Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem przy odpalaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Kol. Grzechu85 problem z drgawkami występuje w wielu modelach o oznaczeniu silnika BDG. Niestety ten typ tak ma. Naprawa jest bardzo czasochłonna i kosztowna. Kolega Piotruś z forum a6 bardzo dokładnie opisał temat na innym forum. I powiem ze jako jedyny go usunął w kilku autach .Ja w moim bdg mam to samo. Ustaw sobie kat wtrysku jak najbliżej 0 ?Odpalanie powinno się poprawić.

Pzdr

S

Taaak wiem... Spędziłem na problemie drgawek duuuuużo czasu - aktualnie może nie jest idealnie ale wg mnie OK.

Przeczytałem chyba wszystkie posty (między innymi te kolegi Piotrusia z forum a6).

Wracając do tematu odpalania - narazie nie zrobiłem z tym nic - czekam na 100% przyczynę i obserwuję.

Ostatnio będą na wakacjach auto stało 4 dni, martwiłem się czy odpali a tu - pyk- od strzała :)

Tak samo teraz - zrobiło się już nieco zimniej (dzisiaj rano tylko 5st) - tez odpalil od strzala:)

Nie mialem przy sobie kompa w tych 2 sytuacjach zeby sprawdzic co sie zmienilo - ale jedno co zauwazylem to w tych 2 sytuacjach jak audi odpalila elegancko - skoczyla na wyzsze obroty (po 4 dniach postoju i dzisiaj przy 5st).

Wyglada na to ze najgorzej jest jak odpalam go po kilkunastu godzinach (calkowicie ostygnie) i jest cieplo na zewnatrz LOL... :/

Niestety obserwacje nie pomagają w ustaleniu przyczyny:/ Czujnik temperatury? Mapa dawki do d*py?

@slawinio - Dlaczego myslisz ze zmiana kata w okolice 0 poprawi problem? Aktualny tez jest poprawny...

Edytowane przez Grzechu85
Opublikowano (edytowane)

Zgadza się, jest poprawny. Ale ja zmieniłem na 0-0,2 atdc po konsultacjach z Piotrem. Ponoć oszczędza to mechanizm przestawiacza kata wtrysku, poprawia odpalanie, wyrównuje obroty biegu jałowego i ewentualnie zmniejsza zadymienie jak występuje. Nic poza tym się nie zmienia, tylko trochę twardziej silnik pracuje na wolnych obrotach( przy -2 atdc dla mnie chodzi tak trochę klekoczasto, a przy 0 atdc tak fajniej, bardziej żywo- oczywiście to moje odczucie).

A napisz mi co robiłeś w sprawie nagrywania w swoim BDG. Zmniejszyło się? wyeliminowałeś je?

Pzdr

Edytowane przez slawinio
Opublikowano

Zgadza się, jest poprawny. Ale ja zmieniłem na 0-0,2 atdc po konsultacjach z Piotrem. Ponoć oszczędza to mechanizm przestawiacza kata wtrysku, poprawia odpalanie, wyrównuje obroty biegu jałowego i ewentualnie zmniejsza zadymienie jak występuje. Nic poza tym się nie zmienia, tylko trochę twardziej silnik pracuje na wolnych obrotach( przy -2 atdc dla mnie chodzi tak trochę klekoczasto, a przy 0 atdc tak fajniej, bardziej żywo- oczywiście to moje odczucie).

A napisz mi co robiłeś w sprawie nagrywania w swoim BDG. Zmniejszyło się? wyeliminowałeś je?

Pzdr

Hej slawinio,

Dzięki za podpowiedź, spróbuję...

Tak dla pewności (nie jestem mechanikiem ale wiele razy się już na "specjalistach" przejechałem dlatego sam próbuję robić większość napraw w swoim aucie) - jest gdzieś dobry opis jak przestawić kąt?

Z poprzednich "przygód" z naprawą vp44 podpatrzyłem jak mechanik ustawial kąt, powinienem dać rady, ale wolałbym się upewnić.

Po przestawieniu kąta wystarczy odczytanie go vcds'em w grupie 4 czy dynamiczne 004BS ?

Jak kupiłem swoją 2.5 TDI BDG czułem wyraźne narywanie na dogrzanym silniku... po jakimś czasie pojawił się błąd nastawnika kąta wtrysku.

Diagnoza mechanika - regeneracja vp44.

Historia dosyć dłuuuga - cała akcja trwała około 3 miesiące - oddawałem auto na gwarancji chyba z 6 razy.

Zakończyło się to zwrotem kasy za regenerację, jednak z pompą nie jest tak źle - aktualnie nie narywa (bardzo żadnko czuję lekkie drgnięcia) i nie ma żadnego błędu.

Kąt i dawka wyglądają OK. Nie jest idealnie, ale skoro zwrócono mi koszty to narazie zostawiłem temat w spokoju.

Zbyt dużo kasy i nerwów kosztowałoby mnie doprowadzenie tego do idealnego stanu,

Jedyna rzecz która mnie wkurza (i to bardzo) to jest to odpalanie na zimnym.

Tak jak pisałem wczoraj - auto rano przy 5st odpalilo fajnie, ale już po pracy (8h postoju - ostyglo) jak było cieplej >15st kręciłem z 5s zanim załapał:/

Podczas kręcenia wydaje się ono z czasem coraz wolniejesze - może problem tkwi jednak w akumulatorze bądź rozruczniku, ale nie chciałbym wymieniać po kolei wszystkiego...

Dodam że dziś rano przy niskiej temp znowu fajnie odpalił - a więc przy okazji zmniejszenia temp zauważyłem że jest lepiej z porannym rozruchem niż przy wyższej temp.

Pzdr

Opublikowano

http://a6forum.pl/2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html

Ustawiaj wg tego opisu. W twoim przypadku jak kat masz -2atdc to musisz go przyspieszyć. W tym przypadku delikatne obroty na kole pompy w prawo, aż dojdziesz do 0atdc. Bardzo prosta robota. Trochę poobdzierasz ręce ale co tam.

Pózniej wchodzisz do BS i logujesz 004'

Tylko pamiętaj ze musisz dobrze dogrzać auto. Temp pow. 85 st. Sprawdzisz ja w logu 007.

Pzdr

Opublikowano (edytowane)

Ja tylko skomentuje w ten sposób że przy wymianie rozrządu i wałków ustawiłem pompę na blokadach i wyszło mi na VAG-u 1.4 - 1.6 atdc :wink: więc nie wiem czy ustawienie fabryczne nie jest lepsze czy gorsze?? a sam przestawiacz ma regulacje 0-4

Edytowane przez KrzysiekA4
Opublikowano

Kolego pewnie i tak jak zrobiłeś jest ok. My rozmawiamy o konkretnym modelu BDG w którym jest dwu fazowy wtrysk paliwa. Dlatego tez po rozmowach z Piotrem doszliśmy do wniosku żeby ustawić w okolicach 0 st .

Pzdr

Opublikowano

Czyli w AFB AKN AKE nie ma BTDC tylko ATDC a BDG ma BTDC?? :facepalm::) ,jeśli dobrze zrozumiałem dwu fazę wtrysku :whistling:

Dodatkowo zakres przestawiacza kąta wtrysku rozumiem że też ma inny zakres??

popraw mnie jak się mylę :wink: bo może się pogubiłem

Grzechu85

Temp. można sprawdzić również na 001(mniej klikania)

Co do ustawienia samego kąta wtrysku polecałbym go na sztywno ustawić(na blokadach) zaznaczyć go sobie białym markerem(może już masz zaznaczone[zdejmij osłonę i luknij na koło czy nie ma znaczników]bo każdej 2.5 z czasem się przestawia) aby łatwiej i na zimnym silniku sobie ustawić ja już sobie rękę poparzyłem przy ustawianiu :kwasny: dlatego trochę zmądrzałem :grin:

Pozdrawiam Krzysiek


Ogólnie Panowie nie robiąc się Modem,profile do uzupełnienia bo do końca nie wiadomo czym kto jeździ i jak się odnieść do sprawy :)

Opublikowano (edytowane)

http://a6forum.pl/2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html

Ustawiaj wg tego opisu. W twoim przypadku jak kat masz -2atdc to musisz go przyspieszyć. W tym przypadku delikatne obroty na kole pompy w prawo, aż dojdziesz do 0atdc. Bardzo prosta robota. Trochę poobdzierasz ręce ale co tam.

Pózniej wchodzisz do BS i logujesz 004'

Tylko pamiętaj ze musisz dobrze dogrzać auto. Temp pow. 85 st. Sprawdzisz ja w logu 007.

Pzdr

Hej,

Dzięki wielkie za link (oszczędziłeś mi szukania) - a tak na marginesie, szacun dla Piotrusia za elegancki opis.

Tak dla pewności, znalazłem gdzieś logi sprzed miesiąca 004BS.

http://www.directupload.net/file/d/3757/fcvxz2j5_jpg.htm

Potwierdzę to jeszcze raz odczytując przed zmianą kąta, ale z logów wynikałoby że mam ustawiony kąt ok 1,5 - 2,0 ATDC (ATDC = ujemny, BTDC = dodatni)

Powinienem go więc przyśpieszyć a więc regulację wykonać w prawo zgodnie ze wskazówkami zegara aż dojdzie w okolice 0 - 0,5 ATDC zgadza się? :)

Pzdr

Grzesiek

Edytowane przez Grzechu85
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie tak.

A jak masz to wrzuć jeszcze 004 , 001 statyczne.

Ps. Oj Krzysiu, Krzysiu.... Nie skomentuje twojego posta...

Edytowane przez slawinio
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie tak.

A jak masz to wrzuć jeszcze 004 , 001 statyczne.

Hej,

Dzisiaj odczytałem jeszcze raz 004BS i 004, 001 statyczne.

Wrzucam logi:

http://www.directupload.net/file/d/3758/i8qt5c8r_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/3758/6r3i5srp_jpg.htm

Słabo u mnie teraz z czasem ale mam nadzieje że w tygodniu uda mi się znaleźć troche czasu żeby przestawić ten kąt.

To tak jeszcze dla pewności - rozumiem że po poluzowaniu imbusem 3 śrub powinienem przestawić koło pasowe. Czym najlepiej? :)

Pzdr.

Grzesiek

Edytowane przez Grzechu85
Opublikowano

Ja to wziąłem kawałek metalu, oparłem o zębatki ( te co pasek idzie po nich) i delikatnie pukałem. Wcześniej zaznacz sobie jakieś znaki na kołach . I wtedy będziesz miał odniesienie jak będziesz przestawiał. Zrób wszystko wg opisu i powinno być ok.

pzdr

Opublikowano

I jak tam po zmianach bo temat umarł :wink:

Niestety nie mialem kiedy sie za to wziazc ale na dniach sie wezme i na pewno dam znac:)

Opublikowano (edytowane)

U mnie niestety występuje identyczny problem i objawy. W zakresie temperatur ~10'C, auto słabo pali i długo kręci przed odpaleniem. Najgorzej jest kiedy w nocy temp spadnie, a rano przy rozruchu jest znowu jakieś 13'C, zauważyłem jeszcze związek z wilgotnością powietrza. Wszystkiemu towarzyszy konkretny bąk z wydechu o zapachu niespalonej ropy.

Sprawdzałem świece, wydają się co prawda sprawne ale mam co do tego pewne obawy. Otóż cały zestaw świeć (x6) na mocno wychłodzonym silniku pobiera prąd udarowy ~50A, a potem spada do ~35A. Oczywiście wszystkie świece "sprawne". Czy ktoś z kolegów może sprawdzić to u siebie?

Czytam że, paru osobą udało się wyciągnąć świece, czy testowaliście je potem na stole?

Dodam, że nowa świeca Beru do tego silnika bez problemu osiąga wartości 20A/12A.

Miałem też podejrzenia, że to nie ropa ale olej z zaworów ścieka. Jednak to chyba nie to - odpowietrzając wysokie ciśnienie po regeneracji turbo silnik szedł bez wajchy ale z olejem ;) i nić nie przykopcił.

Zauważyłem konkretną poprawę odpalania silnika po czyszczeniu dolotu, odpalanie zbliżyło się charakterem do benzyny :decayed: ale mija pół roku i problem wraca.

Co do ustawień kąta wtrysku - silnik jak jest zimny to idzie ustawieniem w Late czy Early?

Edytowane przez 20hz
Opublikowano (edytowane)

Hej,

Udało mi się w końcu znaleźć chwilę i przestawić kąt.

Chyba jestem szczęściarzem bo po pierwszym przestawieniu koła w prawo o jakiś 1mm i odczytaniu kąta w 004 BS mam 0BTDC na late :)

Przegoniłem auto trochę i wygląda że jest stabilnie.

Jutro zobaczymy czy coś pomogło... Narazie wydaje mi się że jest nieco dynamiczniejsza.

Wszystko wykonałem oczywiście tak jak napisał Piotruś na forum audi a6.

Załączam logi po przestawieniu kąta:

http://www.directupload.net/file/d/3770/dtwkctp2_jpg.htm

Kolego 20hz jeżeli problem u Ciebie wygląda tak samo jak u mnie - to na pewno nie szukaj problemu w świecach.
Ja wymieniłem wszystkie i nic to nie dało (akurat miałem już kupione, tak bym tego nawet nie robił).

Sprawdź świece przykładając + z akumulatora do każdej z nich ( po ściągnięciu kapturków). Jeśli iskrzą to prawie na pewno są ok.

Możesz też sprawdzić przekaźnik świec zdejmując wtyczkę od czujnika temperatury. Wtedy komputer widzi syberię (~ -40st) i świece grzeją najdłuzszy czas ok 20s.

Generalnie Twój problem wygląda tak jak mój, a więc problemem nie jest temperatura na zewnątrz (wtedy były by to prawie na pewno świece)

Odczytaj i wrzuć tutaj logi 004 BS. Może też masz zbyt późny kąt?

Ja jutro albo pojutrze powinienem wiedzieć czy to pomogło. Za ten czas wrzuć swoje logi i będziemy myśleć co dalej.

Pozdrawiam

Grzesiek

Edytowane przez Grzechu85
Opublikowano (edytowane)

No właśnie jestem bardzo ciekaw jak to pomoże Tobie na ciężkie odpalanie w średnich temperaturach.

Kąt według zaleceń Piotruś'a z A6froum mam na bank za późno - po prostu mam fabrycznie ;)

http://vaglog.rtnet.pl/20hz_148335.html

i reszta dla zainteresowanych (http://a4-klub.pl/index.php?/topic/253662-prosze-o-analize-logow/)

W sumie nie do końca kumam jak to przestawienie w BS ułatwia rozruch ale to nic, jeśli tobie pomoże to i mi musi :)

Co do świec to mocno się z tobą nie zgadzam. Iskrzenie kablem po świecy jest co najwyżej inną formą użycia omomierza. Wiesz, że jest przejście i nic więcej. Ja mierze na bieżąco prąd każdej świecy podczas ich pracy w bloku i do wyciągnięcia jakiś konkretnych wniosków potrzebuję danych organoleptycznych - po prostu zobaczyć jak te świece palą. Niestety mam duży problem z wyciągnięciem swoich ori świec :facepalm:. Masz może jeszcze te swoje stare?

Dodam, że jak przyjdzie z -20 to mój silnik nie będzie wzorem rozruchu :kwasny: i czasami nie przypali na jeden tłok. Dlatego myślę, że jest coś na rzeczy z świecami. Poniżej filmiki prezentujące różne zachowanie nowej świecy:

http://youtu.be/6dbHiQ8pT5Y

http://youtu.be/8lx-FB013g4

Edytowane przez 20hz
Opublikowano (edytowane)

No właśnie jestem bardzo ciekaw jak to pomoże Tobie na ciężkie odpalanie w średnich temperaturach.

Kąt według zaleceń Piotruś'a z A6froum mam na bank za późno - po prostu mam fabrycznie ;)

http://vaglog.rtnet.pl/20hz_148335.html

i reszta dla zainteresowanych (http://a4-klub.pl/index.php?/topic/253662-prosze-o-analize-logow/)

W sumie nie do końca kumam jak to przestawienie w BS ułatwia rozruch ale to nic, jeśli tobie pomoże to i mi musi :)

Co do świec to mocno się z tobą nie zgadzam. Iskrzenie kablem po świecy jest co najwyżej inną formą użycia omomierza. Wiesz, że jest przejście i nic więcej. Ja mierze na bieżąco prąd każdej świecy podczas ich pracy w bloku i do wyciągnięcia jakiś konkretnych wniosków potrzebuję danych organoleptycznych - po prostu zobaczyć jak te świece palą. Niestety mam duży problem z wyciągnięciem swoich ori świec :facepalm:. Masz może jeszcze te swoje stare?

Dodam, że jak przyjdzie z -20 to mój silnik nie będzie wzorem rozruchu :kwasny: i czasami nie przypali na jeden tłok. Dlatego myślę, że jest coś na rzeczy z świecami. Poniżej filmiki prezentujące różne zachowanie nowej świecy:

http://youtu.be/6dbHiQ8pT5Y

http://youtu.be/8lx-FB013g4

1) Z logów grupy 13 i 14 Proszę o analizę logów - Diagnostyka VAG - Audi A4 Klub Polska wynika że korekty na wtryskach masz ok wiec narazie nie ruszalbym wtryskow...

2) Przestawienie nie jest w BS. W BS 004 sprawdzasz tylko ustawienie kąta wtrysku. Jest on faktycznie za późny (i to sporo) więc tak czy siak zmniejszyłbym go na Twoim miejscu.

3) Jeśli chodzi o świece to oczywiście masz racje - samo iskrzenie nie powie Ci dokładnie w jakiej formie jest świeca, ale wiem jedno - w moim mkIV miałem 2 spalone całkowicie (nawet nie iskrzyły) i silnik odpalał. Dopiero przy -20 były problemy i wymieniłem. Jeżeli wszystkie iskrzą (jest przejście) a temperatury teraz nie oscylują nawet w okolicach 0 to na pewno problemem rozruchu nie są świece - i to był zamysł mojej wypowiedzi (Moze źle się wyraziłem:) )

Generalnie problem świec i przekaźnika narazie bym zostawił bo w tych temperaturach nie maja one nic do rzeczy.

Jeżeli masz objawy identyczne jak ja (czyli najgorzej odpala jak silnik jest ostudzony po dłuższym postoju) to ja stawiałbym na złe ustawienie kąta.

Jest jeszcze druga opcja - uciekające paliwo z pompy który można obejść założeniem zaworka przy filtrze paliwa ale to raczej nie to. Po pierwsze odpalałby tak samo ciężko jak jest zimno jak o ciepło ( u nas najgorzej jest jak jest cieplo, rano przynajmniej u mnie ok) po drugie stawiałem auto na nos na wzniesieniu i też to nic nie pomogło (a powinno jeżeli problem byłby z uciekającym paliwem).

Poczekaj jak chcesz na moje obserwacje. Jeśli u mnie się poprawi to Ciebie również czeka zmiana kąta:)

Pzdr

Grzesiek

[update 12.10.br]:

No i wygląda na to że zmiana kąta wtrysku w okolice 0st rozwiązało problem.

Wczoraj i dzisiaj w sytuacjach w których na 99% rozruch trwałby kilka sekund moja Audi odpaliła od strzała (postój >8h, 18st temp zewnętrzna.

@Slawinio - Dzięki wielkie za porady :)

@20hz - Przestawiaj śmiało kąt wtrysku - będzie git.

Aha... dodam że autko faktycznie wydaje się dynamiczniejsze i po odpaleniu ani śladu chmurki...

Pzdr

Grzechu

Edytowane przez Grzechu85
Opublikowano (edytowane)

Oczywiście masz rację i 004BS jest niejako wskazaniem fizycznie ustawionego kąta wtrysku i zakresu w jakim może być przestawiony.


Jest on faktycznie za późny (i to sporo) więc tak czy siak zmniejszyłbym go na Twoim miejscu.

Ale co do tego to się nie zgadzam, 004BS nie jest wskazaniem kąta wtrysku podczas normalnej pracy silnika i to że ECU ma do dyspozycji kąt 4ATDC nie oznacza, że go wykorzystuje. Wiadomo, że po nagrzaniu w BDG kąt pójdzie na 2,4ATDC i chyba o tym kącie można mówić, że jest zbyt późny.

Tylko koniec końców nie mogłem dopatrzeć się powiązania między pozbawieniem ECU możliwości ustawienia 4ATDC z ułatwieniem rozruchu. Jednocześnie zakładałem, że silnik będzie startował z BTDC. Więc zapytałem Piotrusia z A6forum i chyba dopatrzyłem się związku.

Super, że u Ciebie pomogło, ja biorę się za klucze jutro i pochwalę się co i jak :)

update 13-10

_________________________________________________________________________

zapłon przestawiony na 0'. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to temperatury w silniku:

olej przy lekkim pociśnięciu w mieście ok. 100'C (VAG)

płyn chłodniczy ok. 95'C (VAG)

@Grzechu85 - możesz zalogować swoją temperaturę podczas jazdy? (007) :hi:

wydaję mi się także, że spaliny mają inny zapach

na dniach okaże się co z rozruchem

Edytowane przez 20hz
Opublikowano (edytowane)

I jak tam pomogło ? Mam ten sam problem i przymierzam się do przedstawienia konta na razie mam 1.8 - 2.0 ATDC

Przyśpieszyłem kont na wartość 0.4 - 0.6 ATDC widać odrazu poprawę w dynamice jazdy przyspieszenie jest lepsze odpalanie rano również troszkę silnik tylko głośniej chodzi jak sądzicie zostawić tak jak jest czy przestawić na 0-0.2

Edytowane przez oooprzemekooo
Opublikowano

możesz zostawić. chociaż jakby ci sie chciało go "dopieścić" to możesz to zrobić. odczucia Twoje o głosniejszej pracy sa poprawne. u mnie wg mojej opini także ten silnik przy nastawie 0 st chodzi jakby żywiej na wolnych obrotach,...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...