wesz82 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Jak stalo sie to po Twojej ingerencjij to cos zle zrobiles. Wywalasz zupelnie wsio co zwiazane z egr nawet n18 blad bedzie w pamieci auta i tyle na desce nic nie wyswietli. Jak nie wiesz jak to porobie foty.
robercik123 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Jak stalo sie to po Twojej ingerencjij to cos zle zrobiles. Wywalasz zupelnie wsio co zwiazane z egr nawet n18 blad bedzie w pamieci auta i tyle na desce nic nie wyswietli. Jak nie wiesz jak to porobie foty. Jesli bys mogl to spoko. Czekam na fotki.Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
robercik123 Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Juz chyba wszystko ok. Wymienione przewody podcisnienia i N75. On nie pompowal wystarczajaco. Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
wesz82 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Na razie nie mialem okazji by zajrzec pod maske.sorki.
robercik123 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Ale jak cos wyslij pare fotek na pw jak to wyglada u CiebieWysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
tkamicki5 Opublikowano 11 Września 2017 Opublikowano 11 Września 2017 Panowie moze ktos porobic fotki jak calkowicie ominac n18 z podcisnieniem? Bo po co ma do niego isc jak i tak wywalony egr a wyzej kolega pisal ze przerobil jakos to tylko wlasnie dokladnie jak to zrobic? Wywalic jakis trojnik tylko jaki i co dalej?
Arek8888 Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 9 godzin temu, tkamicki5 napisał: Panowie moze ktos porobic fotki jak calkowicie ominac n18 z podcisnieniem? Bo po co ma do niego isc jak i tak wywalony egr a wyzej kolega pisal ze przerobil jakos to tylko wlasnie dokladnie jak to zrobic? Wywalic jakis trojnik tylko jaki i co dalej? Witaj kolego. Fotek konkretnych niestety nie mam, ale jak zajrzysz pod maskę i prześledzisz uważnie przebieg wężyków to na pewno sobie poradzisz. Proponuję abyś zrobił to tak: 1) Zlokalizuj na ścianie grodziowej w okolicy serwa trójnik i przewód, który zaznaczyłem na zdjęciu kolorem czerwonym. Jest to główny przewód zasilający instalację EGR i turbo w podciśnienie. Ten przewód rozgałęzia się na N18 i na N75 za pośrednictwem trójnika. Jedna gałązka od tego trójnika idzie do N18, a druga do N75. Musisz zwyczajnie odpiąć tą gałązkę, która idzie do N18 a zamiast tego trójnika wstawić dwójnik, aby połączyć ze sobą dwa wężyki, które Ci zostały. Ewentualnie, jeśli masz ochotę, możesz podjąć ten wysiłek i poprowadzić nowy przewód w całości prosto do N75 (konkretnie do zaworka zwrotnego, bo jest on na drodze do N75), bez stosowania dwójnika, który w tym przypadku jest tu tak naprawdę zbędny. Wyjdzie na to samo. 2) Zlokalizuj skrzynkę filtra powietrza - od niej również odchodzi wężyk z trójnikiem. Znowu jedna gałązka kieruje się w stronę N75, a druga do N18. W tym przypadku również powinieneś wypiąć ten wężyk idący do N18 oraz usunąć trójnik. Następnie ten wężyk idący do N75 podpiąć bezpośrednio do puszki filtra powietrza (tu może być potrzebny dwójnik i to nawet kątowy bo wężyk w tym miejscu się zagina). 3) Zlokalizuj przewód idący od EGR do N18 i go wywal - aczkolwiek jak masz wywalony EGR to pewnie tego przewodu też nie masz, albo go zaślepiłeś. Pozostaje jeszcze kwestia wtyczki od N18, ale sam nie wiem co z nią zrobić - być może wystarczy ją odpiąć i przymocować gdzieś trytytką aby nie walała się pod maską Sam zaworek N18 również można odkręcić i wywalić, ewentualnie rozebrać, wyczyścić, nasmarować i schować gdzieś na lepsze czasy Jeśli Tobie to pomoże, to załączam schemat podciśnienia w 1.9 TDI z zaznaczonymi przeze mnie wspomnianymi trójnikami i zaworkiem:
tkamicki5 Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 (edytowane) Fajnie wytlumaczyles, tylko skad takie dwojniki wziasc kurde? I jaki dokladnie maja to byc średnice tych dwójników Edytowane 12 Września 2017 przez tkamicki5
Arek8888 Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 ETKA podpowiada, że ten przy serwo ma 4 mm średnicy, a przy filtrze powietrza 5 mm. Generalnie trójniki dostępne są w każdym sklepie motoryzacyjnym, ale z dwójnikami jest już gorsza sprawa, aczkolwiek możesz popytać, może gdzieś trafisz. Jednak sugeruję, abyś postarał się to zrobić bez stosowania dwójników. Jedynie przy filtrze powietrza może być problem, bo tam przewód się zagina, ale możesz sprawdzić i może nie będzie takiej tragedii
tkamicki5 Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 Zrobilem jak napisales, tylko z tym n18 nie wiem co zrobic, narazie zostal podlaczony ale lepiej odlaczyc go chyba co? Bląd jakis wywali po odlaczeniu wtyczki?
OLIVER Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 1 godzinę temu, tkamicki5 napisał: Zrobilem jak napisales, tylko z tym n18 nie wiem co zrobic, narazie zostal podlaczony ale lepiej odlaczyc go chyba co? Bląd jakis wywali po odlaczeniu wtyczki? Jak go odłączysz to na bank błąd będzie zapisany . A w czyn Ci on przeszkadza niech sobie jest podłączony wtedy błędu nie będzie ...A z drugiej sstrony ten błąd też w niczym nie przeszkadza poza tym ze go widzisz jak podłączysz Vag ...
Arek8888 Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 Dokładnie tak będzie, że błąd będzie widoczny jedynie na vagu. Check engine na zegarach nie wywali
marec-ki Opublikowano 20 Grudnia 2018 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Koledzy. Tematów o EGR na forum cała masa. W jednym z nich, forumowicz Musashi napisał tak: Cytat jezeli rezygnowac z EGR to na zasadzie zamkniecia przelotu wydech-dolot. nie warto pozbywac sie klapy gaszacej - twarde zatrzymane silnika, jest szkodliwe dla nadwozia, poduszek silnika oraz dwumasa. Czy ktoś mógłby mi łopatologicznie napisać gdzie to trzeba "zamknąć" ? Wystarczy tylko dać zaślepki na tą rurkę ? ROzumiem, że zdjęcie i zatkanie wężyka jakąś śrubą to jest właśnie pozbywanie się klapy gaszącej ?
wesz82 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Opublikowano 20 Grudnia 2018 A jaki masz silnik?? Czy to pd czy vp nie ma roznicy wyciagasz wezyk i go zaslepiasz. Tak pod ten element dajesz zaslepke gr najmniej 1 mm.
Arek8888 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Polecam nie zaślepiać wężyka, tylko go zlikwidować i poprowadzić od nowa wszystkie wężyki. Ja u siebie tak zrobiłem, dzięki czemu nie mam ani N18 ani całej wiązki niepotrzebnych wężyków. Tylko że ja mam AFN, nie wiem jak to jest w innych silnikach.
wesz82 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Jest mozliwe. Klapa sterowana jest oddzielnie. A egr wylaczyc programem i bedzie z glowy. Bo jak odepniesz wtyczke to bedzie sypalo bledem na kompie.
Trzesio Opublikowano 21 Czerwca 2019 Opublikowano 21 Czerwca 2019 odkopię temat czy taki kolektor będzie tak wydajny jak te z awx/auy ? ma tą zaletę że nie trzeba by dokupować flanszy, czyli oszczędność czasu i $$
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się