Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Plastik na tył fotela kierowcy


menthol

Rekomendowane odpowiedzi

Mechanizm regulacji i pompowania działa poprawnie i nic nie widac aby wypychalo tylny element siedzenia. Poczekamy zobaczymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chcialem dorabiac ale to nie takie proste bo trzeba by zrobic przyrząd do przetłoczenia bo na prasie krawedziowej nie da sie tego wygiąc. Wydaje mi sie ze 50zl za kpl naprawczy to nie tak duzo. Ten zaczep nie jest prosta blaszka niestety.[br]Dopisany: 31 Październik 2008, 18:54_________________________________________________Jak narazie moj patent się sprawdza i plastik sie trzyma:).

Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem i znalazłem dosyć proste rozwiązanie. Potrzebujemy cięgno siłownika centralnego zamka(lub inny pręt) i 2 kostki łączące(do nabycia w każdym sklepie z alarmami lub na allegro). Wyginamy lekko nasze cięgno przekładamy przez otwór z którego wyciągnęliśmy pękniety drut i w 10 min stelaż fotela naprawiony:

fotelcignoit4.th.jpg

Teoretycznie to powinno wystarczyć ale mechanizm podparcia lędźwi przy silnym oparciu np. podczas hamowania nadal naciska na tylną pokrywę fotela. Aby temu zapobiec zastosowałem wzmocnienie z miękkiej linki stalowej w igielitowej otulinie (ze skanera starej kserokopiarki)

fotellinka2li4.th.jpg

Linkę zaczepiłem o wycięcia w stelażu fotela które wyglądały jak stworzone do tego:

fotellinkanh8.th.jpg

długość linki dobieramy eksperymentalnie prosząc kogoś o silne napieranie plecami na oparcie układ musi mieć około 2 cm luzu od położenia neutralnego do maksymalnego wciśnięcia w oparcie. Kostkę łączącą ustawiamy tak aby nie ocierała o zadne elementy fotela (na zdjęciu jest na etapie regulacji)

Jeżeli chodzi o zaczepy to nie ma potrzeby kupować zestawu naprawczego wystarczy przykleić je zwykłym klejem (np super glue) a potem pistoletem zalać klejem na ciepło. Uzyskują wytrzymałość lepszą niż fabryczna.

zaczep1ja6.th.jpg

zaczep2wk7.th.jpg

zaczep3vj7.th.jpg

Opisana przeze mnie naprawa skutecznie likwiduje wszystkie opisane przez Was w tym poście niedoskonałości, a wzmocnienie linka sprawi że awaria się nie powtórzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w sytuacji kiedy u gory tego plastiku pekly 2 zaczepy na te blaszki,pozostaje mi kupić nowy plastik czy jest może inne rozwiazanie bo kleic tego to chyba nie ma sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proponuję znacznie prostszy a zarazem najtańszy sposób naprawy uszkodzonych mocowań osłony fotela przedniego: w pozostałych na osłonie, uszkodzonych dolnych mocowaniach wywiercić otwory o śr. max 4mm. Uwaga: dosyć miękkie tworzywo!! Następnie przez ten otwór oraz otwór w konstrukcji fotela /na wysokości tego mocowania/ przewlec opaskę montażową - popularny "pasek" i nie zaciskać od razu, bo to samo musimy zrobić z drugim połamanym mocowaniem. Na koniec zacisnąć, używając szczypiec obydwie opaski, dociskając osłonę do fotela. Końcówek pasków nie obcinać, tylko wepchnąć do środka - w przyszłości będzie je łatwiej wyciągnąć - gdyby co..W montażu użyć pasków jak najmocniejszych, te powszechne w sprzedaży białe są zbyt słabe i mogą się zerwać w czasie zaciskania. Całkowity koszt naprawy - ok. 1zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ktos szukal to mam dwie oslony plastikowe koloru szarego na sprzedaz 50 zl sztuka

jakby ktos sie uparl to mozna je prysnac lakierem matowym do plastikow pod dowolny kolor soul, granat itp - mam taka mozliwosc zrobienia tego za dodatkowa oplata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego odezwij się do mnie na priv wydaje mi się że się jakoś dogadamy, bo mam 2 komplety foteli, więc taki plastik też się znajdzie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odświeżę trochę temacik... Nie mogę odczepić plastiku od góry :( Nie chciał bym nic połamać.

U mnie też drucik jest pęknięty ale nic nie mogę zrobić puki plastik nie jest zdjęty.

Ma ktoś może fotkę w którym miejscu podważyć u góry aby ładnie odeszło?

Już nie aktualne - wymieniony drut na nowy (trochę się namęczyłem z wyginaniem), dół przymocowany na "patencie" także za pomocą trytytek (oczywiście od wewnątrz - nic nie widać) więc 50zł za zestaw naprawczy w kieszeni. Ogólnie good job :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja posiadam el. reg. lędźwi z całymi drutami jak ktoś potrzebuje, chyba, że ktoś chce samemu dorabiać, ale fakt to udręka w b6 zawszę pęka, ja nie wiem czy u mnie jakiś słoń nie siedział na fotelu i dlatego pękł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio naprawiałem ten dolny pręt z lewej strony a wczoraj coś strzeliło i po zdjęciu osłony okazało się że pręt pękł teraz z prawej:facepalm:

Dodam że nie jestem jakimś mastodontem z nadwaga a regulację lędźwi mam całkowicie zluzowaną. No nic, moja metoda to szprycha z motorowerku o grubości zbliżonej do tego czarnego pręta, wygięta i dosztukowana za pomocą cybantów. Teraz będzie już sztukowana z obu stron:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Okazało się, że nie mam u siebie tej %!#*#@ blaszki, chyba poprzedni wlasciciel cos tam majstrował. Nie chce wyciagac tego u siebie bo znając moje szczescie to się cos zaraz rozleci.

Może ma ktoś wymiary tej blaszki bo zestaw naprawczy w ASO u nas to 64zł. Byłbym wdzięczny za pomoc.

5_zps4afe3b2d.jpg

4_zps1ce5f0e8.jpg

3_zps762a7f2a.jpg

2_zpsfee4155f.jpg

1_zps94742afa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...