Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, podczepie sie pod temat. W mojej audi a4 (AVG) występują troche podobne objawy,tzn. z przeprowadzonych do tej pory obserwacji szczególnie w gorące dni lub po rozgrzaniu silnika, gdy auto jest na luzie, szczególnie na postoju drży gałka od biegów, drganie czuć aż na fotelu, jest tak że jesli lekko przygazuje na ułamek sekundy to drganie ustaję, lecz jak tylko ruszę i sie zatrzymam to drganie znów występuję, jakieś pomysły, jak na razie zastanawiałem się nad poduszką skrzyni??

Opublikowano

Jestem na etapie wymiany dwumasy i sprzęgła. Objawy miałem identyczne jak u Ciebie. Drżał drążek zmiany biegów, telepało budą na wolnych i mocno się "rzucał" przy odpalaniu i gaszeniu. Jutro albo po jutrze będę odpalał silnik to dam znać co i jak.

A spróbuj wprowadzić dwumasę w drgania, czyli na postoju, na wolnych obrotach depnij kilka razy w gaz ale żeby obroty doszły max do 1500, wystarczy ze 3 naxiśniecia gazu raz za razem. U mnie buda drżała po tym przez chwilę trochę bardziej. Nie mówię że to na pewno powód drgań bo sam jeszcze nie znam efektu wymiany

Pozdro

---------- Post dopisany 30-05-2013 at 22:57 ---------- Poprzedni post napisany 28-05-2013 at 11:12 ----------

Witam ponownie.

Wymieniłem dwumase i drgania ustały. Dwumas jest używany, jakiś tam przebieg już miał ale mim to samochód zachowuje się zupełnie inaczej. Drążek zmiany biegów nie drży, na budzie w ogóle nie czuć drgań (ani środku ani dotykając ręką karoserii). Dodam że plecionkę mam uszkodzoną (pęknięta siatka) i jest za krótka, zbyt sztywna bo końcówka wydechu drży na wolnych obrotach a mimo to żadne drgania nie przenoszą się na karoserie bądź na wnętrze samochodu (zero cykania plastików itp). Silnik nadal lekko drży przy odpalaniu i gaszeniu ale nie wiem czy wszystkie VP tak mają czy po prostu poduchy silnika już się kończą.

Mam nadzieje że jakoś pomogłem.

Pozdro

Opublikowano

Witam mnie też to czeka mam takie same objawy jak koledzy :facepalm:

Opublikowano
dużo zależy od stanu silnika i podzsespołów ( pompa wtryski ,układ paliwowy i jego szczelność ) jak jest wszystko z tym dobrze nawet na rozwalonej plecionce bedzie dobrze lub bedzie to prawie nie odczuwalne.

:polew::polew::polew:

Co za bzdura, jak plecionka sie rozpadnie wewnatrz to wibracje przenosza sie z calego ukladu wydechowego, a co, moze jak masz wszystko na pikobelo z rzeczy o ktorych mowiles, to wydech nie rezonuje?

:grin::grin:

Opublikowano

Kolega danielom ma racje. U mnie były takie drgania, że zęby można było stracić, rzucało całym wydechem. Po wymianie plecionki jak ręką odjął, cisza i spokój :D

Opublikowano
u mnie była rozwalona z polowe i nic sie nie działo ale ty jak zwykle nie masz sie kogo uczepić tylko mnie :kwasny:

Nie czepiam sie, tylko piszesz bzdury a pozniej ktos to czyta i przekazuje dalej. Oczywiscie, ze sa przypadki ze to nie plecionka powoduje wibracje, ale 95% przypadkow to wlasnie ten lacznik.

Opublikowano

ja wymieniłem wszytko prócz plecionki, dwumasu, sprzęgła i słupka, drgania jak były tak są, co prawda wiele się poprawiło ale drżenie kierownicy na postoju jak były tak jest, ja obstawiam skrzywiony korbowód:)

Opublikowano
u mnie była rozwalona z polowe i nic sie nie działo ale ty jak zwykle nie masz sie kogo uczepić tylko mnie :kwasny:

Nie czepiam sie, tylko piszesz bzdury a pozniej ktos to czyta i przekazuje dalej. Oczywiscie, ze sa przypadki ze to nie plecionka powoduje wibracje, ale 95% przypadkow to wlasnie ten lacznik.

Chyba jutro nagram film i pokaże jak to jest u mnie. Pęknięta plecionka z zewnątrz, zbyt krótka, zbyt sztywna, końcówka wydechu drży - samochód ani drgnie. Swoja drogą, pęknięta plecionka w środku raczej by dymiła, racja? Raczej dopóki nie pierdzi i nie dymi to czy na 95% stawiać właśnie w plecionkę?

ja wymieniłem wszytko prócz plecionki, dwumasu, sprzęgła i słupka, drgania jak były tak są, co prawda wiele się poprawiło ale drżenie kierownicy na postoju jak były tak jest, ja obstawiam skrzywiony korbowód:)

Skrzywiony wał chyba powodowałby drgania na wyższych obrotach, racja? W takim wypadku raczej wyważenia wału nie do końca działa.

Pozdro

Opublikowano

U mnie drżała buda i plecionka z zewnątrz wyglądała super.

Po jej wymianie wszystko wróciło do normy.

Opublikowano

Ja mam identyczne objawy. Gdy silnik jest dobrze rozgrzany na biegu jałowym występuje trzepanie lewarkiem zmiany biegów. Takie sytuacje zdarzają się tylko w okresie letnim. Do tej pory w celu wyeliminowania problemu wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów (ORI) oraz plecionkę. Te działania nie pomogły.

Mechanik u którego naprawiam autko podejrzewa że może to być ustawienie kątów wtrysku oraz mieszanki. Na drugim miejscu wymienia dwumasę.

Opublikowano
Ja mam identyczne objawy. Gdy silnik jest dobrze rozgrzany na biegu jałowym występuje trzepanie lewarkiem zmiany biegów. Takie sytuacje zdarzają się tylko w okresie letnim. Do tej pory w celu wyeliminowania problemu wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów (ORI) oraz plecionkę. Te działania nie pomogły.

Mechanik u którego naprawiam autko podejrzewa że może to być ustawienie kątów wtrysku oraz mieszanki. Na drugim miejscu wymienia dwumasę.

Ja mam kąt ok dawka na 3 ustawiona a drgania są ale dopiero powyżej 28stopni.

Pytanko do kogoś kto miał wywalony dwumas-czy zużuty dwumas może powodować objawy podobne do luzu wukładzie napędowym??????

Opublikowano

A ja też się podepnę pod temat - z tym, że moja sytuacja wygląda trochę inaczej:

1. Wymieniłem sprzęgło i dwumas na sztywny zestaw VALEO Kit4 - nie zauważyłem zmiany w drganiach

2. Wymieniłem poduchy pod silnikiem (P+L Ruville) i plecionkę przy okazji

Od tej pory dokuczają mi drgania, które powodują irytujące brzęczenie wszystkiego w środku. Jeden z mechaników stwierdził, że to wina poduszek skrzyni biegów, bo jedna jest urwana - czy ma rację? Nie zauważyłem, aby poduszka była uszkodzona. Swoją drogą - ile jest poduszek pod skrzynią: jedna czy dwie?

Opublikowano
A ja też się podepnę pod temat - z tym, że moja sytuacja wygląda trochę inaczej:

1. Wymieniłem sprzęgło i dwumas na sztywny zestaw VALEO Kit4 - nie zauważyłem zmiany w drganiach

2. Wymieniłem poduchy pod silnikiem (P+L Ruville) i plecionkę przy okazji

Od tej pory dokuczają mi drgania, które powodują irytujące brzęczenie wszystkiego w środku. Jeden z mechaników stwierdził, że to wina poduszek skrzyni biegów, bo jedna jest urwana - czy ma rację? Nie zauważyłem, aby poduszka była uszkodzona. Swoją drogą - ile jest poduszek pod skrzynią: jedna czy dwie?

Są 2 i wątpię żeby to one to powodowały:wink:

Opublikowano
A ja też się podepnę pod temat - z tym, że moja sytuacja wygląda trochę inaczej:

1. Wymieniłem sprzęgło i dwumas na sztywny zestaw VALEO Kit4 - nie zauważyłem zmiany w drganiach

2. Wymieniłem poduchy pod silnikiem (P+L Ruville) i plecionkę przy okazji

Od tej pory dokuczają mi drgania, które powodują irytujące brzęczenie wszystkiego w środku. Jeden z mechaników stwierdził, że to wina poduszek skrzyni biegów, bo jedna jest urwana - czy ma rację? Nie zauważyłem, aby poduszka była uszkodzona. Swoją drogą - ile jest poduszek pod skrzynią: jedna czy dwie?

Są 2 i wątpię żeby to one to powodowały:wink:

Tak jak kolega powiedział. Na jednej poduszce skrzynia leży (P) a na drugiej wisi (L). Uszkodzona lewa może powodować luzy i drgania przy zmianie biegów, gwałtownym dodawaniu/ujmowaniu gazu (skrzynia skacze) ale raczej nie będzię drżeć na wolnych.

Pozdro

Opublikowano

Brzmi kiepsko. Co zatem moze powodowac drgania? Zamiana na sztywne koło była dla mnie odczuwalna dopiero po montazu nowych poduszek silnika, wiec raczej odpada. Wina nowych poduszek - brzmi nielogicznie. Wymienie poduchy skrzyni, zobaczymy co sie bedzie dzialo - ich czas i tak juz nastał. Moze ma ktos na zbyciu?

Opublikowano

Poduszki silnika tylko Lemforder, pozorna oszczednosc na zamienniku a potem drgania wystepuja :wink: Poduchy skrzyni sa tanie, obie to koszt 150zl z Lema

Opublikowano

staram sie nie kupowac badziewia. Firmy, ktore mnie interesuja zawsze to Ruville, INA, Lemforder, Febi - no i paski to Contitech. Co do drgan, to wystepuja wylacznie na jałowym biegu. Dodawanie gazu czy zmiany biegow nie wywołuja zwiekszenia drgan

Opublikowano

a w deszczu lub gdy wilgotność duża drży mniej czy tak samo? zrób loga 001 i 013 bo to w nich jest cała prawda o równej pracy silnika na biegu jałowym

Opublikowano

O widzisz - na pewno nie omieszkam w wolnej chwili. Jest to uzależnione od warunków atmosferycznych, ponieważ są dni, kiedy praktycznie się tego nie odczuwa.

Co opisują bloki 001 i 013? Gdzie znajdę jakąś legendę opisującą bloki z vag`a?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...