Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak Zaślepić EGR w 1.9 TDi


CZIKITA

Rekomendowane odpowiedzi

Jak stalo sie to po Twojej ingerencjij to cos zle zrobiles.

Wywalasz zupelnie wsio co zwiazane z egr nawet n18 blad bedzie w pamieci auta i tyle na desce nic nie wyswietli.

Jak nie wiesz jak  to porobie foty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stalo sie to po Twojej ingerencjij to cos zle zrobiles.
Wywalasz zupelnie wsio co zwiazane z egr nawet n18 blad bedzie w pamieci auta i tyle na desce nic nie wyswietli.
Jak nie wiesz jak  to porobie foty.
 

Jesli bys mogl to spoko. Czekam na fotki.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz chyba wszystko ok. Wymienione przewody podcisnienia i N75. On nie pompowal wystarczajaco.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie moze ktos porobic fotki jak calkowicie ominac n18 z podcisnieniem? Bo po co ma do niego isc jak i tak wywalony egr a wyzej kolega pisal ze przerobil jakos to tylko wlasnie dokladnie jak to zrobic? Wywalic jakis trojnik tylko jaki i co dalej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tkamicki5 napisał:

Panowie moze ktos porobic fotki jak calkowicie ominac n18 z podcisnieniem? Bo po co ma do niego isc jak i tak wywalony egr a wyzej kolega pisal ze przerobil jakos to tylko wlasnie dokladnie jak to zrobic? Wywalic jakis trojnik tylko jaki i co dalej? 

Witaj kolego. Fotek konkretnych niestety nie mam, ale jak zajrzysz pod maskę i prześledzisz uważnie przebieg wężyków to na pewno sobie poradzisz. Proponuję abyś zrobił to tak:

1) Zlokalizuj na ścianie grodziowej w okolicy serwa trójnik i przewód, który zaznaczyłem na zdjęciu kolorem czerwonym.

1.jpg

Jest to główny przewód zasilający instalację EGR i turbo w podciśnienie. Ten przewód rozgałęzia się na N18 i na N75 za pośrednictwem trójnika. Jedna gałązka od tego trójnika idzie do N18, a druga do N75. Musisz zwyczajnie odpiąć tą gałązkę, która idzie do N18 a zamiast tego trójnika wstawić dwójnik, aby połączyć ze sobą dwa wężyki, które Ci zostały. Ewentualnie, jeśli masz ochotę, możesz podjąć ten wysiłek i poprowadzić nowy przewód w całości prosto do N75 (konkretnie do zaworka zwrotnego, bo jest on na drodze do N75), bez stosowania dwójnika, który w tym przypadku jest tu tak naprawdę zbędny. Wyjdzie na to samo.

2) Zlokalizuj skrzynkę filtra powietrza - od niej również odchodzi wężyk z trójnikiem. Znowu jedna gałązka kieruje się w stronę N75, a druga do N18. W tym przypadku również powinieneś wypiąć ten wężyk idący do N18 oraz usunąć trójnik. Następnie ten wężyk idący do N75 podpiąć bezpośrednio do puszki filtra powietrza (tu może być potrzebny dwójnik i to nawet kątowy bo wężyk w tym miejscu się zagina).

3) Zlokalizuj przewód idący od EGR do N18 i go wywal - aczkolwiek jak masz wywalony EGR to pewnie tego przewodu też nie masz, albo go zaślepiłeś.

Pozostaje jeszcze kwestia wtyczki od N18, ale sam nie wiem co z nią zrobić - być może wystarczy ją odpiąć i przymocować gdzieś trytytką aby nie walała się pod maską ;) Sam zaworek N18 również można odkręcić i wywalić, ewentualnie rozebrać, wyczyścić, nasmarować i schować gdzieś na lepsze czasy :P

Jeśli Tobie to pomoże, to załączam schemat podciśnienia w 1.9 TDI z zaznaczonymi przeze mnie wspomnianymi trójnikami i zaworkiem:

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wytlumaczyles, tylko skad takie dwojniki wziasc kurde? 

I jaki dokladnie maja to byc średnice tych dwójników

Edytowane przez tkamicki5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ETKA podpowiada, że ten przy serwo ma 4 mm średnicy, a przy filtrze powietrza 5 mm. Generalnie trójniki dostępne są w każdym sklepie motoryzacyjnym, ale z dwójnikami jest już gorsza sprawa, aczkolwiek możesz popytać, może gdzieś trafisz. Jednak sugeruję, abyś postarał się to zrobić bez stosowania dwójników. Jedynie przy filtrze powietrza może być problem, bo tam przewód się zagina, ale możesz sprawdzić i może nie będzie takiej tragedii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem jak napisales, tylko z tym n18 nie wiem co zrobic, narazie zostal podlaczony ale lepiej odlaczyc go chyba co? Bląd jakis wywali po odlaczeniu wtyczki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tkamicki5 napisał:

Zrobilem jak napisales, tylko z tym n18 nie wiem co zrobic, narazie zostal podlaczony ale lepiej odlaczyc go chyba co? Bląd jakis wywali po odlaczeniu wtyczki? 

Jak go odłączysz to na bank błąd będzie zapisany  . A w czyn Ci on przeszkadza niech sobie jest podłączony wtedy błędu nie będzie ...A z drugiej sstrony ten błąd też w niczym nie przeszkadza poza tym ze go widzisz jak podłączysz Vag ...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak będzie, że błąd będzie widoczny jedynie na vagu. Check engine na zegarach nie wywali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy. Tematów o EGR na forum cała masa. W jednym z nich, forumowicz Musashi napisał tak:

Cytat

jezeli rezygnowac z EGR to na zasadzie zamkniecia przelotu wydech-dolot.

nie warto pozbywac sie klapy gaszacej - twarde zatrzymane silnika, jest szkodliwe dla nadwozia, poduszek silnika oraz dwumasa.

Czy ktoś mógłby mi łopatologicznie napisać gdzie to trzeba "zamknąć" ? Wystarczy tylko dać zaślepki na tą rurkę ?

rurka.png

ROzumiem, że zdjęcie i zatkanie wężyka jakąś śrubą to jest właśnie pozbywanie się klapy gaszącej ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz silnik??

Czy to pd czy vp nie ma roznicy wyciagasz wezyk i go zaslepiasz.

Tak pod ten element dajesz zaslepke gr najmniej 1 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam nie zaślepiać wężyka, tylko go zlikwidować i poprowadzić od nowa wszystkie wężyki. Ja u siebie tak zrobiłem, dzięki czemu nie mam ani N18 ani całej wiązki niepotrzebnych wężyków. Tylko że ja mam AFN, nie wiem jak to jest w innych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mozliwe.

Klapa sterowana jest oddzielnie.

A egr wylaczyc programem i bedzie z glowy.

Bo jak odepniesz wtyczke to bedzie sypalo bledem na kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkopię temat
czy taki kolektor będzie tak wydajny jak te z awx/auy ?

ma tą zaletę że nie trzeba by dokupować flanszy, czyli oszczędność czasu i $$

Znalezione obrazy dla zapytania kolektor ssący 1.9 sdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...