Michallo33 Opublikowano 25 Lipca 2008 Autor Opublikowano 25 Lipca 2008 mam jeszcze następujące pytanie czy jak sie wymienia turbo od 130KM to musze tez kolektor wydechowy od 130 kupić?? czym sie róznią te kolektory? i czy po zmianie kolektora od 130KM tez mocy przybędzie? P.S. Prosze tylko o sprawdzone informacje a nie typu: wydaje mi się że ..., może..., słyszałem...,
Tukan Opublikowano 26 Lipca 2008 Opublikowano 26 Lipca 2008 mam jeszcze następujące pytanie czy jak sie wymienia turbo od 130KM to musze tez kolektor wydechowy od 130 kupić?? czym sie róznią te kolektory? i czy po zmianie kolektora od 130KM tez mocy przybędzie? P.S. Prosze tylko o sprawdzone informacje a nie typu: wydaje mi się że ..., może..., słyszałem..., Kupic nie musisz,było ostatnio opisywane to na forum,poszpeam jak znajde dokleje ,,kolektor od awx zapewnia bardziej równomierne rozłożenie dawki powietrza między cylindrami co redukuje dymienie. pozatym seryjny kolektor po tylu latach jest pewnie totalnie zasyfiony brudem z EGRu więc i tak wartałoby go wyczyścić, a jak już się zdejmie można wymienić. koszt modyfikacji niewielki. do kolektora z awx/avf potrzebna jest jeszcze flansza usuwająca EGR ale to nie jest trudne do dorobienia. http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t21831.0.html;highlight=kolektor+130
jaro4444 Opublikowano 26 Lipca 2008 Opublikowano 26 Lipca 2008 mam jeszcze następujące pytanie czy jak sie wymienia turbo od 130KM to musze tez kolektor wydechowy od 130 kupić?? czym sie róznią te kolektory? i czy po zmianie kolektora od 130KM tez mocy przybędzie? P.S. Prosze tylko o sprawdzone informacje a nie typu: wydaje mi się że ..., może..., słyszałem..., Kupic nie musisz,było ostatnio opisywane to na forum,poszpeam jak znajde dokleje ,,kolektor od awx zapewnia bardziej równomierne rozłożenie dawki powietrza między cylindrami co redukuje dymienie. pozatym seryjny kolektor po tylu latach jest pewnie totalnie zasyfiony brudem z EGRu więc i tak wartałoby go wyczyścić, a jak już się zdejmie można wymienić. koszt modyfikacji niewielki. do kolektora z awx/avf potrzebna jest jeszcze flansza usuwająca EGR ale to nie jest trudne do dorobienia. http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t21831.0.html;highlight=kolektor+130 To się tyczy AFN. AJM ma klapę gaszącą i jest troszkę więcej kombinacji - najłatwiej dać kolektor + klapę gaszącą od AWX a dalej albo oryginalny wąż na szybkozłączkę i obciąć go z jednej strony albo dać przejściówkę z szybkozłączki na wąż. Inna sprawa, że w świetle gardzieli klapy gaszącej od AJM jest 42 mm a od AWX 50 mm, co daje różnicę w powierzchni przekroju ponad 40% na korzyść AWX Z mojego doświadczenia zmiana z ALH (to samo co AJM ale odbicie lustrzane) na ASZ (to samo co AWX) dało wyraźnie mniejsze dymienie i przyrost mocy i momentu (nie wiem o ile dokładnie dał sam kolektor bo było połączone z malutką korektą ale wzrost wynosił 8 KM i 6 Nm). Z ciekawostek to założyłem ostatnio do Leona dolot od filtra powietrza do turbiny z silnika ARL/ASZ w miejsce tego od VP (górę filtra powietrza, przepływkę, rura dolotowa). Jak Witek wróci z urlopu to shamuje to celem sprawdzenia co daje taki mod.
Michallo33 Opublikowano 30 Lipca 2008 Autor Opublikowano 30 Lipca 2008 mam jeszcze następujące pytanie czy jak sie wymienia turbo od 130KM to musze tez kolektor wydechowy od 130 kupić?? czym sie róznią te kolektory? i czy po zmianie kolektora od 130KM tez mocy przybędzie? P.S. Prosze tylko o sprawdzone informacje a nie typu: wydaje mi się że ..., może..., słyszałem..., Kupic nie musisz,było ostatnio opisywane to na forum,poszpeam jak znajde dokleje ,,kolektor od awx zapewnia bardziej równomierne rozłożenie dawki powietrza między cylindrami co redukuje dymienie. pozatym seryjny kolektor po tylu latach jest pewnie totalnie zasyfiony brudem z EGRu więc i tak wartałoby go wyczyścić, a jak już się zdejmie można wymienić. koszt modyfikacji niewielki. do kolektora z awx/avf potrzebna jest jeszcze flansza usuwająca EGR ale to nie jest trudne do dorobienia. http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t21831.0.html;highlight=kolektor+130 a nie chodzi Ci w tym momencie o kolektor ssący??[br]Dopisany: 29 Lipiec 2008, 16:09 _________________________________________________mam pytanie dotyczące modów A4 1.9tdi 115KM (AJM). Czy jak wymieniam turbo od 130KM (awx) to kolektor ssący też powinnenem zmienić?
jaro4444 Opublikowano 30 Lipca 2008 Opublikowano 30 Lipca 2008 mam pytanie dotyczące modów A4 1.9tdi 115KM (AJM). Czy jak wymieniam turbo od 130KM (awx) to kolektor ssący też powinnenem zmienić? Jeśli mierzysz w moc ok 140 - 145 KM to nie musisz. Jeśli w wyższe to wskazane jest wymienić. Nie dość, że masz wieksze przekroje przelotu to równiej dzieli on powietrze na cylindry. Przy zwykłym kolektorze od AJM zdecydowanie gorzej napełniane są 1 i 4 cylinder.
Iverson Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 przecież 145ps to w AJM samym softem się osiąga-to po co zmieniać turbulum.
spanky Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 przecież 145ps to w AJM samym softem się osiąga-to po co zmieniać turbulum. zeby bylo lepiej ...
spanky Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 ...że bezpieczniej dla turbo to ok. lepiej pod wzgledem przebiegu krzywych [moment/moc] ... powtorze jeszcze raz ... maksymalne wartosci w dizlu to chwyt reklamowy ....
Iverson Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 ...że bezpieczniej dla turbo to ok. lepiej pod wzgledem przebiegu krzywych [moment/moc] ... czaje bazkę
skalarx Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 Iverson, a pokażesz nową furkę na niedzielnym spocie z RZ ?
skalarx Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 ...Skalarx- juz nie będzie mnie w Tbg. No to ładnie A ja chyba będę upajał się wódą w sobotę w Kameleonie ze szwagrem
Michallo33 Opublikowano 31 Lipca 2008 Autor Opublikowano 31 Lipca 2008 a dużo jest przerabianie żeby wsadzić kolektor od AWX do AJM??
ykk Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4852
Michallo33 Opublikowano 31 Lipca 2008 Autor Opublikowano 31 Lipca 2008 otworzyłem link ale nic tam o kolektorze nie było moze ktos ma u siebie tak zrobione i by mógł sie wypowiedzieć?
spanky Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Opublikowano 1 Sierpnia 2008 a dużo jest przerabianie żeby wsadzić kolektor od AWX do AJM?? odpowiedz : AJM ma klapę gaszącą i jest troszkę więcej kombinacji - najłatwiej dać kolektor + klapę gaszącą od AWX a dalej albo oryginalny wąż na szybkozłączkę i obciąć go z jednej strony albo dać przejściówkę z szybkozłączki na wąż. Inna sprawa, że w świetle gardzieli klapy gaszącej od AJM jest 42 mm a od AWX 50 mm, co daje różnicę w powierzchni przekroju ponad 40% na korzyść AWX
Kowi87 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Nastepnie wyczytalem ze przydalo by sie zamontowac kolektor wydechowy z awx i odetkac wydech, tylko pytanie czy jest to niezbędne czy obejdzie sie bez tego. Dawids kolektory wydechowe są takie same, tu bardziej przydało by sie wymienić kolektor ssący na alegro aktualnie są po 50zł myśle ze cena zacna
Kowi87 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 hmm, a jest to niezbędne czy mozna sie obejsc bez tego ? No konieczne nie jest, bez tego też zrobisz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się