olinek2 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 I wszystko co wyczyścisz pójdzie Ci w rurę/DPF'a... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas309 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Robiles juz tak ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olinek2 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 No kolego, a gdzie idzie wszystko co wypłuka ten rozpuszczalnik? Te nagary dieslowe są podobne do tych w dolotach tfsi, po ostatnim czyszczeniu wiem ze sama chemia nie da rady niestety :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
casavio Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Prawda jest taka że nawet olej stosuje się nisko popiołowy, a z tym czyszczeniem to tak jak kolega pisze skoro rozpuszczalnik to rozpuści i trafi ten szajs do komory spalania to gdzie on potem trafi-na kierownice w turbo i dpf. I potem pojedziesz do drugiego cudownego warsztatu wyczyścic turbo i wypalić/usunąć dpf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas309 Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 no zobaczymy jak będzie bo już niejedno slyszalem a potem okazywalo się inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gresus Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Wziąłem się za czyszczenie, demontaż przepustnicy i egr. Czyszczenie w egr nie demontowałem silnika. Poskładałem do kupy i zonk auto nie pali :/ Sprawdziłem błędy: 4900 - EGR Sensor 1 P0405 00 [036] - Signal too Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 99526 km Date: 2014.06.11 Time: 17:28:25 5306 - Throttle Position Sensor (G69) P0122 00 [036] - Signal too Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 99526 km Date: 2014.06.11 Time: 17:28:25 Po skasowaniu błedy nie wracają. Możliwe że się pojawiły przy załaczeniu stacyjki bo w czasie działania musialem ręczny odblokować i auto przepchać. Ponowny demontaż i rozbiórka egr. Sam silniczek ok sucho itp, na którko ładnie chodzi. Przeczyścilem jescze mechanizm bo był zasyfiony poskladalem, próba na krótko zawór się otwiera. Właśnie przy wyłaczonym zapłonie zawór jest zamkniety czy otwarty ? Teraz mam taki błąd: 4892 - EGR Valve (N18) P0403 00 [167] - Malfunction MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear I sił już brak może ktoś coś podpowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fly07 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Dobrze (do końca) podpiąłeś wtyczki po montażu??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas309 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Mialem to samo z tym ze nie bylo bledow auto zgaslo podczas jazdy i nie chcialo odpalic ,ponowne rozebranie wszystkiego pomoglo auto ozylo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gresus Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Tak wtyczki podpinane do końca. 2 razy rozbierałem juz i składałem. Dzisiaj pewnie powtórka będzie :/ Jak wtyki są nie wpięte to wali błedami a teraz mam tylko ten błąd N18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiserman Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Tak wtyczki podpinane do końca. 2 razy rozbierałem juz i składałem. Dzisiaj pewnie powtórka będzie :/ Jak wtyki są nie wpięte to wali błedami a teraz mam tylko ten błąd N18 Witam i jak udało się to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigjasiu Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Mnie tez niestety dopadl cieknacy egr. Okresowo co 10tys tez czyscilem. Az udalo mi sie wyrwac uzywke po bardzo niskim przebiegu z pewnego zrodla razem z przepustnica za 500zl. Dodatkowo wymienilem te dwa oringi (koszt aso 120zl) i mam spokoj. Nalatalem 20 tys i sucho pzdr Masz kolego może numery katalogowe w/w oringów?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regan79 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Nie mozliwe ze po jednej regeneracji tyle przybylo oleju, musialobybyc kilkanascie nie udanych pod rzad. Moim zdaniem blad pomiaru,ewentualnie sprawdzanie w innych warunkach np temp. A to ze ubylo podluzszej trasie to normalne, kazdy silnik pali olej,wiadomo sa normy,ale nie panikowac. Jezdzac krotkie odcinki po kilka km nie zauwazymy ubytkow bo do oleju przedostaje sie paliwo niwelujac roznice. Jak egr cieknie z pod dekielka to do wymiany, bo uszczelnienie oski puszcza. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek776 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Panowie a czy ktoś może powiedzieć jak wyczyścić EGR w CAGA? Nie robiłem tego jeszcze. Auto mam od 2,5 roku. Obecnie przebieg 160tys. Po wymianie rozrządu na początku roku, i po wymianie dwumasy bardzo niedawno. Po wymianie dwumasy pojawiac zaczely sie bledy 5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit P2103 00 [172] - Signal High MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 147 Mileage: 165801 km Date: 2014.12.09 Time: 16:26:35 4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) P0016 00 [032] - Incorrect Correlation Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 5 Mileage: 165818 km Date: 2014.12.12 Time: 08:26:18 I te bledy wracają po skasowaniu. Raz mechanik stwierdził ze to od zamokniętej wtyczki pod podszybiem, ze bylo tam duzo lisci i smiecia. Wyczyscili, skasowali bledy ale te po jakims czasie znow się pojawily. Mrugają tez swiece zarowe podczas jazdy ale nie zauwazylem problemow z odpalaniem, mocą itp. Auto ma automat. Co moze byc tego przyczyną? Chcialbym zoabczyc tez stan EGRa ale nie znalazlem info jak sie do tego zabrać. Druga sprawa - moze nie na ten watek - blad z czujnikiem G40 - da sie go jakos sprawdzic VAGiem? I jak jego wymieniac w razie koniecznosci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam-zgierz Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Panowie a czy ktoś może powiedzieć jak wyczyścić EGR w CAGA? Nie robiłem tego jeszcze. Auto mam od 2,5 roku. Obecnie przebieg 160tys. Po wymianie rozrządu na początku roku, i po wymianie dwumasy bardzo niedawno. Po wymianie dwumasy pojawiac zaczely sie bledy 5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit P2103 00 [172] - Signal High MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 147 Mileage: 165801 km Date: 2014.12.09 Time: 16:26:35 4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) P0016 00 [032] - Incorrect Correlation Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 5 Mileage: 165818 km Date: 2014.12.12 Time: 08:26:18 I te bledy wracają po skasowaniu. Raz mechanik stwierdził ze to od zamokniętej wtyczki pod podszybiem, ze bylo tam duzo lisci i smiecia. Wyczyscili, skasowali bledy ale te po jakims czasie znow się pojawily. Mrugają tez swiece zarowe podczas jazdy ale nie zauwazylem problemow z odpalaniem, mocą itp. Auto ma automat. Co moze byc tego przyczyną? Chcialbym zoabczyc tez stan EGRa ale nie znalazlem info jak sie do tego zabrać. Druga sprawa - moze nie na ten watek - blad z czujnikiem G40 - da sie go jakos sprawdzic VAGiem? I jak jego wymieniac w razie koniecznosci? według pierwszego błędu masz problem nie do końca z egr-em tylko z ta przepustnica która jest przy nim Silniczek padł albo zębatka połamana/zasyfiona Panowie a czy ktoś może powiedzieć jak wyczyścić EGR w CAGA? Nie robiłem tego jeszcze. Auto mam od 2,5 roku. Obecnie przebieg 160tys. Po wymianie rozrządu na początku roku, i po wymianie dwumasy bardzo niedawno. Po wymianie dwumasy pojawiac zaczely sie bledy 5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit P2103 00 [172] - Signal High MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 147 Mileage: 165801 km Date: 2014.12.09 Time: 16:26:35 4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) P0016 00 [032] - Incorrect Correlation Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 5 Mileage: 165818 km Date: 2014.12.12 Time: 08:26:18 I te bledy wracają po skasowaniu. Raz mechanik stwierdził ze to od zamokniętej wtyczki pod podszybiem, ze bylo tam duzo lisci i smiecia. Wyczyscili, skasowali bledy ale te po jakims czasie znow się pojawily. Mrugają tez swiece zarowe podczas jazdy ale nie zauwazylem problemow z odpalaniem, mocą itp. Auto ma automat. Co moze byc tego przyczyną? Chcialbym zoabczyc tez stan EGRa ale nie znalazlem info jak sie do tego zabrać. Druga sprawa - moze nie na ten watek - blad z czujnikiem G40 - da sie go jakos sprawdzic VAGiem? I jak jego wymieniac w razie koniecznosci? według pierwszego błędu masz problem nie do końca z egr-em tylko z ta przepustnica która jest przy nim Silniczek padł albo zębatka połamana/zasyfiona Drugi błąd dotyczy kolego Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) a rozrząd wymieniałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quadral20004 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 wiec tak.sciagni pokrywe maski.z prawej strony przy rurce bagnetu masz przepustnice,do niej dochodzi gumowy przewowd od intercoolera.sciagasz w/w przewod,zaginasz go w bok zeby ci nie przeszkadzal.odkrecasz bagnet na srubke roz.10m .nastepnie odkrecasz przepustnice ,ona wkrecona jest na 3 sruby bodajze torx 8. jak juz sciagniesz przepustnice zostaje tylko egr.zeby go sciagnac musi odpioc do niego metalowy harmonijkowy przewod i tez deliklatnie odgiac zeby dojsc do kolejnej srubki ktora wlasnie jest pod tym przewodem.wszytsko na stól,kup nafte(najlepiej penetruje) lub inny srodek do czyszczenia dolotu.wszytsko dokaldnie wyczysc,wysusz i poskaldaj w odwrotnej kolejnosci .aha zapomnialem o jednym .przed rozbieraniem wylacz mase od aku i odepnie wtyczki od egra i przepustnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek776 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 (edytowane) wiec tak.sciagni pokrywe maski.z prawej strony przy rurce bagnetu masz przepustnice,do niej dochodzi gumowy przewowd od intercoolera.sciagasz w/w przewod,zaginasz go w bok zeby ci nie przeszkadzal.odkrecasz bagnet na srubke roz.10m .nastepnie odkrecasz przepustnice ,ona wkrecona jest na 3 sruby bodajze torx 8. jak juz sciagniesz przepustnice zostaje tylko egr.zeby go sciagnac musi odpioc do niego metalowy harmonijkowy przewod i tez deliklatnie odgiac zeby dojsc do kolejnej srubki ktora wlasnie jest pod tym przewodem.wszytsko na stól,kup nafte(najlepiej penetruje) lub inny srodek do czyszczenia dolotu.wszytsko dokaldnie wyczysc,wysusz i poskaldaj w odwrotnej kolejnosci .aha zapomnialem o jednym .przed rozbieraniem wylacz mase od aku i odepnie wtyczki od egra i przepustnicy. [edit] zdjęty EGR i przepustnica, co o tym sądzicie? bede jutro czyścił ale zastanawia mnie też ślad nalotu od dołu obudowy EGRa (na pierwszym zdjęciu) - czy to narzut z zewnątrz czy może ze środka - warto to rozkręcać i patrzeć co się dzieje w środku? w ogóle jak to czyścić? przecierać szmatą namoczoną w nafcie czy jakoś to zanurzać częściowo? moczyć? no przepustnica i przewody - czyścić to jakoś szczególnie? widać tam jakieś wielkie problemy? według pierwszego błędu masz problem nie do końca z egr-em tylko z ta przepustnica która jest przy nim Silniczek padł albo zębatka połamana/zasyfiona Drugi błąd dotyczy kolego Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) a rozrząd wymieniałeś? a jak sprawdzić przepustnicę? rozrząd był robiony kilka miesięcy temu. wszystko działało ok. ostatnio wymieniana była dwumasa i właściwie po tym te problemy się zaczęły pokazywać [edit 2] i po czyszczeniu - stan jak niżej Po zmontowaniu skasowałem błędy i dla testu popędziłęm autko ponad 20km. Niestety błędy nadal się pojawiają. Co ciekawe tym razem kontrolka silnika się nie zapaliła ale widziałem, że mruga kontrolka świec żarowych więc podłączyłem kompa i błędy są jak niżej. Niby te same ale czy na pewno te same? Może ktoś coś podpowiedzieć? 5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor CircuitP2103 00 [038] - Signal High Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 8 Mileage: 165996 km Date: 2015.01.04 Time: 16:11:39 4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) P0016 00 [038] - Incorrect Correlation Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 5 Mileage: 165994 km Date: 2015.01.04 Time: 16:10:38 Edytowane 4 Stycznia 2015 przez arek776 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quadral20004 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 przypadkiem nie porysowales korpusu wew w przepustnicy.bo z tego co widze egr porysowales.jesli to samo zrobiles w przepustnicy to masz odp na swoje pytanie.klapka sie nie domyka(bo chaczy o rysy).rozbierz przejedz palcem w srodku.jesli beda zadziory to wodny papier scierny i jechana:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek776 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 (edytowane) raczej nie sadze, ręcznie sprawdzałem i chodziło bez problemu. ale w środku mechanizmu też był olej, i w silniczku też. mechanizm wyczyściłem, silniczek wyciągałem i wyczyściłem z zewnątrz ale może padł od tego zalania? no i ciekaw jestem czy w elektronice która chyba jest w tej obudowie może jest też olej. możliwe że w ogóle nie działa? da się jakoś przetestować przepustnicę VAGiem? Edytowane 4 Stycznia 2015 przez arek776 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quadral20004 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 raczej nie sadze, ręcznie sprawdzałem i chodziło bez problemu. ale w środku mechanizmu też był olej, i w silniczku też. mechanizm wyczyściłem, silniczek wyciągałem i wyczyściłem z zewnątrz ale może padł od tego zalania? no i ciekaw jestem czy w elektronice która chyba jest w tej obudowie może jest też olej. możliwe że w ogóle nie działa? da się jakoś przetestować przepustnicę VAGiem? po to jest vag. osobiście tego nie robiłem bo nie było potrzeby. zastanawiam się nad wyczyszczeniem kolektora ssacego,tam to dopiero jest syf.wydaje mi się,ze takim zabiegiem oszczędzę dpfa:) nie wiem może sie myle:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek776 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Przepustnica przetestowana i jej silniczek jako taki działa, sprawdziłem to nawet wizualnie - zdjąłem rurę dolotu i patrzyłem jak przepustnica działa przy testowaniu się. Niby ok i cała procedura kończy się powodzeniem ale co ciekawe po niej pojawia się błąd 5286 - Throttle Position Sensor (G69) P0121 00 [167] - Implausible Signal MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 166014 km Date: 2015.01.04 Time: 19:02:15 Readiness: 0 0 0 0 1 Tego z kolei wcześniej nie było nigdy Edytowane 4 Stycznia 2015 przez arek776 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się