Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kupno silnika na co zwrocic uwage ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w zwiazku z tym ze moj ALT powoli doprowadza mnie do szewskiej pasji postanowilem zastapic go innym lepszym. Znalazlem w okolicy pana ktory sprowadzil audi na czesci . Audi z 2001r przebieg uwaga 109tys. Tak tez jest wpisane w siazke serwisowa. Dostalem tez vin i mam zamiar potwierdzic to w ASO.

Bylem juz na wstepnych ogledzinach, ale co tu duzo gadac jak czlowiek sie nie zna to za bardzo nie wie na co patrzec.

Sciagnelismy pokrywe zaworow , czysciutko, walki nie powycierane, napinacz napiety , lancuch wyglada na ok.

Posiadam kamere wziernikowa wiec wykrecilismy swiece , tloki bez zadnego nagaru powiedzial bym ze jak nowe. Patrzac na zawory od strony kolektora dolotowego rowniez czysciutko bez nagaru.

Podpowiedzcie na co jeszcze mogl bym zwrocic uwage cos przekrecic ?? odkrecic?? a moze nacisnac???

Oczywiscie silnik jest wymontowany i nie ma mozliwosci odpalenia.

Czy mozna jakos sprawdzic kompresje tak na sucho ???

Opublikowano

Jak jest rozrzusznik to pod akumulator i kompresje mozna sprawdzic.

Opublikowano

Niestey nie ma rozrusznika. A czy samo krecenie walem , przez klucz moze byc czy to za wolno ???

Opublikowano

Eee kluczem to za wolno, na rozruszniku musi być.:wink:

Opublikowano

a skoro już zmieniasz taki silnik nie lepiej żeby go rozebrać sprawdzić co czeba wymienić i wtedy będziesz miał pewność ja bym tak zrobił

Opublikowano

Sprawdź na jakim oleju jeździł, bo to już ci dużo powie o jego stanie. No i pod rozrusznik musisz go podpiąć bd wiedział że jakoś to kręci no i oczywiście kompresja. Ale kompresja też nie świadczy o żywotności silnika, bo tych pierścieni volframowych od kompresji to nie wiem jakim sposobem można by zapiec ;p

A tak z ciekawości ile on chce od ciebie za ten silnik. I na co udziela gwarancji, oczywiście pisemnej.

Opublikowano

jesi chodzi o naprawe mojego to koszt okolo 6 tysi z robocizna i czesciami z ASO dlatego postanowilem kupic inny. Cena tego co chce kupic 1500zl juz po negocjacjach , wiem ze wydaje sie niska ale to nie zaden handlarz, poprostu potrzebowal czesci kupil rozbitka wzial co chcial i zostal silnik i teraz chce sie go pozbyc. Gwarancja jest pisemna na rozruch silnika.

---------- Post dopisany at 00:24 ---------- Poprzedni post napisany at 00:15 ----------

iiiii czemu watek zostal przeniesiony do dzialu ktory malo kto czyta ????

---------- Post dopisany at 16:13 ---------- Poprzedni post napisany at 00:24 ----------

Dzieki za przeniesienie tematu :)

Wyglada na to ze bede musial wyrwac z warsztatu jakiegos mechanika by pomogl w ocenie silnika. Wiem jedno bo dzis zajrzalem kamerka do mojego silnika. Na kazdym tloku mam za***isty nagar, w tamtym tego nie ma a to juz duzo swiadczy.

Opublikowano

ogólnie tak beż sprawdzenia ciśnienia nic Ci nie da.:kwasny:a dwa jak daje gwarancje rozruchową to sprawdzisz.tylko znów szkoda roboty.ale ogólnie silniki najlepiej kupować z rozbitka wiadomo wtedy dlaczego go ktoś złomował.:wink:

Opublikowano

Poczekam jeszcze na potwierdzenie przebiegu z ASO jesli sie potwierdzi to zaryzykuje :)

Opublikowano

zdejmij kolektor wydechowy i zobacz czy w srodku w kanalach nie jest mokry od oleju, tlusty

dwa, przez kanaly z glowicy sprawdz czy zawory nie sa tez tluste, czy trzeba robic uszczelniacze czy nie, chodzi glownie o te wydechowe

trzy, simering walu, skoro silnik bedzie na wierzchu warto wymienic tak czy inaczej bo kosztuje raptem 100zł a pozniej nie bedziesz sie martwil czy likwidowac wyciek czy nie (chodzi o simering walu od strony sprzegla/skrzyni)

cztery, turbo, zalezy jak silnik jest rozebrany, sprawdz luzy na wirniku ssacym i wydechowym

do tego zdejmij pokrywe zaworow - to tez jest raczej mus - i sprawdz na oko stan walkow i napinacza czy lancuch nie nawala o spod pokrywy zaworow i czy jest dobrze napiety

no i oczywiscie kompresja tez, to podstawa, ale jak nie ma mozliwosci to sprawdz ten przebieg

Opublikowano

Dzieki za podpowiedzi , turbo w tym silniku nie ma wiec jedno mniej do sprawdzenia:) ja juz bede mial silnik to napewno wymienie uszczelke pod pokrywa zaworow pod miska od dolotu i wydechu. No i ten simering na wala tez bo sprzeglo tez nowe wloze. Walki tloki i zawory wygladaja jak nowe, zwroce jednak uwage bardziej na te wydechowe.

A jest inny sposob na kompresje?? musi byc ten rozrusznik??

Opublikowano

kupujesz drugi silnik 2.0 ALT??

Opublikowano

taki mam zamiar , bo z przerobka na 1,8T za duzo problemow, no i za drogo.

Opublikowano

ale taniej niz naprawa tego co masz:decayed:

Opublikowano

dokałdnie, 6 tauzenów za remont ???? :facepalm:

za to mozna kupic 3-4 silniki

Opublikowano

dokladnie konkretny remoncik 6tysi . No niestety ale nazbieralo sie w moim silniku troche tego "syfu" wiec bardziej oplaca sie zmienic caly.

Opublikowano

szkoda że nie mieszkasz w poblizu

za połowe tej kwoty bym Ci go wyrychtował na cacy

Opublikowano

a gdzie mieszkasz bo google maps z nazwa Paździęczewo sobie nie poradzilo :)

Opublikowano

:polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew:

masz do mnie 280km w jedna strone

Opublikowano

to jeszcze nie tak daleko :) serio mowie. a powiedz cos wiecej jakim cudem mozesz to zrobic za pol ceny ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...