kicek87 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 witam przy zmianie biegow czuc luz dodam ze nie zawsze ,dobrałem sie do podpory i moje pytanie jest takie czy tam powinien byc jakikolwiek luz bo w mojej wał lata jak szalony jedna reka mozna nim ruszac w gore i w dół moze ktos podpowie jak to samemu wymienic?? 1
.Pablo. Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 wymienisz bez problemu, najpierw znaczysz wał żeby zamontować w tym samym położeniu, potem rozdzielasz wał, odkrecasz podporę, zakładasz nowa, skladasz i już. Podporą nie może mieć luzu.
quadysz Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 inna sprawa ze to najprawdpopodobniej nic nie pomoze na luz, jak jest zuzyta podpora to przy przyspieszaniu napierdziela wal w podloge, przynajmniej u mnie tak bylo 1
kicek87 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2013 u mnie reka sie rusza cały wał to pewnie bedzie ta podpora wywalona zaraz podzwonie jakie to koszta ---------- Post dopisany at 13:09 ---------- Poprzedni post napisany at 10:32 ---------- panowie i panie sprawa wyglada tak byłem w paru sklepach w okolicy i nie maja podpory tylko aso ,w aso powiedzieli ze to jest razem z wałem koszt 5500 tys
Buba Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 no bo nie ma zamienników jeśli chodzi o podporę wału:wink:
grzes1150 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 u mnie reka sie rusza cały wał to pewnie bedzie ta podpora wywalona zaraz podzwonie jakie to koszta---------- Post dopisany at 13:09 ---------- Poprzedni post napisany at 10:32 ---------- panowie i panie sprawa wyglada tak byłem w paru sklepach w okolicy i nie maja podpory tylko aso ,w aso powiedzieli ze to jest razem z wałem koszt 5500 tys Szukaj podpory na allegro albo kup inną i rezaj łapki.
kicek87 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2013 hmm zostaje allegro sa po 150 pln to sie troche grosza osczedzi w porownaniu do 5,5k:wink:
quadysz Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 u mnie reka sie rusza cały wał to pewnie bedzie ta podpora wywalona zaraz podzwonie jakie to koszta---------- Post dopisany at 13:09 ---------- Poprzedni post napisany at 10:32 ---------- panowie i panie sprawa wyglada tak byłem w paru sklepach w okolicy i nie maja podpory tylko aso ,w aso powiedzieli ze to jest razem z wałem koszt 5500 tys Szukaj podpory na allegro albo kup inną i rezaj łapki. tak jest, od omegi ponoc pasuje tylko lapki trzeba przerobic, i kosztuje 50pln, a na allegro patrzyles? jak szukalem kiedys do swojego to byla po ok. 300
kicek87 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 znalazłem od 140 pln sie zaczynaja zamowiłem w tyg bede działał podpowie ktos czy tłummiki w v6 trzeba sciagac zeby to wymienic?? ogolnie jakies wskazowki:wink: ---------- Post dopisany at 19:49 ---------- Poprzedni post napisany at 07:19 ---------- hej wie ktos czy w v 6 trzeba sciagac tłumiki czy nie ??
pioteros Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 sa 3 warianty w sumie 1. kupujesz wał uzywke i w calosci podmieniasz pod warunkiem ze znajdziesz taki z dobra podpora 2. przerabiasz podporę z innego auta np. z OMEGI A gdzie łożysko było takie samo jak w audi dorabiasz tylko mocowanie pod inny rozstaw śrub 3. kupujesz zamiennik corteco (bardzo dobrej firmy) ktory pasuje plug'n'play i jest taka sama jak ori podpora, dokupujesz jedynie lozysko, gdzies wymiary mialem... ori lozysko jakie siedzi w aucie to FAG sa tez 2 warianty nie warte zachodu: 1. kupic właśnie nowy wał w ASO, wiadomo że bez sensu 2. kupić z allegro "zamiennik" pod ori podpore, ktory podobno albo sie rozlatuje po roku albo guma w nim tak twardnieje ze przenosi zbytnio wibracje od wału wydech musisz przynajmniej opuscic odkrecajac wszystkie mocowania, zlacza elastycznego na poczatku ukladu nie musisz do tego rozłączać, inaczej wału nie wyjmiesz a musisz go chcąc nie chcac wyjac, a tak na marginesie, wydech w kazdym quattro b5 jest taki sam (z grubsza), czy to 1.8 czy 2.8 czy S4 czy 2.5/1.9TDI wał zaznaczasz na połówkach, ich wzajemne położenie, tak aby złożyć te połówki w takim samym położeniu na wieloklinie w ten sposób zaoszczędzisz ze 2-3 stówy na wyważaniu wału, śruba krzyżaka jest klejona na klej do gwintów, musisz użyć trochę siły żeby ją odkręcić, żeby wał rozpołowić najlepiej odkręcić tą śrubę tak żeby z 1/3 gwintu jeszcze siedziała w otowrze na swoim miejscu, potem trzeba wbić klin między śrubę a krzyżak tak żeby ten wypchnął naciskając na śrubę połówkę z wieloklinu ja mam u siebie taką podporę z omegi, dałem w sklepie za nową chyba z 60zł - ori lemforder, dorobiłem nowy rozstaw śrub i jest póki co ok lozysko jakie siedzi oryginalnie w naszych autach to takie: 01796 • Łożysko, cenralne łożysko wału napędowego • FEBI Bilstein • 36 zł • e-autoparts.pl pasuje i do ori podpory, i do podpory corteco, i do tej z omegi swoje kupilem z tego linku a w paczce i tak byl FAG czyli identyczne jak ori
MATIUS Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 obiło mi się że od forda scorpio 89 --- 94 też pasuje i nie trzba pomoadzić jak znajdę info to wkleje
pioteros Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 pasuje ale tylko pod wzgledem srednicy lozyska, mocowanie trzeba by bylo rezac poza tym podpory do fordow sa sztywne (maja dosc grube gumy) i na AKP ktos po wymianie narzekal na wibracje
kicek87 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2013 oki dzieki za podpowiedzi w sobote bede działał jak z trasy wroce . ---------- Post dopisany 18-04-2013 at 13:20 ---------- Poprzedni post napisany 14-04-2013 at 09:31 ---------- panowie potrzebuje szybkiej podpowiedzi mam wał na zewnatrz ale rozsypał mi sie przegub w sensie kulki pytanie o zaznaczenie wału mam zaznaczyc na srodku ten krzyzak czy przy tych przegubach co sa przy dyfrze i skrzyni
pioteros Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 według mnie na przegubach nie musisz zaznaczac, ważny jest wieloklin przy krzyżaku na tą śrubę i bardzo ważne, jak złożysz spowrotem ten przegub sprawdź czy ładnie i w miare lekko pracuje, ja źle go złożyłem raz i nie mogłem dojść czemu wał po wymianie podpory wali mi dosłownei w podłoge przy 40km/h, 4 razy ściągałem go bo myślałem że coś nie halo z podporą, a ja po prostu założyłem przegub odwrotnie, zobacz dokładnie jak drugi który się nie rozleciał jest złożony, chodzi o ten pierścień i część środkową względem całej tej obudowy zewnętrznej
kicek87 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2013 oki z przegubem doszedłem do ładu teraz jest problem bo wal nie chce sie rozpołowic jakies podpowiedzi
pioteros Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 napisałem ci przeczytaj mojego długiego wypoconego posta jeszcze raz mniej-wiecej po środku, troche środka penetrującego można śmiało też użyć
kicek87 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2013 oki zrobione wszystko teraz podczas zmiany biegów bie szarpie choc nie powiem łatwo niw było z tym wieloklinem u mnie teraz tłumi troche puszcza ale mysle ze wytne katy i doło pare złociszy i kupie cos nowego na wydechy
kicker Opublikowano 8 Lipca 2013 Opublikowano 8 Lipca 2013 Wiem że temat stary ale, teraz ja mam ten sam problem. Jaką podporę w końcu kupiłeś ??
GregorX Opublikowano 11 Lipca 2013 Opublikowano 11 Lipca 2013 ja mam u siebie taką podporę z omegi, dałem w sklepie za nową chyba z 60zł - ori lemforder, dorobiłem nowy rozstaw śrub i jest póki co ok możesz dokładnie napisać co zrobiłeś dorabiając nowy rozstaw śrub, dużo roboty?
kicker Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Z tego co znalazłem na forum to chodzi o rozwiercenie otworów na śruby w innych miejscach i założenie podkładek... chyba, na pewno był opis na forum A4 jak to zrobić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się