emiliano12 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 OK, ale nikt z was nie zauważył że po umyciu silnika i całego tam osprzętu ( rurki klimy itp ) takim mocnym środkiem, to po pewnym czasie od umycia zaczyna korodować ( utleniać ) się aluminium i różne elementy ocynkowane ? Jak ktoś miał do czynienia z większą ilością mytych silników to wie o co chodzi, silnik potraktowany ostrą chemią - a po jakimś czasie niemal że wszystko koroduje. Z mocną chemią trzeba ostrożnie, czasami lepiej oszczędzić mu takich zabiegów. pozdr
miki Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Apc w odpowiednim stężeniu krzywdy nie wyrządzi... Tapnięte z SGS III
marewel Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Płyn w carsie 4maxa lub kagera w focie do mycia silników za***ista sprawa.
kamil656 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 miki +1 Jeżeli ktoś często myje silnik to APC w odpowiednim stężeniu daje radę w 100% i na pewno żadnej krzywdy nie zrobi.
mineralwater Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 OK, ale nikt z was nie zauważył że po umyciu silnika i całego tam osprzętu ( rurki klimy itp ) takim mocnym środkiem, to po pewnym czasie od umycia zaczyna korodować ( utleniać ) się aluminium i różne elementy ocynkowane ? Jak ktoś miał do czynienia z większą ilością mytych silników to wie o co chodzi, silnik potraktowany ostrą chemią - a po jakimś czasie niemal że wszystko koroduje. Z mocną chemią trzeba ostrożnie, czasami lepiej oszczędzić mu takich zabiegów. pozdr Podstawowa zasada przy myciu silnika - nie używać środków na bazie kwasów - stosowanie się do tej zasady uchroni nas przed przykrym wyglądem utlenionego aluminium i skorodowanego metalu pod maską silnika. Większość środków które tu opisaliście to aktywne piany (np Tenzi), które mają właściwości myjące i odtłuszczające i takie są najlepsze do mycia silników. Uważajcie na tańsze i niektóre droższe płyny do mycia silników - spora część z nich ma odczyn kwaśny i wtedy witaj korozjo! Preparaty APC jak najbardziej się nadają do mycia silników bop mają odczyn zasadowy ale są teraz "modne" i przez to droższe niż ich wartość użytkowa. W 99% aktywna piana w różnym stężeniu wystarcza w zupełności do praktycznie wszystkich zastosowań takich w jakich stosuje się APC a wyjdzie dużo taniej.
MAT1000 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 A co po myciu silnika stosujecie, jakiś nabłyszczacz do gum i plastików ?
cptolgierd Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Po co? Za kilka dni znowu się zakurzy, a silnika się nie myje co tydzień. To nie auta pucowane na handel na allegro, jak co niektórzy sprzedawcy robią Jeśli tak bardzo chcesz, to dobrze sprawuje się 303 aerospace protectant lub chemical guys bare bones
niewek Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Osobiście do mycia silnika używam K2 do mycia silników i później jedynie wycieram szmatką do sucha Nie ryzykuję, później szukaj co jest zalane
mineralwater Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Po umyciu silnika warto przedmuchać go sprężonym powietrzem. Do zabezpieczania alternatorów, cewek, filtrów stożkowych itp stosuję folię spożywczą lub folię typu stretch do pakowania - sprawdza się idealnie.
dziako Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Jakie elementy zabezpieczasz folią? Napisz żebym czegoś nie opuścił bo później może być problem
mineralwater Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Jakie elementy zabezpieczasz folią? Napisz żebym czegoś nie opuścił bo później może być problem Przy dieslach praktycznie nic nie ma prawa się stać, są odporniejsze na działanie wody. Przede wszystkim wszystkie połączenia elektryczne, alternator, filtr powietrza - zwłaszcza stożek, jak zwykły to powinien być szczelny bo jest w obudowie. Wszelkie otwarte doloty, kolektor ssący. Silnik powinien być zimny lub tylko lekko ciepły, turbo - można narobić bałaganu jak gorące "schłodzimy" zimną wodą. Po umyciu nie włączam silnika od razu tylko z wszystkich kostek, i generalnie z całego silnika wydmuc**ję wodę sprężonym powietrzem i wycieram szmatką do sucha. Jak na tyle aut co zrobiliśmy tylko w Hyundaiu Atosie z 1999 roku 1.0 mycie silnika unieruchomiło go na 3 dni (nie zabezpieczone kostki w które dostała się woda). Po wysuszeniu chodził równiutko.
dziako Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2013 dzięki za podpowiedź. Jeszcze nigdy tego sam nie robiłem dlatego pytam
mineralwater Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Generalnie najlepsze efekty mycia silnika daje użycie sporej ilości chemii zasadowej (aktywna piana lub zasadowy płyn do silników) i gorąca woda pod ciśnieniem. Po umyciu wydmuchać wodę z zakamarków powietrzem pod ciśnieniem i powycierać do sucha. Nie używać nic na bazie kwasów bo będzie się utleniać aluminium a na elementach stalowych pojawi się korozja.
dziako Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2013 jak długo silnik powinien sobie schnąć na powietrzu (na słońcu) przed uruchomieniem. Dodam, że nie mam aktualnie sprężarki do osuszenia silnika i zakamarków
mineralwater Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Nie ma jakiegoś terminu ile ma schnąć silnik. Staraj się nie lać wody po alternatorze, cewkach i kostkach - generalnie po elektryce. Jak będzie wszystko dobrze zabezpieczone to nie powinno być problemu z odpaleniem od razu. Dobrze powycieraj wszystkie te elementy o których pisałem i możesz odpalać. Znajomy wszystkie auta robi "jak leci" i też nie ma problemów - nic nie zabezpiecza a nigdy mu się jeszcze nic nie wydarzyło. Ja wolę dmuchać na zimne - 99% to auta klientów i nie potrzebuję problemów nawet jeżeli rzadko występują.
dziako Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Co z akumulatorem, czy wyjmować na czas mycia silnika? Zauważyłem, że po dłuższym myciu nadwozia na myjni pod klapką (osłoną) na aku jest sporo wody
cptolgierd Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Ja nie wyciągałem, a skoro masz pełno wody i bardzo wolno spływa lub wcale to najprawdopodobniej masz zatkane odpływy w podszybiu - udrożnij je, bo Ci zacznie komputer zalewać, a następnie wnętrze samochodu.
dziako Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Ja nie wyciągałem, a skoro masz pełno wody i bardzo wolno spływa lub wcale to najprawdopodobniej masz zatkane odpływy w podszybiu - udrożnij je, bo Ci zacznie komputer zalewać, a następnie wnętrze samochodu. ok. jutro sprawdzę co z tymi odpływami
DiAMOND Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Oczywiście APC Nielsen Cyclone, pachnie zapachem cytrusowym
mineralwater Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Co z akumulatorem, czy wyjmować na czas mycia silnika? Zauważyłem, że po dłuższym myciu nadwozia na myjni pod klapką (osłoną) na aku jest sporo wody Generalnie nie widzę potrzeby wyciągania akumulatora. A co do tej wody to rzeczywiście sprawdź odpływy. Ostatnio miałem pozatykane w aucie klienta i mój błąd że nie spytałem pracownika czy posprawdzał czy drożne są kanały. Niewiele brakowało a miałbym powódź po myciu silnika
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się