Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 t - odkurzacz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem dotyczy passata brata . Przy zimnym silniku słychać z okolic turbo dźwięk jakby odkurzacza . Szczególnie przy gaszeniu auta . Daje link do filmiku .Historia zaczeła się od wymiany oleju i rozrządu . Auto zaczęło brać olej i przydymiać ostro + ten dźwięk i nierówna praca . Diagnoza padnięte turbo , siedzi już zregenerowane ( tak twierdzi mechanik ) niby wszystko ok ,ale dźwięk pozostał . Czy np. przelanie oleju może spowodować taki temat ,czy zbieg okoliczności . I co to za dźwięk . Gaszę silnik ,a coś schodzi z obrotów jeszcze przez kilka sekund , słyszalne z okolic filtra powietrza , turbo . Turbo nie teges ??

Pozdrawiam .

WRZUTA - 1.8t - odkurzacz

p.s. Rok 2001 , 150 PS ,seria + sekwencja Lpg

Opublikowano

Pompa powietrza wtórnego inaczej SAI. To jest normalne, ona załącza się na zimnym silniku.

Opublikowano

normalne że się załącza ale nie normalnie ze ona tak wyje

prawdopodobnie ma lub miała wodę w sobie i ..uj strzelił łożyska

Opublikowano

Wyciagnij, rozbierz sprobuj przesmarowac lozyska.

Masz zaznaczona pompke na schemacie nr1

pompa_powietrza.jpg

---------- Post dopisany at 07:14 ---------- Poprzedni post napisany at 07:10 ----------

Albo wymien, uzywki lataja po setke na alledrogo. :wink:

Opublikowano

Mi się wydaje że to turbina, to jest inny świst

Mam też u siebie pompę SAI ale ona ma taki dzwięk bardziej basowy.

Odłącz wtyczkę od pompy SAI i zobaczysz czy dalej świszcze

Na ciepłym silniku tego nie ma?

Opublikowano
Mi się wydaje że to turbina, to jest inny świst

Mam też u siebie pompę SAI ale ona ma taki dzwięk bardziej basowy.

Odłącz wtyczkę od pompy SAI i zobaczysz czy dalej świszcze

Na ciepłym silniku tego nie ma?

bo masz sprawną pompę i dlatego masz inaczej czyli dobrze

Opublikowano
Problem dotyczy passata brata . Przy zimnym silniku słychać z okolic turbo dźwięk jakby odkurzacza . Szczególnie przy gaszeniu auta . Daje link do filmiku .Historia zaczeła się od wymiany oleju i rozrządu . Auto zaczęło brać olej i przydymiać ostro + ten dźwięk i nierówna praca . Diagnoza padnięte turbo , siedzi już zregenerowane ( tak twierdzi mechanik ) niby wszystko ok ,ale dźwięk pozostał . Czy np. przelanie oleju może spowodować taki temat ,czy zbieg okoliczności . I co to za dźwięk . Gaszę silnik ,a coś schodzi z obrotów jeszcze przez kilka sekund , słyszalne z okolic filtra powietrza , turbo . Turbo nie teges ??

Pozdrawiam .

WRZUTA - 1.8t - odkurzacz

p.s. Rok 2001 , 150 PS ,seria + sekwencja Lpg

na 1000000000% SAI , u mnie wyje identyk , a turbiny przeciez nie mam :kox:

Opublikowano

a w B5 1.6 były pompy SAI???

Opublikowano

Tak ja mam silnik o kodzie alz taki jak w b6 i b7 dlatego mam

---------- Post dopisany 24-04-2013 at 10:10 ---------- Poprzedni post napisany 22-04-2013 at 18:11 ----------

do autora

wchodzac w engina na vagu robisz test wyjsc i jedna z pozycji jest wlaczenie SAI

i wtedy jak dojdzie do jej wlaczenia na tescie to powinienes uslyszec odkurzacz co potwierdzi ze to ona tak wyje

---------- Post dopisany at 10:10 ---------- Poprzedni post napisany at 10:10 ----------

do autora

wchodzac w engina na vagu robisz test wyjsc i jedna z pozycji jest wlaczenie SAI

i wtedy jak dojdzie do jej wlaczenia na tescie to powinienes uslyszec odkurzacz co potwierdzi ze to ona tak wyje

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

czy ta pompa sai musi sie załaczac codziennie na zimnym silniku?

Opublikowano

mi nie zalaczala sie codziennie na zimnym nawet w zime

Opublikowano
mi nie zalaczala sie codziennie na zimnym nawet w zime

czyli z moja jest cos nie tak?

Opublikowano
mi nie zalaczala sie codziennie na zimnym nawet w zime

czyli z moja jest cos nie tak?

wsio ok.:wink:

Opublikowano

Nie po prostu ecu na podstawie m.in czujnika temp decyduje czy pompę trzeba włączyć czy nie.

U mnie np przy minusowych temp się nie włącza, dopiero jak się silnik rozgrzeje to się uruchomi. Teraz jak jest ciepło to rano zawsze wyje, później już nie chyba, że silnik wystygnie.

Opublikowano

czyli musi tak byc.dzieki za porade

Opublikowano
Nie po prostu ecu na podstawie m.in czujnika temp decyduje czy pompę trzeba włączyć czy nie.

U mnie np przy minusowych temp się nie włącza, dopiero jak się silnik rozgrzeje to się uruchomi. Teraz jak jest ciepło to rano zawsze wyje, później już nie chyba, że silnik wystygnie.

na podstawie czujnika temp. :mysli: ciekawe

Opublikowano

Że niby nie??? nie ja to gówno wymyśliłem i zaprojektowałem więc nie wiem co dokładnie ma wpływ na jej uruchamianie.

A dla czego przy minusowych temperaturach sai się nie włącza? Dlaczego gdy już pojeździmy i silnik jest nagrzany sai też się nie włącza?

Skąd ecu by wiedział, że jest taka czy inna temperatura jak nie z czujników temperatury czy to otoczenia czy cieczy chłodzącej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...