Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A6 C6 Lift 3.0 TDI Q Avant , 19" , S-LINE Z+W - "TATOWÓZ"


snajper1998

Rekomendowane odpowiedzi

pojechalem dzis do Fabryki Mocy sprawdzic ile jest w serii przed zalożeniem wydechu i coolera. Wynik nienajgorszy

http://s10.postimg.org/bo87eli3p/seria.jpg

nieźle nieźle:kox:,

tylko Łukasz zapisz gdzieś te wykresy bo jak mi się w końcu dziecko kiedyś urodzi i wezmę wozidło od Ciebie to mi się przydają:decayed:

no wlasnie wrzucilem na forum zeby bylo bo na kompie to zaraz zginie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michale mylisz Tiptronic z Multitroniciem. na Tipa mało kto narzeka :wink:
Jędrek proszę Cię - myślisz, że tip się nie sypie :facepalm:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michale mylisz Tiptronic z Multitroniciem. na Tipa mało kto narzeka :wink:
Jędrek proszę Cię - myślisz, że tip się nie sypie :facepalm:

Bartku, tego przecież nigdzie nie napisałem. kolega napisał, że różne rzeczy słyszy się o tipie.. a częściej te "różne" rzeczy słyszy się o multi i tyle :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michale mylisz Tiptronic z Multitroniciem. na Tipa mało kto narzeka :wink:
Jędrek proszę Cię - myślisz, że tip się nie sypie :facepalm:

Bartku, tego przecież nigdzie nie napisałem. kolega napisał, że różne rzeczy słyszy się o tipie.. a częściej te "różne" rzeczy słyszy się o multi i tyle :decayed:

Tak ale z czegoś to wynika - odpisując koledze w sposób "...mylisz Tiptronika z Multitronikiem" sugerujesz, że CVT psuje się częściej a to nie jest prawdą. Częściej słyszy się o awariach Multitronika bo to nowsza konstrukcja niż tip i jak widać, nie wszyscy sobie z nią radzą (a jak się Polak na czymś nie zna to jest to gówno i należy to sprzedać). Bronię skrzyni bezstopniowej bo to naprawdę fajny wynalazek do codziennej jazdy :wink:

Łukasz - przepraszam za OT (fajne auto :grin: ...ale już to pisałem :wink:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartu, ja z CVT mam tyle doświadczenia, że u mojej mamy w Mini jest takowa skrzynia. też mi się fajnie jeździ :wink: także spoko, ja żadnych "wrzut" co do multi nie mam bo sam takowej skrzyni nie posiadam/nie posiadałem. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartu, ja z CVT mam tyle doświadczenia, że u mojej mamy w Mini jest takowa skrzynia. też mi się fajnie jeździ :wink: także spoko, ja żadnych "wrzut" co do multi nie mam bo sam takowej skrzyni nie posiadam/nie posiadałem. :wink:

Jędruś jak widzisz - bez spinek. Tylko grzecznie prostuję :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze to szarpanie pozniej nie zmienia biegow plynnie a na koncu wcale nie zmienia. padaja na ogol przy 300tys w zaleznosci od uzytkowania regeneracja kolo 6000zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze to szarpanie pozniej nie zmienia biegow plynnie a na koncu wcale nie zmienia. padaja na ogol przy 300tys w zaleznosci od uzytkowania regeneracja kolo 6000zl

No to teraz do tego daj pułap cenowy gdzie CVT naprawisz za 3-5tyś a tipa za 6+. Główne usterki w tip dotyczą sprzęgła i konwertera momentu obrotowego. Każdy automat ma coś co go boli - ważne aby w porę reagować albo robić przegląd zaraz po zakupie przygotowując tym samym skrzynkę na kolejne 200 000km (szczególnie wskazane jeśli w aucie jest lub ma być nowy program).

Łukasz - skrzynkę testujesz zarówno zimną jak i ciepłą. Szukasz wszelkich wibracji oraz szarpań a także poślizgu. 300 000km to pułap na kapitalny remont/przegląd każdego z automatów montowanych w VAG od 2000r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szarpan nie ma , po sprowadzeniu wynilem olej w skrzyni , o taki przeglad chodzi ?

---------- Post dopisany at 16:33 ---------- Poprzedni post napisany at 16:32 ----------

a o jakie wibracje chodzi , przy zmianie biegow ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szarpan nie ma , po sprowadzeniu wynilem olej w skrzyni , o taki przeglad chodzi ?

Innych nie ma - wymieniasz olej w skrzyni co 60 000km i to tyle. Przy każdym zlewaniu oleju szukasz zanieczyszczeń (opiłki i inne). Jeśli jest OK to wymieniasz olej statycznie... No i na 300 000km obowiązkowo wyjęcie przekładni i wymiana zużytych elementów. Mnóstwo ludzi nadal sądzi, że automaty są bezobsługowe - no i potem masz, tysiące w naprawy lecą. Jest to też powiązane z nieuczciwością warsztatów i nabijaniem sobie kieszeni dzięki niewiedzy klienta ale w naszym kraju to dotyczy nie tylko branży moto :wink:

---------- Post dopisany at 16:36 ---------- Poprzedni post napisany at 16:35 ----------

a o jakie wibracje chodzi , przy zmianie biegow ?

Przy zmianie biegów nie powinno być wibracji - bardziej chodzi mi o wibracje przy przyśpieszaniu lub przy stałej prędkości.

---------- Post dopisany at 16:37 ---------- Poprzedni post napisany at 16:36 ----------

A no i co jakiś czas przydałoby się zrobić adaptację sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no olej wymienilem odrazu (podobno tak trzeba) wymieniony zostal jakis tam filtr w tej skrzyni i uszczelka. Ogolnie olej byl podobno w ok stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no olej wymienilem odrazu (podobno tak trzeba) wymieniony zostal jakis tam filtr w tej skrzyni i uszczelka. Ogolnie olej byl podobno w ok stanie.

Dokładnie - w tipie w przeciwieństwie do Multi, do filtra wewnątrz jest dostęp po zdjęciu miski olejowej więc podlega on okresowej wymianie wraz z olejem. Tutaj zadbałeś prawidłowo. Teraz nic tylko jeździć (podjedź tylko do kogoś kto się zna i adaptację sprzęgła zróB).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm a co to jest ta adaptacja?? i gdzie to mozna zrobic? i tak wogole jade w czwartek do MG na wydech cooler a potem do Aligatora na strojenie , wyjdzie pewnie troche ponad 300 KM , czy trzeba zmieniac soft w skrzyni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm a co to jest ta adaptacja?? i gdzie to mozna zrobic? i tak wogole jade w czwartek do MG na wydech cooler a potem do Aligatora na strojenie , wyjdzie pewnie troche ponad 300 KM , czy trzeba zmieniac soft w skrzyni ?

Nie ma to nic wspólnego z wymianą softu - po prostu kasujesz obecne parametry i uczysz sterownik skrzyni faktycznego stanu sprzęgła (osoba zajmująca się automatami będzie wiedziała co robić - wystarczy tylko VCDS i kilka minut pracy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm a co to jest ta adaptacja?? i gdzie to mozna zrobic? i tak wogole jade w czwartek do MG na wydech cooler a potem do Aligatora na strojenie , wyjdzie pewnie troche ponad 300 KM , czy trzeba zmieniac soft w skrzyni ?

:slina:

jak na rodzinne wozidełko to tak sobie faktycznie :decayed::wink: ,powodzonka w modzeniu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...