Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 1Z] Jakie zaciski, tarcze, klocki do mojej A4 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam klubowiczow

chcialbym poprawic hamolce w mojej sieczkarni jakie moge zalozyc zamiiast seryjnych mam tarcze niewentylowane wiec i zaciski pewnie bede musial zmienic tylko niewiem na jakie jak ktos to robil prosze o odp i jaki jest koszt tego

zgory dzieki pozdro

Opublikowano

załóz lepsze klocki i po temacie (np: ferodo DS performance)

nie ma co kombinować, bezsensowne pakowanie sie w koszty

Opublikowano

tarcze zimmermanna albo ate

Opublikowano

Zobacz, jakie masz zaciski. Teves typ FN-3 czy Lucas C-54? Możesz sobie sprawić tarcze Ate wentyl., nacinane. Cena jak za zwykłe wentyl.

Opublikowano

Zobacz, jakie masz zaciski. Teves typ FN-3 czy Lucas C-54? Możesz sobie sprawić tarcze Ate wentyl., nacinane. Cena jak za zwykłe wentyl.

Ale kolega ma 1Z- ta, a tam są tarcze 280mm a takich nacinanych lub nawiercanych jeszcze nie spotkałem.

Opublikowano

tarcze ok

ale klocki..... tutaj zastanowiłbym sie nad ferodo lub textarem

Opublikowano

witam klubowiczow

chcialbym poprawic hamolce w mojej sieczkarni jakie moge zalozyc zamiiast seryjnych mam tarcze niewentylowane wiec i zaciski pewnie bede musial zmienic tylko niewiem na jakie jak ktos to robil prosze o odp i jaki jest koszt tego

zgory dzieki pozdro

W moim przypadku w 1Z żadna z tarcz 280x13mm nie wytrzymywała przegrzania jakie następowało po hamowaniu z większych prędkości.

Nawet tarcze ATE krzywiły się po kilku miesiącach.

Wymieniłem cały układ hamulcowy na seryjny montowany w AFN`ie, 288x25mm.

Obecnie można kupić sporo gratów po atrakcyjnej cenie. Mnie udało się kupić zaciski z jarzmami (przód i tył) od AFN`a za 300PLN.

Szukaj na allegro sprzedawców, którzy rozbierają na części auta z Anglii.

Różnica w skuteczności hamowania jest ogromna, dużo lepiej działa również hamulec ręczny. W AFN stosowane były na tyle zaciski aluminiowe.

W tym przypadku będziesz musiał kupić nowe przewody hamulcowe na tył (gumowe) ponieważ średnica gwintu w zaciskach aluminiowych jest większa niż w żeliwnych. Koszt przewodów 2 x 81,00PLN (do kupienia jedynie w ASO).

Co będzie potrzebne:

PRZÓD:

2 x tarcze 288x25mm 4A0 615 301C - ATE 24.0125-0105.1 (zwykle - nie Power Disc)

zacisk hamulcowy lewy 8E0 615 123A

zacisk hamulcowy prawy 8E0 615 124A

2 x jarzmo zacisku hamulcowego 3B0 615 125

zestaw klocków hamulcowe 8D0 698 151C - ATE 13.0460-7077.2

gumowy przewód hamulcowy (średnica i długość) pasuje od 1Z, więc może pozostać stary

(o ile jego stan pozwala na ponowny montaż)

TYŁ:

możemy użyć tarcz z układu hamulcowego w 1Z.

jeżeli istnieje konieczność wymiany używamy tarcz 245x10mm 8D0 615 601B - ATE 24.0110-0210.1

ważne - przy wymianie tarcz tylnych konieczna jest również wymiana łożysk i uszczelniaczy piasty

zacisk hamulcowy lewy 8E0 615 423

zacisk hamulcowy prawy 8E0 615 424

2 x jarzmo aluminiowego zacisku hamulcowego 8E0 615 425 w ostateczności mogą pozostać jarzma z 1Z

zestaw klocków hamulcowych 8E0 698 451A - ATE 13.0460-2820.2

2 x przewód hamulcowy 240mm dla zacisku aluminiowego 8D0 611 775J - ATE 24.5244-0240.3

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

2 x tarcze 288x25mm 4A0 615 301C - ATE 24.0125-0105.1 (zwykle - nie Power Disc)

Dlaczego nie?

Opublikowano

2 x tarcze 288x25mm 4A0 615 301C - ATE 24.0125-0105.1 (zwykle - nie Power Disc)

Dlaczego nie?

W tarczach Power Disc w miejscach które zaznaczyłem zbiera się osad,

który powoduje dużo szybsze i niestety nierównomierne zużycie tarcz i klocków hamulcowych.

Rant widać na zdjęciach. Różnica w grubości tarczy to 2mm.

3266112da49600a1.jpg

Opublikowano

Hm... Nie widzę tego na swoich, zmieniłem rok temu (około 25kkm). Wiesz po jakim przebiegu są te objawy?

Ptyś, chyba jeszcze mam używane tarcze 280mm i klocki Lucas od Passka 1.9Tdi. Leżą na złomie, ale jeszcze sporo polatają.

Oczywiście, jak masz zaciski.

Opublikowano

Co do Power Disców to kolega spetznas trochę przasadził i nie zgodzę się z tym że konstrukcja tarcz (nacięcia) wpływają na szybkość ich zurzycia w podany sposób.. Mam od 2 lat blisko PD i nie zauważyłem takiego pofalowania tarczy i myślę że jest to wynik doboru odpowiednich klocków - ja mam ATE.

Zupełnie inną kwestią słuszność zastosowania takich tarcz ... po doświadczeniach może są minimalnie lepsze od zwykłych ale nie zakładał bym ich ponownie mając oczekiwanie poprawy hamowania (dodatko naprawdę mocno pylą klocki ATE), poprostu te roweczki to bajer praktycznie i jak już coś sportowego to tylko przewiercane tarcze.

Opublikowano

no i PowerDisc trochę są głośniejsze podczas hamowania... ale generalnie mimo pylenia hamuja dobrze, jak sie pokombinuje to można mieć fading po jednym ostrym hamowaniu... ja mam ATE 321mm i klocki też ATE jestem zadowolony. wcześniejsze kombinacje odstawiłem na półkę... jak ktoś chce to mu wyslę lekko smigane green stuffy.. :cool1: dałem za nie 3 stówy i po dwóch tygodniach zdemontowałem bo paliły tarczę

Opublikowano

jesli pracowały z PD to się nie dziwie te klocki wymagają czegoś lepszego.

Co do hałaśliwości PD to ja tam kompletnie tego nie słyszę. Jednak te pylenie klocków ATE to istna zmora.

Opublikowano

mam takie pytanie czy przy wymianie tarcz jest konieczne wymienienie klockow gdy okladzina ma grubosc jeszcze 10mm, czy stare klocki moga miec wplyw na nowe tarcze?

Opublikowano

zawsze zakłada sie na nowe tarcze nowe klocki

jak ktoś robi inaczej to skucha

Opublikowano

tak wlasnie myslalem, ale znajomy nie chcial mnie sluchac, dzieki za odp

mozna tez tak zrobic, ale najpierw trzeba wyrównac klocek na papierze ściernym

ale to głupiego robota i pyłu mozna sie nawdychac

Opublikowano

To jak były zakładane te klocki nie widział że tarcza sie kończy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...