Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Pomysł na Tunning!! Czy naprawde bedzie skuteczne?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam jeszcze następujące pytanie czy jak sie wymienia turbo od 130KM to musze tez kolektor wydechowy od 130 kupić?? czym sie róznią te kolektory? i czy po zmianie kolektora od 130KM tez mocy przybędzie? :tongue4:

P.S. Prosze tylko o sprawdzone informacje a nie typu: wydaje mi się że ..., może..., słyszałem...,

Opublikowano

mam jeszcze następujące pytanie czy jak sie wymienia turbo od 130KM to musze tez kolektor wydechowy od 130 kupić?? czym sie róznią te kolektory? i czy po zmianie kolektora od 130KM tez mocy przybędzie? :tongue4:

P.S. Prosze tylko o sprawdzone informacje a nie typu: wydaje mi się że ..., może..., słyszałem...,

Kupic nie musisz,było ostatnio opisywane to na forum,poszpeam jak znajde dokleje

,,kolektor od awx zapewnia bardziej równomierne rozłożenie dawki powietrza między cylindrami co redukuje dymienie. pozatym seryjny kolektor po tylu latach jest pewnie totalnie zasyfiony brudem z EGRu więc i tak wartałoby go wyczyścić, a jak już się zdejmie można wymienić. koszt modyfikacji niewielki. do kolektora z awx/avf potrzebna jest jeszcze flansza usuwająca EGR ale to nie jest trudne do dorobienia.

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t21831.0.html;highlight=kolektor+130

Opublikowano

mam jeszcze następujące pytanie czy jak sie wymienia turbo od 130KM to musze tez kolektor wydechowy od 130 kupić?? czym sie róznią te kolektory? i czy po zmianie kolektora od 130KM tez mocy przybędzie? :tongue4:

P.S. Prosze tylko o sprawdzone informacje a nie typu: wydaje mi się że ..., może..., słyszałem...,

Kupic nie musisz,było ostatnio opisywane to na forum,poszpeam jak znajde dokleje

,,kolektor od awx zapewnia bardziej równomierne rozłożenie dawki powietrza między cylindrami co redukuje dymienie. pozatym seryjny kolektor po tylu latach jest pewnie totalnie zasyfiony brudem z EGRu więc i tak wartałoby go wyczyścić, a jak już się zdejmie można wymienić. koszt modyfikacji niewielki. do kolektora z awx/avf potrzebna jest jeszcze flansza usuwająca EGR ale to nie jest trudne do dorobienia.

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t21831.0.html;highlight=kolektor+130

To się tyczy AFN. AJM ma klapę gaszącą i jest troszkę więcej kombinacji - najłatwiej dać kolektor + klapę gaszącą od AWX a dalej albo oryginalny wąż na szybkozłączkę i obciąć go z jednej strony albo dać przejściówkę z szybkozłączki na wąż.

Inna sprawa, że w świetle gardzieli klapy gaszącej od AJM jest 42 mm a od AWX 50 mm, co daje różnicę w powierzchni przekroju ponad 40% na korzyść AWX :cool1:

Z mojego doświadczenia zmiana z ALH (to samo co AJM ale odbicie lustrzane) na ASZ (to samo co AWX) dało wyraźnie mniejsze dymienie i przyrost mocy i momentu (nie wiem o ile dokładnie dał sam kolektor bo było połączone z malutką korektą ale wzrost wynosił 8 KM i 6 Nm).

Z ciekawostek to założyłem ostatnio do Leona dolot od filtra powietrza do turbiny z silnika ARL/ASZ w miejsce tego od VP (górę filtra powietrza, przepływkę, rura dolotowa). Jak Witek wróci z urlopu to shamuje to celem sprawdzenia co daje taki mod.

Opublikowano

mam jeszcze następujące pytanie czy jak sie wymienia turbo od 130KM to musze tez kolektor wydechowy od 130 kupić?? czym sie róznią te kolektory? i czy po zmianie kolektora od 130KM tez mocy przybędzie? :tongue4:

P.S. Prosze tylko o sprawdzone informacje a nie typu: wydaje mi się że ..., może..., słyszałem...,

Kupic nie musisz,było ostatnio opisywane to na forum,poszpeam jak znajde dokleje

,,kolektor od awx zapewnia bardziej równomierne rozłożenie dawki powietrza między cylindrami co redukuje dymienie. pozatym seryjny kolektor po tylu latach jest pewnie totalnie zasyfiony brudem z EGRu więc i tak wartałoby go wyczyścić, a jak już się zdejmie można wymienić. koszt modyfikacji niewielki. do kolektora z awx/avf potrzebna jest jeszcze flansza usuwająca EGR ale to nie jest trudne do dorobienia.

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t21831.0.html;highlight=kolektor+130

a nie chodzi Ci w tym momencie o kolektor ssący??[br]Dopisany: 29 Lipiec 2008, 16:09 _________________________________________________mam pytanie dotyczące modów A4 1.9tdi 115KM (AJM). Czy jak wymieniam turbo od 130KM (awx) to kolektor ssący też powinnenem zmienić?

Opublikowano

mam pytanie dotyczące modów A4 1.9tdi 115KM (AJM). Czy jak wymieniam turbo od 130KM (awx) to kolektor ssący też powinnenem zmienić?

Jeśli mierzysz w moc ok 140 - 145 KM to nie musisz. Jeśli w wyższe to wskazane jest wymienić. Nie dość, że masz wieksze przekroje przelotu to równiej dzieli on powietrze na cylindry. Przy zwykłym kolektorze od AJM zdecydowanie gorzej napełniane są 1 i 4 cylinder.

Opublikowano

przecież 145ps to w AJM samym softem się osiąga-to po co zmieniać turbulum. :wallbash:

Opublikowano

przecież 145ps to w AJM samym softem się osiąga-to po co zmieniać turbulum. :wallbash:

zeby bylo lepiej ... :naughty:

Opublikowano

...że bezpieczniej dla turbo to ok.

Opublikowano

...że bezpieczniej dla turbo to ok.

lepiej pod wzgledem przebiegu krzywych [moment/moc] ...

powtorze jeszcze raz ... maksymalne wartosci w dizlu to chwyt reklamowy ....

Opublikowano

...że bezpieczniej dla turbo to ok.

lepiej pod wzgledem przebiegu krzywych [moment/moc] ...

czaje bazkę :decayed:
Opublikowano

Iverson, a pokażesz nową furkę na niedzielnym spocie z RZ :naughty: ?

Opublikowano

...Skalarx- juz nie będzie mnie w Tbg. :no:

Opublikowano

...Skalarx- juz nie będzie mnie w Tbg. :no:

No to ładnie :) A ja chyba będę upajał się wódą w sobotę w Kameleonie ze szwagrem :evil:

Opublikowano

a dużo jest przerabianie żeby wsadzić kolektor od AWX do AJM??

Opublikowano

pomysl1tz8.jpg

:kox:

Jerzyk :polew: :polew: :polew::notworthy:

Opublikowano

otworzyłem link ale nic tam o kolektorze nie było :confused4: moze ktos ma u siebie tak zrobione i by mógł sie wypowiedzieć?

Opublikowano

a dużo jest przerabianie żeby wsadzić kolektor od AWX do AJM??

odpowiedz :

AJM ma klapę gaszącą i jest troszkę więcej kombinacji - najłatwiej dać kolektor + klapę gaszącą od AWX a dalej albo oryginalny wąż na szybkozłączkę i obciąć go z jednej strony albo dać przejściówkę z szybkozłączki na wąż.

Inna sprawa, że w świetle gardzieli klapy gaszącej od AJM jest 42 mm a od AWX 50 mm, co daje różnicę w powierzchni przekroju ponad 40% na korzyść AWX :cool1:

Opublikowano

Nastepnie wyczytalem ze przydalo by sie zamontowac kolektor wydechowy z awx i odetkac wydech, tylko pytanie czy jest to niezbędne czy obejdzie sie bez tego.

Dawids kolektory wydechowe są takie same, tu bardziej przydało by sie wymienić kolektor ssący :good: na alegro aktualnie są po 50zł myśle ze cena zacna

Opublikowano

hmm, a jest to niezbędne czy mozna sie obejsc bez tego ?

No konieczne nie jest, bez tego też zrobisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...