Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Działanie, montaż i wymiana Vaccum pompy (tandemowa) w Audi A4 B6 1.9TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie tez zmieniam luk-a na Bosch-a i mam dylemat. Bo szukam z koncowka M lub Q ale na pompie dodatkowo wybite sa oznaczenia na jednych v130 na innych v140 na tych najnowszych v200 o co w tym chodzi ma to jakies znaczenie?

Opublikowano

Nie wiem, numery które podałem na poprzedniej stronie dot. LUKa

Opublikowano

Ja kupiłem z koncowka M V140 wsadzona zamiast Luka i smiga az miło :wink:

Opublikowano

No LUK-i nie maja tych oznaczen V, wydaje mi sie ze to tylko oznaczenie produkcyjne...

Opublikowano

Pewnie im wyższy numer tym lepiej. Ważne żeby krociec od vacum był wkrecany A nie zaklepany

Opublikowano

W passacie są świece co grzeją płyn i chyba w b5. W a4 b6 jest el. nagrzewnica schowana pod kokpitem

Opublikowano
W passacie są świece co grzeją płyn i chyba w b5. W a4 b6 jest el. nagrzewnica schowana pod kokpitem

Owszem ale w b6 i zdarzają się króćce ze świecami tyle, że nie podłączone są. I jak kristof91 pompa boscha z literą M podchodzi albo Q montowałeś już, jak jest z tym króćcem masz świece czy nie ?

Opublikowano

Pompa Boscha z literka M podchodzi. Swiec u mnie nie ma. Po zmianie silnik lepiej zapala ( nie telepie przy kreceniu) i lepiej sie zbiera. Poprawy hamulcow kolosalnej nie zauwazylem...

Opublikowano

I Ja jestem świeżo po wymianie Vacum. Wsadziłem Bosch z literką M V140. Wsio pasuje. Pierwszy raz wymieniałem Vacum i zajęło mi to niecałe pół godziny. Auto lepiej się zbiera. Wcześniej miałem momenty zasłabnięć w okolicach 3tys. obrotów. Hamulce takie jak były. Przy około 5 razie szybkiego wciśnięcia pedał twardnieje. Czy lepiej zapala nie wiem. Po wymianie przekręciłem kluczyk 3-4 razy w odstępach żeby pompka w baku dobiła paliwa i odpalił od strzała, podrżał z 3 sekundy i się wyrównało. :banan::wink:

Czy ta uszczelka metalowa będzie dobrze trzymała? nie trzeba tego smarować silikonem czy czymś? nie wiem ale jakoś nie mam zaufania do uszczelek metalowych...

Opublikowano

W szkole uczyli ze wszelkiego rodzaju uszczelki: metalowe, miedziane itp sa jedno razowe, niestety mechanicy mają inna teorie, znam typów którzy uszczelkę pod głowicą wsadzają drugi raz jesli jest nie wydmuchana :grin: Jesli nigdzie nie uderzyłes i nie zrobiłes dołka bedzie trzymać na 100%

Opublikowano

Pany a słyszał ktos o nowych zamiennikach Boscha?

Opublikowano

Panowie wczoraj zauważyłem że króciec VP ten gruby co idzie do serva jest luźny można go ruszyć rękom , pośliniłem go i ślina natychmiast została zassana do środka , rozumiem że to się kwalifikuje do wymiany bo jest nie szczelna. No i mam nieraz że rano musi ze dwa trzy razy przekręcić zanim zapali , czy to może być też przyczyną?

Opublikowano

tego sie nie wymienia tylko uszczelnia, przeczytaj watek od poczatku.

Opublikowano

Mam Luka prawdopodobnie z końcówką A czyli 038 145 209 A. Zauważyłem oczywiście wyciek ON ale po obserwacji wygląda to na wyciek z pomiędzy pompy a głowicy. A więc wymiana uszczelki powinna wystarczyć. I tu rozumiem że jeśli mam te pompę Luka z literką A na końcu to idą te dwie uszczelki 038 198 293 czyli takie oringopodobne? Do każdej innej pompy poza 038 145 209A czy to Luka czy Boscha idzie uszczelka metalowa?

Opublikowano

Panowie mam kilka pytań:

jakie ciśnienie tworzy pompa tandem??

Jakie jest dopuszczalne minimalne ciśnienie??

Jaki tam jest gwint w ''punkcie pomiarowym" ?? M12x1,5 ??

Opublikowano (edytowane)

Na temat ciśnienia paliwa masz tutaj wątek:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/285958-pomiar-cisnienia-na-tandempompie-blb/

Zdrowa część podciśnieniowa wytwarza -0,8 : -0,9 bara ( - 0,7 też jeszcze nie dyskwalifikuje )

Co do gwintu to na 90 % jest taki , jaki podałeś :)

Edytowane przez piotrsob1
Gość harry19-19
Opublikowano

witam
u mnie też zauważono że z pompy vacum cieknie ON , szukałem przyczyny bo śmierdziało mi ropą a w pojeżdzie i podczas jazdy nie widziałem żadnych niepokojących objawów od góry nic nie było widać że to z pompy myślałem że to któraś rura cieknie no ale jak pojechałem pod kanał to było widać że od dołu leje ropą , więc teraz stoi w serwisie zamówili komplet uszczelek razem z tą metalową 200zł ;/ a robota to się dowiem , no i dam reakcję jak pojazd chodzi po naprawie ;)

Opublikowano

U mnie też nie ma żadnych objawów, hamulce ok, samochód normalnie odpala i jeździ, tylko ten wyciek. Wielki nie jest, bo jak wytarłem tą pompę to nie wiem już skąd cieknie, wygląda jakby z króćca podciśnienia, bo mała kropka wisiała pod nim. Reszta pompy sucha a mokry tylko nieszczęsny przewód od chłodzenia pod vacum :kwasny: nie wiem czy to paliwo czy olej, węch mam za słaby aby to rozróżnić. Olej rozumiem ale ropy to w króćcu vacum być nie powinno. Na razie króćiec uszczelniłem prowizorycznie i nie wiem czy robić to porządnie czy wymieniać na boscha.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...