snajper1998 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2013 pojechalem dzis do Fabryki Mocy sprawdzic ile jest w serii przed zalożeniem wydechu i coolera. Wynik nienajgorszy http://s10.postimg.org/bo87eli3p/seria.jpg nieźle nieźle:kox:, tylko Łukasz zapisz gdzieś te wykresy bo jak mi się w końcu dziecko kiedyś urodzi i wezmę wozidło od Ciebie to mi się przydają no wlasnie wrzucilem na forum zeby bylo bo na kompie to zaraz zginie
Bart-S Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Michale mylisz Tiptronic z Multitroniciem. na Tipa mało kto narzeka Jędrek proszę Cię - myślisz, że tip się nie sypie
MRDaniel Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Piękne auto:slina: Jednak te polifty mają coś w sobie
jedrekx Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Michale mylisz Tiptronic z Multitroniciem. na Tipa mało kto narzeka Jędrek proszę Cię - myślisz, że tip się nie sypie Bartku, tego przecież nigdzie nie napisałem. kolega napisał, że różne rzeczy słyszy się o tipie.. a częściej te "różne" rzeczy słyszy się o multi i tyle
Bart-S Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Michale mylisz Tiptronic z Multitroniciem. na Tipa mało kto narzeka Jędrek proszę Cię - myślisz, że tip się nie sypie Bartku, tego przecież nigdzie nie napisałem. kolega napisał, że różne rzeczy słyszy się o tipie.. a częściej te "różne" rzeczy słyszy się o multi i tyle Tak ale z czegoś to wynika - odpisując koledze w sposób "...mylisz Tiptronika z Multitronikiem" sugerujesz, że CVT psuje się częściej a to nie jest prawdą. Częściej słyszy się o awariach Multitronika bo to nowsza konstrukcja niż tip i jak widać, nie wszyscy sobie z nią radzą (a jak się Polak na czymś nie zna to jest to gówno i należy to sprzedać). Bronię skrzyni bezstopniowej bo to naprawdę fajny wynalazek do codziennej jazdy Łukasz - przepraszam za OT (fajne auto ...ale już to pisałem )
jedrekx Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Bartu, ja z CVT mam tyle doświadczenia, że u mojej mamy w Mini jest takowa skrzynia. też mi się fajnie jeździ także spoko, ja żadnych "wrzut" co do multi nie mam bo sam takowej skrzyni nie posiadam/nie posiadałem.
Bart-S Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Bartu, ja z CVT mam tyle doświadczenia, że u mojej mamy w Mini jest takowa skrzynia. też mi się fajnie jeździ także spoko, ja żadnych "wrzut" co do multi nie mam bo sam takowej skrzyni nie posiadam/nie posiadałem. Jędruś jak widzisz - bez spinek. Tylko grzecznie prostuję
snajper1998 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2013 to tak a propo tematu co najczesciej pierdzieli sie w tipie i jakie sa objawy padajacej skrzyni?
michail55 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 pierwsze to szarpanie pozniej nie zmienia biegow plynnie a na koncu wcale nie zmienia. padaja na ogol przy 300tys w zaleznosci od uzytkowania regeneracja kolo 6000zl
Bart-S Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 pierwsze to szarpanie pozniej nie zmienia biegow plynnie a na koncu wcale nie zmienia. padaja na ogol przy 300tys w zaleznosci od uzytkowania regeneracja kolo 6000zl No to teraz do tego daj pułap cenowy gdzie CVT naprawisz za 3-5tyś a tipa za 6+. Główne usterki w tip dotyczą sprzęgła i konwertera momentu obrotowego. Każdy automat ma coś co go boli - ważne aby w porę reagować albo robić przegląd zaraz po zakupie przygotowując tym samym skrzynkę na kolejne 200 000km (szczególnie wskazane jeśli w aucie jest lub ma być nowy program). Łukasz - skrzynkę testujesz zarówno zimną jak i ciepłą. Szukasz wszelkich wibracji oraz szarpań a także poślizgu. 300 000km to pułap na kapitalny remont/przegląd każdego z automatów montowanych w VAG od 2000r.
snajper1998 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2013 szarpan nie ma , po sprowadzeniu wynilem olej w skrzyni , o taki przeglad chodzi ? ---------- Post dopisany at 16:33 ---------- Poprzedni post napisany at 16:32 ---------- a o jakie wibracje chodzi , przy zmianie biegow ?
Bart-S Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 szarpan nie ma , po sprowadzeniu wynilem olej w skrzyni , o taki przeglad chodzi ? Innych nie ma - wymieniasz olej w skrzyni co 60 000km i to tyle. Przy każdym zlewaniu oleju szukasz zanieczyszczeń (opiłki i inne). Jeśli jest OK to wymieniasz olej statycznie... No i na 300 000km obowiązkowo wyjęcie przekładni i wymiana zużytych elementów. Mnóstwo ludzi nadal sądzi, że automaty są bezobsługowe - no i potem masz, tysiące w naprawy lecą. Jest to też powiązane z nieuczciwością warsztatów i nabijaniem sobie kieszeni dzięki niewiedzy klienta ale w naszym kraju to dotyczy nie tylko branży moto ---------- Post dopisany at 16:36 ---------- Poprzedni post napisany at 16:35 ---------- a o jakie wibracje chodzi , przy zmianie biegow ? Przy zmianie biegów nie powinno być wibracji - bardziej chodzi mi o wibracje przy przyśpieszaniu lub przy stałej prędkości.---------- Post dopisany at 16:37 ---------- Poprzedni post napisany at 16:36 ---------- A no i co jakiś czas przydałoby się zrobić adaptację sprzęgła.
snajper1998 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2013 nie no olej wymienilem odrazu (podobno tak trzeba) wymieniony zostal jakis tam filtr w tej skrzyni i uszczelka. Ogolnie olej byl podobno w ok stanie.
Bart-S Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 nie no olej wymienilem odrazu (podobno tak trzeba) wymieniony zostal jakis tam filtr w tej skrzyni i uszczelka. Ogolnie olej byl podobno w ok stanie. Dokładnie - w tipie w przeciwieństwie do Multi, do filtra wewnątrz jest dostęp po zdjęciu miski olejowej więc podlega on okresowej wymianie wraz z olejem. Tutaj zadbałeś prawidłowo. Teraz nic tylko jeździć (podjedź tylko do kogoś kto się zna i adaptację sprzęgła zró.
snajper1998 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2013 hmmm a co to jest ta adaptacja?? i gdzie to mozna zrobic? i tak wogole jade w czwartek do MG na wydech cooler a potem do Aligatora na strojenie , wyjdzie pewnie troche ponad 300 KM , czy trzeba zmieniac soft w skrzyni ?
Bart-S Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 hmmm a co to jest ta adaptacja?? i gdzie to mozna zrobic? i tak wogole jade w czwartek do MG na wydech cooler a potem do Aligatora na strojenie , wyjdzie pewnie troche ponad 300 KM , czy trzeba zmieniac soft w skrzyni ? Nie ma to nic wspólnego z wymianą softu - po prostu kasujesz obecne parametry i uczysz sterownik skrzyni faktycznego stanu sprzęgła (osoba zajmująca się automatami będzie wiedziała co robić - wystarczy tylko VCDS i kilka minut pracy).
snajper1998 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2013 a wiesz czy ktos w lbl zajmuje sie tym ?
Arturoo Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 hmmm a co to jest ta adaptacja?? i gdzie to mozna zrobic? i tak wogole jade w czwartek do MG na wydech cooler a potem do Aligatora na strojenie , wyjdzie pewnie troche ponad 300 KM , czy trzeba zmieniac soft w skrzyni ? jak na rodzinne wozidełko to tak sobie faktycznie ,powodzonka w modzeniu
Bart-S Opublikowano 16 Czerwca 2013 Opublikowano 16 Czerwca 2013 a wiesz czy ktos w lbl zajmuje sie tym ? Z tych rejonów nie znam nikogo - musisz sam poszukać.
Rekomendowane odpowiedzi