Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wilgotny EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam
Zauwazylem ostatio lekko zapocony olejem egr.Powinien tam wogule byc olej.Druga rzecz.Czyscic jak juz cos czy wymieniac na nowy.

Opublikowano

tak wlasnie myslalem.wyczyscic i obserwowac.

dzieki

Opublikowano

A jaki przelot jest w aucie ?

Opublikowano

180 tys km udokumentowany

Opublikowano

Mozliwe że turbinka minimalnie puszcza olej .

Opublikowano

czyszczona byla ostatio przy wymianie rozrzadu mysle zeby cos zauwazyli gdymy bylo cos nie tak.

Opublikowano

Aj te przebiegi, wszyscy mają około 180,czy 3-latki,czy 10latki.

Opublikowano

Zgadza się, ale najważniejsze czy autko używane przez normalnego człowieka, a nie "młota" który tylko upalać potrafi. Ja osobiscie wolałbym mieć 300 tyś i wiedziec ze wszystko robione na czas itp. niż 120 od wspamianego już "młota"

Opublikowano
Aj te przebiegi, wszyscy mają około 180,czy 3-latki,czy 10latki.

pewnie za pare lat roczniki 2009 na allegro ten beda mialy po 180 tys km.

Opublikowano

Może i tyle mają, ale dużo aut jest po dzwonie...

Opublikowano

Koledzy chciałbym się podłączyć pod temat. Ostatnio ściągnąłem rure od icka przed egr i wygląda on tak:

DSC_0148.jpg

Dodam że po odkręceniu rury łączącej olej lekko spływał z egr... Nie moge znaleźć przypadku z b8. Nie wiem czy mam go wyczyścić i po prostu jeździć, czy go wymieniać czy co zrobić. Dodam że na dole obudowy plastikowej przy egr był olej, dociągnąłem śrubki mocujące ale mimo wszystko po tyś km nic to nie dało.. Dodam że zauważyłem że zaczął mi brać sporo oleju a po ostatniej wymianie na trasie 1100 km wziął około 400 ml. Gdy go kupiłem nie brał ani grama przez 13 tyś. Doradźcie mi proszę, bo ciężko porównywać ten egr do egr z b6, czy b7

Opublikowano

Ja mam to samo od około 100tys ,co jakiś(20tys) czas rozbieram egr i przepustnice i czyszcze . Wazne zeby olej sie nie dostał do elektroniki (pod czarnym deklem), bo wtedy zawór do wymiany, a nowy to coś około 1000. Natomiast uzywka tańsza ,ale może być jeszcze gorsza.

Opublikowano
Ja mam to samo od około 100tys ,co jakiś(20tys) czas rozbieram egr i przepustnice i czyszcze . Wazne zeby olej sie nie dostał do elektroniki (pod czarnym deklem), bo wtedy zawór do wymiany, a nowy to coś około 1000. Natomiast uzywka tańsza ,ale może być jeszcze gorsza.

Czyli czyscisz profilaktycznie? Ja mam przejechane 90kkm i chyba przy okazji przegladu poprosze o zwrocenie uwagi na EGR i ewentualne wyczyszczenie go. Przy Alfie 159 czyscilem tylko 2 razy az sie w koncu zasral nagarem i the end. Na szczesice zbieglo sie to z dpfem, kastracja i nowe zycie dla auta :wink:

Opublikowano

Dokładnie tak ,koło kwietnia jak się zrobi cieplej znowu wszystko rozbiorę i wyczyszczę a w czerwcu do ludzi.

Opublikowano

no to zostało mi 4kkm do przeglądu i będę czyscil ciekawe co tam będzie w srodku :facepalm: Przy poprzednim aucie miałem tyle nagaru, ze 6h go czyścili.

Opublikowano

Mnie tez niestety dopadl cieknacy egr. Okresowo co 10tys tez czyscilem. Az udalo mi sie wyrwac uzywke po bardzo niskim przebiegu z pewnego zrodla razem z przepustnica za 500zl. Dodatkowo wymienilem te dwa oringi (koszt aso 120zl) i mam spokoj. Nalatalem 20 tys i sucho pzdr

Opublikowano

Koledzy mam pytanie. Czy po wyczyszczeniu egr i dolotu pasuje wymieniać wszystkie uszczelki łączące czy wystarczy je tylko wyczyścić i wsadzić tak jak były? Olej zbiera mi się w okolicach plastika przy egr. Dokręciłem go i nadal puszcza minimalnie olej, jednak z zewnątrz egr jest czysty tylko na dole plastiku jakby z środka spływało... Co doradzacie? I mam jeszcze jedno ważne pytanie. Po ostrym deptaniu od zmiany oleju na trasie 1200 km ubyło 400 ml oleju wg wskaźnika na komputerze. Czy to możliwe, że po zmianie oleju z castrol edge na motul tak bardzo się coś rozszczelniło? Bo ja w to nie wierzę, prędzej chyba turbo cieknie ale na razie nie mam jak sprawdzić. Dodam że na castrolu po 13 tkm silnik znacząco głośniej chodził po czym stwierdziłem, że lepiej wymienić olej, jednak na 13 tkm dolałem 400 ml. Ostatnio po wypalaniu dpf podniósł się poziom prawie na max czyli jakieś 300 ml. Czy to możliwe że paliwo w takiej ilości dolało się do oleju czy po prostu wskaźnik oleju ma takie odchyły? Dzięki za odpowiedź, bo warto korzystać z Waszych uwag :)

Opublikowano

dla mnie jezeli wzrasta poziom oleju po regeneracji filtra znaczy jedno ze regeneracja nie przebiegla prawidlowo ,na motulu bedziesz mial wieksze ubytki oleju niestety tak twierdza uzytkownicy ktorzy ow olej stosuja

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...