Jump to content

[TDI PD] Vaccum Pompa (Tandemowa) - Działanie, Montaż, Wymiana


lukaszooo
 Share

Recommended Posts

1.9 AVF 2002

Pompa wymieniona, 3x uszczelka metalowa, cały zestaw w środku wymieniony a dalej leci.

Poprzednia pompa nie ciekla tylko kruciec byl zakowany i luźny. 

 

Gdzie szukać przyczyny, kolejna pompę kupic regenerowana ?

Link to comment
Share on other sites

Nie da się bezpośrednio nic sprawdzić, można tylko gdybać patrząc na niektóre parametry z VCD-esa :hi:

Link to comment
Share on other sites

Koledzy ja tylko chciałem zapytać odnośnie pomiaru ciśnienia paliwa na tandemie. Wiem, że gwint wewnętrzny ma wymiar M12x1,5 pytanie tylko czy trzeba mieć do tego śrubę typu banjo czyli taka jaką podają w instrukcji czy wystarczy zwykła redukcja np M12x1,5 na 1/4" do manometru? I w przybliżeniu jaka długość gwintu?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.11.2020 o 20:25, KarolH napisał:

1.9 AVF 2002

Pompa wymieniona, 3x uszczelka metalowa, cały zestaw w środku wymieniony a dalej leci.

Poprzednia pompa nie ciekla tylko kruciec byl zakowany i luźny. 

 

Gdzie szukać przyczyny, kolejna pompę kupic regenerowana ?

Albo gdzieś jest rysa albo źle przykrecasz, za słabo lub za mocno. Jaka masz pompę Bosch czy luk?

Link to comment
Share on other sites

Witam

jakie uszczelki do czy też jaki rodzaj pompy siedzi w 2.0 TDI BPW ?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.01.2021 o 22:21, dlugiacm napisał:

jakie uszczelki do czy też jaki rodzaj pompy siedzi w 2.0 TDI BPW ?

Pompa: 038145209Q, Uszczelka: 038145215

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.12.2020 o 20:40, Lu-Gi napisał:

Albo gdzieś jest rysa albo źle przykrecasz, za słabo lub za mocno. Jaka masz pompę Bosch czy luk?

Luk stary, bosch regenerowana

Link to comment
Share on other sites

Panowie, czy w silniku BLB tandempompa jest tożsama z tymi, które wspomniane przez autora wątku, czy jednak BLB ma inną tandempompę?

Link to comment
Share on other sites

50 minut temu, mravel napisał:

Panowie, czy w silniku BLB tandempompa jest tożsama z tymi, które wspomniane przez autora wątku, czy jednak BLB ma inną tandempompę?

Raczej jest inna czyli 03g145209 2.0 16v ma inną niż 2.0 8v i 1.9. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.12.2018 o 09:18, Szramka1 napisał:

Cześć. Czy ktoś jest wstanie mi powiedzieć czy pampa vacu do wymiany? Gdy wartości sie zmieniają naciskam 3 raz pedał stopu.

ta pompa pracuje prawidłowo?

znasz juz odp.

 

Link to comment
Share on other sites

Panowie, zakupilem nową pompę Boscha tożsamą oznaczeniem z moją starą. 

Wymiana podyktowana była z uwagi na puszczający simering na walku przez co olej szedl w paliwo. 

Po wymianie auto dziala raczej normalnie za wyjatkiem dwóch sytuacji. Mianowicie dojezdzając do świateł na luzie silnik potrafi zatrzasc jak by spadly mu obroty ponizej minimum. Problem rozwiazuje np wcisniecie sprzegla. Potem jest ok. Stojąc na luzie też ok. Hamulce działają normalnie. Wczesniej, na starej pompie, nie było takich numerów. Ponadto auto potrafi systematycznie co ok 1-2 s. delikatnie zatelepac (?) silnikiem na postoju na wlaczonym silniku. Tak jak by silnik nie pracował równo. Czytalem, ze BLB czasem tak maja ze trzesie silnikiem i pracuje on tak dziwnie ale... na starej tandem pompie tego nie bylo. Auto jest po programie robionej na starej pompie. Pomysły?

Link to comment
Share on other sites

Po stronie vacum pompy na wałku nie ma uszczelnienia, olej mieszający się z ropą to uszkodzenie wewnątrz samej pompy. Co do sytuacji która Ci się dzieje to pierwsza myśl jest taka że jest układ zapowietrzony. Nowa uszczelka mogła źle siąść albo jest źle przykręcona. chociaż bardziej można postawić na wężyki które wpinasz do pompy gdzieś tam się może dostawać lewy luft 

Link to comment
Share on other sites

Czesc, czy jest ktos w stanie okreslic jaki nr ma ta pompa? Niestety innych oznaczen oprocz loga producenta LUK nie ma. Chce ja wziac na test za free, aby sprawdzic, czy moja pompka nie siadla

 

IMG_20210825_185930.jpg.71981ac06ed65a1aff4a422c4555d023.jpg

IMG_20210825_190051.jpg.189ead3384db579c8bdbb45cef7c662c.jpg

Link to comment
Share on other sites

Do AVF będzie pasować,tylko musisz dokupić metalową uszczelką pomiędzy nią a głowica. Sam taką zakładałem.

Link to comment
Share on other sites

Czy ona ma ten wadliwy króciec? 

Link to comment
Share on other sites

Z tego co widać na fotce powinien być poprawiony w stosunku do starszych.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co widać na fotce to raczej króciec jest oklejony, czyli też musiały być z nim problemy.

 

Link to comment
Share on other sites

widac ewidentnie ze stara bo krociec oklejony, nie warto zakladac

Link to comment
Share on other sites

Mam problem przedostawania się oleju do paliwa, filtr cały czarny. Wydaje mi się że to vacuum pompa, chciałem kupić zestaw naprawczy i wymienić wszystkie uszczelnienia. Problem w tym że kiedy już rozebrałem wszystko, to na wałku, na którym osadzony jest simmering uszczelniający olej-paliwo mam wyżłobione dwa rowki. Czy taka pompa nadaje się do regeneracji czy w grę wchodzi już tylko nowa?

IMG_20211013_181106.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...