Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na wolnych obrotach


Faster84

Rekomendowane odpowiedzi

Wtryskiwacze wymienione i dalej to samo, ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poduszki od motoru i skrzyni sprawdź , oczywiście wtryski jakie mają korekcje itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była taka sytuacja, jak auto było zimne to wszystko zicher.  Jak złapało 70 stopni to się zaczynały drgania. Tylko na luzie i bez różnicy czy z wciśniętym sprzęgłem czy nie. Po wymianie sprzęgła okazało się że amortyzatory na tarczy ciernej były luźne i to one odpowiadały za drgania.
Wcześniej podpowiadał mi to ziomek który dorabiał mi sprzęgło i  faktycznie sie sprawdziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja mam podobny problem, ale AJM 116KM + TIPTRONIC.

W tym przypadku problem sprzegła i dwumasy odpada.

Wibrację nie sa jakies mega duże, ale sa irytujące. pojawia się skrzypienie plastików co przy Audi nie przystoi.

Ktoś już walczył z tym tematem w automacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odkopuje wątek- mam to samo u siebie w AFNie. Zaczęło się późną wiosną, jak zrobiło się cieplej. Drgania idą na budę, trzęsie się trochę silnik, ale najbardziej wydech. Objawy tylko na jałowym, przy wysokiej temperaturze powietrza - silnik może być zimny, stać po całej nocy, ale jak na dworze jest upał to drgania są już od razu po rozruchu. Jest natomiast jedna ciekawostka - jak auto przegonie na obwodnicy konkretnie, wysokie obroty, duża prędkość, to po zatrzymaniu nie drga nic przez jakaś chwilę - 2-3 minuty myślę jest spokój i potem znowu zaczyna. Wymieniłem dużo rzeczy i nic nie pomogło:

- wymienione było sprzęgło z dwumasą w tamtym roku - czyli zrobione na nim max 10000km. była to moja druga wymiana dwumasy, w pierwszej zaraz po wymianie zblokowała się sprężyna i były straszne drgania - ale głównie przy odpaleniu/gaszeniu, dodawaniu gazu (pierwszy zestaw był LUK, teraz wjechał Sachs). Objawów usterki dwumasy nie widzę; gdy wciskam pedał sprzęgła nic się nie zmienia w temacie drgań karoserii.

- podejrzenie padło na pompę wtryskową....więc pompa poszła do regeneracji, wjechał nowy nastawnik, bo był problem faktycznie. Wtryski zostały sprawdzone, nie leją, są ok, więc wróciły spowrotem z nowymi uszczelkami. Wszystko poskładane do kupy, kąt wtrysku i dawka ustawiona jak każe fabryka. I jak były drgania, tak nadal są.

- na początku tego roku wymieniałem cały katalizator z nową plecionką. Stara już była uszkodzona przez kapiący olej z zaworu EGR - dosyć długo z tym jeździłem i trochę zaniedbałem; potem wleciała nowa odma z ASO, nowy EGR, wszystko zostało wyczyszczone, oleju aktualnie kompletnie brak, ale plecionka wyglądała średnio. Kupiłem od razu z całym katalizatorem, bo też wyglądał średnio, a poza tym nie chcieliśmy się bawić w wycinanie i spawanie samej plecionki. Było to robione zimą, więc drgań nie było w tamtym okresie. Przy okazji był sprawdzony cały wydech, wieszaki itp - nic nie kwalifikowało się do wymiany.

- poduszki skrzyni i silnika: tutaj temat wielokrotnie przerabiany przeze mnie. Generalnie lewarek zmiany biegów mocno drży, ale po wymianie poduszek skrzyni kompletnie nie było żadnej różnicy. Tam wstawiałem zamienniki Lemfordera. Co do poduszek silnika to byłem w pewnym momencie zmuszony do wymiany, bo po prostu już były pęknięte (było to dobrych parę lat temu) i zaczynało mocniej drgać na kierownicy. Kupiłem na początku Lemfordera i był mega dramat - lepiej chodził na tych starych, rozwalonych poduszkach! Dopiero potem zacząłem robić research i dowiedziałem się, że lepsze używane AVONy niż nowy zamiennik. I coś w tym jest - kupiłem spoko używki i było bardzo fajnie. Do teraz.

I teraz czas na pytania:

1. Czy uszkodzona dwumasa dawała by takie objawy, jeżeli nie jest nagrzana i nie daje sygnałów przy odpalaniu/gaszeniu czy wciskaniu pedału sprzęgła?
2. Czy nowa plecionka z katalizatorem może po prostu być gównianej jakości (bo oczywiście jest to zamiennik, nowego nie dostanę nawet w ASO) i po wymianie orignalnej uszkodzonej na nowy zamiennik jest po prostu gorzej (coś jak temat z poduszkami)?
3. Czy poduszki dawały by takie objawy, że problem pojawiałby się TYLKO przy wysokich temperaturach na dworze? Bo zawsze mi się wydawało, że jakby poducha była uszkodzona to nie ma siły - zimno czy ciepło - drgania by były zawsze. 
4. Jeżeli nic z tych rzeczy powyżej, to co innego może powodować takie drgania? Bo już nie wiem gdzie szukać, co wymieniać, temperatury po 27-30 stopni, auto telepie się, do zimy daleko. ;)

Dzięki za pomoc!

Edytowane przez pproniuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być plecionka.  Szukaj ORI w dobrym stanie nie uszkodzonej.  Przerabialem temat 3 razy z plecionkami zamiennikami.  Niestety po 2-3 miesiącach pojawiały się drgania wskazujące właśnie na to. Kupiłem potem ORI kat z plecionka 99 rok i do dziś jest cisza w każdym przedziale obrotów w każdej temperaturze zewnętrznej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z plecionką jedynie sprawdzić samemu. Bosal jest porządną firmą ale niestety drogą, mają bardzo dobrej jakości części wydechu. Sprawdź jeszcze raz wieszaki wszystkie, może akurat któryś się rozerwał od ostatniego sprawdzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...