maniekpll Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Witam wszystkich, podczepie sie pod temat. W mojej audi a4 (AVG) występują troche podobne objawy,tzn. z przeprowadzonych do tej pory obserwacji szczególnie w gorące dni lub po rozgrzaniu silnika, gdy auto jest na luzie, szczególnie na postoju drży gałka od biegów, drganie czuć aż na fotelu, jest tak że jesli lekko przygazuje na ułamek sekundy to drganie ustaję, lecz jak tylko ruszę i sie zatrzymam to drganie znów występuję, jakieś pomysły, jak na razie zastanawiałem się nad poduszką skrzyni?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
celtic27 Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 U mnie jest dokładnie to samo :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Jestem na etapie wymiany dwumasy i sprzęgła. Objawy miałem identyczne jak u Ciebie. Drżał drążek zmiany biegów, telepało budą na wolnych i mocno się "rzucał" przy odpalaniu i gaszeniu. Jutro albo po jutrze będę odpalał silnik to dam znać co i jak. A spróbuj wprowadzić dwumasę w drgania, czyli na postoju, na wolnych obrotach depnij kilka razy w gaz ale żeby obroty doszły max do 1500, wystarczy ze 3 naxiśniecia gazu raz za razem. U mnie buda drżała po tym przez chwilę trochę bardziej. Nie mówię że to na pewno powód drgań bo sam jeszcze nie znam efektu wymiany Pozdro ---------- Post dopisany 30-05-2013 at 22:57 ---------- Poprzedni post napisany 28-05-2013 at 11:12 ---------- Witam ponownie. Wymieniłem dwumase i drgania ustały. Dwumas jest używany, jakiś tam przebieg już miał ale mim to samochód zachowuje się zupełnie inaczej. Drążek zmiany biegów nie drży, na budzie w ogóle nie czuć drgań (ani środku ani dotykając ręką karoserii). Dodam że plecionkę mam uszkodzoną (pęknięta siatka) i jest za krótka, zbyt sztywna bo końcówka wydechu drży na wolnych obrotach a mimo to żadne drgania nie przenoszą się na karoserie bądź na wnętrze samochodu (zero cykania plastików itp). Silnik nadal lekko drży przy odpalaniu i gaszeniu ale nie wiem czy wszystkie VP tak mają czy po prostu poduchy silnika już się kończą. Mam nadzieje że jakoś pomogłem. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERCIK7777777 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Witam mnie też to czeka mam takie same objawy jak koledzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielom Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 dużo zależy od stanu silnika i podzsespołów ( pompa wtryski ,układ paliwowy i jego szczelność ) jak jest wszystko z tym dobrze nawet na rozwalonej plecionce bedzie dobrze lub bedzie to prawie nie odczuwalne. :polew: Co za bzdura, jak plecionka sie rozpadnie wewnatrz to wibracje przenosza sie z calego ukladu wydechowego, a co, moze jak masz wszystko na pikobelo z rzeczy o ktorych mowiles, to wydech nie rezonuje? :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jay_Z Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Kolega danielom ma racje. U mnie były takie drgania, że zęby można było stracić, rzucało całym wydechem. Po wymianie plecionki jak ręką odjął, cisza i spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielom Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 u mnie była rozwalona z polowe i nic sie nie działo ale ty jak zwykle nie masz sie kogo uczepić tylko mnie Nie czepiam sie, tylko piszesz bzdury a pozniej ktos to czyta i przekazuje dalej. Oczywiscie, ze sa przypadki ze to nie plecionka powoduje wibracje, ale 95% przypadkow to wlasnie ten lacznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciahciah Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 ja wymieniłem wszytko prócz plecionki, dwumasu, sprzęgła i słupka, drgania jak były tak są, co prawda wiele się poprawiło ale drżenie kierownicy na postoju jak były tak jest, ja obstawiam skrzywiony korbowód:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 u mnie była rozwalona z polowe i nic sie nie działo ale ty jak zwykle nie masz sie kogo uczepić tylko mnie Nie czepiam sie, tylko piszesz bzdury a pozniej ktos to czyta i przekazuje dalej. Oczywiscie, ze sa przypadki ze to nie plecionka powoduje wibracje, ale 95% przypadkow to wlasnie ten lacznik. Chyba jutro nagram film i pokaże jak to jest u mnie. Pęknięta plecionka z zewnątrz, zbyt krótka, zbyt sztywna, końcówka wydechu drży - samochód ani drgnie. Swoja drogą, pęknięta plecionka w środku raczej by dymiła, racja? Raczej dopóki nie pierdzi i nie dymi to czy na 95% stawiać właśnie w plecionkę? ja wymieniłem wszytko prócz plecionki, dwumasu, sprzęgła i słupka, drgania jak były tak są, co prawda wiele się poprawiło ale drżenie kierownicy na postoju jak były tak jest, ja obstawiam skrzywiony korbowód:) Skrzywiony wał chyba powodowałby drgania na wyższych obrotach, racja? W takim wypadku raczej wyważenia wału nie do końca działa. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 U mnie drżała buda i plecionka z zewnątrz wyglądała super. Po jej wymianie wszystko wróciło do normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Walduś Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Ja mam identyczne objawy. Gdy silnik jest dobrze rozgrzany na biegu jałowym występuje trzepanie lewarkiem zmiany biegów. Takie sytuacje zdarzają się tylko w okresie letnim. Do tej pory w celu wyeliminowania problemu wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów (ORI) oraz plecionkę. Te działania nie pomogły. Mechanik u którego naprawiam autko podejrzewa że może to być ustawienie kątów wtrysku oraz mieszanki. Na drugim miejscu wymienia dwumasę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Ja mam identyczne objawy. Gdy silnik jest dobrze rozgrzany na biegu jałowym występuje trzepanie lewarkiem zmiany biegów. Takie sytuacje zdarzają się tylko w okresie letnim. Do tej pory w celu wyeliminowania problemu wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów (ORI) oraz plecionkę. Te działania nie pomogły.Mechanik u którego naprawiam autko podejrzewa że może to być ustawienie kątów wtrysku oraz mieszanki. Na drugim miejscu wymienia dwumasę. Ja mam kąt ok dawka na 3 ustawiona a drgania są ale dopiero powyżej 28stopni. Pytanko do kogoś kto miał wywalony dwumas-czy zużuty dwumas może powodować objawy podobne do luzu wukładzie napędowym?????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcgawroni Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 A ja też się podepnę pod temat - z tym, że moja sytuacja wygląda trochę inaczej: 1. Wymieniłem sprzęgło i dwumas na sztywny zestaw VALEO Kit4 - nie zauważyłem zmiany w drganiach 2. Wymieniłem poduchy pod silnikiem (P+L Ruville) i plecionkę przy okazji Od tej pory dokuczają mi drgania, które powodują irytujące brzęczenie wszystkiego w środku. Jeden z mechaników stwierdził, że to wina poduszek skrzyni biegów, bo jedna jest urwana - czy ma rację? Nie zauważyłem, aby poduszka była uszkodzona. Swoją drogą - ile jest poduszek pod skrzynią: jedna czy dwie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 A ja też się podepnę pod temat - z tym, że moja sytuacja wygląda trochę inaczej:1. Wymieniłem sprzęgło i dwumas na sztywny zestaw VALEO Kit4 - nie zauważyłem zmiany w drganiach 2. Wymieniłem poduchy pod silnikiem (P+L Ruville) i plecionkę przy okazji Od tej pory dokuczają mi drgania, które powodują irytujące brzęczenie wszystkiego w środku. Jeden z mechaników stwierdził, że to wina poduszek skrzyni biegów, bo jedna jest urwana - czy ma rację? Nie zauważyłem, aby poduszka była uszkodzona. Swoją drogą - ile jest poduszek pod skrzynią: jedna czy dwie? Są 2 i wątpię żeby to one to powodowały:wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 6 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2013 A ja też się podepnę pod temat - z tym, że moja sytuacja wygląda trochę inaczej:1. Wymieniłem sprzęgło i dwumas na sztywny zestaw VALEO Kit4 - nie zauważyłem zmiany w drganiach 2. Wymieniłem poduchy pod silnikiem (P+L Ruville) i plecionkę przy okazji Od tej pory dokuczają mi drgania, które powodują irytujące brzęczenie wszystkiego w środku. Jeden z mechaników stwierdził, że to wina poduszek skrzyni biegów, bo jedna jest urwana - czy ma rację? Nie zauważyłem, aby poduszka była uszkodzona. Swoją drogą - ile jest poduszek pod skrzynią: jedna czy dwie? Są 2 i wątpię żeby to one to powodowały:wink: Tak jak kolega powiedział. Na jednej poduszce skrzynia leży (P) a na drugiej wisi (L). Uszkodzona lewa może powodować luzy i drgania przy zmianie biegów, gwałtownym dodawaniu/ujmowaniu gazu (skrzynia skacze) ale raczej nie będzię drżeć na wolnych. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcgawroni Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Brzmi kiepsko. Co zatem moze powodowac drgania? Zamiana na sztywne koło była dla mnie odczuwalna dopiero po montazu nowych poduszek silnika, wiec raczej odpada. Wina nowych poduszek - brzmi nielogicznie. Wymienie poduchy skrzyni, zobaczymy co sie bedzie dzialo - ich czas i tak juz nastał. Moze ma ktos na zbyciu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielom Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Poduszki silnika tylko Lemforder, pozorna oszczednosc na zamienniku a potem drgania wystepuja Poduchy skrzyni sa tanie, obie to koszt 150zl z Lema Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcgawroni Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 staram sie nie kupowac badziewia. Firmy, ktore mnie interesuja zawsze to Ruville, INA, Lemforder, Febi - no i paski to Contitech. Co do drgan, to wystepuja wylacznie na jałowym biegu. Dodawanie gazu czy zmiany biegow nie wywołuja zwiekszenia drgan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciahciah Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 a w deszczu lub gdy wilgotność duża drży mniej czy tak samo? zrób loga 001 i 013 bo to w nich jest cała prawda o równej pracy silnika na biegu jałowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcgawroni Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 O widzisz - na pewno nie omieszkam w wolnej chwili. Jest to uzależnione od warunków atmosferycznych, ponieważ są dni, kiedy praktycznie się tego nie odczuwa. Co opisują bloki 001 i 013? Gdzie znajdę jakąś legendę opisującą bloki z vag`a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się