyszczone, przepływkę dziś wyczyszczę ale zastanawiam się czy przypadkiem nie ma to wspólnego z katalizatorem. Po wymianie turbiny wymieniłem również tłumik drgań, który był w fatalnym stanie lecz smrodu spalin jeszcze nie czułem w kabinie. A z vacum to już sam sobie nie poradze. Dam znać co będzie po czyszczeniu przepływki.

Opublikowano

Nie wywaliłeś katalizatora przy wymianie? jak jest zapchany to turbo nie będzie się wkręcać i na pewno szybko się zabrudzi.

Opublikowano

Widząc te logi to do przepływki bym się wcale nie przyczepiał tylko do braku podciśnienia na gruchę przy turbo bo w 011 BS ewidentnie widać brak podciśnienia (brak reakcji zmiennej geometrii zarówno w trybie OFF jak i ON) i tak samo w 003 BS (o ile dolot spalin do EGR lub wężyk podciśnienia do niego idący nie jest zaślepiony mechanicznie).

Opublikowano
Nie wywaliłeś katalizatora przy wymianie? jak jest zapchany to turbo nie będzie się wkręcać i na pewno szybko się zabrudzi.

Witam,

katalizatora nie wywaliłem gdyż poprostu całkowicie o tym zapomniałem a w warsztacie, do którego już nie pojadę pomimo że był polecany też o tym nie pomyśleli.

Musiałem poświęcić kilka godzin przy kompie po pracy przejrzeć kilka schematów i waszych podpowiedzi i auto zrobiłem. W "warsztacie" poprostu przy składaniu auta podłączyli źle węże podciśnieniowe i zawór N75 wogółe nie pracował. Jedyny plus tej całej sytuacji to nowe węże podciśnieniowe, które na wszelki wypadek wymieniłem i warsztat oddał mi trochę kasy za nieskończona robotę.

Wszystkim bardzo dziękuje za cenne informacje i pomocne rady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...