Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wilgotny EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I wszystko co wyczyścisz pójdzie Ci w rurę/DPF'a...

Opublikowano

Robiles juz tak ????

Opublikowano

No kolego, a gdzie idzie wszystko co wypłuka ten rozpuszczalnik? Te nagary dieslowe są podobne do tych w dolotach tfsi, po ostatnim czyszczeniu wiem ze sama chemia nie da rady niestety :/

Opublikowano

Prawda jest taka że nawet olej stosuje się nisko popiołowy, a z tym czyszczeniem to tak jak kolega pisze skoro rozpuszczalnik to rozpuści i trafi ten szajs do komory spalania to gdzie on potem trafi-na kierownice w turbo i dpf. I potem pojedziesz do drugiego cudownego warsztatu wyczyścic turbo i wypalić/usunąć dpf

Opublikowano

no zobaczymy jak będzie :wink: bo już niejedno slyszalem a potem okazywalo się inaczej

Opublikowano

Wziąłem się za czyszczenie, demontaż przepustnicy i egr. Czyszczenie w egr nie demontowałem silnika. Poskładałem do kupy i zonk auto nie pali :/ Sprawdziłem błędy:

4900 - EGR Sensor 1

P0405 00 [036] - Signal too Low

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 99526 km

Date: 2014.06.11

Time: 17:28:25

5306 - Throttle Position Sensor (G69)

P0122 00 [036] - Signal too Low

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 99526 km

Date: 2014.06.11

Time: 17:28:25

Po skasowaniu błedy nie wracają. Możliwe że się pojawiły przy załaczeniu stacyjki bo w czasie działania musialem ręczny odblokować i auto przepchać.

Ponowny demontaż i rozbiórka egr. Sam silniczek ok sucho itp, na którko ładnie chodzi. Przeczyścilem jescze mechanizm bo był zasyfiony poskladalem, próba na krótko zawór się otwiera. Właśnie przy wyłaczonym zapłonie zawór jest zamkniety czy otwarty ?

Teraz mam taki błąd:

4892 - EGR Valve (N18)

P0403 00 [167] - Malfunction

MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

I sił już brak :( może ktoś coś podpowie :(

Opublikowano

Dobrze (do końca) podpiąłeś wtyczki po montażu???

Opublikowano

Mialem to samo z tym ze nie bylo bledow auto zgaslo podczas jazdy i nie chcialo odpalic ,ponowne rozebranie wszystkiego pomoglo auto ozylo

Opublikowano

Tak wtyczki podpinane do końca. 2 razy rozbierałem juz i składałem. Dzisiaj pewnie powtórka będzie :/ Jak wtyki są nie wpięte to wali błedami a teraz mam tylko ten błąd N18

Opublikowano
Tak wtyczki podpinane do końca. 2 razy rozbierałem juz i składałem. Dzisiaj pewnie powtórka będzie :/ Jak wtyki są nie wpięte to wali błedami a teraz mam tylko ten błąd N18

Witam i jak udało się to naprawić?

Opublikowano
Mnie tez niestety dopadl cieknacy egr. Okresowo co 10tys tez czyscilem. Az udalo mi sie wyrwac uzywke po bardzo niskim przebiegu z pewnego zrodla razem z przepustnica za 500zl. Dodatkowo wymienilem te dwa oringi (koszt aso 120zl) i mam spokoj. Nalatalem 20 tys i sucho pzdr

Masz kolego może numery katalogowe w/w oringów??

Opublikowano

Nie mozliwe ze po jednej regeneracji tyle przybylo oleju, musialobybyc kilkanascie nie udanych pod rzad. Moim zdaniem blad pomiaru,ewentualnie sprawdzanie w innych warunkach np temp. A to ze ubylo podluzszej trasie to normalne, kazdy silnik pali olej,wiadomo sa normy,ale nie panikowac. Jezdzac krotkie odcinki po kilka km nie zauwazymy ubytkow bo do oleju przedostaje sie paliwo niwelujac roznice. Jak egr cieknie z pod dekielka to do wymiany, bo uszczelnienie oski puszcza. Pozdr

Opublikowano

Panowie a czy ktoś może powiedzieć jak wyczyścić EGR w CAGA? Nie robiłem tego jeszcze. Auto mam od 2,5 roku. Obecnie przebieg 160tys. Po wymianie rozrządu na początku roku, i po wymianie dwumasy bardzo niedawno. Po wymianie dwumasy pojawiac zaczely sie bledy

5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

P2103 00 [172] - Signal High
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 147
Mileage: 165801 km
Date: 2014.12.09
Time: 16:26:35
4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 00 [032] - Incorrect Correlation
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Mileage: 165818 km
Date: 2014.12.12
Time: 08:26:18
I te bledy wracają po skasowaniu. Raz mechanik stwierdził ze to od zamokniętej wtyczki pod podszybiem, ze bylo tam duzo lisci i smiecia. Wyczyscili, skasowali bledy ale te po jakims czasie znow się pojawily. Mrugają tez swiece zarowe podczas jazdy ale nie zauwazylem problemow z odpalaniem, mocą itp. Auto ma automat.
Co moze byc tego przyczyną? Chcialbym zoabczyc tez stan EGRa ale nie znalazlem info jak sie do tego zabrać.
Druga sprawa - moze nie na ten watek - blad z czujnikiem G40 - da sie go jakos sprawdzic VAGiem? I jak jego wymieniac w razie koniecznosci?
Opublikowano

Panowie a czy ktoś może powiedzieć jak wyczyścić EGR w CAGA? Nie robiłem tego jeszcze. Auto mam od 2,5 roku. Obecnie przebieg 160tys. Po wymianie rozrządu na początku roku, i po wymianie dwumasy bardzo niedawno. Po wymianie dwumasy pojawiac zaczely sie bledy

5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

P2103 00 [172] - Signal High
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 147
Mileage: 165801 km
Date: 2014.12.09
Time: 16:26:35
4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 00 [032] - Incorrect Correlation
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Mileage: 165818 km
Date: 2014.12.12
Time: 08:26:18
I te bledy wracają po skasowaniu. Raz mechanik stwierdził ze to od zamokniętej wtyczki pod podszybiem, ze bylo tam duzo lisci i smiecia. Wyczyscili, skasowali bledy ale te po jakims czasie znow się pojawily. Mrugają tez swiece zarowe podczas jazdy ale nie zauwazylem problemow z odpalaniem, mocą itp. Auto ma automat.
Co moze byc tego przyczyną? Chcialbym zoabczyc tez stan EGRa ale nie znalazlem info jak sie do tego zabrać.
Druga sprawa - moze nie na ten watek - blad z czujnikiem G40 - da sie go jakos sprawdzic VAGiem? I jak jego wymieniac w razie koniecznosci?

według pierwszego błędu masz problem nie do końca z egr-em tylko z ta przepustnica która jest przy nim

Silniczek padł albo zębatka połamana/zasyfiona

Panowie a czy ktoś może powiedzieć jak wyczyścić EGR w CAGA? Nie robiłem tego jeszcze. Auto mam od 2,5 roku. Obecnie przebieg 160tys. Po wymianie rozrządu na początku roku, i po wymianie dwumasy bardzo niedawno. Po wymianie dwumasy pojawiac zaczely sie bledy

5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

P2103 00 [172] - Signal High
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 147
Mileage: 165801 km
Date: 2014.12.09
Time: 16:26:35
4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 00 [032] - Incorrect Correlation
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 5
Mileage: 165818 km
Date: 2014.12.12
Time: 08:26:18
I te bledy wracają po skasowaniu. Raz mechanik stwierdził ze to od zamokniętej wtyczki pod podszybiem, ze bylo tam duzo lisci i smiecia. Wyczyscili, skasowali bledy ale te po jakims czasie znow się pojawily. Mrugają tez swiece zarowe podczas jazdy ale nie zauwazylem problemow z odpalaniem, mocą itp. Auto ma automat.
Co moze byc tego przyczyną? Chcialbym zoabczyc tez stan EGRa ale nie znalazlem info jak sie do tego zabrać.
Druga sprawa - moze nie na ten watek - blad z czujnikiem G40 - da sie go jakos sprawdzic VAGiem? I jak jego wymieniac w razie koniecznosci?

według pierwszego błędu masz problem nie do końca z egr-em tylko z ta przepustnica która jest przy nim

Silniczek padł albo zębatka połamana/zasyfiona

Drugi błąd dotyczy kolego Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

a rozrząd wymieniałeś?

Opublikowano

wiec tak.sciagni pokrywe maski.z prawej strony przy rurce bagnetu masz przepustnice,do niej dochodzi gumowy przewowd od intercoolera.sciagasz w/w przewod,zaginasz go w bok zeby ci nie przeszkadzal.odkrecasz bagnet na srubke roz.10m .nastepnie odkrecasz przepustnice ,ona wkrecona jest na 3 sruby bodajze torx 8. jak juz sciagniesz przepustnice zostaje tylko egr.zeby go sciagnac musi odpioc do niego metalowy harmonijkowy przewod i tez deliklatnie odgiac zeby dojsc do kolejnej srubki ktora wlasnie jest pod tym przewodem.wszytsko na stól,kup nafte(najlepiej penetruje) lub inny srodek do czyszczenia dolotu.wszytsko dokaldnie wyczysc,wysusz i poskaldaj w odwrotnej kolejnosci .aha zapomnialem o jednym .przed rozbieraniem wylacz mase od aku i odepnie wtyczki od egra i przepustnicy.

Opublikowano (edytowane)

wiec tak.sciagni pokrywe maski.z prawej strony przy rurce bagnetu masz przepustnice,do niej dochodzi gumowy przewowd od intercoolera.sciagasz w/w przewod,zaginasz go w bok zeby ci nie przeszkadzal.odkrecasz bagnet na srubke roz.10m .nastepnie odkrecasz przepustnice ,ona wkrecona jest na 3 sruby bodajze torx 8. jak juz sciagniesz przepustnice zostaje tylko egr.zeby go sciagnac musi odpioc do niego metalowy harmonijkowy przewod i tez deliklatnie odgiac zeby dojsc do kolejnej srubki ktora wlasnie jest pod tym przewodem.wszytsko na stól,kup nafte(najlepiej penetruje) lub inny srodek do czyszczenia dolotu.wszytsko dokaldnie wyczysc,wysusz i poskaldaj w odwrotnej kolejnosci .aha zapomnialem o jednym .przed rozbieraniem wylacz mase od aku i odepnie wtyczki od egra i przepustnicy.

[edit]

zdjęty EGR i przepustnica, co o tym sądzicie? bede jutro czyścił ale zastanawia mnie też ślad nalotu od dołu obudowy EGRa (na pierwszym zdjęciu) - czy to narzut z zewnątrz czy może ze środka - warto to rozkręcać i patrzeć co się dzieje w środku? w ogóle jak to czyścić? przecierać szmatą namoczoną w nafcie czy jakoś to zanurzać częściowo? moczyć?

no przepustnica i przewody - czyścić to jakoś szczególnie? widać tam jakieś wielkie problemy?
DSC03663.jpg
DSC03667.jpg
DSC03668.jpg
DSC03670.jpg
DSC03675.jpg
DSC03678.jpg

według pierwszego błędu masz problem nie do końca z egr-em tylko z ta przepustnica która jest przy nim

Silniczek padł albo zębatka połamana/zasyfiona

Drugi błąd dotyczy kolego Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

a rozrząd wymieniałeś?

a jak sprawdzić przepustnicę?

rozrząd był robiony kilka miesięcy temu. wszystko działało ok. ostatnio wymieniana była dwumasa i właściwie po tym te problemy się zaczęły pokazywać

[edit 2]

i po czyszczeniu - stan jak niżej

DSC03681.jpg
DSC03686.jpg
DSC03687.jpg
Po zmontowaniu skasowałem błędy i dla testu popędziłęm autko ponad 20km. Niestety błędy nadal się pojawiają. Co ciekawe tym razem kontrolka silnika się nie zapaliła ale widziałem, że mruga kontrolka świec żarowych więc podłączyłem kompa i błędy są jak niżej. Niby te same ale czy na pewno te same? Może ktoś coś podpowiedzieć?
5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

P2103 00 [038] - Signal High

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 8

Mileage: 165996 km

Date: 2015.01.04

Time: 16:11:39

4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)

P0016 00 [038] - Incorrect Correlation

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 5

Mileage: 165994 km

Date: 2015.01.04

Time: 16:10:38

Edytowane przez arek776
Opublikowano

przypadkiem nie porysowales korpusu wew w przepustnicy.bo z tego co widze egr porysowales.jesli to samo zrobiles w przepustnicy to masz odp na swoje pytanie.klapka sie nie domyka(bo chaczy o rysy).rozbierz przejedz palcem w srodku.jesli beda zadziory to wodny papier scierny i jechana:D

Opublikowano (edytowane)

raczej nie sadze, ręcznie sprawdzałem i chodziło bez problemu. ale w środku mechanizmu też był olej, i w silniczku też. mechanizm wyczyściłem, silniczek wyciągałem i wyczyściłem z zewnątrz ale może padł od tego zalania? no i ciekaw jestem czy w elektronice która chyba jest w tej obudowie może jest też olej.

DSC03682.jpg

możliwe że w ogóle nie działa?

da się jakoś przetestować przepustnicę VAGiem?

Edytowane przez arek776
Opublikowano

raczej nie sadze, ręcznie sprawdzałem i chodziło bez problemu. ale w środku mechanizmu też był olej, i w silniczku też. mechanizm wyczyściłem, silniczek wyciągałem i wyczyściłem z zewnątrz ale może padł od tego zalania? no i ciekaw jestem czy w elektronice która chyba jest w tej obudowie może jest też olej.

DSC03682.jpg

możliwe że w ogóle nie działa?

da się jakoś przetestować przepustnicę VAGiem?

po to jest vag. osobiście tego nie robiłem bo nie było potrzeby. zastanawiam się nad wyczyszczeniem kolektora ssacego,tam to dopiero jest syf.wydaje mi się,ze takim zabiegiem oszczędzę dpfa:) nie wiem może sie myle:)

Opublikowano (edytowane)

Przepustnica przetestowana i jej silniczek jako taki działa, sprawdziłem to nawet wizualnie - zdjąłem rurę dolotu i patrzyłem jak przepustnica działa przy testowaniu się. Niby ok i cała procedura kończy się powodzeniem ale co ciekawe po niej pojawia się błąd

5286 - Throttle Position Sensor (G69)
P0121 00 [167] - Implausible Signal
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 166014 km
Date: 2015.01.04
Time: 19:02:15
Readiness: 0 0 0 0 1

Tego z kolei wcześniej nie było nigdy :facepalm:

Edytowane przez arek776

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...