tomi382 Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 Widze że tematu takiego nie ma więc będę pierwszy. Wertuje ALLEdrogo i b6-ek brak na allegro które raziły by swoją "perfekcją" większość bita i zatyrana. Jak zdążyłem przeczytać 2.0E ( ALT ?) nałogowo spożywa olej więc odpada. Więc sobie myślę że 2.4E powinien być bardzo miły w użytkowaniu. Jak dla mnie benzyna to tylko z gazem, ogólnie to jestem miłośnikiem diesla i jego kozackich niutków. 2.4z gazem spali podobnie do 1.9TDI Chciałbym zasięgnąć nieco informacji o 2.4. 1. Jakie bolączki ma ten silnik 2. Jakie spalanie na gazie 3. Czy rzeczywiście V-ki szybko się nagrzewają w zimie? ( względem TDI ) 4. Czy użytkownicy zamieniliby 2.4 na 1.8T ? ( są to najrozsądniejsze silniki ) 5. Rozrząd w 2.4 jest na łańcuchu? 6. To jest zmodyfikowana jednostka 160konna z a6c5? 7. Nie było quattro z tym silnikiem?
Prezes870 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 1) o bolaczkach nie wiem za duzo ale jest to jeden z lepszych silnikow ; ) 2) spalanie jeżeli będziesz normalnie bez kręcenia go duzego to w 12 litrach sie zmiescisz 3) w poruwnaniu do diesla to mega szybciej 4) 1.8T jeszcze lepszy Podatniejszy na mody a jesli chodzi o spalanie to z 1 litr 1.8 wezmie mniej . Są to dwa rozne dzwieki silnikow zalezy kto co lubi ;D czy świścik turbinki czy delikatny gulkot V 5) Rozrząd na pasku 6) w a4 byly dwa typy ;P przynajmniej tak mi autodata podaje AMM 160KM i BDV 170KM i ta 170km jest z a6 rozni sie tym że ma lancuch rozrzadu tak wyczytalem 7) no niestety nie bylo w quattro ponoc dopiero a6 c5 byly te silniki w qq
fokusmok15 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 6. dwa typy - zgadza sie, tylko ze 165km i 170km obydwa na pasku(i dwoch lancuchach) . Na lancuchu jest silnik 2.4 177km ale on chyba nie byl montowany w a4- zreszta w/g mnie i wielu innych chore rozwiazanie bo przewidziany do konca zycia auta rozrzad zuzywa sie w granicach 130 - 160 tkm a do wymiany musimy wyciagnac skrzynie biegow lub silnik(do wyboru:) ) Co do bolaczek sinika 165km lub 170km - zuzywajace sie zaworki odpowiedzialne za utrzymanie oleju w glowicach po zgaszeniu sinika - znajduja sie pod kolektorem ssacym.Nie sa drogie Jednakze dlugotrwale uzytkowanie auta z niedomagajacymi zaworkami doprowadza do uszkodzenia hydralicznych napinaczy,, odpowiedzialnych za zmienne fazy rozrzadu( sa dwa ,po jednym w kazdej glowicy i wspolpracuja z lancuchami napedzajacymi walki rozrzadu) koszt naprawy bolesny Objawy - krotkotrwale klekotanie po odpaleniu zimnego silnika(po nocnym postoju)
karol24 Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 Raczej więcej ofert jest jednak z silnikami 1.8T. Też czytam (tak ptrzyszłościowo) o tych jednostkach i chyba lepszym rozwiązaniem był by zakup własnei wspomnianegi 1.8T w Q - bo chyba 2.0T to dopiero po przeszczepie by można mieć
gorny01 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 6. dwa typy - zgadza sie, tylko ze 165km i 170km obydwa na pasku(i dwoch lancuchach) . Na lancuchu jest silnik 2.4 177km ale on chyba nie byl montowany w a4- zreszta w/g mnie i wielu innych chore rozwiazanie bo przewidziany do konca zycia auta rozrzad zuzywa sie w granicach 130 - 160 tkm a do wymiany musimy wyciagnac skrzynie biegow lub silnik(do wyboru:) ) Co do bolaczek sinika 165km lub 170km - zuzywajace sie zaworki odpowiedzialne za utrzymanie oleju w glowicach po zgaszeniu sinika - znajduja sie pod kolektorem ssacym.Nie sa drogie Jednakze dlugotrwale uzytkowanie auta z niedomagajacymi zaworkami doprowadza do uszkodzenia hydralicznych napinaczy,, odpowiedzialnych za zmienne fazy rozrzadu( sa dwa ,po jednym w kazdej glowicy i wspolpracuja z lancuchami napedzajacymi walki rozrzadu) koszt naprawy bolesny Objawy - krotkotrwale klekotanie po odpaleniu zimnego silnika(po nocnym postoju) Muszę spytać mechanika czy zmienił mi te zaworki odpowiedzialne za utrzymanie oleju na głowicach
soul87 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 nie sądze, bo żeby to zrobić trzeba rwać kolektor dolotowy...
gorny01 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 przy wymianie rozrządu jest dostęp dotego ? bo jak zmieniałem rozrząd to wymieniałem usczelki wszystkie
soul87 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Nie. Przy wymianie rozrządu zazwyczaj nie ściąga się kolektora ssacego
erchi Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 pkt. 3. Ogólnie benzyniak (1.8T) szybko się nagrzewa, po 3-4 km zimą (tegoroczną) osiągał 90stopni na blacie.
gorny01 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Nie. Przy wymianie rozrządu zazwyczaj nie ściąga się kolektora ssacego to co znowu będzie trzeba wszystko rozbierać żeby się tam dostać ?
soul87 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Nikt nie mówil ze rozrząd trzeba zdejmować. Pisałem że te zaworki znajdują się pod kolektorem ssacym
gorny01 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 to całe szczęście dzięki za informacje
BeyerBrown Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Diesel z webasto też się bardzo szybko nagrzewa, o ile zostanie włączone na 15-20min. przed odpaleniem silnika. Koledze dzięki temu spadło zimą średnie spalanie o 1,5l/100km (na krótkich odcinkach) no i wsiadał do już nagrzanej kabiny
Naczep Opublikowano 28 Maja 2015 Opublikowano 28 Maja 2015 Kolego fokusmok1 napisz coś wiecej o zaworkach odpowiedzialnych za utrzymanie oleju w glowicach. Jest mozliwość wymiany ich samemu ?
BeyerBrown Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 By się do nich dostać trzeba zdemontować układ dolotowy i odkręcić pokrywkę pod nią https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8aGNvMFZ2SXBWdG8/view?usp=sharing
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się